Interessant om over jullie nachten te lezen. En wat kan het verschillen he? Ik merk dat ik ook rommel met slaapjes en voedingen. Na de fles van 19.00/20.00 uur is mijn zoontje echt niet meer wakker te krijgen. Soms krijg ik er rond 23.00 uur nog 50 cc in. 's Nachts liet hij er 2 weken geleden 5 a 6 uur tussen.. nu 3 a 4.. En ik kan het eigenlijk niet zo goed verklaren Overdag slaapt hij weinig, dat vind ik lastig. Vandaag een dagje thuis vanwege het druilerige weer en heb hem steeds op bed gelegd bij het eerste gaapje. In bed huilt hij niet, maar op de babyfoon zie ik dat hij er 45 minuten over doet om in slaap te komen, om vervolgens na een half uur weer wakker worden.. Ingewikkeld, hoor
Sabine: ja nu kunnen die hoofdjes gelukkig nog in alle vormen trekken. Hoe pak jij dat aan? Dat ze meer naar 'n bepaalde kant kijkt? Hier draait de kleine meid nl. alle kanten op. mevrouw pinguin: tja dat voordeel heb jij dan weer. En in de box hoe vind hij dat? manamana: ja dat scheelt wel ja. Alleen in die ruimte word het alleen maar warmer met al die mensen. hihi. Nou zeg dat wel! Kwam er zojuist achter dat de maxi cosi en kinderwagen er ook helemaal naar stinken. Hopelijk trekt het er snel uit. Spring: Ja die nachten... wat lastig dat je hem dan niet meer wakker krijgt voor de laatste voeding. En als je hem om 20:00 in zijn bed legt, en niet meer wakker maakt, hoelang laat hij er dan tussen? Wel fijn dat hij niet in bed huilt. Dat is zo vervelend. Heeft dat wakker worden ook 'n reden of is hij dan gewoon alweer uitgeslapen? Hier doet ze nl. ook soms wat korte slaapjes. Alleen de middagslaap is meestal wel 3 tot 4u.
Ja, hij gaat net als mijn oudste tussen 19.00 en 20.00 naar bed. Als ik hem niet wakker maak slaapt hij tot +/- 1.00 en vervolgens 5.00/6.00 uur, mijn dochter komt dan om 7.00 en dat voelt dan wel enorm als gebroken nacht. Toch heb ik besloten hem niet meer wakker te maken voor die laatste fles, het zal vanzelf goed komen. Dat wakker worden overdag heeft toch vaak te maken met het schrikken van geluid. Hij lijkt dan even wakker, maar ik vind hem al snel weer moe.. Gourmetten Een schoteltje azijn neerzetten (volgens mij voornamelijk tijdens het gourmetten), moet vervelende geurtjes tegen gaan!
Meisje, Bij mijn oudste werkte het heel goed om haar bedje andersom op te maken. Die keek namelijk altijd naar het raam. Bij Milou draai ik haar hoofdje als dat nodig is, naar de andere kant terwijl ze slaapt. Ze moet dan wel echt slapen anders werkt het niet nu moet ik weer uitkijken dat ze weer niet te veel de andere kant op gaat liggen
Spring, ik zie dat het ook jou tweede kindje is. Blijft lastig hè met die slaapjes in het begin. Ik vind dat bij de oudste ook altijd en grote tot ze met 6 maanden op een vast ritme zat. Dat heb ik toen ingesteld. Ik leg Milou altijd op bed als ze jammerig wordt en laat haar liggen tot de volgende voeding. Ze doet dan meerdere kleine slaapjes en soms wat langere. Als ze dan wakker is is ze vaak gewoon tevreden en dommelt later weer in. We krijgen haar gelukkig wel wakker genoeg om nog wat te drinken om 22.00uur.
Sabine: Ja, met 2 is het zeker gepuzzel af en toe. Vind het wel fijn dat ik ze 's avonds allebei voor achten in bed heb.. Dan kan ik mooi puin ruimen en heb ik nog wat tijd voor mezelf. Ik merk dat ik nogal snel een schuldgevoel heb.. Mijn zoontje krijgt een fles, speelt/knuffelt, gaapt en gaat naar bed. Dit alles gebeurt in ongeveer 45 minuten. Dan slaapt hij max. 45 minuten en ligt in bed te rommelen.. Tot de volgende voeding zou ik hem nog 1,5 uur moeten laten liggen.. Dat vind ik zo'n sneu idee.. (ik voed een beetje op de klok, omdat hij niet huilt bij honger) Hoe doe jij 't met je oudste? Die van mij wil regelmatig naar de speeltuin en ik vind het zo sneu om steeds nee te moeten zeggen, omdat ik de jongste in bed wil hebben..
