Februari & Maart 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @boomm: hier moeten we ook de knuffelmomenten bewust(er) inbouwen hoor. Zeker op de dagen dat de oudste de hele dag thuis. (en M. slaapt dan vaak ook wat meer vanwege de drukte)

Kraamvisite: hier schrikbarend weinig mensen geweest. Van schoonfamilie helemaal niemand. (zien we sowieso erg weinig) Maar ook van mijn familie nog geen ooms/ tantes. En ook diverse vrienden nog niet.
    Van mij hoeft het nu idd ook niet meer. (deze afspraak staat al weken gepland) Ze weten niet wat ze missen! :)

Ik ga eng doen en voor het eerst in weken een serie aanzetten. M. slaapt, K. is naar het kinderfeestje, man is in zijn schuur aan het rommelen en visite is er nog niet.

2. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Haha, Vaddie, geniet van je serie!

Spring, hier ook kans op heupdysplasie. Dus binnenkort ook een echo. De oudste heeft een spreidbroek gehad. Vond ik niet zo leuk, maar het viel erg mee. Ze had er weinig last van en ging gewoon rollen, zitten en kruipen met dat ding aan. Alleen staan lukt echt niet, dat kon ze pas toen de spreidbroek uit mocht.

Deedee, gelukkig niets ernstig, dat vloeien. Maar wel vervelend.

Boommm, ik merk dat ik juist moet opletten dat ik genoeg aandacht aan de oudste geef. Ze kan best goed alleen spelen, maar ze vindt het ook erg leuk om iets samen te doen. Dat doe ik natuurlijk ook, maar ik ben ook erg veel met de baby bezig. Het peuteren en rellen herken ik ook hoor, nog steeds.
    Laat ik het maar helemaal niet over de katten hebben, die staan nu onderaan in de rangorde :p.

Sabine, lekker onduidelijke uitnodiging zo. Goed dat jullie wel gaan.

Meisje, lekker uitgeslapen dus. Wij hebben hier vannacht ook fijn kunnen doorslapen. Nou ja, de katten waren wel aan het spoken.

Likken aan spullen: nog niet, wel voortdurend haar knuistje in de mond. En ze zig veel met haar tong te bewegen sinds die los is. Daarvoor kon ze dat natuurlijk niet. Wel verwarrend, want dat betekent lang niet altijd dat ze honger heeft.

Badpak: ik heb een tankini, vind ik erg fijn. Ik voel me niet zo prettig meer in een bikini. Maar zwemmen doen we niet zo vaak, moeten we binnenkort maar weer eens doen. Vooral leuk voor de oudste!

Plannen, niet bijzonder. Er komt nog kraamvisite. Wij hebben ook minder visite gehad dan bij de eerste en er moeten nog wat mensen komen...

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vaddie: Wow! zijn je schoonfamilie wel bij je 1ste geweest?
    En lekker genoten van je serie?

Manamana: Mij ook niet meer gezien in een tankini hoor.
    heel mijn beuk en heupen zitten onder de strepen.
    Zelfs m'n bovenbenen mrja daar kan ik niet zoveel mee. ;)

Heb wel eens gehoord dat kraamvisite altijd minder is bij een 2e.
    Hier komen mijn ooms en tantes alleen bij de 1e. Ikzelf vind dat ook wel prima. Met een 2e lijkt het me toch drukker.
    Van mijn mans kant weinig visite gehad. 1 tante eigenlijk. had er meer verwacht. maar vind het wel goed zo! ;)

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.655
    5.697
    113
    #544 Deedee91, 30 apr 2016
    Laatst bewerkt: 30 apr 2016
    @ Meisje, dat miepen was bij ons echt een teken dat ze meer wilde. Jou dame is natuurlijk al lekker aan gewicht dus die wil vast wel een slokje meer straks :) Niet mijn moeder hoor schoonmoeder. Moeder woont helaas 130 km verderop. Voor beide wel eerste kleinkind idd :) Hebben ze dat ook zo gezegd meisje? dat ze alleen bij de eerste komen? wel raar zeg alsof de 2de minder belangrijk is. Verjaardagen oke maar een geboorte.

