Februari & Maart 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Ik heb ook altijd gelezen wat linnaea zegt. Zou gewoon even LLL bellen, kan je gratis en dan heb je nog een tweede keer informatie.

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Sorry dames. Hier nog erg hectisch. Met M. gaat het goed maar ik heb, ontzettend slecht getimde griep. :(
    Bv loopt desondanks heel goed en ze groeit zo goed dat we nu steeds meer richting voeden op verzoek gaan. (bv) I.p.v. iedere 3 uur wakker maken. Zet s'nachts nog wel mijn wekker om de vier uur.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    @ marievs, wij hebben een ergobaby, best pittig in de prijs dus maar echt lekker zit het niet... Maar komt ook doordat ik lichamelijke klachten heb vooral rugpijn. Wat goed dat je aan de kraamtijden hebt gedacht op je kaartje! lekker doen wat goed voelt voor jullie. Zo ontvangen wij geen visite in de avond.

@ poepen, ik zou niet weten wat goed is eigenlijk. Lees overal verschillende dingen. Onze dame poept denk ik iets van 3 keer op een dag. Verder goede volle natte luiers.

Hier een dame die overdag echt niet wil slapen, leg haar neer en het is drama. Ook al denk ik dat ze diep slaapt dan is het toch weer huilen. Terwijl ze wel moe is, het zijn echt kleine hazenslaapjes van 10 min. Dan kan ze natuurlijk niet uitrusten. Ze slaapt nu eindelijk vanaf half 8 na de fles. Laatste paar avonden viel ze in slaap bij mij op de bank maar dat vind mijn lichaam toch niet zo prettig. Voel mij super beroerd, rugpijn, nekpijn, arm pijn.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vaddie: beterschap! Zeker slecht getimed...
    Fijn dat het allemaal goed verloopt! Wel lekker op verzoek voeden zeker. Hoeveel tijd zit er tussen?

Deedee: wat vervelend dat ze zo slecht wilt slapen overdag
    Dan haalt ze dat snachts wel in zeker? Of dat ook niet.
    Kan je haar dan wel goed oveeleggen als ze bij.jou in slaap valt? Ah dat snap ik dat je je beroerd voelr

5. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Vaddie, veel beterschap! Fijn dat de bv zo goed loopt.

Deedee, best vervelend dat ze overdag niet makkelijk wil slapen. Anders even samen op bed gaan liggen? Dan kan jij ook even uitrusten.
    F. Heeft het hier ook moeilijk mee, wij slapen soms in de zetel of bed beetje bij. En anders gebruik ik de draagdoek, ergobaby hebben we hier ook. Maar die zit inderdaad stuk minder, vooral met die insert.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    @ meisje, ze slaapt gelukkig in de nacht goed! gisteren om half 8 in de avond in slaap gevallen. Heb haar wakker gemaakt voor de fles van half 11 uur en daarna heeft ze geslapen tot half 4 en kwam ze om half 7 weer. Dus wat dat betreft! We zijn nu overgestapt op meer voeden op verzoek. Soms zit er maar 2 uur tussen maar nu geven we gewoon de fles. Vanochtend ook gedaan om half 9 weer fles gegeven en nu slaapt ze nog! Emma drinkt wel goed lees ik steeds :) hier zit ze op ong 100 cc per fles.

@ Niny, ligt dat denk je ook aan de insert? ik baal er zo van want heb het van mijn moeder gekregen en die heeft het al niet zo breed. Was echt een super leuk cadeau en zou zonde zijn als ik het niet kan gebruiken.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Deedee: dat is wel fijn dat ze 's nachts goed slaapt!
    kijk dat is wel heel lekker! :) Voeden op verzoek durf ik nog niet echt. vanochtend had ze na 6uur pas een fles gekregen. Volgende voeding na 3,5u toch maar wakker gemaakt. bang dat ze anders te weinig voeding binnen krijgt.
    Ja Emma drinkt heel goed. Al vanaf de geboorte gedaan. Tot nu toe elke fles leeggedronken zonder moeite.
    Al zou ik er 130cc in doen zou ze hem ook nog leegdrinken.
    Woensdag komt CB. Ga ik maar even over de voeding hebben.

8. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Deedee, ik hoop van wel eigenlijk. Vind het ook beetje zonde voorlopig. Ze zit er zelf niet slecht in heb ik de indruk, maar zelf is het inderdaad stuk zwaarder voor rug en schouders. Krijg hem precies nooit goed afgesteld.
    Vind het voorlopig vooral veel gedoe met die insert. Hopelijk bevalt hij zonder beter. Denk dat het afstellen beter zal lukken dan?

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Vaddie fijn dat het zo goed gaat met haar groei! Balen van die griep zeg, dat is echt niet de juiste timing. Beterschap!

Van Ergobaby geen verstand want nooit gebruikt, maar wel een Boba gehad voor mijn neefje en die zat echt enkel goed als hij helemaal goed was afgesteld en goed strak zat. Zou het kunnen dat de insert ervoor zorgt dat je hem niet helemaal strak krijgt? Of wat ook nog kan: draag je niet te laag? Hoofdje moet op "kusjeshoogte" zitten en de heupband moet niet op je heupen (heupband is ook echt een stomme benaming) maar ter hoogte van je middenrif ongeveer. Hoger dragen verdeelt het gewicht beter over je lichaam.

Ik zei vanmiddag nog zo leuk dat de virussen ons dit jaar overslaan, hele winter nog niet ziek geweest. Alleen van de week één nacht een verstopte neus gehad en dat was alles. Wolf niest af en toe en verliest soms een snotje maar is verder ook niet verkouden. Maar nu word ik ineens misselijk... Ik wil geen griep hoor :(. Hopelijk is dit iets anders...

10. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Dames ik heb niks terug gelezen. Ik ga vanaf nu weer actief mee kletsen.
    Morgen laatste dag kraamzorg. Eigenlijk wel lekker want ik voel me al 3 dagen zo goed dat de kraamzorg zich ook een beetje verveeld geloof ik.

We hebben een hele lieve vrouw maar wat ik zo jammer vond is dat ik altijd moest vragen om wat eten. Ze heeft me niet echt verwend. En om badje of douchen, ik stelde dat zelf steeds voor.

De dingen die ze doet doet ze goed hoor. Maar hoopte misschien wat meer in de watten gelegd te worden. Maat goed, hier gaat alles dus goed.

Ben alleen super onzeker over de borstvoeding. Bij mijn eerste kwam dat niet op gang en nu loopt het wel het houdt alleen niet echt over. Hij is wel aangekomen, poept sinds gisteren pas!! Vandaag was hij weer iets afgevallen maar komt Door de poep. Maar na de borst is hij steeds zo onrustig. Ik kolf nog 20 cc na en de ene keer is het net genoeg, de volgende keer wil hij het niet maar huilt dan wel. Ik kan nog moeilijk zeggen of het mama honger is of dat hij echt honger heeft, met het verhaal van onze dochter in mijn achterhoofd die steeds te weinig kreeg ben ik daar nu ook bang voor.

Maar hij valt in de draagdoek of met de pink wel in slaap? Heel raar.. ik moet gewoon vertrouwen krijgen.

Jullie hebben mijn bevalling nog tegoed;

De dagen voor de bevalling veel voorweeen, zaterdagmiddag (vorige week) kreeg ik rugpijn. Ik dacht; dit kan het wel eens zijn. De hele middag aangehouden en toen de oudste in bed lag begon het echt. Om de 3 minuten weeën. Helaas een beetje op hetzelfde niveau. Op tijd gaan slapen, Dl was ziek dus sliep tussen ons in, weeën zette Door Dus om half 2 naar beneden gegaan. Nog niet overtuigt dat het was begonnen overigens. Om half 4 weer gaan slapen en om 7 uur wakker met best felle weeën. Douchen genomen en toen brak het goed los. Ik verloor onder de douche de slijmprop en heb de vk gebeld.

