Hier ook geen duidelijke hongersignalen. Fles krijgt ze altijd op vaste tijdstippen. Soms krijgt ze de fles voor haar middagslaap wat eerder. Dan jengelt ze wel. Ook omdat ze moe is dan. Dus gauw de fles en snel naar bed toe. Meestal slaapt ze dan weer wat langer waardoor haar middagfles weer goed valt.
Blij te lezen dat ik niet de enige ben waarbij de baby niet echt duidelijke hongersignalen laat zien. Hier bv en geen vaste tijden. Al hoe wel er wel enig ritme in zit omdat de oudste naar school gaat. (wat vooral met slaapjes lastig gaat worden) Ja die 4 maanden sprong is een lange. Kan wel 5 weken duren. Echt erg dat ik echt geen idee meer hem hoe dat ging bij de oudste....
Het voordeel van bv is dat je ze bij twijfel altijd aan mag leggen, je kan er niet teveel van geven. Dus als ik niet zeker weet of hij wel of geen honger heeft leg ik hem maar gewoon aan. Dat is altijd goed. En dan merk ik snel genoeg of hij honger had of niet. 4 maandensprong is hier verschrikkelijk momenteel... Soms weet ik echt even niet meer wat ik moet. Tegelijkertijd is hij nog nooit zo schattig geweest als sinds hij volop in deze sprong zit. Want met het lastig doen, moeilijker inslapen en vaker huilen komt ook het schaterlachen, verleiden, echt contact maken, echt samen spelen... Man wat geniet ik van deze tijd
Hier al bang voor de 4 maanden sprong. Hoor van iedereen dat ie pittig is Alle voorgaande sprongen heb ik niet gemerkt. Vanavond was de kleine meid aan het proberen om om te draaien. Helaas bleef ze steken op haar zij. Zo schattig!! Ook ging ze heel het speelkleed rond. Op gegeven moment lag ze er bijna naast. Hoe vinden jullie kindjes de tummytub. Hier vond ze hem eerst heel erg leuk. Totdat ze mee onder de douche ging. Dat was helemaal geweldig! In de tummytub was het toen elke keer huilen. Maar sinds kort vind ze hem weer helemaal leuk. Ze hoeft nl. Niet meer de gehele tijd vast gehouden te worden.
Grappig om te lezen dat bij iedereen die honger signalen ineens niet meer te lezen zijn! Daarom geef ik ook op tijde de flessen, vond het in het begin al lastig om te zien maar toen werkte het zoekreflex nog...
@ Meisje leuk he dat ze dat door gaan hebben het draaien, de box is hier ook te klein er voor. Even wat anders, welke lunch tent raad jij aan in Utrecht? gezien jij in de buurt woont. Tummy tub niet gebruikt hier. @ lablover Ja die zoekreflex vond ik zo schattig in het begin IK hou ook mijn hart vast maar Linnaea zegt dat het daarna zo leuk word dus daar hou ik mij maar aanvast
Hongersignalen hier sowieso nooit echt gezien. Aangezien ze er al heel snel veel tijd tussen ging laten waardoor ik haar altijd zelf al haalde. Ze gaat soms wel huilen tussen de borsten door en gisteren deed ze dat ook na een flesje die mijn man had gegeven, dan weet je dus dat ze nog niet genoeg had Bellen blazen doet ze hier ook niet echt. Draaien ook niet. Ze begint wel steeds meer te kletsen, schaterlachen en stopt continu haar handjes in haar mond. Of doekjes, speelgoed etc, alles wat ze vast heeft gaat richting haar mond. Zo schattig allemaal Ik ben benieuwd of we van deze sprong wel wat gaan merken, vanaf 14,5 week tot 19,5 week zou hij duren met het hoogtepunt op week 17. Dan zou die dus nu ongeveer moeten beginnen bij M. Ze kan wel steeds meer en langer wakker blijven sinds afgelopen weekend, daar sta ik wel echt verbaasd van. De vorige sprongetjes niets gemerkt eigenlijk. Bij de oudste was iedere sprong weer een groot drama.
Deedee: bedoel je centrum utrecht? Of in de buurt ervan? Ja schattig heh, dat ze alles in hun mond stoppen. Kan je zo van genieten. Ze worden al zo groot! Jij merkt dus ook al niets van de sprongen, hier ook gelukkig niet. oh, dan zou die ook bij E. al bijna moeten gaan beginnen. Ben benieuwd.
