Deedee, ja wel aan het uitzoeken in de zin van nadenken en kijken wat voor signalen hij geeft. Maar de conclusie die ik moet trekken is dat ik er zelf niet uit ga komen en iemand nodig heb die verstand heeft van wat er met baby's aan de hand kan zijn. @werken, wordt voor mij vrij lastig qua opvang. Ik ben alleenstaand dus heb altijd als ik weg moet opvang nodig, geen partner die wel eens thuis is. In het begin kan mijn moeder oppassen, als ik nog maar enkele uurtjes per week werk. Maar als het meer gaat worden of ik ander werk vind (want ik wel wil proberen, want wat ik nu doe verdient te weinig) waarbij ik langere dagen maak moet ik iets anders vinden qua opvang. Mevrouw Pinguin, gefeliciteerd!
Mevrouw Pinguin, gefeliciteerd! En fijn dat het goed gaat. Niny, gelukkig wil dochter meestal wel weer aanhappen, maar soms is het wel vervelend. Want dan hapt ze weer zo slordig en moet ik haar weer loskoppelen, totdat ze gefrustreerd raakt (en ik ook...). Zo, nu al aan het werk, dat is snel! Maar ik snap dat je dat als zelfstandige toch doet, want je hebt als zelfstandige geen verlof met behoud van salaris (toch?). Meisje, balen van je bekken en knip. Doe je misschien iets te veel? Ik moet echt tegen mezelf zeggen dat ik rust moet nemen, anders dender ik gewoon door. Maar mijn knip is nog maar nauwelijks dicht, dus even kalm aan doen is nog wel goed. Kruiken: van onze kraamverzorgende mochten we die nu alleen met heet kraanwater vullen, terwijl we ze bij de oudste met kokend water vulden. Blijkbaar zijn de richtlijnen weer veranderd. CB: ons CB is erg prettig, geen consternatiebureau zoals veel mensen zeggen. En dus lekker dichtbij. En Linnaea, laat je niet gekmaken door het CB! Werk: mijn man en ik hebben allebei een vrije dag en de overige drie dagen gaan de kinderen naar de opvang. Onze ouders passen niet op, zij hebben hun eigen bezigheden. Buiten: probeer ik wel veel te doen, lekker een beetje in de zon. Of samen met man en kinderen een boodschap doen (hij mag dan autorijden, dat durf ik nog niet aan).
Manamana: ja denk dat ik teveel doe. Vanaf morgen toch wat rustiger aan doen. Hopelijk dan wat minder pijn. Bij mij zit de knip ook nog niet dicht helaas. ben benieuwd hoelang dat nog gaat duren. Hebben ze bij jou de hechtingen er te vroeg uit gehaald? Omdat het nauwelijks dicht zit. Hier moesten wij ook kruiken vullen met heet kraanwater.
Deedee, dierenoppas, hondenuitlaatdienst. Dus bij mensen thuis dieren gaan verzorgen enz. Vandaar dat ze inprincipe altijd meekan. Mevrouw Pinguïn, dikke proficiat met je zoontje! Meisje93 in begin kon ik ook niet veel hoor hier. Na was op plooien en vaatwasser legen moest ik al terug even zitten. Hier zijn de draadjes zelf opgelost, moeten ze daar uit gehaald worden? Manamana, ja als zelfstandige is niet werken, niks binnen. Is een extra voor ons omdat ik grootste deel gewoon voor F. Zal zorgen. Zo kan ik thuisblijven en werken in iets dat ik graag doe. Ja even rustig doen toch met die knip, al was ik hier ook pas rustig als het pijn deed... Werken: man blijft voltijds werken,ik ben in principe altijd thuis op werk met hondjes enz. Na en dan kan ze overdag mee met mij en anders bij papa blijven. Indien nodig kan ze ook naar oma.
Niny: ze hebben 3 uitwendige hechtingen weggehaald omdat het zo trok. Zit nu nog 1 uitwendig. En dan 6 inwendig en die gaan allemaal vanzelf oplossen. Zo lastig om me rustig te houden.
