@ sabine hoe deden jullie dat oprekken dan? ZE heeft wel honger want de fles zit er zo in. @ wauw niny dat is al flinke maat, hoe zwaar is ze nu dan? Succes met poetsen. Ik wil ook altijd alles spik en span voor het bezoek. Wat naar voor haar de verkoudheid! Sneu voor een kleintje. Taarten? Wat voor taarten jammie. Hebben jullie ook vrienden zonder kinderen? Ik ben de eerste en ik merk dat het best moeilijk voor anderen te begrijpen is dat mijn leven zo anders is. Wel jammer want ben bang dat de vriendschappen zo verwateren.. @ meisje helaas is dit dag 4 al...
@deedee: hier een nogal diverse vriendengroep maar eigenlijk iedereen heeft kinderen. Maar mijn ervaring is dat een vriendschap echt blijven onderhouden terwijl je jonge kinderen hebt echt heel moeilijk heb. Het verdelen van je tijd tussen kind, man, huisdieren, huishouden en jezelf slokt het meeste van de tijd op. Hier dus eigenlijk maar een paar 'eigen' vriendinnen. De meeste mensen zijn vrienden van ons en spreken dus vaker af met het hele gezin.
Dat kan ik mij zo voorstellen Vaddie! en daar houd ik ook rekening mee. Maar ik heb gelukkig een hele leuke meid ontmoet in het zh en haar kindje scheelt 2 dagen dus daar heb ik veel contact mee, die weet precies hoe het ook zit. Met een vriendin reed ik altijd paard maar ik durf nu even niet zo snel meer te rijden ( litteken knip doet ook nog zeer af en toe) Maar ik weet dat ze het zo graag weer wil oppakken samen... Lastig zal toch een keer eerlijk moeten zijn dat ik het niet zo makkelijk meer kan doen. Plus haar paarden zijn niet zo bomproef en dat vind ik sowiso al niet zo prettig.
Niny: zo jouw kleintje groeit goed!! Mm taart! Is dat je werk? Wat vervelend dat ze zo van streek was na de prikjes. @vriendinnen. 1 vriendin heeft n kind van 1,5jaar. 1 vriendin ia bijna 39wk zwanger en een andere vriendin is Bijna 14wk zwanger. Dus dat is wel erg leuk! Al zal het contact straks wel minder worden als hun ook n kindje hebben
Even bijgelezen, maar ik reageer later wel weer. Madame heeft net weer een nachtvoeding gehad (na een paar nachten zonder), maar ze slaapt weer. Dus ik ga ook weer verder slapen.
Niny, ga ik zeker meer proberen te doen. En inderaad ik wil ook graag slapen 's nachts, zij hebben er geen last van als de kleine meid later overstuur is want dan zijn ze er niet bij. Wat leuk! Taarten bakken succes en hopelijk lukken ze. Beterschap voor jou en de kleine. Wat fijn dat de comuni goed is gegaan. Wow 74 grote meid!
Deedee, toen was ze al een stuk ouder toen we het gingen oprekken, speentje geven en zeggen dat het nog tijd was om te slapen. Daar zijn ze nu nog te jong voor om te snappen we hebben heel lang gehad dat de dagen voor ons om half 6 soms al begonnen. #vriendinnen, ik had 1 "eigen" vriendin en die heeft me als een baksteen laten vallen. Dus nu alleen nog maar gezamenlijke vrienden van het gezin. Is soms best vervelend dat ik niemand heb om eens wat leuks mee te doen. Maar goed komt vanzelf wel weer.
Hier 2 'eigen' vriendinnen. Grappige is dat ik beide meiden via hier ken van toen ik zwanger was van de oudste. Hier al twee best goede nachten. Afgelopen nacht laatste voeding om 22.00 en daarna om half 4. En toen half 7. Had haar terug gelegd en de babyfoon weer op de slaapkamer gezet. Was ondertussen 7 uur en ben zelf maar opgestaan. Met het idee dat ik dat ook eens rustig kon doen. Binnen 2 minuten stond man ook beneden. Ben ik honden uit gaan laten, kom ik terug zijn de kinderen ook beneden. Ehm dat was niet helemaal de bedoeling. M. nog wat voeding gegeven en weer boven in bed gelegd. Na 10 minuten mopperen (wat man nog niet eerder heeft gehoord omdat overdag werkt en s'nachts slaapt) is ze weer in slaap gevallen. Vandaag visite van vrienden. Dus nu eerst rustig wakker worden en ontbijten en even huiskamer aan kant maken. Jullie nog plannen? Behalve genieten van het mooie weer.
Inderdaad genieten van het mooie weer Verder nog even mijn nagels doen voor de fotoshoot morgen, wasjes draaien, andere huishoudelijke klusjes en vast wat boodschapjes doen (dan hebben we dit weekend lekker tijd voor elkaar) En kleertjes maat 68 uit zoeken om in de kast te gaan leggen Moet denk ik wel nog wat zomerse kleertjes aan gaan schaffen voor de kleine meid. De kleding van haar zus heeft allemaal lange mouwen, die is in oktober geboren dus toen zij in die maat zat was het nog koud
Ja moet ook met de kasten van de meiden aan de gang. Bij de oudste moet ik 92/98 eruit halen en bij de jongste 56 eruit en 62 erin. En voor de oudste zomer goed in de kast leggen/ hangen.
