Februari/ Maart/ April 2022 MMM mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Palmpje, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Dankjewel :)

2. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw

Nou hier anderhalf jaar wachtlijst bij het verblijf en is klein dorp. Gelukkig een ander wel plek

3. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Meisjes, wat wordt er een hoop gekletst, leuk! :D

Allereerst welkom @SamirsVrouwtje, wat fijn dat ook jij je eindelijk hier mag aansluiten ♡ Spannende week wordt dit voor jou! Ben je zenuwachtig voor de eerste echo?

@Betsies Zo lief van jou dat je meedoet aan Moeders voor Moeders ♡ Ik had (helaas) hetzelfde gevoel als @Do1981 erbij. Des te mooier en nobeler dat jij het wel gewoon doet. Hoe voel je je? Nog steeds goed? Merk je al iets van de zwangerschap? Over de kinderwagen: mijn vriend en ik zijn ook allebei lang (allebei 1.87m) en hebben voor de Joolz Day 3 gekozen. Is natuurlijk wel al drie jaar geleden, maar volgens mij waren alle Joolz-wagens heel geschikt voor onze lengte. Zomaar een tippie! Goede tips van @Appeltaartmetslagroom ook! Tegen die tijd kun je ook eens naar zo'n winkel gaan waar je alle mogelijke merken kinderwagens kunt uitproberen op alle mogelijke ondergronden. Wij vonden dat een heel gezellig uitje toen :roflmao:

@AKeizer Ik moet zo. hard. lachen. om Raviola :roflmao: Fantastische werktitel, echt! En zo fijn dat de dertienwekenecho goed was ♡ Willen jullie ook een geslachtsbepalende echo laten doen om te weten of het echt een Raviola wordt? :D En hoe is het sporten vorige week gegaan?!

@Appeltaartmetslagroom Oooooh een zwaaiend handje, ook al zo lief! ♡ Ja, ik heb ook heel veel angst wegens een eerdere missed abortion en sowieso het hele principe dat zwanger worden bij ons alles behalve vanzelfsprekend is. Ik moet wel zeggen dat het vertrouwen sneller dan bij mijn eerste zwangerschap steeds groter wordt, dus dat is fijn! Al heb ik nog steeds niks gekocht voor deze baby. Denk dat dat pas na de twintigwekenecho gaat komen. Jij wel lekker geshopt dus, en ook al van alles geregeld, lekker busyyyyy :D Heb je nog last van spanning nu je verder in de zwangerschap bent of is het vertrouwen inmiddels ook wat groter?

@Palmpje Zo fijn dat de termijnecho goed was! Langzaam wordt het echt genieten, hè? ♡ Hoe is het met jouw spanning? Zie je misschien tegen bepaalde echo's op? Ik zou me dat wel voor kunnen stellen namelijk.

@Freesias Yes, een goede NIPT! Zo fijn! Maar wat een belachelijke wachttijden voor het kinderdagverblijf dat jullie op het oog hadden :eek: Ik ga na de termijnecho maar eens bellen om ook het een en ander in gang te zetten...

@Do1981 Gelukkig geen blaasontsteking! Lekker blijven drinken inderdaad. Hier ook nog volop ontkenning hoor, of nou ja, nee, geen ontkenning. Gewoon nog niet het besef. Ik bevat het echt nog niet. Als ik met de echo meekijk denk ik: dit moet toch gewoon een opname van iemand anders zijn? Ik bleef bij mijn vorige zwangerschap tot 32 weken helemaal plat en slank (ik ben lang en verstop de baby heel lang achter mijn buikspieren) en daar kwam het besef ook eigenlijk pas toen mijn buik eenmaal een beetje begon te groeien. Ik voelde haar toen wel al vanaf week 16 elke dag, maar zelfs dat hielp niet in het besef. Tot nu toe verloopt deze zwangerschap exact hetzelfde, dus ook hier vrees ik dat ik het gewoon niet ga geloven totdat de baby in april daadwerkelijk in mijn armen ligt :roflmao:

Betsies en AKeizer vinden dit leuk.
  4. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Langzaamaan durf ik het steeds meer te gaan geloven. Dat voelt wel heel fijn. De spanning wordt al iets minder. Ik voel de kleine af en toe ook bewegen (ja dat is vroeg, baarmoeder zit al ter hoogte van m’n navel) dus dat geeft ook vertrouwen. Wel is het lastig als je dan een dagje niets of minder voelt, ook al weet je dat het niets hoeft te zeggen op dit termijn. Dat de termijnecho goed was, is voor mij een hele mooie mijlpaal, de vorige zwangerschap ging het daar namelijk al fout. Nu is de 13 en 20 weken natuurlijk nog spannend.

nizzie86, Betsies en AKeizer vinden dit leuk.
  5. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    @nizzie86 bedankt voor je lieve woorden en de joolz tip!
    En jij tot 32 weken plat! Dat is ook bizar!! Wel goede buikspieren :)

@Palmpje wat fijn dat de spanning iets minder wordt en wat heerlijk dat je al iets voelt bewegen!

