Manamana, wanneer ze gaan rollen ( zonder bakerdoek) moet je gaan afbouwen, wanneer ze rollen met bakerdoek moet je per direct stoppen. Meestal zo rond 6 maanden geloof ik. Meeste mensen beginnen met 4 maanden met afbouwen geloof ik. Bij het kdv mogen ze niet ingebakerd worden dus wilden wij ook optijd beginnen, indien hij zonder kon uiteraard. Zijn dus blij dat het tot nu toe zo goed gaat! Ben benieuwd wat deze nacht gaat brengen
Dus ik dacht: goh, in het andere topic is het stil, laat ik eens hier mee gaan kletsen. Wordt het hier doodstil
Lieve dames, Ik ga jullie verlaten. Ik ben zo giga druk met mijn werk en daarnaast natuurlijk ons gezin. ..ik merk dat ik het in de zwangerschap heerlijk vond om met jullie te kletsen, maar nu denk ik er gewoon niet meer aan en vaak als ik er op zondag wel aan toe kom dan moet ik zoveel terug lezen dat het me teveel tijd kost. Ik zie dat jullie nu ook een Facebook groep hebben? Leuk! Maar ik daar ben ik niet actief op. Ik wens jullie heel veel geluk met jullie kindjes! En ik denk dat ik sommige van jullie op het forum nog wel tegen kom! en wellicht bij evt. Een volgende zwangerschap.
Wat jammer! Maar begrijpelijk. Jij ook alle goeds toegewenst! Wie weet kom je later weer eens meekletsen.
Hoi meiden, mag ik nog mee komen kletsen? Het is weer even geleden maar merk dat ik het wel mis! Nu er s avonds meer tijd vrij komt krijgen we langzaamaan weer wat ruimte voor ons zelf. Ook fijn Fijn om jullie verhalen over jullie kindjes terug te lezen! En facebook, leuk! Ik zal eens zoeken
Dag dames, ja dat is beetje nadeel aan de fb groep denk ik. Terwijl De kleine dingen daar minder gedeeld worden. Hier maandag vaccinatie gehad en we kunnen nog steeds genieten van het sprongetje... Ze wil nergens alleen blijven en meestal is je zien ook niet voldoende. Ik probeer eigenlijk dat ze niet moet huilen, maar op zo'n dagen kan het helaas soms eens niet anders. En als je dan even vraagt aan papa om te kijken: gaat ze van park naar relax en dan huilt ze direct terug natuurlijk! Was best even boos! Even 5 minuten moest wel lukken toch. Gaat het Afbouwen van inbakeren nog steeds vlot? Hier blijft slapen een drama.
Ja klopt op fb. gaat het heel anders dan op het forum. ik vind het prima als we hier ook nog blijven kletsen? Ach wat vervelend dat je nog steeds in het sprongetje zit Niny! Lastig heh, die mannen af en toe. Gelukkig gaat mijn man nu wel wat meer met E. doen.
Oh Niny ik weet wat je bedoelt.. Zwaar zo. Hier wil ze ook niet langer slapen dan een minuut of 10 en wil ze alleen maar mama. Hoewel het stiekem ook wel weer fijn is dat iemand je zo graag ziet is het ook wel heavy af en toe. Ze heeft veel gehuild de laatste dagen. Ze is nu zelfs schor.. Zelfs nu ik zit te typen zit ze bij papa op schoot en is ze niet in dr hum. Bahhh Merk je dat ze ergens rustig van wordt? Naast mama knuffels? En ja facebook haalt wel een gedeelte weg maar het is wel toegankelijker dan dit. Zijn jullie kindjes ook zo ontzettend aan het kwijlen? Ze blaast heeel de dag belletjes met dr spuug en ze is altijd drijf nat als ik geen doekje om doe bij dr.
Joyjoy, de draagdoek! Echt ik kan niet zonder. Dat vindt ze prima. Hebben net de hele tuin gedaan terwijl ze op mijn rug zat. Dan kan ik alles doen. Is gewoon beetje vermoeiend inderdaad met momenten, ze slaapt enkel aan de borst of doek. Kwijlen en belletjes ja herken ik, is net iets beter ondertussen! Belletjes zijn over hier.
Niny, neem aan dat je het afbouwen van mij bedoelde? Hij heeft nog steeds 1 arm eruit, arm 2 wilde een paar dagen geleden nog niet lukken en nu een paar drukke dagen waarin die weinig thuis slaapt overdag dus dan ga ik het ook niet proberen. Dinsdag heeft hij weer prikjes dus dan zullen we wel merken of het lukt. Ben al blij dat 1 arm eruit goed gaat, hierdoor hoeven we 's nachts ook niet eruit voor een speen want nu kan hij bij z'n duim
Hé, hier ook weer wat leven. Kwijlen, jup... Heel zijn kleding wordt drijfnat gekwijld. Bellen blazen heeft hij nog niet ontdekt. Wij zitten hier midden in de 4 maandensprong. Ik ben kapot... En Wolf ook blijkbaar want die sliep afgelopen nacht weer van 19:00 - 5:30 door.
Hier de 12 weken sprong achter de rug. Was een makkie. Viel me echt mee. Wel heel leuk dat ze nu ineens veel meer geluid maakt, om alles lacht. En dus soms met geluid. Soms ineens een brandschreeuw. Hier ook bellen blazen, vooral als ze honger heeft. Hebben jullie baby's nog duidelijk hongersignalen? M. niet echt. Gaat wel wat huilen en/ of mopperen maar als je dan gezellig gaat kletsen, kletst ze terug en stopt ze met mopperen. En als ze moe doet ze hetzelfde. Dus af en toe weet ik het niet meer.
De draagdoek hebben we inderdaad ook geprobeerd. Ze haat het. Haar broer vond er ook niks aan.. Ook is ze altijd al erg warm en zweet ze dus meteen zodra ze 5 min in de doek zit (alleen romper). De kwijlslabbertjes zijn wel echt aan te raden ja. Ze is tot haar romper toe nat haha. Toch doe ik ze altijd af zodra ik haar neer leg. Vind het geen fijn idee. Fijn weer een sprongetje. Hoop dat het snel wat rustiger wordt voor je.
Hier ook veel kwijlen en bellen blazen. Deed ie al een tijdje maar nu zit het kwijl soms in m'n haar haha. Ook met groente eten doet ie bellen blazen en dan lachen erna (probeer dan zelf maar serieus te blijven kijken😂
Hongersignalen zijn hier ook ver te zoeken... Tenzij ik hem met zijn hoofd tegen mijn borst leg, dan gaat hij wel happen. Maar verder is het altijd maar gissen en klinkt tegenwoordig alles hetzelfde... En dat terwijl ik een paar weken geleden toch dacht dat ik zijn verschillende huiltjes en signalen eindelijk begreep . Niets meer van over.
Honger/slaap signalen hier heeeel lastig. Daarom geven wij fles op vaste tijden ongeacht hoe laat ze de nachtfles krijgt 4-5-6 uur. Als ze heel vroeg komt dan krijgt ze wel eerder de ochtend fles. Bellen blazen word hier ook veelvuldig gedaan Lastig hé al die sprongetjes de van 19 weken schijnt een lange te zijn. Vind echt knap de meiden die dragen! lijkt mij zoooo zwaar voor je lichaam. Ik had een ergobaby maar die heb ik verkocht, ze heeft er 2 x een half uur ingezeten en beide vonden wij het niks ( en ik kan het niet ivm lichamelijke klachten)