♥ ♥ Bevallen ♥ ♥ Niny (23 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ F. ♥ op 02 Februari 2016 (39.6) Lablover (26 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ J. ♥ op 05 Februari 2016 (37.6) Boommm (26 jaar) derde kindje Geboren: ♥ V. ♥ op 18 Februari 2016 (35.2) Manamana (33 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ I. ♥ op 27 Februari 2016 (38.6) Deedee91 (24 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ S. ♥ op 28 Februari 2016 (40.0) Spring (00 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ H. ♥ op 01 Maart 2016 (38.3) Sabine1305 (27 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 03 Maart 2016 (40.0) Meisje93 (22 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ E. ♥ op 06 Maart 2016 (41.0) Vaddie (32 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 10 Maart 2016 (39.2) Mevr Pinguïn (28 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ T. ♥ op 13 Maart 2016 (40.6) Marievs (28 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ N. ♥ op 07 April 2016 (39.6) ♥ ♥ De groei ♥ ♥ - Niny. : F. 02-02-2016 : Geboortegewicht - 3290 gram. 20-04-2016 : +/- 10 weken - 6900 gram. - Boommm. : V. 18-02-2016 : Geboortegewicht - 2410 gram & 45 cm. 04-05-2016 : +/- 10 weken - 3650 gram & 51 cm. - Deedee91. : S. 28-02-2016 : Geboortegewicht - 3565 gram & 50 cm. 04-05-2016 : +/- 9 weken - 5010 gram & 59 cm. - Sabine. : M. 03-03-2016 : Geboortegewicht - 3455 gram & 51 cm. 10-04-2016 : +/- 5 weken - 4395 gram & 55 cm. - Meisje93. : E. 06-03-2016 : Geboortegewicht - 4100 gram & 51 cm. 28-04-2016 : +/- 7 weken - 5445 gram & 59 cm. - Marievs. : N. 07-04-2016 : Geboortegewicht - 3620 gram & 52 cm. ♥ ♥ Afspraken ♥ ♥ - Sabine: 10 Mei - Controle CB + eerste vaccinaties. - Boommm: 11 Mei - Controle CB. - Deedee91: 01 Juni - Controle CB + vaccinaties. - Meisje93: 09 Juni - Controle CB. ---- Wijzigingen graag dik gedrukt doorgeven, dan pas ik (Boommm) het lijstje aan!
Deedee. Wauw, wat een prestatie van je vriend. Super knap hoor en heel terecht dat je trots op hem bent. Balen van die vroege ochtenden.. Lablover. Leuk, een bruine labrador. En heerlijk dat hij zulke geweldige nachten maakt. Meisje. Heb je zelf een roeiapparaat thuis? Super handig. Ik wilde een loopband thuis, maar m'n vriend vind het een te groot apparaat, dus ging niet door. Niny. Waaauw, maat 74 alweer. Wat groeit ze goed, leuk hoor! Fijn dat de communi een succes was. Waarom ga je zoveel taarten bakken? Sabine. Alvast heel veel plezier bij de fotoshoot morgen. Wat voor kleren doen jullie aan? Allemaal een zelfde kleur? - Poetsen. Hier ook een schoonmaakhulp. Kom er zelf niet aan toe en vind het ook gewoon niet leuk om te doen. - vriendinnen. Heb een paar vriendinnen met kinderen maar het merendeel heeft geen kinderen. Tuurlijk zijn die vriendschappen veranderd, maar ik probeer wel heel erg het contact te onderhouden. Spreek ook veel af zonder kinderen. Hier ook met de kledingkasten aan de gang. Wil de winter dingen bij de oudste twee eruit halen en de zomerkleding er in. En voor V wil ik de kleinvallende kleertjes in maat 56 in de kast gaan leggen. Aupair neemt vanmiddag voor het eerst alle drie de dames mee op een uitstapje. Ze heeft al veel vaker ook op V gepast, maar dat was altijd thuis. Dus ben benieuwd hoe het gaat, heb er alle vertrouwen in. Ik ga even grote boodschappen doen dan en naar de kapper, nu al zin in'
Ik zal een foto plaatsen als we zijn geweest we hebben voor de meiden allebei een jurkje gekocht en voor mij een mijn man een shirt in ongeveer dezelfde kleur.
Vaddie: Lekker zeg van je goeie nachten. Krijg je weer zoveel energie van! En het weer helpt ook gelijk een handje! Wat leuk zeg dat je je vriendinnen hier ontmoet hebt. Sabine: succes met je klusjes! & alvast veel plezier morgen. Boommm: ja zeker handig om zo'n apparaat te hebben, Nu nog gebruiken. ja een loopband lijkt me ook ideaal. Ja joh het neemt allemaal zoveel ruimte in... Heerlijk zeg! Geniet van je middag! @plannen. waren eerst van plan om weg te gaan. Maar we twijfelen nog. Nu maak ik even goed gebruik van dat m'n man thuis is. Even wat huishoudelijke klusjes.. Pfff. wat klink ik al oud hihi.
