De hsg test, dat is toch gewoon de vloestof die ze inspuiten om te kijken eileiders goed doorgankelijk zijn he? Of is dat nog iets meer? Want ik heb dat gehad voor ik met iui begon, maar ik weet niet of dit voldoende is.
Hoi meiden moest even terug lezen want ben een paar dagen weg... Balen hoor Boedah dat je niet weet wanneer je eitje gesprongen is ik zou zelf die pregnyl ook laten zitten. Maar je weet maar nooit de wonderen zijn de wereld nog niet uit😉😉 Sorry niet echt alles onthouden van iedereen 😳 Ik moet nog ruim 1,5 week voor ik iets weet echt slopend weer... Gelukkig bieden die paar dagen weg wat afleiding. Maandag ben ik jarig dus daar heb ik ook wel zij in en de 14e vier ik het dus ga wel ff testen die dag🍷
Ik heb de HSG ook voor de IUI's gehad. Maar dit was omdat ik in het verleden na een spiraaltje plaatsing, een baarmoeder en eileiders ontsteking gehad. Dit kan de doorlaatbaarheid van de eileiders aantasten. Daarom moesten ze het eerst zeker weten dat daar geen obstructie zat.
De gyn vertelde dat ze als er geen aanwijzingen zijn öre afwijkingen dat ze dit pas na de 3 iui doen. Nu zei hij ook dat ze bij mijn keizersnede alles hebben bekeken en van buiten zag het er niet afwijkend uit. Ik heb verder nooit ontstekingen gehad dus de kans dat er iets verstopt zit is maar heel klein. En dan denk ik, mijn eierstok is steeds spoorloos geweest en kreeg steeds een ander antwoord. Van dan zit hij buiten het bereik van de echo tot dan heb je er maar een :s terwijl ze dit dus gewoon bij de ks hebben gecontroleerd en ze weten dat ik er toch echt gewoon 2 heb. Zo lastig iedere keer al die verschillende artsen. Sophia Veel plezier en hopelijk zijn je wachtweken zijn voorbij met positief resultaat
Bij een HSG sturen ze contrastvloeistof door de eileiders en maken ze een foto om te kijken naar de doorgankelijkheid inderdaad. Om eerlijk te zijn stefanenlaura, ik vind het echt gek dat ze dat niet eerst doen... Ik was zo'n gevalletje waar alles er perfect normaal uitzag; geen klachten, normale eisprong, geen pijnlijke menstruatie etc. Toen bij mijn vriend alles in orde bleek, wilden ze bij mij sowieso even vanbinnen kijken met een HyFoSy (is soortgelijk onderzoek als een HSG, maar is blijkbaar in Nederland nog maar in 'testfase'). Toen de fertiliteitsarts bij mij nog maar een echo maakte, zag ze al meteen dat er endometriose zat... Bij de HyFoSy bleek dan ook dat mijn linkereileider (waar een grote cyste endometriose) op zat ook heel slecht doorgankelijk was... Helemaal geschokt was ik, want bij mij leek alles prima in orde en de artsen hadden ook helemaal niet verwacht dat er iets zou zitten... Gelukkig hebben ze dat onderzoek toen gedaan, maand nadien een kijkoperatie gedaan om de endometriose weg te nemen en volgens mijn arts was dit wel degelijk de oorzaak van dat het niet wilde lukken. IUI had op die manier natuurlijk ook weinig zin gehad, want een eitje zou amper bevrucht kunnen raken (spermacellen geraakten er niet bij, vooral links) en door de ontstekingsreactie van de endometriose had het ook nog niet kunnen innestelen. Ik zou sowieso wel aandringen op een HSG hoor, het zou zonde zijn dat je nog veel 'verloren' pogingen doet.
Nou ik kan daar wel in komen. Ik heb al een gezonde dochter van bijna 3. Dus mijn lichaam heeft al bewezen dat het kan. Bij de ks waren geen afwijkende dingen te zien. Maar ivm met de pcos ben ik al vanaf juli in het zkh bezig. Anders waren wij nu ook nog niet in het zkh bezig geweest denk ik. En ieder zkh doet het helaas op zijn eigen manier. Maar dat verschil in werkwijze merk je wel. Als je kijkt hoeveel verschillende manieren wij allemail onze iui doen. Verschillende medicijnen en met of zonder uitgangspunt echo.
Inderdaad stefanenlaura, zit heel veel verschil in.. En wat je zegt over de verschillende artsen, dat vind ik dus ook. Hier hoogst waarschijnlijk de eisprong gemist daardoor.. Gister zat er dus op de echo wel een soort raar uitgerekt eitje, maar hij was niet mooi rond. Wel 18mm.. Hopelijk kwam dat dus door de puregon, en wordt het geen cyste ofzo. Kan er met m'n kop nog steeds niet bij, maar goed. Boosheid is gezakt naar verdriet vandaag
IUI 3 mislukt.... Ongesteld geworden op Moederdag. Hoe ruk is dat?! We hebben besloten even geen ziekenhuis meer te bezoeken. Even geen hormonen, een gedoe en geen polonaise aan ons lijf. En wie weet.... We hebben al 1 wondertje kunnen verwekken op eigen kracht... Misschien lukt ons het ook wel een tweede keer en mag ik dat kindje wel voldragen. Lieve meiden, fijne avond nog. Hoop dat jullie ondanks de grote wens toch een beetje hebben kunnen genieten van vandaag 💕
Hopelijk voor jou snel een kleine Beeb Blijf je hier nog schrijven of niet? In ieder geval veel succes gewenst en een hele dikke knuffel!
