Februari & Maart 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Pinguïn. Doe rustig aan! Kan je alleen pas op het lijstje zetten als ik een eerste letter weet. Maar geniet van je prachtige zoon! Forum loopt niet weg ;)

Naar buiten. Ik ging toen het mocht (temp redelijk stabiel en op geboorte gewicht) gelijk naar buiten. Sowieso elke dag de hond uitlaten (1x minstens een uur en twee keer 5/10 min) en dus naar het park en boodschapje doen. Vind het heerlijk!

Blote voeten.. Ben daar best laks in. Heb t elke keer alleen in het zkh gedaan (gemiddeld 2 weken dus)

Kraambezoek. Valt tot nu toe heel erg mee, maar zoveel vrienden hebben we ook nog niet hier. Wel veel kennissen. Ouders van beide kanten zijn natuurlijk over gevlogen en over 2 weken vliegen wij naar Nederland zodat iedereen haar kan bewonderen!

Slapen. Hier slaapt ze op haar eigen kamer.

Manamana. Ja hier ook vaak de hik. Helaas meestal met een golf melk terug.. Idd sneu de hik en balen van de nachtrust haha.

Vaddie. Lekker veel in de zon leggen. Hier is V ook geel en ligt eigenlijk de hele dag in de zon.

Niny. Wat fijn dat je 5 uur achter elkaar hebt kunnen slapen. Hopelijk komende nacht weer. Is ze vandaag beter in haar hum?

Meisje. Jeetje wat een grote hoeveelheid voeding al. Hoeveel flessen geef je dan? Kan mij dat gewoon niet meer herinneren van de oudste twee, erg toch.. Zolang is het nog niet geleden haha.
    Sneu dat Emma zo verkouden is. Heb je een neuspeertje dat je het snot weg kan zuigen?

Deedee. Balen van de wagen zeg maar wel fijn dat jullie een nieuwe krijgen. Zou zelf ook kijken naar een mogelijkheid om de wagen beneden te laten staan. Of iig alleen het onderstel.

Lablover. Wauw wat is hij goed gegroeid dan! Wanneer moet je weer terug komen? Lekker dat hij al om de 4 uur komt nu, krijg je toch weer wat meer gedaan op een dag haha.

Linnaea. Wauw wat een lange kerel is Wolf! Fijn dat alles goed was en het meeviel. Hier op 1 akkefietje na altijd heel tevreden met het cb.

Marievs. Hoe is het met jou? Bijna 37 weken alweer. Tijd vliegt..

Hier gaat het goed. Erg druk alleen, dus weinig tijd om te reageren. Lees wel altijd alles :)

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Morgen is ze trouwens alweer een maand.... Tijd gaat zo snel

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.645
    5.676
    113
    Ja wij hebben wel een berging maar daar staat mijn elektische fiets in en die kan niet buiten staan. We leggen nu de bak beneden in de auto neer, staat toch meestal thuis. Dan kan ik met de maxi cosi naar beneden lopen en de boel neerzetten. Is wat omslachtig maar is niet anders. Ik heb ook een draagzak maar nog niet gebruikt. Merk dat ik het niet zo heel prettig vind.... maar wil het wel gebruiken gekregen van mijn moeder was een duur ding.

@ meisje, denk dat in alle haast ( haar hartslag daalde) er een beetje te fanatiek geknipt is haha. Emma drinkt al goed zo te zien. Hier nog maar 90 cc gemiddeld maar ze weegt ook een stuk minder. Je zegt voeding er af hoe doe je dat dan? komt ze niet meer om ze zoveel tijd dan? hier soms om de 2 uur al weer honger Hier word ook best wat gespuugd, wel minder met de dr brown fles maar niet allarmerend denk ik.

@ manamana, ja hier ook vaak de hik! Soms uit het niets maar vaak na de voeding. Ze vind het niet leuk merk ik aan der.

