@ Sabine, wat vervelend van die verzakking!. Hopelijk gaat het over. En nog een uitnodiging gekregen voor de verjaardag? Enne misschien een vervroegd sprongetje? Wat lastig dat je man het niet inziet dat het voor jou juist heel zwaar is. Natuurlijk hij moet werken en wil als hij thuis komt ook even rusten maar ik merk zelf dat dit mentaal en lichamelijk heel zwaar is, je bent constant bezig met de kleine en of huis. @ meisje, he bah dat klinkt allemaal erg pijnlijk. Hopelijk hersteld het snel. Ik herken wat je zegt, tijdens de zwangerschap weinig last van de hormonen maar nu... pfff ben niet te genieten vandaag. Is het ook nog eens takkenweer bah. @ Kaalheid, jep hier ook een mooie kale plek op haar hoofd. En ze heeft al niet zo veel haar @Gewicht, ik moet niet klagen ik zit 4 kg onder mijn start gewicht :O maar moet sowiso veel af van zichzelf al dus ik ben gisteren begonnen met weight wathers, ooit 11 kg mee af gevallen. @ mw pingguin dat klinkt heel zwaar! hou je taai meid. Geboorte geld? niks van gekregen haha. Wel veel cadeautjes. Wij openen nog geen rekening, komt wel. ik denk dat hier een dame in haar sprongetje zit. Ze komt heel snel weer voor eten, 2.5 uur red ze net. Als ze wakker word is het alleen maar jammeren, niet huilen maar jammeren. Tot ze er echt genoeg van heeft van het rekken voor de volgende fles en dan is het krijsen. Na het eten is alles weer goed Als ze maar niet na het eten zo gaat doen we krijgen kraambezoek haha. @ mannen: overdag doe ik hier alle zorg maar daarna helpt hij ook soort van mee. Ben allang blij dat hij altijd de laatste fles rond half 11 doet, vind dat de vervelendste omdat ik zo moe ben dan. Ook doe hij 2 keer in de week de nachtfles of indien ze niet is gekomen de ochtendfles. Rond avond eten geeft hij ook altijd de fles dan kan ik rustig koken. Verder zeg ik gewoon ruim op tijd dat hij bijv haar in bad gaat doen vanavond, geen gemopper dan weet hij waar hij aan toe is. Hij wil het allemaal wel maar omdat ik de 'regie'' heb weet hij het ook allemaal niet zo goed wanneer iets moet gebeuren. Gelukkig knuffelt hij genoeg met haar en niet eens op commando Hebben jullie dat ook, de '' regie '' over jullie kindje. Hier word echt niet in de gaten gehouden wanneer ze de laatste fles heeft gehad, welke kleren ze aankrijgt, wanneer in badje. Nog plannen voor morgen dames? ik niet gezien het weer. Naast ons huis staat een grote feesttent en daar word tot heeel laat gefeest. Zit er nu al tegen op het is echt een lawaai.
Meisje, nee hij knuffelt ook niet met haar. In haar beleving heeft ze alleen een moeder en als ik aan het werk ben staat er ineens een vreemde vent naast haar bed om de speen te geven etc hij heeft wel aangegeven het lastig te vinden wat met haar te doen omdat ze nog zo jong is en dus niet echt wat kan. Daarnaast zorgt hij er dan wel weer voor dat de oudste iedere avond klaar is om naar bed te gaan. Dat deed ik voorheen altijd. Qua oefeningen heeft de fysio mij geadviseerd deze in de ochtend te doen omdat je dan nog fit bent en je bekken nog niet veel belast is. Doordeweeks is het ook geen doen om te wachten tot mijn man thuis is, dan moeten we namelijk eten en ga ik aan het werk dus is het al laat voor ik daar tijd voor heb. Wat lief van hem! Deedee, ik hoop het ook maar het kan maanden duren voor het hersteld is als het al volledig hersteld. Nee nog steeds geen uitnodiging. Ja wie weet, verschilt per kindje wanneer ze een sprongetje hebben natuurlijk. Ik snap het inderdaad ook wel hoor dat hij dan ook even rust wilt maar dat gaat nou eenmaal niet met 2 jonge kids. Alhoewel hij dus aardig zo'n rust heeft zo nu Ga jou aanpak maar eens proberen denk ik. Ben alleen niet zo goed in het vragen om hulp, voelt als een teken van zwakte wat natuurlijk nergens op slaat in dit op zicht maar dat is iets van vroeger. Oh jeej hopelijk gedraagt de kleine zich vanavond Ik heb hier ook de regie inderdaad. Nog niet echt plannen voor morgen ivm het weer.