Onze dochter is net 1,5 dus die vraagt nog niet echt om naar buiten te gaan, maar als het mooi weer is gaan we wel lekker even naar buiten. Ik leg Milou dan gewoon in de kinderwagen en tot nu toe gaat dat goed met slapen. Dat wil ik ook wel zo blijven doen om te voorkomen dat we straks helemaal niet meer weg kunnen als Milou ook vaste slaapjes krijgt, als ze die overal kan doen blijf je toch wat vrijer. Valt hij dan ook niet meer in slaap als je hem laat liggen? Onze dochter houd het nu ook ongeveer een uurtje vol, luiertje - voeding - knuffelen - spelen - knuffelen en dan wordt ze wat jengelig en dan leg ik haar neer. Soms gaan haar ogen dan ineens wagenweid open en twijfel ik of ze wel moe is maar als ik haar dan even laat liggen zakken haar oogjes vaak wel dicht. Ik herken je schuldgevoel wel hoor, vind het dan ook zo sneu als ze daar maar ligt. Loop dan ook af en toe even langs of ze wel weer ligt te slapen anders zou ik haar denk ik ook uit bed halen.
Meisje, ja het is lekker warm op het CB, haha. Moet ook wel met al die blote kinderen. Bij de oudste draaiden we het hoofdje als ze sliep, maar ze draaide soms net zo hard weer terug. Dus uiteindelijk een zijligkussen. Bedje anderom zetten en aankleedkussen omdraaien hielp niet genoeg. Slapen: ik merk met de jongste dat ik nu minder scherp op slaapjes let dan met de oudste. Ze is meestal een klein uur wakker en soms wordt ze wat huilerig als ze moe is. Dan leg ik haar in de wandelwagen en krijgt ze een speentje. Ze slaapt nog niet ergens alleen op een kamer, maar bij ons in de buurt. Overdag in de wandelwagen of draagzak of op mijn borst, 's nachts in de wieg bij ons op de kamer. Spring, als de oudste naar buiten wil, zorg ik dat de jongste gevoed is en gaan we gewoon, baby in de wandelwagen of draagzak. Meestal valt ze vanzelf in slaap. Sabine, dat herken ik. Dan lijkt ze klaarwakker, maar als je haar laat liggen, valt ze zo weer in slaap. Of ze wordt eventjes wakker, laat een kort huiltje horen en slaapt weer verder.
Ik had me ook voorgenomen om me met de tweede minder druk te maken om voedingen, slapen etc., maar toch komt de onzekerheid weer.. Zoon heeft nu 7 voedingen gehad (19.15 de laatste) en ligt nu in diepe slaap in zijn wiegje. Wakker maken straks heeft weinig zin, maar qua 'schema' niet echt lekker zo!
Welkom Spring! ken je nog wel uit het diabetes groepje toch? Hier ook een dame dat overdag weinig slaapt. Vaak korte slaapjes van 45 min of korter en altijd inslapen met de speen. Heb het maar voor lief genomen. Herken je schema verhaal helemaal, ben ook aan het rommelen. Ik voed ook op tijd omdat ik bij haar geen hongersignalen meer zie. Ze sabbelt niet meer op haar handje of smakt niet meer wat ze eerst wel deed. @ Meisje, flink gegroeid zeg! Ben aan het proberen ophogen van de flessen zie hieronder. @ vaddie wat een rot nacht zeg hopelijk vannacht beter! Geef je wat voor de krampjes? @ Mw pinguïn, en geen kale plek kan hij krijgen @ manamana. Visite ging prima, hier een meisje dat niet snel van de leg is! De regie bedoel ik dat ik alles in de gaten hou, voeding, badderen etc. Vriend heeft geen flauw benul wanneer iets moet. @ Sabine, fijn dat het inbakeren helpt, welke heb je? Hier ligt ze in de nacht in haar puckababy. @ Hier een flinke voorkeurshouding. Ik wissel van bed opmaken dan draait ze leuk mee en dat is dan haar kant tot ik het bedje weer anders opmaak. Hier ook flink aan het rommelen met de flessen. Ze heeft beduidend meer honger, normaal kreeg ze de flessen van 150 niet op als ik ze aanbood en nu wel. Logisch want ze is flink aan het sporten als ze in de box ligt. Maar nu wilde ik vandaag 5 flessen geven van 150 maar ze kwam super rot uit met haar slapen. Normaal na haar een na laatste fles wat moeite om in slaap te vallen maar als ze slaapt slaapt ze ook goed. Maar nu was de een na laatste fles al om half 6 en dat wil natuurlijk niet. Dus is flink rommelen hier pfff. Had een heel leuk schema van 6 flessen zover je een schema hebt bij een baby en dat werkte heel goed. Word jullie kleintje overdag ook wel eens huilend wakker? hier vaak huilend wakker want dan is ze haar speen verloren. Maar soms ook alsof ze een nachtmerrie heeft ofzo. Ik ga morgen naar de huisarts, ben 2 weken geleden ongesteld geworden en dat duurde een week. Daarna geen bloedverlies/afscheiding niks meer maar nu vloei ik dus weer. Een inlegkruisje is niet voldoende....Veeg ook gewoon bloed af. Ben benieuwd hoort niet echt lijkt mij.
