Februari & Maart 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gezellig Linnea! Je kent mij misschien niet, maar lees je posts vaak. Had jou/je zoontje laatst ook herkend op de LLL fb ;) Hoe oud ben je? Dan zet ik je op ons lijstje erbij.
    Hoe gaat het nu met jou en W? Loopt de bv goed?

Deedee. Haha ik ben momenteel ook makkelijk met koken hoor, heb d'r gewoon even de tijd niet voor. Heb laatst zelfs de aupair aan het koken gezet.. Vond ze gelukkig niet erg haha.

CSI. Haha ja, maken haar snachts om de drie uur nog wakker.. Dus ben helaas vaak de sjaak snachts.

Manamana. Ben ook vandaag pas begonnen met het lange lopen hoor, hiervoor mocht V nog niet echt naar buiten. Nu een uur rustig gewandeld. Wat voor sporten doe je?
    Hier ligt V veel in de vensterbank te slapen overdag zodat ze goed veel zon pakt.

Deedee. Wauw, wat is S dan al lang wakker. Hier is ze elke keer max een half uurtje wakker. Behalve dan rond slaaptijd van de andere twee dames, daar maakt ze graag een uitzondering voor. Meestal is ze dan een uurtje/1,5 uur wakker.

Hier een lekker dagje gehad. Ben vanochtend lekker met alle drie de meiden en de hond naar het park geweest. Uurtje gewandeld, toen nog even naar de speeltuin en daarna snel naar huis voor een voeding.
    Meisjes zijn daarna de hort op gegaan met de aupair en ik heb even kunnen slapen, was heel fijn! Ben ook wel blij dat het weekend is en vriend weer thuis is.

Jullie nog plannen dit weekend?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Pinguïn. Hoe is het nu met jou?

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vaddie: gefeliciteerd! Lekker genieten.

Wat word hier lekker veel gekletst.
    Morgen of zondag kruip ik achter de computer en zal ik wat meer gaan reageren.
    Hier nog steeds n tevreden meisjr.
    Nachten gaan nog steeds goed. Morgen alweer laatste dag kraamzorg. Zondag gaan we voor het eerst met zijn allen naar buiten. Nu al superveel zin in!
    Vanmiddag buiten in het zonnetje gegeten. Wat was het heerlijk weer zeg!

4. lablover

lablover Lid

14 jun 2015
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier even kort vanaf mn telefoon

Vaddie, gefeliciteerd!! Lekker genieten nu!

Deedee, dat hadden wij 2 weken geleden ook, hier bleek het juist een oververmoeidheid te zijn waardoor die daarna niet meer wilde slapen.

Ego berichtje, Julian heeft helaas spruw wat dus de oorzaak was van het onrustige en minder drinken dan dat hij honger had. Helaas dus nu elke 1.5 a 2 uur honger. Hopelijk slaat de medicatie snel aan en gaat het drinken minder pijn doen. Hij kijkt me nu vaak met een pruillipje aan dat het zo pijn doet. :(

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ahh wat vervelend zeg! Hoop het ook voor je!
    Hier heeft emma ook plekjes in haar mond. We dachten aan aften. Zo ziet het er wel uit nl. Maar bleek gelukkig irritatie te zijn van de speen.
    Tot nu toe lijkt ze er geen last van te hebben

6. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ff kort berichtje. Ben nog steeds ziek maar geen koorts meer. Nu mijn stem kwijt. Veel voorweeen gehad gisteravond en vannacht maar nu alweer weg. Bij het opstaan verloor ik wat vocht. ..twijfel of het vruchtwater of waterdun slijm is.ik wacht de komende uren even af.steeds als ik hoest of opsta loopt er wat uit naar kijk ik in mijn ondergoed dan zit daar ook slijm bij. Bij twijfel bel ik straks vk even. Ik reageer later vandaag op jullie. Nu weer druk thuis.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Even het slijm/vruchtwater op een zakje laten vallen.
    kan je het verschil zien.
    Heel veel beterschap!

8. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    #68 Niny, 12 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2016
    Mevrouw Pinguïn, goed dat de koorts al weg is. Ja klinkt in elk geval twijfelachtig. Nu je zal het wel merken. Veel succes in elk geval! En veel beterschap!!

Meisje 93, inderdaad prachtig weer gehad. Fijn dat jij en E. Het goed stellen. Blij voor jou dat de nachten goed gaan! Altijd fijn dat.

Lablover, hopelijk is hij snel beter zeg! Kan me goed voorstellen dat het pruillipje bij jou ook voor pijn zorgt.
    Ja de voedingen zijn hier ook om die tijd, je dag is direct voor een heel stuk gevuld..