@ Sabine ja logisch dat het nu nog niet wil haha Vanochtend heb ik haar de speen gegeven en ze heeft doorgeslapen. Maar is een gelukstreffer geweest want als ze de speen was verloren oei. Veel plezier morgen, jullie hebben heerlijk mooi weer @ Boomm en hoe ging het met de au pair? @ Meisje, wat zielig voor je man Wij zijn vandaag even naar het strand geweest, terrasje pakken net als heel Nederland. Woon 15 min van het strand af dus lekker in de buurt. Net een plekje kunnen vinden voor de auto Ik vind het wel lastig hoe haar nu te kleden met de warmte enz. Heb wel een super leuk mutsje gekocht voor de zon. En natuurlijk weer leuke kleertjes oeps. Wat doen jullie jullie kleintje aan nu?
Wat heerlijk Deedee, even naar het strand. Op de één of andere manier durf ik het niet echt aan. H. heeft het niet zo naar zijn zin in de wandelwagen Ik vind het ook lastig wat hij aan moet.. Vandaag broekje, shirtje en mouwloze romper. In de wagenbak lag hij in een vrij dikke voetenzak van Jollein, vond hem best warm toen ik hem eruit haalde..
Ja dat draagt ze hier ook een broekje, lange mouwen shirt en een korte romper maar dat draagt ze eigenlijk altijd al. In huis is het niet warmer als anders dus dat scheelt wel. Die voetenzak lijkt mij op dit moment idd best te warm. Ik had haar niet onder een winterdeken in de wagenbak. Lastig spring dat H het niet zo leuk vind, kan mij voorstellen dat je het dan niet zo ziet zitten. Ook niet als je samen met iemand gaat? de eerste keren ging ik ook samen maar nu ga ik ook gerust alleen. Mijn vriend vind het wel wat spannender vooral als ze gaat huilen. Vandaag ook op terrasje na de fles, ooo nee daar gaat ze zegt hij. Maar ik trek mij er niks van aan kan zij toch ook niks aan doen de rest heeft pech. Is niet dat ze uren huilt ofzo was even krampje na het eten en klaar. En toen ik even bezig was met de fles was ze ook niet te troosten gezien ze erggg honger had.
Eigenlijk snap ik ook niet waar ik me druk om maak. Hij huilt eigenlijk helemaal niet echt (meer een beetje jammeren/klagen). Ik weet gewoon niet zo goed hoe het allemaal moet, omdat ik er ook eentje van 3 heb.. Als we dan naar het strand gaan.. waar gaan we dan zitten? En hoe moet dat als hij niet wil slapen? En waar geef ik hem de fles? Met mijn eerste deed ik alles, zonder me ook maar een beetje druk te maken :S!
Vandaag had M. een spaghetti band rompertje aan en een t-shirt met lange mouwen, een maillot en rokje. Toen we naar buiten gingen heb ik haar gewoon zo in het nestje gelegd, wel een mutsje op, verder niets extra's. Morgen heeft ze zo'n zelfde romper en wil ik haar een jurkje met korte mouwtjes aandoen met een bolero en misschien nog maillot. Kraamzorg adviseerde mij om je kindje op dezelfde manier aan te kleden als dat je jezelf aankleed. Ik doe haar het liefst wel een extra laagje aan bij twijfel, mocht ze het dan te warm krijgen kan ik nog wat uit doen Als je de deur uit gaat gewoon een setje kleding mee nemen, mocht je dan merken dat ze het te warm of te koud krijgen kun je ze nog omkleden, ook handig als ze een ongelukje hebben Deedee: Toch lekker dat de speen wel even werkte Lekker hoor even naar het strand De fotoshoot is binnen maar we hebben 's middags nog een verjaardag dus daar kunnen we lekker buiten zitten. En na de fotoshoot wil ik eigenlijk nog even het stadshart in dus het is wel heerlijk dat het zulk mooi weer is. Meisje, dankjewel! Dat komt vast wel goed
Deedee: hihi mn man hoefde alleen maar emma zoet te houden en even helpen met het bed opmaken. Lekker zeg het strand! Spring: bij n terrasje kan je vast wel je flesje warm laten maken. En anders thermoskan meenemen. Des te relaxter jij bent. Hoe relaxter H. Ook word heh. @kleding: vandaag heeft ze n romper met korte mouw, jurkje met lange mouw en een legging. Met naar buiten gaan geen jasje aan gedaan maar goed strak onder haar dekentje ingepakt. Gisteren had ze wel een jasje aan. Maar dat werd toch al wat te warm. Hihi als ik hier n mutsje opdoe word het huilen. Daar heeft ze zo'n hekel aan. Morgen gezellig bij mn vriendin bakkie doen. Ruim half uur rijden. Hopelijk blijft ze zoet.