Mijn zwangerschapsverlof is a.s. vrijdag officieel afgelopen. Maar ja, geen werk. Wel weer aan de bak om werk te zoeken. Alleen geen idee wanneer. Gaan jullie baby's ook zo moeilijk slapen overdag? S'nachts is gelukkig geen probleem. Na een clustervoeding (meestal 3 uur af en aan drinken) kan ik haar met een ritueeltje zo in bed liggen. Maar overdag..... Meestal na 45 minuten (of eerder) wakker, zo het lijkt vanwege (buik) pijn. Huilt zichzelf wakker. De oudste vandaag van het ene op het andere moment ziek. Ze is aan het spelen met een vriendinnetje. Ze zijn beide moe en komen vragen of de tv aan mag. K. komt tegen me aan hangen, kokend heet, slaapt binnen 5 minuten. Toen haar vriendinnetje weg was vroeg ze of ze naar bed mocht. 2 uur later huilend wakker. Buikpijn, hoofdpijn, keelpijn en nog meer koorts. Pcm erin en weer naar bed. Sliep alweer voor ik beneden was. Arme meid. Al ziekgemeld voor morgen. Wordt een lange dag voor mama. (want waarschijnlijk is ze al iets opgeknapt maar nog niet helemaal lekker)
Fijn dat het wennen zo goed ging, Deedee. Dan breng je haar straks met een gerust hart, als je gaat werken. Meisje, succes met werken vanavond. Je hoeft voorlopig toch geen nachtdiensten te werken? Ik meende dat dat pas weer van je gevraagd mag worden als je baby wat ouder is. Vaddie, beterschap voor je oudste! Dat is zo sneu, een ziek kind en dan heb je er ook een baby bij. Slapen overdag gaat hier meestal wel goed, maar gisterenmiddag was ze opeens erg lang wakker. En daarna bekaf natuurlijk. Ook nu wil ze niet zo goed in slaap komen. 's Avonds valt ze gelukkig goed in slaap. Succes met solliciteren! Dat kost een hoop tijd inderdaad.
vaddie: succes met het werk zoeken. Ach wat sneu! Heel veel beterschap toegewenst. Hoe gaat het nu met dr? manamana: thnx! Nee. Wij hebben het geluk dat we een vaste nachtdiensten ploeg hebben. Niets voor mij om 's nachts te werken. Al is het wel heel erg praktisch met kinderen die naar school gaan bijv. #slapen overdag. Gaat heel goed hier. Sinds ik de aerosleep van het matrasje had gehaald. Daarvoor ging het nog wel eens moeizaam. In kinderwagen en wieg sliep ze super. Alleen in het ledikant niet. Maar de aerosleep was dus de boosdoener.
Vaddie: succes met de banenzoektocht. Ach wat vervelend dat jullie dochter zo ziek is, hopelijk voelt ze zich snel weer beter!! Hier juist alleen in de avond problemen om haar op bed te krijgen. Overdag gaat het wel goed.
Vaddie, veel beterschap voor je oudste! Overdag slapen is hier altijd een drama geweest, enkel in de doek gaat het relatief vlot meestal. Deedee, super dat het wennen in de kdv goed ging! Marievs, hopelijk is N. snel beter! alles gelezen, veel vergeten al weer. F. zit met een verkoudheid of keelontsteking, heeft regelmatig verhoging. Gisteren koorts ook, gelukkig snel terug gezakt. Vannacht veel wakker geweest, neusje verstopt dan en wordt ze erg boos van...
Nou de oudste heeft het flink te pakken. Net vrijwillig naar bed gebracht. En ze heeft vandaag overdag ook al enkele uren liggen slapen. M. ook en nog tegelijk ook dus lekker veel kunnen en rustig kunnen lunchen. En ze slapen weer dus zo lekker samen met man eten.