Oh Beeb1987 wat ontzettend kl*te... ik kan me voorstellen dat je even rust wil. Persoonlijk vind ik nu 3 weken pil ook wel lekker, geen echo's, geen prik, geen inseminatie. Maar ook gewoon seks wanneer we willen en niet rekening houden met de onthouding en zo. Hopelijk lukt het puur natuur toch snel en kunnen jullie van een kleine beeb genieten. Liefs van mij
Heel begrijpelijk Beeb. Ik hoop dat je ook een beetje kan genieten van een beetje rust (ik vond t ook moeilijk maar ook lekker). En inderdaad de wonderen zijn de wereld nog niet uit😉😉
Blijf gerust meebabbelen hoor! Altijd welkom Hier vanmorgen 2de fm achter de rug en nog maar één eitje over, wel een mooie van 21mm en bms 9.6mm Ze hebben nog bloed genomen en daar krijg ik vanmiddag de uitslag over, maar de vpk dacht dat het waarschijnlijk wel voor morgen ging zijn met zo'n grote follikel. Bij het thuis komen nog even een ovulatietest gedaan en ja hoor, die begint mooi op te lopen! Gelukkig, morgen komt veel beter uit, want mijn vriend heeft woensdag een examen op het werk en kon dus niet thuis blijven! Nog even wachten op de bevestiging, maar ik ga ervan uit dat morgen gewoon kan!
Beeb balen dat het weer niet gelukt is Hopelijk breng de pauze jullie wat rust. Dora spannend. Succes morgen. Hier is pas vandaag de menstruatie doorgebroken. Nu heb ik volgende week dinsdag de hsg en dan waarschijnlijk vrijdag de iui. Is precies op mijn werkdagen en dan ben ik ineens wel erg veel afwezig. Maar ja kan ik helaas niets aan veranderen. Verder vanmorgen bij de ha geweest en dochter heeft ook zonnenallergie net als ik. Nu hebben we een koelzalf en als het over een week niet weg dan krijgt ze een hormoonzalfje. Dit is voor mij helaas geen optie want heb al genoeg hormoon in mijn lichaam. Ik moet het dus doen met de koelzalf.
Net telefoon gehad! 't Is voor morgen! Om 9.00 uur moeten we daar zijn en rond 10.30 uur dan inseminatie... Moet nu tussen 6 en 8 vanavond de pregnyl zetten... Is wel vaag niet, zo tussen die 2 uren? Vorige keer hebben ze me een exact uur gegeven... @stefanenlaura: Hopelijk snel beter met jullie!
Zal waarschijnlijk zijn omdat je al vanzelf een eisprong aan het krijgen bent, maar de pregnyl laten spuiten voor de zekerheid. Anders zou het 36 u op voorhand zijn.
Hee Dames, Heb wel alles bijgehouden met lezen maar geen tijd gehad om te reageren!! Vervelende en verdrietige dingen gelezen!! Heel veel sterkte en geluk!! Ooit krijgen ook jullie een mooi wondertje!!!🍀 Dora succes morgen! Vorige x tot wanneer / hoeveel dagen na de pregnyl had je een tweede streepje?? Hier as vrijdag mijn nod, helaas net op de wc oud bloed bij het afvegen, is altijd duidelijk voorbode van mijn ongie helaas😞😪😭 Ben er erg verdrietig van en realiseer me steeds meer hoe veel geluk we hebben met ons zoontje!! Het ligt allemaal niet zo voor de hand als sommige mensen denken... Hoop dat er ooit een broertje of zusje voor hem weggelegd is... Al die vragen ook steefs en jullie nog geen tweede? Wil dan eigenlijk heel hard schreeuwen en huilen!! Sorry ff emo zit et beetje doorheen! Xx
pffff dikke knuffel! Niet makkelijk hé, al die vragen... Soms zou je het inderdaad willen uitschreeuwen... Hier mag je dat gerust! Is het nog niet vroeg om ongesteld te worden? Of heb je altijd zo vroeg bruinverlies? Afgelopen cyclus heb ik tot 11dpo (dus 12 dagen na de pregnyl) een streepje gehad op mijn testen... Hopelijk blijft het streepje deze keer staan hé
Ik hoop het voor je een mooie 2de streep over 2 weken!!! Ik heb altijd 1a 2 dagen van te voren oud bloed verlies, het is erg vroeg maar ik had de dag voor de iui een positieve ovu test, mss togh eerder gesprongen of de ovu test reageerde op de pregnyl?? Volgens de bijsluiter moet je 10 dagen na de spuit de pregnyl uit je lichaam zijn! Ik heb afgelopen vrijdag s middags een test gedaan daar was nog ern tweede streepje te zien, afgelopen zondag zondag 12d na de pregnyl was hij nog steeds aanwezig maar nog veel lichter! Dus dat moet nog van de pregnyl zijn! Nu niet meer getest en met dag bruin verlies hoef ik dat ook niet meer te doen!! Ben benieuwd wanneer het doorzet en wat het zh ervan zegt want het is dan zo'n 3-4 dagen eerder vreemd!! Mss dan togh eerder de eisprong gehad! Eisprong was sowieso links en volgens hsg onderzoek was deze slecht toegankelijk! Dus had hierbij sowieso niet zo'n goed gevoel