@ Vaddie, apart zeg dat er weinig is geweest en jammer ;) Maar goed net wat je zegt ze weten niet wat ze missen :) Welke serie kijk ( keek) je?

@ manamana nee hier niet honger idd wel lastig om verschil te zien. Ze steekt hier ook zo vaak haar tong uit en ook na het eten.
    @ Sabine, aa zo dacht het ergens te hebben gelezen dat je ook een fles gaf dus ik was al verbaast dat door cillie con carne de fles niet goed kon vallen :p Gedoe he als je eind moet rijden voor een verjaardag

@ Badpak, draag ik al jaren. Mij zie je niet meer in een bikini of tankini door mijn mooie tijger strepen maar ook door mijn vet buik :( daarom druk aan het afvallen. Ga o.a zwemmen dus moet wel in een badpak :p
    @kraambezoek Hier komt ook zo nu en dan nog mensen op kraambezoek maar is omdat wij in het westen wonen en zij in het noorden, is nog al een gepuzzel gezien het bijna 2 uur rijden is. Fam van mijn ( overleden) vader is helemaal niet geweest mijn ooms en tantes dus. Nee ik lieg mijn tante wel maar die was altijd al erg betrokken bij mijn vader en was er ook om mij bij te staan bij het overlijden. Maar goed moeten ze zelf weten zit er niet mee zijn toch rare mensen ze hebben mij te veel geflikt.

Wij zijn leuk geslaagd :) wipper gekocht wel een goedkope want ze heeft al een goede stoel om nu al in te zitten indien nodig. En straks gebruik ik dat ding helemaal niet en dat is zonde ( heb hem tenslotte niet gemist de eerste 9 weken)
    En leuk speelgoed waar ze heel leuk op gereageerd heeft. Ow en kleding, konden het natuurlijk niet laten :p

Hoe zit het eigenlijk met de poep en plas ongelukjes? Hier nog nooit gehad tot deze week. En 2 keer toen ze in haar kinderstoel gepoept had, dan word het naar boven geschoven ofzo. Haar hele rug zat er onder en zat ook niet onder in de luier maar het ruggedeelte. Wat een klus om dat schoon te krijgen haha :p En net plast ze over mij heen,doet ze vaker plassen als ik de luier weg haal maar nu vloog het over de grond en mij heen heen. Hoe ze dat deed? geen idee haha

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Deedee, ja een behoorlijk gedoe. Gelukkig zijn zij de enige die zo ver weg wonen.
    Hahahaha onze oudste kon ook echt ver plassen, alsof we een zoontje hadden, zelfs de kraamzorg stond er verbaast bij te kijken :p
    Wat leuk dat je geslaagd bent met het shoppen!

#Zwemkleding, Ik droeg altijd een tankini en blijf dat ook doen, zie je mijn buik niet dus helemaal perfect :)

6. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Wat knap dat jullie zo goed op elkaar kunnen reageren, hebben jullie een tactiek? Mijn geheugen is een vergiet namelijk...

Vanavond waren we bij vrienden.. Beide kindjes gingen er niet slapen :(, nu liggen ze allebei lekker in bed.. Benieuwd wat deze nacht ons gaat brengen. Ik ben best moe, dus duik na mijn koffietje onder de wol!

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Deedee: heb haar om 18:30 een fles van 180cc gegeven. En die dronk ze helemaal leeg. Straks met de laatste fles doe ik dat ook maar. Ze zit al vanaf 3 weken op 165. Begrijpelijk dat ze wat meer behoefte gaat krijgen.
    Oh ja dat is waar ook van je moeder.
    Ja sommige zeiden dat ja. Ik vind het prima. Heb eigenlijk niets met ze.zie ze maar 1x in het jaar. En dat is met de verjaardag van mn ouders.
    Wat fijn dat je geslaagd bent. Hier nog geen wipper aangeschaft. Ze kan inderdaad gewoon in de kinderstoel.
    Bij me moeder gaat ze wel in de wipper. Als ze dat erg leuk gaat vinden. Schaf ik er wel 1 aan. Voor 20;- heb je er al 1 volgens mij.

