Februari/ Maart/ April 2022 MMM mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Palmpje, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    Hier kwamen geen meldingen meer binnen.

nipt test is helemaal goed en de echo ook. Toch fijn dat het elke keer weer bevestigd wordt. Ik blijf het nodig hebben. Ondertussen wel al de 7e echo dus we hebben gelukkig al vaak mogen spieken. Over 4 weken weer controle.

hier alleen nog voor kleding voor mij geshopt. Voor de kleine durf ik nog niet goed. Wel vandaag wezen kijken naar kinderwagens.

Ondertussen ons ook opgegeven voor kdverblijf. Een bedrijf nam niet eens contact met ons op naar meerdere berichten dus daar gaan we geen zaken mee doen. Als de communicatie nu al slecht is, hoe gaat het als het kind er zit? Andere wachtlijsten tot halverwege 2023, bizar. Bij deze rondleiding gehad en goede verhalen over gehoord dus dat gaat het worden.

nizzie86, Do1981, JosjeM en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Wat fijn @Freesias van die goede uitslagen!
    Kleding voor jezelf is ook erg leuk!!
    En zo een kinderwagen, dat is denk ik ook nog een behoorlijke uitdaging, wij zijn allebei nogal lang dus ben benieuwd tegen de tijd dat we daar aan toe zijn :)

Gek van dat kdv, gewoon geen contact!? Dan valt het wel gelijk af! Gelukkig een gevonden naar jullie zin!!

nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    jah net zo straks hebben ze gebeld, ze was ontstemd dat we al een ander hadden gevonden.

de easywalker harvy 2 werdt ons aangeraden (partner erg lang) hoog genoeg en niet al te duur

Betsies vindt dit leuk.
  4. Appeltaartmetslagroom

29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    @AKeizer tof dat je ook voor een co sleeper kiest! En nog veel toffer dat de echo zo goed was. Wat een fijn gevoel zal dat geven.

@Palmpje fijn om je goede ervaring met de co sleeper te lezen :) En wat bijzonder he, je baby is nog zo klein en kan al zo'n drukte maken qua bewegingen. Ik was daar echt verbaasd over toen ik t zag op de echo. En ook zo'n verschil met bijvoorbeeld een 7 weken echo.

@Freesias wat een fijne berichten over de uitslag! Kleding shoppen voor jezelf is ook fijn. Heb gisteren 2 zwangerschapsbroeken gehaald want t ging echt niet meer. Bijzonder hoe je lichaam kan veranderen want qua kilo's stelt het niet veel voor, maar krijg echt mn broeken niet meer dicht. Wat een lange wachtlijsten zeg, jeetje. Je zou denken dat je je kind al op moet geven als je uberhaupt zwanger wilt worden.

@Betsies kinderwagens heb je in zoveel soorten en maten. Ik heb bij de consumentenbond gekeken wat er goed uitkwam/wat voor ons belangrijk is. Ook hier lange mensen en we kwamen uit op een Joolz day. Was wel €1800 alles bij elkaar, dus we hebben ff geshopt op marktplaats en waren veel voordeliger uit. Tis ook een kwestie van uitproberen en kijken wat je eceht nodig hebt. Ik hoef er bijvoorbeeld niet mee hard te lopen en dan vallen er alweer wat wagens af.

Volgende week komt hier de kraamzorg al op bezoek. Dat llijkt me zo vroeg, maar goed dan is dat maar weer geregeld. Heb ook een zwangerschapscursus geregeld en de 22 weken prik. Veel regeldingen, maar je kunt ze ook weer afvinken van het lijstje wat ik wel weer fijn vind.

Fijn weekend!

nizzie86, Betsies en AKeizer vinden dit leuk.
  5. AKeizer

AKeizer Actief lid

24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Wauw wat heb jij het lang zonder zwangerschapsbroeken vol weten te houden! Haha ik draag ze al sinds week 10:roflmao:. Bij mij ook in gewicht weinig tot niks aan gekomen tot nu toe, maar mijn darmen zijn savonds soms zo opgezet dat ik wel 24 weken zwanger lijk:oops:.
    Kraamzorg heb ik ook alvast vastgelegd. We zijn alleen nog een beetje aan het twijfelen over kinderdagverblijf dagen. Mijn man en ik werken nu allebei 4 dagen, en hebben samen de vrijdag vrij. Heerlijk ieder weekend samen lang vrij! Eerst wilden we dat zo houden als de baby er is, maar dat betekent 3 ipv 2 dagen opvang voor ons, en dat is toch wel een hoop geld iedere maand. Ik denk dus dat 1 van ons toch maar een andere dag als parttime dag gaat nemen. Gelukkig kunnen mijn ouders ook een dagje oppassen. Hoe hebben jullie dat allemaal geregeld? Ik vraag me soms echt af hoe mensen het allemaal financieel redden, wij hebben gelukkig nog een relatief lage hypotheek, anders is het toch niet te doen?

Ook fijn weekend!

nizzie86 vindt dit leuk.
  6. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Ik werk 3 om 4 dagen. L gaat 3 dagen naar de opvang en om de week op maandag naar mijn schoonmoeder. Mijn man werkt 5 dagen.
    Ik ben sowieso elke dinsdag vrij en de maandagen in de even weken. Bevalt prima zo!