Ja, klopt DeeDee, in de diabetesgroep zat ik ook Half 6 de laatste is inderdaad wel erg vroeg, hoe ga je het oplossen? Toch maar wakker maken? Hoeveel cc drinken jullie kleintjes op een dag? Hier rond de 700 cc en ik denk dat mijn zoontje ongeveer 5 kilo weegt. Flessen varieren echt van hoeveelheid (80 tot 135) ik moet ook vaak voeding weggooien, wat ik echt niet herken van mn oudste. Die dronk wat ik aanbood en ook op het tijdstip dat ik bedacht . Vreemd dat vloeien DeeDee.. ben benieuwd wat dat kan zijn? Misschien was het toch geen menstruatie? Mannetje hier wordt niet huilend wakker.. Meer 'wild', een beetje kreunend..
Nou dat is het punt, ze gaat dus niet slapen na die fles van half 6 normaal had ze tussen 7 en 8 de laatste fles, 45 later op bed en dan ging ze de nacht in en moesten we haar wekken voor de laatste fles. Nu wilde ze dus niet slapen want normaal slaapt ze niet rond dit tijdstip, ze was klaarwakker. En als ze niet slaapt met haar laatste fles is het drama om haar te laten slapen daarna. Laatst tot 24.00 bezig geweest terwijl ze al om 22.45 op bed lag. We waren weggeweest dus haar avondritueeltje was van de baan waardoor het allemaal niet ging. Hier kreeg ze ong 780en mocht met haar gewicht 4410 ( wel een maand geleden gewogen) officieel 660. Maar om die 100 cc deed ik niet moeilijk. Ze kreeg 6x 130 Maar nu heeft ze dus meer trek en dat gooit alles in de war Is weer zoeken naar een balans. Wat een verschil dan met je dochter en zoon. Maar logisch dat wel maar is wel weer even omschakelen denk ik. Hij wisselt wel met drinken, is best een verschil. Dat was hier ook in het begin nouja begin toen ze die leeftijd had Moest ook vaak weggooien maar bood wel de grote flessen aan want wist nooit wanneer ze extra trek had en dan was het huilen dat ze niet genoeg had Ze dronk altijd wat ze nodig had. Ik ben er vrijwel zeker van dat het een menstruatie was, had ook stolsel verlies en gewoon echt goed bloedverlies voor ruim een week lang.
Manamana dat herken ik inderdaad ook. Kleine meid word inderdaad ook wel eens wakker met een klein huiltje, soms wilt ze dan een speen en soms is ze ook meteen alweer vertrokken. Deedee, volgens mij hebben wij de swaddleme. Toen de tijd 2dehands overgenomen. Hier wordt ze inderdaad ook wel eens huilend wakker en soms ook echt met traantjes dat je inderdaad het idee krijgt dat ze een nachtmerrie heeft gehad. Succes bij de huisarts. Hopelijk gaat de kleine snel lekker slapen vanavond.