@ booomm, met 3 kindjes zo jong nog:$ geloof ik zeker dat je het druk hebt! Slaapt de rest wel goed door in de nacht of zijn dat ook nog nachtbrakers? Lees trouwens dat ze op haar eigen kamer slaapt. Gelijk al van de geboorte of later? Hier slapen wij beide heel slecht door al de geluidjes en vooral mijn vriend slaapt slecht erdoor. Ene kant denk ik lekker op haar eigen kamer maar vind het ook erg spannend....

@ mw Pinguïn rustig aan we zien je wel weer verschijnen! :)

Hier nog niet echt lange nachten gemaakt. Sporadisch dat ze wat langers slaapt zoals gisteren. Om 12 uur de laatste fles gehad en om half 5 melde ze zich weer. Daarna weer om half 8, eigenlijk iets eerder. Overdag komt ze soms dagen om de 4 uur en dan slaapt ze veel maar ze heeft ook dagen dat ze niet in slaap kan overdag en om de 2 uur wel zou willen. Lastig, ze zeggen met flesvoeding mag je ook op verzoek.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    manamana: heerlijk toch dat je er geen pijn/last van had! :) Aan de ene kant maar goed dat ik er last van heb. Dat houd me nog een beetje rustig.
    Hihi als een slachter! :D Hier ook links geknipt. Rechts schijnt niet goed te zijn ivm. spieren ofzo.
    @hik. Hier ook. Ze had het al regelmatig in mijn buik. Was er al vanuit gegaan dat ze het nu ook zou hebben. ;)
    Inderdaad wel heel erg vervelend. zeker na de voeding.

Mevrouw pinguin: eerst lekker genieten jij!

Boommm: Spannend hoor. Om te gaan vliegen met je gezin. Of zie jij dat niet zo? ;)
    Ze krijgt 7 flessen per dag. Dus vandaag zou ze 770ml binnen krijgen. Maar dan zou ik er wel een fles af kunnen halen.
    Op de dag maak ik haar om de 3uur wakker. Gewoon omdat dit nu nog in mijn ritme zit.
    's nachts laat ik haar zelf komen. de ene keer zit er 2x 4uur tussen of 1x 5uur.
    Nee nog geen neuspeertje gehaald. Vandaag is ze al wat rustiger.
    Gisterenavond 2x een flinke snotbuil eruit gehaald.
    logisch dat je het druk hebt!

Deedee: wat balen zeg dat je berging niet groot genoeg is.
    Maar gelukkig heb je wel al een oplossing gevonden. ;)
    Hihi, zie het al voor me. ;)
    Ja ze drinkt heel goed. Als ik de fles uit haar mond wil halen gaat ze nog harder zuigen.
    Als ze de 110cc accepteert wil ik gaan kijken wanneer ze zichzelf gaat melden. Nu maak ik haar overdag wakker voor de fles. Soms vergeet ik de tijd wel eens en zit er overdag ook alweer 3,5 a 4uur tussen. En dan moet ik haar ook wakker maken.
    hmm wat lastig dat ze zo wisselend slaapt. hopelijk gaat dat snel veranderen voor je.

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    @Hik, hier ook heel vaak. Hij drinkt ook enorm gulzig, klokt het achter elkaar weg en verslikt zich dag. Dan dus hoesten, en daarna de hik. Hoop dat hij binnenkort door gaat krijgen dat die melk niet wegloopt en rustiger gaat drinken ;)

Deedee, flesvoeding mag inderdaad ook op verzoek. Mijn zusje geeft nu haar tweede kindje flesvoeding op verzoek en dat gaat heel goed, alleen rekening mee houden dat je niet over het maximum aantal schepjes per dag gaat. Dus is het soms een beetje puzzelen met de grootte van de flessen. Kindjes die flesvoeding krijgen kunnen trouwens ook regeldagen krijgen. Dus als ze een dagje ineens iedere 2 uur wil kan het ook gewoon een regeldagje zijn.