AKeizer vindt dit leuk.
  7. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw

Ik werk onregelmatig 28 uur. Schoonouders gaan elke vrijdag oppassen, ik krijg waarschijnlijk de dinsdag vrij van het werk.
    Mijn ouders willen flexibel 1 dag oppassen en dan kinder dag verblijf flexibel genomen je betaalt wat meer, maar ipv standaard 2 dagen afnemen, kan het zijn dat ik maar een halve dag hoef af te nemen. En dat scheelt wel natuurlijk. Van flexibel na vast was geen probleem, maar flexibele plekken zijn zeldzaam dus die moet je koesteren

AKeizer vindt dit leuk.
  8. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Oeh allemaal onderwerpen die ik vol interesse lees en nog helemaal niet over gedacht heb. Ik kan nog zo veel van jullie leren! :)

nizzie86 vindt dit leuk.
  9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Als ik een tip mag geven @Betsies ga direct aan de slag met Kraamzorg en kdv. Het voelt heel tegen natuurlijk, maar je kunt het echt het beste direct gaan regelen.

als je een zzp Kraamzorg wilt, dan moet je dat echt vrijwel direct gaan regelen. En kdv hoor je zulke bizarre wachtlijsten van.
    Ik krijg gelukkig voorrang omdat onze zoon daar gezeten heeft, maar dan nog weet ik niet of ik wel plek ga krijgen en welke dagen.

Ik ga straks even langs huisartsenpost om urine te laten controleren. Bang dat in blaasontsteking heb. Voelt beetje vaag, druk in de buik en vaker aandrang. Ene moment denk ik dat ik me aanstel, andere moment voelt het weer gek. Tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad en is zo anders dan buiten zwangerschap, onvergelijkbaar qua klachten. Dus toch even langs voor mijn gemoedsrust

AKeizer en Betsies vinden dit leuk.
  10. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Oh, gisteren heb ik dit kindje trouwens ook ingeschreven bij het kdv en kreeg een uur later al een contract aangeboden, dus daarover hoeven we ons in ieder geval niet druk meer te maken. Het scheelt denk ik dat we in dorp ergens in het oosten van het land wonen, want ik hoor inderdaad ook wel eens anders!

nizzie86, Do1981 en Betsies vinden dit leuk.
  11. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Do1981 vindt dit leuk.
  12. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    @Do1981 echt, alle tips zijn welkom!! Dankjewel :)

De kraamzorg heb ik al geregeld inderdaad wil ik graag een zzp-er die bij een vriendin is geweest dus die heb ik al vastgelegd. Daarnaast ook een verloskundige die op dezelfde wijze werkt een aanmelding gestuurd, onder voorbehoud van echo op de 16e.
    Kdv is dus ook iets wat al ‘moet’ oké oké ik ga me oriënteren :thumup:
    Heb me wel net aangemeld bij moeders voor moeders… Google me vandaag verloren, alleen op leuks hoor, maar echt wat gebeurt er allemaal he!

nizzie86, Do1981 en JosjeM vinden dit leuk.
  13. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wat goed dat je daar nog de puf voor hebt, het moeders voor moeders. Ik heb het niet gedaan. Los van dat ik me erg slecht voelde, vond ik het psychisch ook lastig. Wat als het dan toch niet goed gaat en dan moet je dat weer doorgeven.

zit voor een deel ook nog steeds in een soort van ontkenningsfase. Blijf het lastig vinden om helemaal overtuigd te zijn dat er een baby gaat komen

14. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Het scheelt dat ik me verder wel goed voel gelukkig, ik vond het ook spannend maar wilde ook wel graag bijdragen voor andere moeders zoals wij. We gaan zien hoe dit weer gaat, dag voor dag :)
    De baby bij jou laat zich gelukkig al voelen nu, scheelt dat wel wat in het besef?

15. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Gelukkig geen blaasontsteking. Ze zeiden dat het wel goed was om het te controleren. Dus voelde me geen aansteller gelukkig.

dus goed drinken en cranberry sap (dat is wetenschappelijk bewezen zei de huisarts).
    Doe lekker rustig aan dit weekend verder.

nizzie86, JosjeM en Betsies vinden dit leuk.
  16. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Dat is goed nieuws @Do1981!! Gelukkig maar. Ik heb heeeel veel blaasontsteking gehad en neem nu elke dag vacramal, een complex met oa cranberry er in, wat de gynaecoloog heeft geadviseerd.

17. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dank! Ik heb het ook af en toe wel eens en vorige zwangerschap ook 1x gehad. Maar weet nog zo dat het zo anders was in de zwangerschap. Evt goed voor jou om ook in je achterhoofd te houden. Klachten zijn echt anders.

En qua beweging is het heel wisselend. Eerst voelde ik heel veel, toen weer niks, nu af en toe wat ik dan denk dat het misschien baby is. Het maakt me nog steeds erg onzeker

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat leuk te lezen dat je zwanger bent! Proficiat!!!

Betsies vindt dit leuk.
  19. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik voel alleen mijn darmen. Volgens mij voel ik baby nog niet. Mijn buik is 's avonds erg opgespannen.

20. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    zou ook wel heel vroeg zijn toch? 12 weken komt je baarmoeder boven je schaam bot uit geloof ik. Beetje 14-15 weken zul je het waarschijnlijk wel voelen als ik het gemiddelde mag geloven.

overigens voel ik vanmiddag wel weer aardig wat, dat is echt heel fijn

Deel Deze Pagina