@ Vaddie en is het al weer wat beter gesteld met je dochtertje? Welke richting zoek jij werk dan? Hier slaapt ze overdag ook weinig, is nooit een lange slaper geweest vanaf week 2 al niet meer Ze doet vaak tukkies van 30/45 min en is dan weer even wakker en wil daarna weer een tukkie doen. Als ze naar bed gaat voor de nacht gaat het wel prima @ Meisje wat lekker dat jij geen nachten hoeft! Vind ze zelf verschrikkelijk. Wij hebben bereikbaarheid diensten in de nacht en dat is ook zo vervelend. Moet ik mijn bed uit als ik gebeld word, gebeurd gelukkig weinig maar ik slaap er enorm onrustig door. @ Niny ook al ziek bij jou, wat sneu is wel vaker geweest toch? Hier zit ze in week 12 sprongetje, op zich merk ik er niks van alleen komt ze nu om 4 uur in de nacht voor de eerste voeding daarna slaapt ze tot ong 7 uur. Was voorheen 5/6 eerste voeding tot 8 en dat vind ik toch wat prettiger duurt de dag niet zo lang
Niny: Och wat vervelend! Al bij huisarts geweest? Vaddie: hoe gaat het nu met je oudste? Deedee: Ja dat snap ik wel, je valt onbewust niet in een diepe slaap. Je bent constant alert. hier vandaag ook 'n sprongetje denk ik. Ze zit niet helemaal goed in haar hum. Beetje jengelig en weinig slapen. Niet gewend van m'n slaapkopje
Oudste is aan de beterende hand maar nog steeds wat koorts. Maar heeft vandaag weer wat gegeten en weer babbels dus gaat de goede kant op. M. deed vandaag alles volgens het boekje. Slapen, drinken, spelen en weer slapen. Heb zelfs al 3 sollicitatiebrieven de deur uit kunnen doen. @deedee Ik zoek iets als administratief medewerker, liefst een frontoffice functie als b.v. receptioniste.
Niny en vaddie, beterschap met de zieke kinderen! Meisje en Deedee, hier ook de 12-wekensprong. Ik let er niet zo heel goed op, die sprongen, maar de komt nu opeens weer voor een nachtvoeding, terwijl ze al een poosje lekker doorsliep. Nou ja, hoort erbij. Wat is het hier rustig geworden! Zijn jullie allemaal zo druk? Ik ga maar eens wat in het huishouden doen, moet helaas ook gebeuren.
Vaddie: fijn dat het wat beter gaat! Kijk dat is altijd fijn zo'n dag. Manamana: ik let ook niet op die sprongen. Maar ze was zo jengelig. Maar het kan er denk ook doorkomen dat ze 4 voedingen had gehad. Gisteren ! Extra gegeven zodat ze er toch 5 had. Vandaag zit ze weer op 4. Wat moet ik daarmee? Volgens mij mogen ze niet op 4 zitten. Of wel?
Deedee. Haha agos, dan zal ze flinke honger gehad hebben. Gebeurt je moeder vast nooit meer. Super dat het zo goed ging op het kdv. Vooral leuk als ze wat ouder zijn, dat ze allemaal vriendjes krijgen! Manamana. Wat is ze goed gegroeid. Heeft ze nog last gehad van d'r prikjes? Vaddie. Hier slaapt ze overdag prima. Precies volgens schema. Leg haar wakker weg in bed of in de kinderwagen (als we weggaan) en dan slaapt ze binnen 10 minuten. Ben ik weer. Ben zelf een beetje ziek geweest, had een keelontsteking en daardoor wat minder op het forum. Ben ook heel hard bezig met m'n scriptie. Nu al geen zin meer in haha, wat een werk.. Ondertussen ook gestopt met de bv. We gaan over 1,5e week op vakantie en zag het echt niet zitten om dan nog bv te geven eerlijk gezegd. Dus ben van het een op het andere moment gestopt en dat ging super. 1 dag hele erge stuwing gehad en daarna werd het al snel minder. Hoeveel flesvoeding krijgen jullie kindjes nu? Welke hoeveelheiden en welke tijden? Wat zijn jullie favoriete kledingmerken? Hier draagt ze veel van Noppies, Zara, Nextdirect, Tommy Hilfiger en Petit Bateau.