Meisje, ik heb hechtingen die vanzelf oplosten. Dus er hoefde niets losgeknipt te worden. Op een gegeven moment trok het knoopje wat, maar de dag erna was dat vanzelf losgeraakt. De wond lijkt nu bijna dicht (nauwelijks was wat overdreven, maar hij is in de kraamweek wel gaan wijken), het doet ook geen pijn meer. Het is inderdaad lastig om rustig aan te doen.
Dat herken ik, lastig om rustig aan te doen... Even een vraagje, had hem al elders hier gesteld maar krijg daar geen antwoord. Hoe lang moesten jullie van de kraamhulp je voeten bedekken in huis? Ivm infectiegevaar? Ik ben er wel een beetje klaar mee om midden in de nacht in het donker te gaan voelen waar mijn slippers liggen, zou heerlijk zijn als ik weer lekker op blote voeten naar de wc kan lopen. Maar wanneer mag dat weer? CB ging vandaag goed, viel me hartstikke mee. Geen gezeur of bemoeienis. Wegen, meten, praatje, controles. Niets aan de hand. 57 cm lang, 4740 gram. Groeit goed .
Meisje93, ahzo. Ja hier trok het, maar was normaal. Dag erop waren draadjes verdwenen. Linnaea hebben ze tegen mij niks van gezegd... Loop al hele tijd op blote voeten. Na 4 weken zal dat nu wel meevallen? Super dat het cb meeviel!
Voeten bedekken? Hebben ze ook gezegd waarom dat zou moeten? Echt nog nooit van gehoord en ik loop gewoon op blote voeten naar de badkamer. In het ziekenhuis zelfs alleen op blote voeten omdat ik het zo enorm warm had. Werken: helaas sinds oktober geen baan. Dus na het verlof flink aan de bak met zoeken. Ik hoop iets te vinden wat dusdanig genoeg verdient dat ik niet meer dan 28 uur hoeft te werken. Het liefst zo veel mogelijk tijdens schooltijden. Dus mocht iemand een leuke administratieve/ receptioniste functie in omgeving Utrecht weten? Ik hou me aanbevolen. hahaha Naar buiten: ikzelf ben al aan de wandel. Hier ook geen rust. Ik moet echt kunnen bewegen/ lopen. Dus laat 2x per dag de honden uit. Kleine rondjes nog. Maar als ik dat niet doe ga ik lopen in huis en dan ga je toch dingen tillen e.d. Bekken: hier nog steeds last van mijn bekken en onderrug. Slaap ook nog steeds met een extra kussen om mijn been te ondersteunen. Hopelijk wordt het beter naarmate de spieren sterker worden. Hechtingen: heb er twee maar totaal geen last van. Had M. gisteren flinke ondertemperatuur en zag ze geel, zo goed gaat het vandaag. Gisteren bili geprikt (gelukkig goed) en temperatuur lijkt ze onder controle te hebben. Bv loopt echt super. Wel erg jammer dat ik flink wat last heb van stuwing. Maar ja, op zich goed teken. Bij de oudste nooit gehad. Daar ging de bv dan ook alle tijd zeer moeizaam. Ik ben wel erg moe. Dametje komt om de drie uur, zo niet maken we haar wakker. Zo'n klein ding dus dat moet ook wel. En nog een omgedraaid dag/ nacht ritme dus iedere nacht rond half 2 is ze wakker wakker. Ach, ze is ook pas een paar dagen oud.
Manamana: ja ik heb ook oplosbare hechtingen. Maar het voelde zo rot daar beneden. Kon nauwelijks zitten. Oei is het erg gaan wijken? Wat zei vk ervan? Linneae: ik loop al sinds de bevalling op blote voeten. Nooit gehoord dat dat niet mocht. Fijn dat het allemaal goed was op het CB. Vaddie: hopelijk vind je snel een nieuwe baan. Aan welke kant van utrecht moet ik denken? Knap hoor dat je 2x de honden uitlaat ondanks je bekkenpijn. Wat fijn dat de bili goed was! Super dat de borstvoeding goed verloopt.
