Lieve meiden, met pijn in mijn hart schrijf ik dat mijn echo vanmorgen niet goed was. Er was geen hartje meer te zien en de groei is gestopt. Ik heb nog helemaal geen bloedverlies gehad, maar hoop dat dat nu snel op gang komt. Willen jullie mij uit de lijst halen?
Ah nee wat vervelend, dit wil je niet horen naar zon traject dat je er al voor hebt moeten afleggen. Heel veel sterkte
Zwanger/uitgerekende datum 8 februari ♡ Do1981 - 39 jaar - 2e kindje 16 februari ♡ JosjeM - 29 jaar - 2e kindje 25 februari ♡ AKeizer - 35 jaar - 2e kindje 7 maart ♡ Freesias - 35 jaar - 1e kindje 23 maart ♡ LenaMill - 35 jaar - 2e kindje 27 maart ♡ Palmpje - 35 jaar - 3e kindje Afspraken/echo’s AKeizer - 11 augustus - nipt test Do - 16 augustus - intake ziekenhuis en echo Palmpje - 16 augustus - echo vk LenaMill - 18 augustus - echo 9 weken Freesias - 19 augustus - pretecho JosjeM - 26 augustus - geslachtsbepaling Palmpje - 26 augustus - intake vk JosjeM - 31 augustus - controle vk Palmpje - 2 september - termijnecho Freesias - 2 september - nipt/13 weken echo JosjeM - 1 oktober - GUO
Ik krijg volgende week een toch een extra echo in het ziekenhuis, ivm uitdroginsverschijnselen. Voor nu extra anti-emetica innemen. In de hoop dat ik meer drinken kan binnenhouden. En niet meer zoveel afval. de pretecho staat op de zelfde dag maar die laat ik staan, zodat schoonmoeders mee kan. Die wou heeel graag ook een keer mee. hebben jullie ook last van misselijkheid en enzo?
O wat ontzettend naar dat je daar zo'n last van hebt zeg.. ik hoop dat de extra anti emetica wat helpt. Zo niet moet je dan nog opgenomen worden voor vocht via het infuus? Goed dat je een extra echo krijgt. Ik heb zelf heel weinig kwaaltjes, bij de eerste ook. Dus daar kan ik niet echt over mee praten. Veel sterkte!
Ik heb gister weer een grote stap gezet in de verwerking. Ben voor het eerst sinds ons dochtertje is overleden op kraamvisite geweest. Het was de baby van mijn beste vriendin, die lijkt ook nog eens zo op ons engeltje.. ik dacht dat ik me wel groot kon houden maar barstte echt meteen in huilen uit toen ik haar zag. Maar gelukkig geeft de gedachte dat ik nu zelf weer zwanger ben wel troost, anders had ik het denk ik niet gekund.
jah ik merk het meteen. Kan nu gewoon drinken en eten. Denk dat ik ook misselijk wordt van het niet eten en zo nar beneden ga. Afgelopen 24 uur veel kunnen inhalen qua eten en drinken en dan voel je je meteen beter. ik weet niet of je het wilt delen hoeft ook niet, maar als je h delen waarom je baby is overleden met 40 weken? Hoop dat de vraag niet verkeerd overkomt en anders gewoon negeren
Ik hoor idd wel vaker dat je ook misselijk kunt worden van weinig intake, dus fijn dat het je weer beter lukt! Nee hoor je vraag komt zeker niet verkeerd over. De navelstreng was vergoeit met de vliezen, en toen die braken scheurde een groot vat uit. Ik ben toen met spoed naar het ziekenhuis gegaan, meteen een keizersnede gekregen, dus binnen een uur dat het gebeurt was is ons kindje geboren. Die werd nog gereanimeerd en even leek het goed te gaan. Maar haar hartje kon toch al dat bloedverlies niet aan, ze is toen in onze armen overleden. Ze hebben het niet op echo's kunnen zien van tevoren, en was geen manier geweest dat dit had kunnen voorkomen. Heel veel pech dus. De kans dat het nogmaals gebeurt is gelukkig heel klein, ze gaan er wel extra naar kijken met de GUO bij 19 weken
Heftig joh. Stel je was bevallen in het ziekenhuis had dat nog verschil gemaakt? Betekent het dat dat je nu ook keizersnede krijgt of kun je nu nog natuurlijk bevallen?ik ben ff qlueless wat is GUO betekent zoveel nieuwe dingen waar ik nog nooit van heb gehoord
Nee ze zeiden dat, zelfs al was ik op dat moment in het ziekenhuis geweest, ons meisje het waarschijnlijk alsnog niet had gehaald, zoveel bloedverlies had ik. Ik mag volgens mij wel vaginaal bevallen, maar ik denk dat ik dat mentaal niet trek. Dat hele breken van mijn vliezen wil ik niet nogmaals meemaken, dat was best traumatisch. Een GUO is een soort 20 weken echo waarbij ze extra uitgebreid kijken naar allerlei mogelijke afwijkingen.
ok, dat maakt het voor nu wel extra spannend lijkt mij. maar fijn dat ze extra aandacht eraan besteden. Ik krijg rond 22 weken extra onderzoeken waarbij mijn hematoloog met gynaecoloog en met de kinderhematoloog gaan beslissen hoe mijn baby geboren gaat worden ook best wel spannend
Ja die extra aandacht is inderdaad fijn! Mag ik vragen waarom jij die extra onderzoeken nodig hebt bij de hematoloog? Ook voor jou geldt uiteraard, als je het liever niet wilt delen is begrijp ik het ook goed hoor!!
Meiden, wat is het stil hier! Kleine update: gisteren bij de vk geweest om even naar het hartje te luisteren, maar pfff wat kreeg ik het benauwd. Ze is ruim 5 minuten aan het zoeken geweest met de doppler om het hartje te vinden.. ik dacht echt dit is mis. Gelukkig heb ik uiteindelijk het hartje nog even gehoord. Baby was zich flink aan het verstoppen denk ik. Eindstand: vanmorgen een doppler besteld en deze wordt vanavond geleverd. Hopelijk geeft me dat iets meer rust, totdat we de baby volgende week weer op een echo gaan zien.
Oh en afgelopen maandag weer thuisgekomen van vakantie, inmiddels weer in ons eigen ritme en dat is ook weer fijn.
Jeetje dat is echt enorm schrikken. Heb dat ook eens bij de vk gehad. Ze stuurde me toen door naar de gynaecoloog in het ziekenhuis omdat zij geen echo’s kon doen. Voordat ik naar het ziekenhuis kon heb ik thuis meteen m’n eigen doppler geprobeerd en had m meteen gevonden. Maar ohhh wat een stress!
Pffff zeg dat! En mijn vk maakt geen echo’s en hebben ook niet zo’n apparaat, dus dat kon ze er ook niet bijpakken. Wat dat betreft zijn echo’s veel fijner. Je ziet het dan meteen. Hoe gaat het met jou? En hoe was je echo gisteren?
De echo maandag was helemaal goed. De kleine groeit volgens schema, dus nog steeds 4 dagen achterstand maar de groei gaat goed. Ze was zelf ook helemaal positief dus dat gaf mij ook een beter gevoel. Alleen het bruinverlies is er af en toe nog steeds en ook al 2x een dikke sliert slijm verloren. Daar ben ik wel van geschrokken. Maar kan moeilijk elke week een echo vragen, dus nu maar vertrouwen proberen te hebben dat het gewoon goed zit.