Hier een slaapkopje vandaag. Vanmorgen van 9:00 - 11:30, daarna om 15:00 weer in slaap gevallen en hij slaapt nu nog steeds. Dat is erg veel voor zijn doen. Sinds ik hem op zijn buik leg gaat het zoveel beter.
    Nu nog een beetje een ritme in die slaapjes en dan langzaam over naar overdag in bed slapen ipv de box. Maar kleine stapjes :)

6. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    boomm eerste letter is T.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Deedee. Haha ja gelukkig heb ik super slapers. Van 19.00-08.30 :D en smiddags ook nog een ruk van 2,5 uur allebei, dus mag absoluut niet klagen.
    Ja, alle drie zijn ze gelijk vanuit het ziekenhuis naar hun eigen kamertjes gegaan. Ben helemaal niet van het samen slapen en slaap zelf erg onrustig als ze wel bij ons liggen (idd, elk geluidje wakker) ik slaap met de beeld babyfoon aan, zodat ik haar wel snel hoor als er iets is, maar dus niet ieder zuchtje.

Meisje. Nee heb al zoveel met kindjes gevlogen, dat is peanuts. Zeker dit het kleine stukje, is maar 45 minuten.
    Fijn dat ze zich vandaag wat beter voelt. Hopelijk snel helemaal opgeknapt. Zo sneu voor die kleintjes.

Linnaea. Wat fijn dat hij zo tevreden is vandaag! Hier ook echt een buikslaper.

Hier maak ik haar nu om de drie uur wakker ipv om de twee. Scheelt snachts al zoveel. Ze komt ook steeds vaker zelf en is wat langer wakker. Ligt dan heel geïnteresseerd om zich heen te kijken. Steeds meer genieten!

8. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Manamana, ja hier ook zuigen zuigen en dan laten weglopen... Vooral snachts half slaperig durf ik dat wel eens missen. Natte pyjama dan natuurlijk.
    Hier ook vaak de hik, maar het is aan het minderen heb ik de indruk. Als ze nu nog de hik heeft is het meestal omdat ze onrustig doet na een voeding.

Boommm, ja hé. Was echt blij met die 5 uurtjes. Vanacht 3 voedingen, zijn er anders soms 5 a 6 en dat verschil merk je toch.
    Zoals je zegt, alle 2 uur is best zwaar. Goed dat ze nu ook zelf komt! Hopelijk komt ze niet elk uur nu.
    Vandaag is ze erg rustig, zelf niet gekrijst in de auto! Gelukkig maar.

Linnaea, kan ook eens fijn zijn toch. Misschien dat het toch helpt voor zijn krampjes? Hopelijk goede nacht ook voor jouw!
    Slapen in bedje ga ik pas rond 5 maand beginnen denk ik, mag al blij zijn als ze in park wilt slapen. Meestal slaapt ze enkel in de doek. Maak er mij voorlopig geen zorgen in.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

♥ Zwanger ♥

Marievs (28 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 08 April 2016 - Verrassing!

Jongens: 0 & Meisjes: 0 & Verrassingen: 1

♥ Bevallen ♥

Niny (23 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ F. ♥ op 02 Februari 2016 (39 .6)
    Lablover (26 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ J. ♥ op 05 Februari 2016 (37.6)
    Punky16 (00 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 10 Februari 2016 (41.0)
    CSI (00 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ N. ♥ op 11 Februari 2016 (41.1)
    Linnaea (25 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ W. ♥ op 16 Februari 2016 (42.0)
    Boommm (26 jaar) derde kindje Geboren: ♥ V. ♥ op 18 Februari 2016 (35 .2)
    Joyjoy (29 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ S. ♥ op 20 Februari 2016 (39 .6)
    Manamana (33 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ I. ♥ op 27 Februari 2016 (38 .6)
    Deedee91 (24 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ S. ♥ op 28 Februari 2016 (40 .0)
    Meisje93 (22 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ E. ♥ op 06 Maart 2016 (41 .0)
    Vaddie (32 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 10 Maart 2016 (39 .2)
    Mevr Pinguïn (28 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ T. ♥ op 13 Maart 2016 (40.6)

---

Wijzigingen graag dik gedrukt doorgeven, dan pas ik (Boommm) het lijstje aan!

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Slapen: hier ook vanaf dag 1 op de eigen kamer. Wel als ze zo klein zijn de babyfoon naast me.
    Als de kinderen in dezelfde ruimte slapen als dat ik doe ben ik letterlijk bij iedere scheet wakker.
    Oudste slaapt hier trouwens ook goed door en is gelukkig nog niet s'nachts wakker geworden van M.