Pfff. Wie die vakanties heeft bedacht.... Twee drukke en hectische dagen achter de rug. De oudste vind dat allemaal reuze gezellig en rolt iedere avond moe maar voldaan haar bedje in. Maar merk dat M. wat overprikkeld is. Ritme helemaal zoek, heel erg moe maar moeilijk in slaap kunnen komen. Jullie nog plannen voor koningsdag? Het lijkt morgenvroeg droog te blijven dus misschien dat ik morgenvroeg met de kinderen even naar de vrijmarkt ga.Is het baggerweer dan blijven we lekker thuis. Anders lopen we er even heen. Dan kan M. ook in de kinderwagen blijven en krijgt ze wat minder prikkels binnen. (of in de draagdoek) Man staat (met speelgoedbank waar hij voorzitter is) op een vrijmarkt in een dorp verderop. (is bijna geen parkeergelegenheid en veel te ver om te lopen) Sorry, ben verder te moe om te reageren. (al hoe wel M. afgelopen nacht wel 6 uur heeft geslapen. Van 22.00 tot 4 uur)
Deedee: tja dat verwacht je eigenlijk niet echt meer heh. Die hormonen... En al geprobeerd de flesjes iets te verhogen? Zodat ze er wat langer tussen houd? Nu nog kraamvisite.. hoe is het gegaan? Fijn dat je man zo goed mee helpt. Hier ook de regie in handen. is toch wel vrouw eigen denk ik Nee geen plannen voor morgen. Mis. Rondje vrijmarkt als het droog is. Sabine: wat jammer dat hij weinig met haar knuffelt. Krijgt hij dr wel stil dan? Oh nee dat word n beetje lastig. Hopelijk ga je een geschikt tijdstip vinden voor je oefeningen. Vaddie: jouw kleintje is dus ook al gewend aan n ritme Hoelang heeft je dochter vrij? 2wk? Tja dat weer... hopelijk word het n beetje droog.
Meisje, gisteren lukte het niet echt om haar stil te krijgen dus uiteindelijk heeft hij haar ingebakerd en toen ging het een stuk beter. Toen ik klaar was kreeg ik haar heel snel rustig en stil maar goed misschien had ze bij mij ook wel zoveel gehuild. Vannacht bijna 6 uur tussen gelaten dus ga het inbakeren maar voortzetten voor de avond en nacht. Eens kijken of het een toevalstreffer was
Meisje, wat slordig van de huisarts, vergeten vaseline te smeren. Marievs, ja dan snap ik waarom je soms negatief bent over je lichaam. Gelukkig niet tijdens je zwangerschap. En nu mag je nog negen maanden ontzwangeren, toch? Dus wees vooral lief voor jezelf! Goeie vraag, hoe weet je wanneer de buikspieren weer bij elkaar zitten? Daarom wacht ik nog even met de buikspierem trainen. Sabine, vervelend dat je je man zo moet pushen. Hier gelukkig niet nodig, maar vlak na de kraamweek maakte hij ook zo'n opmerking: 'ja, maar ik moet werken'. Daar ben ik toch behoorlijk boos om geworden (hormonen? ). Ik moet verdorie herstellen van een zwangerschap en bevalling en zorg ook nog voor de kinderen. En hij slaapt meestal meer dan ik, omdat hij tijdens de nachtvoeding kan slapen (hij doet wel de luier, als ik daar om vraag). Haha, misschien is inbakeren een succes bij jullie. Of toch toeval... Deedee, hoe ging het met de visite? Ik heb laatst ook tijdens een avond met visite met een onrustige baby op schoot gezeten, niet heel handig. Maar ja, wat doe je eraan? Succes met het sprongetje! Leuk, zo'n baby die meer jammert en huilt. Wat bedoel je met de regie over je baby? Misschien lees ik het niet goed, maar door wie wordt dat niet in de gaten gehouden? Vaddie, ja leuk, die vakanties. Onze oudste gaat nu ook niet naar de opvang (normaal twee dagdelen), dus die mag ik thuis vermaken. Lekkere nacht, dat is mooi. O ja, moe. Moeder is toch de vergrotende trap van moe? (Van wie was die uitspraak ook alweer?). Ik voel me soms ook zo moe, terwijl we hier best goede nachten hebben. Hormonen, valt nu mee, ik had er tijdens de zwangerschap meer last van. Wij zijn vanmorgen even naar de vrijmarkt geweest, net tussen de buien door. Wel sneu als je daar in de regen staat met je spullen. Verder doen we niets bijzonders vandaag. Ja, lekker een oranjetompouce eten .