Sabine: Het is ook echt allemaal wat heh met dat hoofdje. Gelukkig draait E. gewoon alle kanten op. Manamana: Tja dat draaien is niet echt het probleem. Maar het is echt haar achterhoofd. Slapen doet ze meestal met haar hoofdje opzij. Toch maar wat vaker op de buik leggen. Hier word ze ook huilerig als ze moe is. Slaapjes hou ik ook niet echt super in de gaten. Alleen aan haar middagslaap hecht ik wel veel waarde! vandaag kwam die een beetje rot uit! van 14:30 t/m 18:30. Ze had nl. haar 1e fles om 6:30 pas. Deedee: Wat vervelend dat je nog zo aan het rommelen bent met je flessen! Dat is inderdaad flink rommelen als je fles om 17:30 valt. Hier is E. niet aan haar tijden gewend maar wel aan haar flessen. Na de 3e fles op de dag doet ze haar middag dut. Vandaag was die dus laat. Het enige wat jij dan kunt doen is dan vaste tijden aan gaan houden op n dag. Ja hier word ze ook huilend wakker. Maar dat is meer 'n teken dat ze klaar is met slapen en eruit wilt. hmm wat raar zeg dat je weer bloed verliest. Ja of je cyclus moet nog even een ritme krijgen.? Succes bij de huisarts laat even weten hoe het gegaan is! spring: hier drinkt ze 5x 165cc. Gewicht is nu 5445kg. (dit dronk ze met 3 weken al. En is voldoende voor dr)
Hmm.. even vanaf mijn telefoon.. 1e voeding na 19.15, maar ben bang dat er nu nog een voeding in de nacht gaar volgen!
Even op foon. Welkom Spring. Na gisteren en zieke baby nu gelukkig weer wat opgeknapt. Vannacht om de 3 uur. Al een hele verbetering ten op zicht van de twee nachten daarvoor. Hopelijk vandaag tijd om de laptop erbij te pakken en op iedereen te reageren
Spring: qua tijden heel netjes. Alleen die nachtfles tijd moet even opschuiven. Vaddie: Fijn dat je kleine meid weer wat aan het opknappen is! Zo sneu een ziek kleintje. Hier is E. ook al aan het snotteren
Hier vannacht een wat mindere nacht gehad, na krap 4 uur melde ze zich al. Op zich niet zo erg ware het niet dat ze daarna niet echt meer kon slapen heel zielig huiltje iedere keer als zij (en ik) net in slaap aan het vallen waren. Zegt mijn man vanmorgen ineens: had ze geen last van haar buik? Gisteren chili con carne gegeten en ik merk wel dat als ik wat scherps eet ze ook meer voeding terug geeft. Dus voorlopig zweer ik alles maar even af wat ook maar enigzins pittig is.
Hoi hoi, Ben ik weer. Mijn man is weer thuis, dus veel minder tijd om te schrijven . Welkom Spring. Gezellig dat je mee komt kletsen. Twee kindjes zie ik. Leuk hoor. Ik ga ook gewoon weg hoor als ik weg wil en het komt uit met S. der slaapje. Zij heeft echt een ritme en dat hou ik aan. N. moet zich maar aanpassen of slapen in de draagdoek of wandelwagen. Ze slaapt toch het groste deel van de dag nog. Nu hangt ze ook op mn borst. Hier ook hoor. Ook soms mega onzeker. Maar met mn oudste is het ook gelukt, dus denk ik dat dit ook wel gaat lukken. @deedee: geen idee wat dat vloeien is. Hopelijk heeft de HA antwoord. @slapen: Hier slaapt N. nog goed, maar ze is dan ook pas drie weken. Dus dat is toch anders denk ik. Ben benieuwd tzt. Als N. niet wil slapen, dan leg ik haar op mn borst en ga ik zelf gewoon slapen hoor. Ik vind het wel prima. Dat heb ik bij S. niet gedaan en toen ging ik er bijna aan onderdoor en ik merk nu ook al dat ik echt mn rust moet nemen. Qua voeding en slapen doe ik ook maar wat hoor. Net wat N. wilt. Snachts is het om de 3 uur ongeveer en overdag zorg ik dat ze om de drie uur krijg. @sabine: Hier nog niet kunnen ontdekken of N. ergens last van krijg. Hopelijk gebeurt dit ook niet. @manamana: fijn om te horen dat jou kleintje ook alleen slaapt als ze bij jullie in de buurt is. Ik voelde me al zo onzeker. N. slaapt dus ook alleen bij ons. Overdag slaapt ze wel goed in de box, maar snachts Soms echt een drama. @huilen: Alleen als ze honger heeft kan ze huilend wakker worden. Snachts dus meestal. Overdag maak ik der meestal na drie uur wakker voor de voeding. Hier is N. echt warmbloeding. Als ik der snachts uit der wiegje haal, zijn haar beentjes gewoon warm. Heb nu der broek en sokjes al uit en echt niet heel veel dekentjes. Vind het zo lastig. Aangezien dat ik het zelf altijd koud heb en de rest van mn gezin dus niet . Pfff @meisje: Heeft E. der eerste prikjes al gehad??? Ik ga even het koekje van mn dochter afpakken die zit in de koekla . Zonder te vragen .