5 cm ontsluiting. Dat is mooi dacht ik.
    Helaas was zin hartslag te hoog (195) en moesten we naar het ziekenhuis voor ctg. Ctg was erg slecht. Van 195 naar 60 weer terug naar 230. Ik kon de weeën uitstekent opvangen, kon gewoon kletsen.
    Nog steeds 5 cm ontsluiting ivm teleurstelling dat ik niet thuis kon bevallen kon ik de knop niet omzetten. Om 12.30 weeën opwekking gekregen en om 14.11 geboren. Dat was super heftig. Eigenlijk in 1,5 uur bevallen want alles wat daarvoor gebeurde voelde ik weinig van.

Zijn schouders bleven vast zitten dat was nog even spannend maar zonder schade is hij eruit gekomen.

Kraamweek was wel een emotionele rollercoaster.
    Enerzijds blij dat hij er is, anderzijds mis ik het zwanger zijn echt enorm. Had ik bij mijn dochter ook. Totaal geen zin in het normale leven. Het was zo'n bijzondere tijd! Ik weet dat dat langzaam wel goed komt hoor. Bij mijn dochter was ik na 6 weken dat gevoel kwijt. Toen zag ik zelfs weer op tegen nog een zwangerschap. Maar voor nu, alles wat ik terug beleef, mis ik.

Vanaf nu reageer ik ook weer op jullie. Heel veel liefs van mij!

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Klinkt als een heftige bevalling mevrouw Pinguin.
    M.b.t. de bv. Mijn eigen ervaring is juist de mijn dochter erg tevreden is wanneer ze genoeg gedronken heeft. Nou ja, in 8 van de 10 drinkbeurten dan. :)
    Soms inderdaad gewoon mama honger. Misschien kan je een lactatiekundige inschakelen.
    Bij de oudste had ik ook maar weinig voeding en ik merk echt een enorm verschil met nu. (zodra mijn dochter nu voor de borst ligt begint het al te lopen i.p.v. na enkele minuten zuigen)

Griep blijkt geen griep te zijn maar een dubbele borstontsteking. Afgelopen nacht flauwgevallen en bij de volgende voeding merkte ik een paar zeer pijnlijke plekken. Sinds vanmorgen zijn ze ook vuurrood. Vanmiddag naar de huisartsenpost geweest en antibiotica gekregen.

12. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Vaddie ik heb al een lactatiedeskundige ingeschakeld. Die zegt dat het hartstikke goed gaat. Na elke voeding zit mijn hart in mijn keel, bang dat hij weer gaat huilen van de honger. Nu een speentje gegeven en ingebakerd. Dat lijkt vooralsnog goed te gaan.

Borstontsteking? Bah wat pijnlijk. Ken ik van mijn oudste nog. Vreselijk.
    Krijg je antibiotica?

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ja krijg inderdaad antibiotica. Had nogal wat voeten in aarde want ben allergisch voor diverse soorten. Krijg je wat anders mee staat er in de bijsluiter vermeld dat het niet gebruikt mag worden als je bv geeft.

Weet dat het moeilijk is Mevrouw Pinguin maar probeer vertrouwen te hebben in je eigen lichaam. Merk bij mezelf dat het echt verschil maakt. Bij de oudste liep het zo stroef maar 'moest' ik van mezelf bv geven. Nu gezegd niet te kolven en dat mijn doelstelling aan het einde van de week 70% bv en 30% kv zou zijn. (vanwege de zwangerschapssuiker had dochter bijvoeding nodig) Na 6 dagen zaten we op volledige bv.

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Mevrouw pinguin: wat 'n heftige bevalling zeg. Zeker doordat je zo gehoopt hebt om thuis te mogen bevallen.
    Gelukkig is het allemaal goed gekomen! :)
    Hopelijk voel je je snel zekerder met de borstvoeding.
    Wat jammer dat je kraamverzorgster je niet extra verwend heeft.
    Nu de extra taak van je man om je nu in de watten te leggen! :)

vaddie: ai dat lijkt me pijnlijk!! Hopelijk werkt de antibiotica snel.

15. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Vaddie: jakkes, een borstontsteking! Hopelijk gaat het gauw beter nu je antibiotica hebt.
    Ik heb ook wel het gevoel dat ik veel melk heb/de melk snel stroomt. Dochter hoeft de borst maar in de mond te hebben of de melk komt al. Ze hoeft er weinig voor te doen en verslikt zich regelmatig.

Mevrouw Pinguin, lang weeën gehad, zeg. Klinkt wel heftig.
    Vervelend dat je onzeker bent over borstvoeding. Misschien kwam het wat laat op gang, dat hij pas laat heeft gepoept? Ik las je topic in het borstvoedingsdeel. Bij mijn dochter bied ik bij twijfel gewoon de borst aan. Als ze zuigbehoefte heeft, dan wil ze de borst niet (want melk ;)). Dan geef ik een pink of speentje. Maar ik kan me voorstellen dat jij terughoudend bent met een speen, als je twijfelt over je melkproductie.
    Probeer er inderdaad vertrouwen in te hebben. Als je zoon tevreden en alert is, goed groeit, plast en poept, zit het meestal wel goed.

16. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Vandaag is de lactatiedeskundige langs gekomen en die bevestigde dat mijn productie te weinig is. Hij drinkt enorm goed. Je ziet hem een toeschietreflex opwekken maar er komt niks. Ben zo verdrietig. Moet nu net als bij mijn dochter iedere 3 uur aanleggen, kolven, bijvoeden. Ik vond dat toen ook loodzwaar.ik zie er enorm tegen op. Zeker tegen de nachten. Maar stoppen is voor mij echt geen optie. Ik wil dit te graag. Ben super gemotiveerd. Maar ooh wat baal ik ervan. Ben de hele dag al aan het huilen

17. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Dat is ook wel heel erg balen, niet gek dat je moe en verdrietig bent. Probeer tussen al het voeden en kolven door wel te rusten, ook al is dat lastig.
    Ik zag in je eigen topic dat je al een aantal tips had gekregen. Je doet al aan borstcompressie toch? Ik heb zelf geen ervaring met fenegriek of boezemvriendjes, wel met de thee van Weleda. Dat leek wel te helpen. En je ging ook al aan de neusspray (Syntocinon), of had ik dat niet goed gelezen?
    En veel bloot op bloot is ook erg goed.
    Lukt het om overdag vaker aan te leggen?

Wat voor kolf heb je? Ik had er bij de oudste één gehuurd van de thuiszorgwinkel, zo'n Medela Symphony. Die zouden goed zijn voor het op gang brengen van de borstvoeding.

18. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Vaddie, beterschap met de borstontsteking! Gaat het al beter nu met de antibiotica?

Mevrouw pinguin, balen zeg dat de productie weer te weinig is... Persoonlijk vind ik dan iedere 3 uur aanleggen wel weinig. Op de FB van LLL wordt vaak bij te weinig productie gesproken van iedere 2 uur tot zelfs ieder uur aanleggen. Hoe vaker hoe beter voor de productie.
    Hoop heel erg voor je dat het beter wordt! Niets aan als je het zo graag wil maar je lijf werkt niet mee.

19. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Vaddie veel beterschap! Hopelijk ben je snel terug beter.

Mevrouw Pinguïn, hopelijk helpen de gekregen tips en komt je productie goed op gang. Zou inderdaad ook nog vaker aanleggen, F. Vraagt hier zelf elk uur, dus kan geen kwaad om het zo kort op elkaar te doen.

20. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Overdag ligt hij geregeld ieder uur of iedere 2 uur en de borst. Maar hij is vandaag 9 dagen en wederom 30 gram afgevallen. Ondanks dat we hem nu flink bij voeden met kv.

Ik heb de symfonie kolf van het ziekenhuis en drink 6 koppen bv thee per dag. Voor mijn gevoel doe ik er alles aan maar ik vind ik dat hij aan moet komen. Dus we voeden hem wel bij. En ik weet dat vaker aanleggen beter is voor de productie maar ik zie geen verschil met eerder deze week. Vanaf donderdag voeden we hem 10-12x PD, de productie neemt niet toe.

Deel Deze Pagina