Manamana, precies en dat vergeten ze dan even. Als het niet zichtbaar is snappen mensen niet hoe zwaar het soms is. Laat die mannen maar eens voelen wat wij voelen dan piepen ze wel anders hihi We gaan het inbakeren voorlopig maar even proberen en dan zullen we het snel merken of het een succes is We hebben het er vanochtend weer over gehad en als het goed is gaat hij nu wat meer met Milou doen vanavond doet hij haar in ieder geval in bad.
Hier vanmorgen ook naar de vrijmarkt geweest samen met de meiden. Was erg gezellig. Niet super druk vanwege het voorspelde slechte weer. Na een uurtje kwam M. voor een voeding. Maar daar had ik rekening mee gehouden en had de sleutel van vrienden meegenomen. Die waren toevallig nog thuis dus daar even lekker thee gedronken. (en toen viel de enige bui die is gevallen toen we op stap waren) Nou afgelopen nacht was drama. M. kwam iedere 2/ 2,5 uur. Nou ja, kwam niet geheel onverwacht na twee drukke dagen. Daarom vandaag ook niet teveel gedaan. (M. heeft de hele tijd in de wagen liggen slapen) Volgende week maar ietsje rustiger aan doen en zorgen dat M. ietsje minder prikkels krijgt.
Sabine: zou wel lekker zijn als het inbakeren helpt. Manamana: ja zeker slordig. Ga het ook nog ven tegen m zeggen. Lijkt mij dat hij dit wel wist Vaddie: hier was het ook niet zo druk gelukkig. Loopt zo onhandig met n wagen dan. . Och wat vervelend van je nacht. Morgen naar het CB. Volgens mij is ze flink gegroeid. Nachten gaan nog erg wisselend. Hopelijk komt er snel n ritme in. Het minimale zit op 5u en het max 9u. Vanavond onverwachts bij vrienden wezen qourmetten. Erg leuk. Maar wat stink je daarna zeg...
Gisteren avond M. Weer ingebakerd en ze is een stuk rustiger dan. Huilt eigenlijk niet en vaker rustig in slaap. Helaas geen 6 uur tussen de voeding laten zitten zoals de nacht ervoor, maar de avond ging nu al zoveel beter dat dat niet erg is. Was nu iets meer dan 4,5 uur dus nog niet slecht. Succes bij cb vandaag meisje! Vaddie, ging jou nacht nu ook weer wat beter?
Helaas niet. Huilen, huilen, huilen. Had behoorlijk krampen en zodra ik haar weg legde begon ze weer. Na 3 uur gerommel maar naar beneden zodat we op bank wat konden slapen. Uiteindelijk hebben we tot half 4 beneden gelegen. Toen haar bv gegeven en heeft ze boven 2 uurtjes in haar eigen bed geslapen. Toen begon het weer overnieuw. Maar man was toen al opgestaan dus haar bij me in bed genomen. Vond haar wel erg warm dus temp gemeten. Heeft 37,6. Op zich niet heel hoog maar haar normale temp is 36,3. Gelukkig drinkt ze redelijk. Niet heel veel (ongeveer 10 bv per keer om de 2 a 3 uur) Nu nog twijfel of ik pcm geef maar doe het nog effe niet. Lichaam moet natuurlijk wel zelf de kans krijgen. Ze leek buikpijn te hebben, had ook 4 poepluiers. Normaal een poepluier in de 3/4 dagen. Ligt nu redelijk rustig te slapen in de kinderwagenbak. Fijn dat het inbakeren lijkt te helpen Sabine. @meisje: hier ook nog geen ritme in de voedingen. Soms een nacht van 6 uur (heeeel soms) en soms iedere 2,5. En overdag eigenlijk hetzelfde verhaal.
Wat vervelend vaddie, heeft ze misschien toch wat onder de leden. Hopelijk voelt de kleine zich snel weer beter, dan krijgen jullie ook weer wat meer rust!