nizzie86 en Palmpje vinden dit leuk.
  6. AKeizer

AKeizer Actief lid

24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Ik vind dit ook een erg gezellig forum, en merk dat ik veel herkenning vind bij iedereen, heel fijn! Wow bizar dat je zo slank bleef vorige keer! Ik heb ook een slank postuur, maar mijn buik is naar voren echt al best wel uitgezet.
    Heb jij van de vorige keer nog veel spullen bewaard? Of moeten jullie veel dingen erbij kopen? Wij hebben alles nog staan van vorig jaar, ongebruikt, incl kinderwagen etc. Dus we gaan denk alleen dingen kopen als het dit keer een jongetje wordt. Dat willen we bij de 20 weken echo wel weten!
    Mijn sportklasje was erg leuk! 2 dagen spierpijn gehad.

nizzie86 vindt dit leuk.
  7. AKeizer

AKeizer Actief lid

24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Do1981 vindt dit leuk.
  8. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Hey,

Ik kom hier ook graag meeschrijven. Vandaag de 1e echo gehad en een sterk kloppend hartje te zien. 21 april uitgerekend.
    Ik zal van de week ook even wat terug lezen zodat ik ook wat meer van jullie weet.

Even onze situatie:
    Dochter zomer 2016. Na lang zelf proberen, wat iui's en uiteindelijk icsi eind 2015 eindelijk zwanger!! Zwangerschap verliep goed. Dochter is met 37 weken geboren omdat ik beginnende pre eclampsie begon te ontwikkelen. Dus na een inleiding onze mooie dochter geboren. Uit haar poging hadden we nog 1 cryo over. Daar heb ik vorig jaar, nog net voor het hele corona gedoe een terugplaatsing van gehad. Helaas geen zwangerschap. Toen alles weer een beetje rustig was heb ik eerst nog een andere operatie gehad. In de zomer weer naar de kliniek gegaan en begonnen met een nieuwe icsi poging. 6 mooie embryo's. 1 verse terugplaatsing. (andere 5 nog in de vriezer) half augustus postieve zwangerschapstest en vandaag dus de 1e echo. Vond het wel heel spannend weer. Ook omdat ik wat bloedverlies heb gehad.. Minimaal, maar ja. Je wilt gewoon geen bloed. Arts zei vandaag dat het vaak iets onschuldigs is. En dat dit mini mensje een sterk kloppend hartje had en dat in de baarmoeder ook alles goed eruit zag. Van de week dus een afspraak maken bij onze eigen verloskundigenpraktijk. Ook al moet ik wel weer in het ziekenhuis bevallen. Zolang de bloeddruk goed blijft mag ik gewoon bij hun de controles hebben. Bij onze dochter ben ik rond de 24 weken overgedragen ivm bloeddruk die steeg. Ben benieuwd nu.

Do1981 en Betsies vinden dit leuk.
  9. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!
    Wat een mooie succesverhalen zeg!!
    En superspannend wanneer je bloedverlies hebt, maar wat een geruststelling dat de echo zo mooi was vandaag!
    Nu ben je dan ongeveer 7 weken?

10. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    @SamirsVrouwtje je hebt morgen je eerste echo toch? Hoe gaat het met de zenuwen? Heel veel succes morgen!

SamirsVrouwtje vindt dit leuk.
  11. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Welkom! Bloedverlies maakt je zo onzeker he. Ik heb het ook ruim 2 weken gehad, en bij mij was het ook onschuldig, gelukkig!

12. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    oh meid. Kan het niet uitleggen wat ik momenteel voel. Ik weet niet wat ik moet denken. Ben aan de ene kant ook erg bang. Bij afgelopen miskraam kwam ik er pas tijdens echo achter dat t niet goed zat

13. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Ohh lieverd toch, ik voel je. Ik ga keihard voor je duimen dat je morgen een prachtige echo hebt met een mooi kloppend hartje ❤️ Hoe laat mag je?

14. AKeizer

AKeizer Actief lid

24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Sterkte en succes meid, wat een spanning zeg! Ik duim en hoop heel erg voor je dat alles goed is en je kan genieten van deze zwangerschap

15. AKeizer

AKeizer Actief lid

24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Gezellig dat je hier mee kletst en wat fijn dat je echo goed was!! Prettig om weer terug te gaan naar de verloskundige, ik hoop dat je bloeddruk laag blijft. Daar is zeker niks tegen te doen zelf?

16. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    @SamirsVrouwtje Heel veel succes en sterkte (want Allemensen wat moet dit spannend zijn!!) bij de echo! Op naar prachtige plaatjes ❤️

17. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    @SamirsVrouwtje heel veel succes en sterkte vandaag! Ik duim voor goed nieuws.

18. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Geen kindje te zien. Alleen een zwangerschapsring. Dus weet miskraam. Ken iemand me uit de lijst halen

19. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Oh nee toch :cry: Wat vreselijk. Onwijs veel sterkte gewenst.

20. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend oneerlijk en verdrietig, sterkte..

Deel Deze Pagina