Naar buiten met de kleine meid hoop ik na het weekend. Temp gaat goed en ze iedere dag een beetje aan. Dus hopelijk na het weekend boven haar geboortegewicht.

Hier een midweekje weg geboekt om straks de kraamperiode af te sluiten.

Nu eerst grote meid achter de vodden zitten om te zorgen dat ze naar bed gaat. :)
    Ziet bleek van vermoeidheid.

11. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Mevrouw Pinguin, doe maar rustig aan! Het forum loopt niet weg.

Boommm, fijn dat je meiden goed slapen. Onze oudste is gelukkig ook een goede slaper. Tijdens haar middagdutje kan ik ook lekker rusten.
    Vliegen met kleine kinderen lijkt mij een heel gedoe, maar jij bent er inmiddels vast aan gewend.

Vaddie, lekker een midweek weg. Dat willen wij ook gaan doen, maar dan in mei of juni.

Meisje, wat sneu voor zo'n kleintje, zo verkouden zijn. Ik vond zo'n neuspeer maar niks, maar sommigen vinden het erg handig. Bij verkoudheid krijgt onze oudste dochter nog steeds - heel ouderwets - een gesneden ui naast haar bed. De slaapkamer gaat er lekker van stinken, maar het werkt wel.

Dus er zijn meer baby's met de hik. Die van mij hikte in de buik ook al.

Linnaea, hier ook zo'n snelle (gulzige) drinker. Met verslikken als gevolg. En daarna dus hikken of krampjes.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Linnaea: ook wel eens lekker n slaapdagje. :)
    Kan je zelf ook n beetje bijkomen.

Boommm: oh dat is niet zo heel lang.
    Wat fijn dat het steeds beter gaat met de kleine meid.

Vaddie: ohh wat heerlijk. Waar ga je naartoe?

Manamana: ja maar dat mag nog niet bij een baby zeker?

13. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Man, man, mijn 1e week verlof… En wat ben ik al druk geweest. Morgen lekker een chill dagje. Vandaag heel de kamer onder handen genomen. Alles van zn plek. Dat zal ik vanavond wel weer moeten bezuren. Maar goed. Het geeft mij een fijn gevoel.

@werken: Hier gaat S 1 dag naar mn zus, 1 dag naar mn schoonmoeder, 1 dag is mijn man thuis en ik ben ook 2 dagen thuis. De baby gaat 2 dagen naar mn schoonmoeder. En de rest hetzelfde. Wij hebben allebei een vaste baan bij een baas. Ik dan drie dagen in de week en mijn man vier dagen. Ik verdien gelukkig best lekker. Mijn man iets minder, maar ik ben ook hoger afgestudeerd.

@manamana: Fijn dat jullie een fijn CB hebben. En dat alles goed gaat. Wel echt je rust nemen hoor. Spuitertjes??? Wat is dat nu weer?

@hechtingen: Lastig al die hechtingen. Ik ben benieuwd bij mij. Bij S. had ik een paar hechtingen in mn schaamlippen. Daar zat een scheurtje in. Verder niet ingeknipt of uitgescheurd. Dus dat was wel echt super.

@niny: Wat leuk zeg. Daar kan de baby lekker mee naar toe ja. Heerlijk. Whahah, natte pyjama ja, dat herken ik nog wel of een nat bed…. Hihi.

@boommm: snap ik dat je je handen vol hebt zeg. Ik nu al aan eentje… haha. Moet je een 1e letter hebben dan? Niet dat ik de 1e letter niet wilt geven, maar misschien Pinguin liever niet. Heerlijk zeg dat je lekker naar buiten kan. Vandaag dus alweer een maand. Het vliegt he. Niet normaal.

@linnaea: huh??? Voeten bedekken? Nog nooit van gehoord. Bij S. had ik gewoon blote voeten overal. Heerlijk. Dit mocht ook gewoon. Ik moest wel elke dag mn voeten wassen. Dat dan wel, maar verder. Snap dat je er klaar mee bent om je voeten steeds te bedekken.