@blote voetenToen ik na de bevalling net thuis was wilde ik met mn sloffen en al in bed duiken en toen gaf de kraamzorg aan dat dat vanwege mogelijke infectie niet mocht. Daarna heeft ze er eigenlijk niks meer over gezegd. @hechtingen ik had ook oplosbare maar heb sowieso niks van mn hechtingen gemerkt. Ik zat na 2 dagen in kleermakerszit op de bank, kreeg toen wel rare blikken van mensen en de verloskundige haha @naar buiten, hier ging ik ook al snel maar buiten. In het begin kostte het me veel energie maar binnen 2 weken liep ik alweer een uur in het bos. Nu ga ik ook regelmatig lekker op stap, zowel met als zonder de kleine Hier is de spruw minder, althans de pijn bij drinken is weg waardoor hij nu flessen tussen de 100 en 135 cc drinkt! Omdat ie hongerig bleef zijn we wel Forte gaan toevoegen aan zn flessen en nu haalt ie de 4 uur tussen de flessen dus daar zijn we erg blij mee Gisteren bij het CB geweest en alles was goed. Hij weegt nu 4880 en is 55.8 cm lang dus lekker gegroeid
@ blote voeten, gek wij liepen gelijk thuis alweer op blote voeten, beide. Nooit wat van gezegd, alleen de vraag of ik het niet koud heb. @ hechtingen, ik heb ook een knip gehad, en diepe hechtingen want ik had 2 spuiters tijdens de knip ( ook 1 liter bloedverlies daardoor en een laag hb... ) De knip wijkt gelijk al en een week na mijn bevalling heeft de vlk wat hechtingen verwijderd, opluchting! Nu heb ik er vrij weinig last van. @ lablover, wat vervelend dat je kleintje spruw heeft zielig. Jou zoon drinkt dus ook wisselende flessen? hier soms 100 zo op en soms 70 met moeite.. maar ze groeit prima dus het zal wel goed zijn. Als ze maar genoeg krijgt voor haar gewicht. @ niny wat super leuk werk doe je! ik zou ook het liefst iets met dieren willen doen maar dat zal wel nooit lukken. @ vaddie, hopelijk vandaag een betere dag voor jullie! trekt de geelzucht al weg? ligt ze onder een lamP? Wil ze niet meer slapen na 2 uur? dat is wel pittig dan! Weet niet of jij dat ook hebt maar alles wat ik mocht met mijn zs diabetes heb ik nu totaal geen trek meer in, heb jij dat ook? @ Linnaea valt dus reuze mee het cb! hoorde ook altijd horror verhalen er over maar met wegen maandag was het puur advies. Wel een oudere vrouw de jvpk dus ben benieuwd hoe dat verder gaat. Ik wil graag naar buiten maar wij hebben een probleem. Ten eerste wonen wij op 1 hoog zonder lift. Dus de wagen moet naar de gezamenlijke trap gereden worden, bak er af en alles naar beneden sjouwen. Dat is geen probleem vriend is thuis die kan dat doen. Maar nu blijft de bak haken, ik krijg hem zelf met geen mogelijkheid er af mijn vriend met moeite. Nu krijgen we deze week een nieuwe van mutsy toegestuurd.
Fijn dat het goed ging gisteren, vaddie! Vandaag ook goed? Hmm dan snap ik niet waarom ze dat zei van voeten bedekken. Kraamverzorgster die bij de bevalling was zei er ook niets van. Maar degene die de dag erna kwam vroeg of ik slippers had om op te lopen omdat mijn voeten anders vuil zouden worden, en als ik daarmee dan in bed zou gaan liggen was er infectiegevaar. Maar goed, vannacht dus heerlijk op blote voetjes naar de badkamer gelopen Deedee, hebben jullie geen berging of iets beneden waar je de wagen in kunt zetten? En haar dan als je naar buiten wil de trap af dragen, misschien in een draagzak als je ook andere dingen moet dragen? Dan hoeft die wagen niet de trap op en af. Mijn zusje woont 1 hoog, die doet het zo. Laat de wagen beneden in de berging staan.
lablover: hihi ja ik snap die gezichten wel. Had ook al een verbaasde vk en kraamverzorgster toen ik een uur na de bevalling lekker mijn haren stond te föhnen in de douche. Wat fijn dat de spruw minder is geworden. Heeft hij een kuurtje hiervoor gekregen? Deedee: oei hadden ze niet goed geknipt? Aan welke kant hebben ze bij jou geknipt? Is je hb nu wel al hoger? Linnaea: Groot gelijk. Lekker op je blote voeten! Je hebt het trouwens wel lang volgehouden.. Vandaag gestart met 110cc voeding. Ben benieuwd hoe dit zal gaan. Gisteren had ze 1x wat gespuugd. Verder houdt ze al haar voeding binnen. Alleen Emma is een beetje verkouden, zo vervelend voor haar. Nu druppelen wij regelmatig haar neusje zodat de snot een beetje op kan lossen.