@ Booom jij hebt het toch maar mooi gedaan Jij durft wel zomaar stoppen Hier krijgt ze 5 flessen van 180 + 6 maar laat vaak per fles 20 cc staan dus ze krijgt 5 flessen van 180. Tijden zijn nu op de schop maar was om 6 uur, 10 uur, 14uur 17.00 en 20.00. In de avond heeft ze sneller honger en wil ze daarna de nacht in. Wat lekker dat je scriptie af is, kan je onbezorgd op vakantie! Ik heb zojuist op je topic gereageerd je geopend hebt. Echt hele bekwame artsen en ook erg betrokken. @ Manamana ik let er ook niet op maar vond het zo apart dat ze zo vroeg kwam en zo jengelig is. @ Meisje, mmmh 4 is wel weinig vooral als je maar 200 cc geeft dan krijgt ze eigenlijk toch te weinig? Wat voor tijden gaf je dan? @ Vaddie super hopelijk word je uitgenodigd voor een gesprek! @ Merken, Noppies en Feetje vind ik erg leuk staan en zit ook altijd zo mooi. Plus daar kan je super lang mee doen. Maar als ik iets leuks bij de zeeman vind dan koop ik dat net zo goed Hema vind ik ook altijd wel leuk maar past niet altijd optimaal is soms zo flubberig. Rompers haal ik wel altijd daar. Sinds kort heb ik een nieuwe hobby, marktplaats af voor leuke koopjes. Een jurkje en legging van feetje voor 10 euro incl verzenden gekocht en een noppies t-shirt voor 4 euro. Zo is het nog eens leuk om te shoppen. Hebben jullie ook last van haaruitval? De kapster had het al verteld maar sinds kort verlies ik dus haren. Niet dat ik kaal word ofzo maar het is zo kwetsbaar. Dan heeft S opeens weer wat haren in haar handen van mij.. Vandaag is ze 3 maanden, de tijd gaat enorm snel zeg Kan mij het hele kleine gewoon niet meer herinneren. Geniet van het mooie weer
Boommm: Wat fijn dat je scriptie af is! Zeker 'n werk. hopelijk word ie in 1x goed gekeurd. Wauw knap hoor dat je al zo snel afgebouwd bent met bv. Accepteerde V. gelijk de fv? Deedee: Normaal kreeg 7:00/11:00/15:00/19:00/23:00 Maar nu slaapt ze tot ong. 8:00 en wilt om 8:30 pas de fles. Als ik hem eerder geef. Laat ze de helft staan. vanochtend ook weer om half 9 de fles pas. maar om 11:00 had ze al honger (oude tijd dus) Die fles heeft ze bijna geheel leeg gedronken en ze ligt nu heerlijk te slapen. Als dit dan de oplossing is, vind ik het ook prima. #flesvoeding: 5x 180/6. Zie hierboven voor de tijden. #favoriete merken: Noppies, Dirkje en Feetje. Dirkje heeft ze de meeste kleding van, omdat ik dit hier in de stad kan kopen. De andere merken moet ik via internet bestellen. Oh ja en bakkaboe heeft ze ook wat van. #haaruitval: Ja sinds gisteren begin ik ook haar te verliezen Khoopte eigenlijk dat het mij bespaard bleef.