@vaddie: Haha, nee ik weet niets. Sorry. Ik werk dan ook wel in Utrecht, maar verder ben ik niet erg bekend in Utrecht. Lekker dat je zelf al kan wandelen. Oh lekker vaddie, waar gaan jullie op af en wanneer? Is wel een goed idee zeg.

@lablover: fijn dat het goed gaat zeg met de spruw.

@deedee: Wat een goede services, maar wel balen zeg dat je zelf niet naar buiten kan. Is een draagdoek dan geen oplossing voor je? Oh, ik zie dat die tip al vaker langs is gekomen. Mag ik vragen welke draagzak je hebt? Er zijn er die niet zo lekker dragen voor moeder en baby.

@meisje: Haha, je haren föhnen… Ik was blij dat ik bij S. 5 min gedoucht kon krijgen. Het was ook zo warm dat ik gewoon lekker wilde liggen op bed. Balen dat ze zo verkouden is zeg. Verkouden kindjes is niet lekker.

Ja… mijn baby heeft ook vaak last van de hik!!! Hihi. Maar dan in mn buik. Man man, wat gaat hij/zij soms te keer!!!

@mevrouw pinguin: doe rustig aan. Ik denk dat ik in mijn kraamweek ook weinig reageer hoor. Maar eerst nog een week of drie doorkomen.

Sorry, over flesjes, voedingen, slapen e.d. kan ik nog niet mee praten. Ik leest het wel allemaal hoor, maar reageer daar niet echt op. Sorry. En ja, ik las ook ergens dat FV op verzoek kon ja. Maar dan niet teveel ook zeg maar. Ook kleine beetjes. Ik vind het altijd zo sneu als ik een kindje zie wat honger heeft, maar nog dik een uur moet wachten. Dat zou echt neits voor mij zijn. Hopelijk gaat de bv dit keer ook heel goed.

Oh… ik sta nog helemaal alleen bij de zwanger dames… Haha. Morgen alweer 37 weken. De tijd vliegt zeg. Ik ben ook nog totaal niet klaar, dus hopelijk blijft de baby nog even waar hij/zij is. Controles tot nu toe nog erg goed.

@de baby komt bij ons op de kamer te slapen in een wiegje. Voor hoelang weet ik nog niet. Ligt aan de baby en aan ons.

@verkouden: Ik deed altijd bv in het neusje van mijn dochter als ze verkouden was. Dan was het zo weg. Volgens mij mag die ui al wel hoor, maar anders moet je het even aan google vragen Meisje ;). Google weet het vast.

Ik heb de kraamtijden nu ook aangepast. Ik had eerst dat we alleen rusten van 12 tot 15 en vanaf 21 uur. Maar nu mogen ze alleen komen van 10 tot 11:30 en van 19:30 tot 21: 00. Smiddags niet. Ja, de oma`s enzo. Maar ik heb er nu nog 1 rondlopen en die gaat anders helemaal over de zeik (misschien).

14. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Ik ga echt weer even goed reageren maar heb eigenlijk een bv vraagje

Ons meisje drinkt erg goed. Komt zo rond de 2/3 uur en heeft een paar uur per dag haar cluster uurtjes. Ze spuugt af en toe mondjes maar niks geks. Wel kreunt en steunt ze enorm na de voeding maat even rechtop houden en haar bedje wat omhoog aan een kant helpt goed.

Probleem is.. ze poept maar 1x per week. Ze heeft vorige week maandag en afgelopen weekend gepoept. Das alles in de laatste 2 weken. Ze laat heel de dag scheetjes die ook echt flink stinken en heeft ook daarbij best krampjes als ze komen. Is het weinige poepen een indicatie dat m'n bv niet goed gaat? Op de borstvoeding website staat dat ze in de eerste 6 weken juist vaak per dag moeten poepen maar m'n lactatiekundige zegt dat ze het waarschijnlijk gebruikt voor groeien enzo en dat het niet erg is zolang ze maar groeit en goede plasluiers heeft. Wat denken jullie? Hoe doen jullie kindjes het?

15. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Marievs, ja borstvoeding in neusje werkt inderdaad erg goed. Vond het een gek idee, maar werkt wel.
    Lijkt mij prima zo de kraamtijden, als er elke dag iemand komt is dat al meer dan voldoende.

Joyjoy, hier poept ze minimum een keer per dag. Vaak een keer of 3. Geeft anders ook inderdaad een hoop krampen.
    Anders even bellen met LLL?

16. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    JoyJoy, ik hoorde inderdaad dat bij borstvoeding ze iedere dag een goede poepluier moeten hebben en liefst in iedere plasluier ook een veegje poep. Hier is dat inderdaad het geval. Altijd wel een veegje geel in de luier en 1 tot 2 keer per dag een flinke luier vol poep. Ik zou inderdaad even met LLL bellen. Als ze goed plast en goed groeit zal het met de bv wel goed gaan maar wellicht heeft ze last van een verstopping o.i.d.

17. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Joyjoy, hier wordt ook dagelijks gepoept (en inderdaad in zo'n beetje elke luier een veegje geel). Ik wilde de link van borstvoeding.com al plakken, maar ik zag dat je dat al gelezen had. Lekkere foto's zitten daar ook bij, he? ;)
    Je kan altijd een andere LK bellen (of iemand van LLL of VBN) of je vraag op borstvoedingsforum.nl stellen. Daar lezen en reageren ook lactatiekundigen.

Meisje, die ui mag vast al wel, maar onze oudste was als piepkleine baby gelukkig nooit ziek/verkouden. Dus nooit gedaan toen. Maar even op google zoeken levert vast een antwoord op.

Marievs, fijn dat het goed gaat. Groot gelijk dat je de tijden hebt aangepast. Wij willen juist 's avonds geen bezoek. Dan hebben we even lekker tijd voor onszelf. 's Middags vinden wij dan wel oke, maar wel na het slaapje van onze oudste dochter.
    O ja, BV in de neus, dat deden wij bij onze oudste ook. Daarvoor gebruikte ik een spuitje (hadden we bij de apotheek gehaald). En BV kan ook in ontstoken oogjes, heb ik gelezen. Maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Gisteren heb ik voor het eerst wat langer gewandeld, lekker in de zon!
    En dochter vindt het nu fijn in de drager, ze lag vanmorgen heerlijk tegen me aan te slapen.

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Joyjoy: ik zou even advies vragen bij een andere LK.
    Lijkt mij niet echt goed. Zo weinig poep luiers.

Marievs; prima kraamtijden! Had dat ook op mijn kaartje moeten zetten. ;)

Manamana: heerlijk zeg! Hoop dat ik dat ook snel kan doen. Maar voorlopig blijf ik even binnen met m'n kleine meid.

Verkoudheid: die ui hou ik nog even achterwege. Ze slaapt nl. Op onze kamer. ;)
    Ook heb ik spruw geconstateerd bij der. Uit voorzorg een kuurtje gekregen. Voor het geval dat ze dit weekend er last van gaat krijgen.
    Ben nu bezig om 1 voeding eraf te halen. Dus om de 4uur een voeding. Tot nu toe gaat het goed! Ze zit nu op de 120cc.

19. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    Ik kom even heel brutaal reageren ;)

Bij borstvoeding is het aantal poepbroeken heel wisselend. Kan tig keer op een dag, maar kan zelfs tot 10 (ja echt!) dagen duren. Is allemaal goed! Ze gebruiken inderdaad de voeding dan om te groeien!
    (mijn dochter had 1x in de 7 tot 10 dagen een poepbroek namelijk en heb het me laten vertellen door huisarts, verloskundige en kraamverzorgster)

20. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volgens mij geldt dat pas vanaf 6 weken. Dat wordt altijd gezegd op de FB-pagina van LLL. Tot 6 weken is het elke dag een poepluier en in elke luier een veeg, vanaf 6 weken kan het variëren van meerdere keren per dag tot eens in de 2 weken.
    Maar daarom dat ik LLL even zou bellen, die weten het wel.

Deel Deze Pagina