Ja is echt schattig om te zien hoe ze alles ontdekken. Het gaat inderdaad heel snel! Nee niet echt, soms een momentje dat je denkt hmm zeker een sprongetje, maar dat zijn maar momentjes dus mag niet klagen
Centrum Meisje ! Hier merk je de sprongen ook niet extreem maar ze heeft haar momenten echt wel. Dan is niks goed, spelen, slapen, eten niks kan haar tot rust brengen. Gelukkig is dat af en toe en over het algemeen huilt ze niet. Heb jij ook die app Sabine? ik heb hem gedownload maar had ik beter niet kunnen doen want nu blame ik alles aan een '' sprongetje'' terwijl ze ook wel eens een slechte dag/moment kan hebben. Bellen blazen gebeurd hier al een tijdje, zo schattig maar ook weer extra nattigheid op de kleertjes.
ik kom niet zo vaak in het centrum. Maar als je daar naartoe gaat met mooi weer, zou ik zeker langs de gracht gaan lunchen. Zo gezellig daar! En op alle tafeltjes of langs de grachten staan menu bordjes. Kan je altijd even koekeloeren. ja die nattigheid. Ben al druk op zoek naar leuke kwijlslabjes. ga ik die maar om doen.
Nee ik heb geen app Deedee, maar iemand van de centering groep heeft een foto doorgestuurd van de sprongetjes pagina uit het boek oei ik groei, dus daar kan ik het op aflezen.
Hongersignalen, hier ook geen Hongersignalen meer. Leg haar gewoon regelmatig eens aan met de borstvoeding, is goed voor productie ook en dan komt ze snachts soms eens iets minder. Sprongetjes, de eerste vielen we mee. En nu is het zeker doenbaar, maar is niet de vrolijke meid van anders. Daarin merk je het wel. Ik heb de boek hier liggen. Linnaea, ja het is inderdaad erg dubbel e, ze worden meer interactie en langs de andere kant weten ze geen blijf met zichzelf. Lablover, succes met de prikjes alvast. Inderdaad niet de moment om verder af te bouwen dan.
Vandaag met M. bij cb geweest. 57 cm en 5,5 kilo. Slaapt veel en wil veel aandacht. Afgelopen nacht nieuw record. geslapen van 20.00 tot 5.30 Beetje jammer dat ik, ondanks de goede nachtrust niet vooruit te branden ben.
Hee, ook weer wat leven hier! Ik dacht al dat dit topic op slot kon. Ik vind facebook erg fijn, maar miste het kletsen hier toch wel. Hongersignalen vond ik al een tijdje lastig te herkennen, maar zoals Linnaea zegt: bij twijfel gewoon aanleggen. Maar bij onze dochter is dat niet altijd goed. Als ze echt geen honger heeft, kan ze heel boos worden als ik haar voor een borst leg. Kwijlen doet ze niet zo veel, bellen blazen juist wel. Dingen in de mond, ja vooral de duim. En de speen plukt ze er soms uit en dan zit ie in haar knuist. Tummytub hebben we nooit gebruikt. Het badje vindt ze fijn en douchen ook. Ze ontspant helemaal in het warme water. O ja, die app van Oei ik groei. Die heb ik bij m'n oudste gedownload en toen keek ik er ook vaak naar. Nu ben ik minder met sprongetjes bezig. Vaddie, goed geslapen! Ben je zelf niet op tijd je bed in gedoken?
We lagen er voor ons doen laat in gisteren. 23.00. Maar wat ik ook doe, lijk niet bijgeslapen te kunnen komen. En man is thuis. Heeft gordelroos, mag van zijn baas niet komen werken tot hij niet meer besmettelijk is. Dus die loopt ook een beetje rond te hangen thuis.
Ai das pijnlijk! Gordelroos. Heel veel sterkte en beterschap. Wat een lekkere nacht heb je gehad Vaddie! hier 1tje gehad die aan het spoken was. Niet zozeer aan het huilen maar werd elke keer wakker en gaat dan gezellig praten. Heel leuk maar niet om 5u 's nachts. Terwijl mijn wekker om half 7 afgaat. Is het een fijne app?
Hier gis teren ook naar het CB geweest. 66,8 cm en 7,5 kg schoon aan de haak! Na de prikies mochten we niet inbakeren, overdag wat meer moeite met slapen maar kan ook na de prikjes gekomen zijn. Vannacht is top gegaan! Gisteren om 7 uur erin en hij slaapt nog, experiment slaapzak geslaagd! Gaan het vandaag maar even voortzetten. Gaan bijna op vakantie dus dan kunnen we elkaar afwisselen mocht hij ineens weer in de nachten wakker worden
Beterschap voor je man vaddie! Meisje, o niet fijn, dat spoken. Zeker als je wekker vroeg afgaat. Gelukkig gaat onze dame na een nachtvoeding meestal snel weer slapen. Maar soms ben je er wat langer mee bezig, pfff. Die app vind ik wel aardig, maar volgens mij is ie een stuk minder uitgebreid dan het boek (dat ik wel eens bij een vriendin heb gezien). In de app zit een overzicht van de sprongetjes met bij elke sprong wat meer info (o.a. signalen van je baby dat ie een sprongetje heeft en wat ie na de sprong kan doen). Lablover, lekker gegroeid! En fijn dat het goed ging in de slaapzak.
Het is dat de app maar 1.50 was maar hij stelt echt niks voor! ik heb het boek ook liggen en die is vele malen uitgebreider. Maar ik lees amper in dat boek dus dacht laat ik die app maar aanschaffen.