@ongelukjes. Paar keer gehad. Dan poepte ze inderdaad in de kinderstoel. Tja dan gaat het alle kanten op. :p

spring: jammer dat ze niet gingen slapen.
    Oh ik scrol gewoon elke keer weer terug.
    Mijn geheugen is ook n vergiet. Word wat als ik ga werken. Dan moet ik nl. Veel onthouden

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier ook een geheugen als een vergeet. Alle afspraken zet ik maar in mijn foon. Dan kan ik tenminste instellen dat hij melding geeft van te voren. :)

Hier weer een avond clusteren achter de rug. Ze was tussendoor echt heel erg wakker. Had het niet verwacht na het kraambezoek. (toen sliep ze) Heeft echt een uur rond liggen kijken.

9. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.119
    293
    83
    Spring ik reageer vaak op de pc op laptop en dan aann de ene kant word en andere kant zp. En dan knip/plak ik het hier.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Deedee. Mazzel denk ik haha, heb het echt getroffen qua slapen. Leuk, zo'n dagje babyshoppen. Welk wipstoeltje heb je gekocht? En wat fijn dat je moeder een dag wil oppassen. Hoeveel dagen ga je aan het werk?
    Hier regelmatig poep ongelukjes helaas. Ligt volgens mij echt aan de borstvoeding, want bij de oudste twee met flesvoeding nooit last van gehad.

Sabine. Veel plezier bij de verjaardag, hopelijk is het toch gezellig en valt de reis er naar toe mee.

Niny. Veel plezier bij de communie.

Vaddie. Wat raar dat er zo weinig mensen op kraamvisite zijn geweest. Hier is gelukkig iedereen geweest die bij de eerste twee ook langs kwamen, hebben heel veel bezoek gehad.

Manamana. Hoe lang moest je oudste de spreidbroek aan? Hopelijk heeft de jongste hem niet nodig.
    Wat fijn trouwens, dat ze zichzelf zo goed kan vermaken. Kan N normaal ook altijd heel goed, maar momenteel.. Echt een draak is ze.

Spring. Ik reageer altijd op m'n telefoon. Als ik wil reageren type ik onder aan de pagina bij snel reageren. Zo scroll ik alle pagina's af.

Zwemmen. Ik heb een bikini. Nu nog twee kleine rolletjes, maar heb goede hoop dat die met een paar weken/maanden ook weer verdwenen is.

Warmte. Hier ook nog nooit oververhit uit bedje gehaald. Overdag ligt ze met haar kleertjes aan onder twee dekentjes. Savonds met pyjamaatje in slaapzak en dan onder 1 dekentje.

Wipper. Ik gebruik hem wel veel en ze is er erg blij mee.

Hier wordt het trouwens steeds leuker. Ze reageert echt op mensen en lacht met geluidjes. Maakt sowieso veel geluidjes, echt aan het brabbelen.
    Verder kijkt ze ook graag tv haha.

11. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Deedee, lekker geshopt dus! Ik kan het ook niet laten om kleertjes mee te nemen als ik ga winkelen...
    Ongelukjes gebeuren hier met name op het aankleedkussen, als ze zonder luier ligt. Soms alle kleertjes vies en dan mag je weer verschonen.
    Maar dat gebeurt niet eens zo vaak, deze dame poept minder vaak dan haar zus deed (allebei bv, dus dat maakt hier niet uit; maar op bv poepen ze wel meer, volgens mij).

Meisje, een tankini kan toch prima? Dan zie je volgens mij geen buik.

Marievs, handige tactiek! Vandaar het andere lettertype, omdat je uit word knipt en plakt. Ik scrol altijd gewoon terug terwijl ik aan het typen ben, werkt ook wel.

Boommm, het wordt nu inderdaad steeds leuker, steeds meer interactie. En ze kan wat langer wakker blijven. Nog even en dan krijg je het omrollen en zo.