Hier wel nog steeds volledig bv maar proberen haar wel wat vaker de fles geven. Beetje jammer dat ze die van mij echt niet accepteert en maar blijft draaien. @boomm knap dat je in 1x bent gestopt. Als ik al bedenk hoe mijn borsten voelen na een nacht.... Au. Hier inderdaad erg druk. Zit een beetje met mezelf in de knoop. Aan de ene kant vind ik het prettig dat ik wat langer thuis ben voor/ met de kinderen. Maar aan de andere kant mis ik het wel en voel ik me een beetje opgesloten in huis. (zeker nu ik 2 dagen amper de deur uit ben geweest omdat de oudste ziek was)
Deedee. Ja was er echt klaar mee haha. Deed wel echt veel pijn de eerste dag, maar meerdere malen onder een warme douche gestaan en dat hielp erg. Neeee, ben nog niet klaar. Mocht ik willen. Stond er ook een beetje onduidelijk, heb t aangepast haha. Dankjewel voor je tip trouwens, had hem gelezen. Ga er morgen eens goed naar kijken. Meisje. Ja fles pakt ze prima, maar krijgt ook al vanaf haar geboorte flesjes met afgekolfde melk 1x per dag. Dus die was ze al gewend haha. Vaddie. Welke fles gebruik je? Hier de avent Natural en die lijkt een beetje op de borst qua vorm. Shoppen. Hema is inderdaad erg fijn voor de rompers. Ik gebruik altijd de stretch rompers van de Hema of de rompers van petit bateau. Haaruitval. Gelukkig weinig last van! Wel vervelend. Gebruik je al biergist pillen?
Meisje, vier voedingen lijkt mij weinig (ik zit nu meestal op acht), maar als ze het er goed op doet, is het vast niet erg toch? Krijg je er echt geen vijfde fles meer in? Boommm, o ja die scriptie! Daar was ik op een gegeven moment ook echt helemaal klaar mee. Succes! En je durft wel ja, zomaar stoppen. Fijn dat het goed ging, een borstontsteking is echt niet tof. Hier ook nog steeds volle borsten na een nacht, maar echte stuwing gelukkig niet vaak meer. Mooie jurkjes! Deedee, hier ook de drie maanden gepasseerd, gaat echt snel! Haaruitval valt mee, hopelijk wordt het niet nog erger. Had er bij de oudste meer last van. Vaddie, kan me voorstellen dat de hele tijd binnen zijn gaat vervelen. Hopelijk vind je snel werk! Ik heb voorlopig nog even verlof (heb het wat verlengd, heerlijk!), maar ik vind het ook niet erg om straks weer aan het werk te gaan. Even wat anders doen dan moederen . Fles, ging hier in het begin ook moeizaam. We hebben flesjes van Tommy Tippee. Die lijken wel wat op de Avent natural fles, met een brede speen, waardoor ze een grote hap moet nemen, net als aan de borst. Kleertjes: ik ben een beetje zuinig, haha, geef liever niet te veel uit aan dure kleren. Dus ik koop vaak bij Hema, C&A en Zeeman. Na een aantal keer wassen zijn die kleertjes soms wel af, maar ach, het gaat toch maar kort aan, ze groeien zo snel. We krijgen ook wel veel kleertjes en daar zitten ook wel merken tussen. Noppies en name it zitten vaak wel mooi. Stretch rompers van de Hema zijn fijn ja. Straks even op familiebezoek met de meisjes.
Vaddie: snap je helemaal. Ik zag er mega tegenop om weer te gaan werken. Maar nu ik weer werk vind ik het heerlijk! Ondanks ik n makkelijke baby heb (zal wel lastige peuter worden) vind ik het toch wel lekker om even niet te hoeven moederen. Boommm: ahh wat n schattige jurkjes. Vooral die linkse! Hier ook fan van de hema rompers. Manamana: gisteren heeft ze om 8:30/11:00/15:30/19:30/22:30 gehad. Hihi n zooitje aan tijden. Vanochtend werd ze weer pas om 8:30 wakker. Ze drinkt nu net pas de fles. Even kijken hoe ik nu de tijden. Binnenkort maar met het cb overleggen. Veel plezier vandaag!
Wij hebben ook de flesjes van tommee tippee, ik vind ze heel erg fijn! Beide dochter zowel borst als fles en dat ging altijd goed. Kleertjes: ik ben fan van C&A, verder zeeman en hema en primark. Ik koop geen merkkleding, vind ik persoonlijk echt zonde van me geld aangezien ze het maar zo kort aan kunnen. Koop voor mezelf niet eens merkkleding heb er niks mee Boomm wat fijn dat je zo in eens kon stoppen! Haaruitval: hier gelukkig niet echt last van. Onze kleine meid is a.s vrijdag al weer 3 maanden oud, gaat inderdaad erg hard!