Sabine: Wat fijn zeg dat ze er rustiger van wordt! Zeker niet slecht. Maar 6u is weer een stuk lekkerder. Vaddie: och wat vervelend zeg! Als ze maar niet ziek gaat worden! Zo 4 poepluiers!! Hopelijk heeft dat een beetje opgelucht bij dr. Wel eventjes die temp in de gaten houden hoor. Ik heb ook een lage temp. van mezelf! Maar als ik me echt ziek voel en ben. Komt mijn temp ook niet hoger dan 38gr. kan je vanmiddag misschien eventjes bijslapen? Hier nu 2 nachten achter de rug van 7,5u ertussen. Hopelijk gaat ze dit volhouden. Vanochtend 6:30 1e fles. Daarna weer terug gelegd en ze slaapt nu nog! Ga haar zo maar wakker maken. Over een uurtje moet ik alweer bij het CB zijn. En ze moet nog eten. Ikzelf ook nog even uit kunnen slapen tot half 10. Dat is weer het geluk bij een 1e.. @ pijn down under: Is nagenoeg bijna weg. Zolang ik er maar niet aan kom. Wat 'n opluchting!
6uur is zeker lekkerder maar goed dat komt vanzelf wel. Ik mag niet klagen als ik lees hoe snel sommige kindjes alweer voor een voeding komen in de nacht. Lekker hoor meisje, kun je weer een beetje bij slapen. Fijn dat de pijn bijna weg is!
Nee dat is waar! Ja heerlijk hoor. Vanochtend bij het CB geweest. Pff het liep allemaal gigantisch uit daar.. Mrja we hebben het weer gehad. Ze is weer goed gegroeid. 5445gr & 59cm (7,5w) Volgende afspraak staat op 9 juni bij de kinderarts (cb) Helaas krijgt ze een iets plat achterhoofdje. Moet haar meer op haar buik gaan leggen. Doe ik nog steeds te weinig.
Hoi allemaal! Al vanaf de geboorte van mijn zoontje lees ik hier mee (1 maart ). Zou ik gezellig mee mogen kletsen?
Zo ze is weer goed gegroeid zeg! Milou heeft aan een kant een beetje afgeplat achterhoofdje dus wij moeten opletten dat ze wat meer met haar gezicht de andere kant op kijkt als ze op haar rug ligt. Het trekt gelukkig al wel aardig bij Welkom Spring! Gezellig dat je mee komt kletsen
Spring, welkom. Natuurlijk mag je mee kletsen. Vaddie Hoe is het nu? Heftig hè dat huilen? T. huilde vannacht ook veel. Ik denk krampjes. afgeplat hoofdje hoef ik niet bang voor te zijn aangezien hij alleen maar op mij slaapt. Hij heeft geloof ik nog nooit op zijn rug gelegen voor lange tijd
Welkom Spring! Kom lekker meekletsen. Meisje, die groeit goed! Hier loopt het soms ook zo uit. Gelukkig is er genoeg speelgoed voor de oudste, dus zij hoeft zich niet te vervelen. Fijn dat de pijn weer minder is. Haha, ja je gaat zo stinken van gourmetten. Die geur hangt echt in je kleren. Sabine, hier hetzelfde met de nachten. Soms slaapt ze zomaar door tot 6.00 uur, maar meestal heeft ze één keer (rond 3.00 of 4.00 uur) een voeding nodig. Maar dat vind ik ook heel oke, er zijn genoeg baby's die meer nachtvoedingen vragen. Mooi dat je man wat meer met de baby gaat doen. En fijn dat ze rustiger wordt van het inbakeren. Vaddie, wat vervelend, zoveel onrust en huilen. Hoe is het nu met de temperatuur? Mevrouw Pinguin, dat is wel een voordeel van dragen en op jou liggen, geen last van een plat hoofd. Onze baby ligt wel veel op haar rug, maar ligt nu ook lekker op mij te slapen en zat vanmorgen ook lekker knus in de draagzak. Zo kon ik mooi met de kinderen naar buiten en heb ik mijn handen vrij voor de oudste. Die heeft een nieuwe fiets en is zo trots als een pauw als ze daarop rondfietst. Maar een stoepje op en af vindt ze nog een beetje eng, dus dan moet ik even helpen. Zo'n 'grote' fiets is dan opeens heel wat anders dan een driewieler.
Manamana, M. Vraagt sowieso nog wel om een nachtvoeding ze krijgt de laatste voeding ongeveer om 22.00uur, als ze er dan 6uur tussen laat komt ze rond 4uur weer voor een voeding. Maar dat is nu 1x gebeurt, normaal gesproken komt ze tussen 02.00-03.00uur voor een voeding in de nacht. We hebben nog niet in één keer tot 6 uur door kunnen slapen, zou wel lekker zijn zeg