Vaddie, hopelijk houdt ze haar temperatuur vandaag ook goed! Ja dat geelzien is vervelend hé. Vooral hoe geel is te geel? Vond ik altijd reuze moeilijk. Deedee, ja een draagzak ofzo lijkt me proberen wel waard dan. Moet je natuurlijk liggen. Hier gebruik ik de buggy zelden, ze krijst als ze er in ligt meestal. Toegegeven ik gebruik meestal gewoon de doek. Enkel als rug ofzo echt pijn doet niet. Lablover, goed dat de spruw beter is! Meisje93, hopelijk doet ze het goed met de extra! Ze geeft hier ook wel eens wat terug, al mag jij idd niet altijd blijven aanbieden. Hier uurtje na de bevalling ook alleen gaan douchen, toegeven het moest niet veel langer duren. En ik vond kleermakerszit net goed zitten. Gewoon zitten was erger. Hier heeft ze eens 5 uren doorgeslapen! Twee keer naar de wekker moeten kijken. Eens benieuwd wat het vannacht zal geven. Ze had gisteren wel geen goeie dag, er was niks goed. Zelf de doek was niet goed. Hopelijk vandaag beter, tweede keer kine vandaag en ze moet mee.
M. Hoeft gelukkig niet onder een lamp. Geelzucht trekt langzaam weg. Temp. Gaat ook beter. Hopelijk vanavond even tijd uitgebreider te reageren
Niny. Ja als het niet gaat. Geeft het ook niet. 100 is eigenlijk al prima met haar gewicht. Maar dan kan ik evt. Een voeding eraf halen. Wat fijn dat je een goede nacht hebt gehad. hopelijk volgen er meerdere. Vaddie: wat fijn dat het steeds beter gaat!
Slippers aan: doe ik nog wel braaf, maar hoe lang dat moet, ik zou het niet weten. Zeker ook zes weken... Linnaea, fijn dat het meeviel op het CB. Meisje, de vk heeft er niet naar gekeken. De kraamzorg vond het niet alarmerend (het was ook niet ontstoken of zo), maar wel gek dat ik weinig pijn had. Tja, ik nam in de kraamweek lekker paracetamol, geen zin in pijn hoor. Ik vond zitten in kleermakerszit ook prettig. Ik had ook spuitertjes (wat een woord, had ik nog nooit van gehoord). De vk zag er na het hechten uit als een slager . Ik ben links geknipt, dat doen ze meestal (meeste mensen zijn rechtshandig, dus dat werkt het handigst). Vaddie, hopelijk vind je snel een baan. En dat ritme komt wel. Onze meid kwam eerst ook erg vaak in de nacht en heeft nu al een aardig ritme met één of twee nachtvoedingen. Fijn dat het met de temperatuur beter gaat. Niny, fijn he, zo lekker lang slapen! Onze dame laat af en toe ook al vijf uren tussen de voeding. Maar de grap is dat ik dan wakker word met gestuwde borsten... Voor onze nachtrust is het wel lekker. Haha ja, dat melk teruggeven. Onze vorige kraamverzorgende noemde dat een 'mondje terug'. Onze dochter laat nu vaak de borst los en haar mond lekker leeglopen. dus spuugdoekjes in de aanslag bij het voeden. Geel: onze oudste is echt weken geel geweest en niemand maakte zich er zorgen om. Als ze maar alert is en goed drinkt, plast en poept, dan was het blijkbaar niet zo erg. Onze jongste was ook geel, maar dat wordt nu al minder. Hebben jullie baby's ook vaak de hik? Onze dochter hikt er regelmatig op los na een voeding. Dat is 's nachts wel jammer, want dan valt ze natuurlijk niet zo snel in slaap.
Dames ik kom volgende week wel even bij praten. Best hectische kraamweek en heb de telefoon en laptop veel weg.