Boommm, fijn zeg naar het park allemaal samen! Ik had vorige week een dagje, maar deze week niet van gekomen.
    Ha koken, super dat de aupair ook even kan helpen.
    Hoe doet V het verder? Nog last van het geelzien?

Deedee, hier is ze niet zo lang wakker. Telkens ongeveer uurtje met verschonen, eten en dan even rechtzitten en rondkijken. Moeten echt opletten dat ze op tijd terug gaat slapen. Drama anders.

Marievs, kine is bij de kinesist. In België krijg je 9 beurten terug. Kan geen kwaad, heb soms nog wel eens last van bekkenbodemspieren. Was ik helemaal vergeten uitleggen nog:(

Linnaea, welkom! We zaten al eerder samen in zwangerschapstopic.

Joyjoy, heb je nog veel last van je bekken?

Hier is men verkoudheid over (joepie!) enkel F. Is nog steeds aan het snotteren en niezen. Maar we komen er wel.
    Maatje 56 wordt hier langzaam aan al te klein :eek:
    Gisteren hele huis kunnen poetsen, ze sliep eens in haar park in plaats van draagdoek. Vandaag rustig aan en vanavond moeten we naar een trouwreceptie. F. gaat mee in de draagdoek, aangezien we toch maar uurtje zullen blijven.

Prettig weekend iedereen!

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Boommm ik ken jou wel hoor, door de namen van je kinderen ;). Ben zelf erg gek op namen dus als iemand bijzondere namen kiest vallen die mij wel op.
    Wat grappig dat je me herkend had. Had je dat daar ook gezegd of niet? Word wel vaker herkend op FB-groepen, haha. BV loopt goed, alleen is hij soms een beetje lui met aanhappen lijkt wel. Weet niet wat er dan precies is. Maar het is net of hij gewoon zijn mond erover wil zetten en dan wil dat het vanzelf in zijn mond stroomt ipv dat hij er moeite voor moet doen. En ja, dat gebeurt natuurlijk niet dus dan wordt hij boos. Gelukkig gaat het meestal gewoon goed.
    Voor het lijstje: ik ben 25.

Vaddie, ik ken je (nog) niet, maar gefeliciteerd!

Hier nu een mannetje met volgens mij veel last van zijn darmpjes, alleen maar huilen... Dus even kort.

10. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    @Boommm: zeker het proberen waard hoor. Die doek. Haha, nou creatief wil ik me niet noemen. Het is meer rechttoe rechtaan. Oh mooi gewicht zeg.

@deedee: wat jammer zeg. Maar je hebt het in ieder geval geprobeerd!

@csi: Haha, off course… Al probeer ik dat straks niet te doen, want als ik op mn telefoon kijk val ik zo slecht in slaap daarna.

@Niny: Oh jij hebt hem ook. De yaro retro. Is dat die met linnen? Ff gebruiken en hij is zo zacht. Ik had hem binnen een week zacht. Heerlijk. Oke, top dan weet ik wat het is. Wat fijn zeg dat je dat krijgt.

@manamana: Oh balen zeg. Heb je de beentjes niet overstrekt? Mijn dochter wilde ook niet in de bondolino, tenzij ze in kikkerhouding zat. Dan ineens wel. Misschien ben jij wel een ervaren draagster hoor en bemoei ik me met dingen die jij zelf heel goed weet. Sorry dan.

Welkom Linnaea. Ik ken je niet ;). Ben ook geen lid van de LLL FB pagina. Alleen van de borstvoedingspagina ofzo. Maar heb de berichten uit staan. Ik moet er nu echt naar toe wil ik de berichten lezen.

@weekendplannen: Vanmiddag fotoshoot. Is vervroegd. Heb er zin in. Verder chillen en verder haken haha. Vanochtend al flink wat dingen gepoetst en mn was weg gewerkt.

@meisje: Geniet van je laatste dag kraamzorg. Vandaag is het ook al zulk lekker weer.

@lablover: Arme J. Hopelijk gaat het snel over. Spruw is echt vreselijk.

@mevrouw pinguin: oh, laat het nu eens doorzetten zeg! Hopelijk mag je snel bevallen. Fijn dat je al iets beter bent.

11. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Linnen welkom, gezellig!

Marievs, jeujjjj jij hebt verlof! Heerlijk. Lekker van genieten.

Booommm wat fijn dat je zo'n heerlijke dag gehad hebt. Ben jij weer beter? Wat een luxe een aupair. Is ze er elke dag?

Hier is het vocht verlies gestopt maar ik verlies nu heLe taaie stukken slijm. Kan dat een onderdeel van de slijmprop zijn? Mijn nichtje is vannacht bevallen. Was 14 mrt uitgeteld. Ik vind het niet eerlijk. Ik was eerst.
    Nee ff zonder gekheid, ik vind het super leuk voor haar maar het deed wel een beetje pijn. Ik wil ook zo graag. ...

12. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Stom die automatische correctie. ..

Linnaea welkom had er moeten staan!

13. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Linnaea, even herbeginnen wil hier soms wel helpen. Echt stoppen, eens rondlopen en herbeginnen.

Marievs, ik heb de wol blend genomen. Ben er nu al 2 dagen mee aan het knopen en inderdaad scheelt al heel stuk. Leuke aan die is dat hij net ietsjes langer is waardoor ik vooraan kan afknopen.
    De andere is een maat 3 en is nog even zoeken. En ja bij krampen wil ik geen nieuwe knoop proberen

Mevrouw Pinguïn, bij mij was slijm van de slijmprop, was doorzichtig. Na tijdje met bloed.

Gsm wil smiley niet wissen ;)

14. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Klinkt als de slijmprop mevrouw pinguin. Spannend hoor. Al duurde het hier na het verliezen van de slijmprop nog drie dagen, het kan ook sneller gaan.

Oh en ik herken je gevoel zo erg... Bij mij bevielen er ook steeds mensen die later waren uitgerekend eerder dan ik. Maar ja, ik liep dan ook wel maximaal door. Wachten duurt gewoon lang op een gegeven moment.

15. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Even snel alleen lezen via m'n telefoontje. Typen doen we later even uitgebreid ;)

Linnaea welkom! Linnea was een naam op ons lijstje. M'n man is Zweeds. Uiteindelijk toch wat anders geworden maar toch! ;)

Pinguin laten we hopen dat het nu eens doorzet dan.. begrijpelijk dat het steekt als iemand die later had moeten zijn voorschiet! Geniet nog maar even van je buik voor ons. Hoewel ik erg blij ben dat ik d'r nu echt heb en ik m'n lijf terug heb mis ik m'n mooie toeter met m'n trappelmeisje wel hoor.

Hier gaat alles super verder. Mijn zoons naam is inderdaad Okke en dank je wel! Wij vinden hem ook nog steeds erg stoer en ontzettend bij hem passen. Wel is het inderdaad niet een alledaagse en snap ik dat het voor de meesten even wennen is haha.

Sare drinkt de laatste 2 dagen ook wat vaker elke 2 uur en soms 3. Gister nog meer maar nu lijkt het wat meer te kalmeren. Wel kreunt en steunt ze nog steeds veel na elke voeding. Beetje rechtop lijkt wat te helpen. Het gaatje dat ontstoken was in mn tepel is eindelijk dicht en dus kan ik nu eindelijk pijnloos voeden!!

16. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Oh vergeet et helemaal te vragen..

Gaan jullie al in bad? De een zegt 6 weken en de ander zegt zodra je stopt met vloeien.. ik wil echt heel graag weer in bad. Ook voor de aambeien die ik heb sinds de bevalling... vloeien doe ik al een week niet meer. Wat denken jullie? Zou het oke zijn?

17. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Update. ..vanmiddag vanaf 3 uur begon mijn rug wat te krampen. Tegen het avond eten (net dus) begon mijn buik en rug echt zeer te doen. Dl loopt nog rond, doen we zo naar bed. Hopelijk gaat er dan een knop om dat het Door kan zetten. Het voelt als weeën. Ik weet dat voorweeen ook zo kunnen voelen dus vooralsnog kan het 2 kanten op gaan maar ik hoop zo dat het nu eens Door zet. Deze 'weeën ' zijn voor het eerst echt heel vervelend, wegzuchten. Heb ik nog niet eerder gehad. Ik ga zo even douchen en pak een kruik. Hopelijk komt de baby snel! !!!

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Mevrouw pinguin: klinkt inderdaad als een slijmprop. Ik verloor hem op vrijdag. Toen ook gelijk gestript. En zondag bevallen.
    Snap heel goed je gevoel. Hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten.

Joyjoy: fijn dat het goed gaat. Ook fijn dat je weer pijnloos kan voeden.
    Kraamverzorgster zei hier 6 weken. Anders even vk bellen.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oeh spannend mevrouw pinguin!
    Mijn eerste echte weeën hoefde ik ook niet weg te zuchten.
    Duim voor je dat het begonnen is!

20. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Hoop voor je dat het doorzet mevrouw pinguin. Zo ja, succes!

Joyjoy, wat grappig dat je Linnea op je lijstje had staan. Voor mij is het zowat de mooiste meisjesnaam die er bestaat (vandaar dus ook mijn forumnaam ;) ) maar na wat rondvragen bleek dat echt iedereen de klemtoon verkeerd legt en ook nog eens moeilijk went aan hoe het wel hoort. Mensen die het ondanks voorzeggen toch verkeerd bleven doen. Dus hier om die reden geschrapt. En toen bleek uk een jongen dus was het niet meer nodig.

Deel Deze Pagina