Spreidbroek moest hier drie maanden lang de hele dag aan (mocht alleen met verschonen uit) en daarna nog zes weken 's nachts. Dus dat viel mee, er zijn kindjes die 'm veel langer aan moeten hebben.

De afgelopen twee nachten konden wij tot 7.00 uur slapen, heerlijk! Laatste voeding rond 22/23 uur. Alleen wel last van stuwing natuurlijk.

Straks even lekker naar het bos, het zonnetje schijnt.

12. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Bedankt dames, voor de tips voor reageren ;). Zal het morgen eens uitproberen :p. Ben bekaf.. Met de 2 kids naar een springkussenfestijn geweest, buiten gespeeld en geborreld met vrienden.. Nu staat Studio sport te tetteren en duik ik zo mijn bed in geloof ik!

Morgen de eerste vaccinaties voor H., maar hij is wat verkouden.. De oudste heeft haar 3-jarigen consult..

Jullie nog plannen deze week?

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Plannen. Haha, te veel.
    Morgen controle bij gyn. Dinsdag komt een vriendin van de oudste spelen, woensdag gaan we naar een vriendin die ik ken via hier. Donderdag komen vrienden naar ons en vrijdag is mijn moeder hier. Dat is alles. :) Haha.

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Manamana: ja als ik een langere tankini neem wel. ;) eerst maar eens wat afvallen. Hard nodig!

Wauw wat n heerlijke nachten! Nu moet ze het vol gaan houden.

Spring: druk dagje jij! Is het dan wel verstandig om die prikjes te geven?

Vaddie: succes morgen! Gek idee heh. Om het te gaan afsluiten.
    Zozo volle week jij. Leuk dat je een vriendin van hier vandaan hebt.

@plannen. Niet veel. Keertje bij mijn moeder langs. En vrijdag naar n vriendin toe.

15. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Vaccinaties: de verkoudheid wordt al minder... Ook denk ik dat hij door z'n grote zus toch ook vaker verkouden zal zijn.. Zal t morgen op t CB even overleggen :)

16. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Vaddie, volle week zeg! Succes bij de gynaecoloog.

Spring, hier is de jongste ook al vaker verkouden geweest. Tja, die krijgt via de oudste allerlei virusjes mee natuurlijk. Als het niet te erg is, kan je vast laten vaccineren. Maar ik zou ook even overleggen met de arts of verpleegkundige.

Hier niet veel plannen, rustig weekje.

Vannacht weer lekker geslapen, eerste voeding om 6.30 uur. Hopelijk blijft dit! :)

17. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Wat heerlijk manamana, tot 6.30 uur..
    Hier kwam hij om 2.30 uur, speentje gegeven en vervolgens om 4.00 uur gevoed. Vanmorgen om 8.00 uur weer gevoed, maar na 85 cc viel hij alweer in slaap.. Pff..

18. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Heb trouwens nog een vraagje.. Mijn zoontje is dus van de hazenslaapjes overdag. Ik heb een beeldbabyfoon en kan (soms helaas) alles in de gaten houden. Zo zie ik dat hij na 30/45 minuten naar het plafond ligt te staren. Hij huilt niet en tóch vind ik het sneu.. Krijg dan zo'n gevoel van 'heb toch geen tweede kind genomen om hem boven in bed te leggen'. Als ik hem er uit haal, blijkt hij na een half uurtje toch nog wel moe te zijn..

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier heerlijk tot 07.30 uit mogen slapen en nu ligt ze weer te tukken.

Spring. Wil je trouwens op ons lijstje erbij? Dan heb ik je leeftijd en de geboortedatum van je zoontje nodig. En met hoeveel weken hij geboren is.
    Succes met de prikjes trouwens. Beetje verkouden kan geen kwaad.

Wij gaan vandaag naar het centrum toe denk ik. Eventjes door t museum wandelen, naar t park en winkelen. Zulk lekker weer!

20. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Tot 7.30 uur? Zonder nachtvoeding? Wauw!

Zoontje H. is van 1 maart en met 38.3 geboren. :)

Deel Deze Pagina