Februari/ Maart/ April 2022 MMM mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Palmpje, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Vandaag intake gesprek gehad bij de verloskundige. Bloeddruk was iets aan de hoge kant.. Was bij onze dochter ook zo, toen tot halverwege de zwangerschap volgehouden bij de verloskundige en toen overgedragen aan het ziekenhuis. Dus even afwachten hoe het nu gaat lopen. Ik heb er zelf geen moeite mee om weer onder controle van het ziekenhuis te zijn want bevallen moet ik sowieso weer daar. Alleen het huiselijke van de verloskundigenpraktijk ga ik wel missen. Nu hoorde ik dat ze centery practing (oid) aanbieden. Mag ook gewoon als je onder controle bent van het ziekenhuis. Dan heb je toch nog je zwangersschapsclubje.
    Nu donderdag dus voor de termijnecho. En bloed prikken. En volgende week maandag counseling gesprekje over de 13 weken echo, nipt en andere onderzoeken.

    Smiddags gelijk even met de ggd gebeld en de afspraak staat nu gepland voor de 2e vaccinatie.

    Was dus weer een druk dagje met alles verder te regelen. Maar ook wel weer heel fijn. Nu word die zwangerschap ook steeds echter!
     
    Do1981, Zaza258, nizzie86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Ik was benieuwd hoe het nu met je gaat @Betsies?

    @Appeltaartmetslagroom dat klinkt als een heel bescheiden buikje! En 3 kilo erbij met 25 weken valt reuze mee. Maar ik snap dat het voelt alsof je opeens veel omvangrijker bent. Hopelijk heb je er geen last van en kun je het lekker showen.

    Ik heb een kleine twee weken geleden de tweede corona-prik gehad omdat ik die had uitgesteld toen ik zwanger bleek te zijn. Laat die prik nu net samenvallen met de verplichte corona check in de horeca: net op tijd dus! :roflmao: (Hoewel ik toch nog twee keer heb moeten testen voor toegang)
    De 22-weken prik ga ik wel halen denk ik, had me niet gerealiseerd dat je daarvan ook bijwerkingen kan krijgen, dus goed dat jullie het melden. Kan ik er wel een beetje rekening mee houden.
    De griepprik moet ik me nog eens in verdiepen. Ik denk dat dat ook doe als het geadviseerd wordt.
    Dus ja, we worden inderdaad helemaal lek (of vol? ;)) geprikt deze zwangerschap.

    @nizzie86 wat fijn dat het kleintje goedgekeurd is, opluchting he?

    @Jojo2021 hopelijk valt het straks mee met de hoge bloeddruk en kun je toch bij de vk blijven. Volgens mij wisselt de bloeddruk ook een paar keer tijdens je zwangerschap (kan ook een dipje of piek voorkomen).
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Fijn dat het nu nog binnen de grenzen was.

    weet je nog wat vorige keer de bloeddruk was naar aanleiding waarvan je naar ziekenhuis werd overgedragen? Ben wel benieuwd eigenlijk
     
  4. Appeltaartmetslagroom

    29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    Ah zo. Ja logisch dat je m op dat moment hebt afgezegd! Wat een geregel is het soms he. Maakt het ook wel weer heel echt ofzo met al die afspraken. Hopelijk komt t goed met je bloeddruk. Het fluctueert ook wel in de zwangerschap, maar met jouw geschiedenis is het logisch er alert op te zijn.

    @Freesias ja ff overleggen en ook je gezonde verstand gebruiken.

    @nizzie86 wat super fijn zeg! En ik ben t ff vergeten, maar heb je de 13 weken gehad ipv de 20 weken echo? Lijkt me echt fijn om het op die termijn al te kunnen doen ipv 'pas' bij 20 weken.

    @Zaza258 dat valt dan mooi samen, kun je nu zonder testen gewoon de horeca in met je beide prikken op zak :) Iedereen reageert anders op prikken, misschien heb je wel vet geluk :)
     
  5. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Ja bij de verloskundige mocht ik blijven als de onderdruk niet boven de 90 kwam.. Dat werd die rond 23 weken (dacht ik ongeveer) dus wel.. En in het ziekenhuis was dat nog geen reden voor paniek. Pas als de onderdruk boven de 100 kwam. Dat was in week 32,33 toen kreeg ik medicatie en was het weer prima
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  6. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Nee, de 13-wekenecho is sinds kort extra! Het is een soort 20-wekenecho light, alle orgaantjes, ledematen en de hersenen worden nagekeken, en ik verbaasde me erover hoeveel er al te zien was. Zelfs de hartklepjes en bloedtoevoer en -afvoer naar het hartje! Eigenlijk kijken ze dus net zo uitgebreid als bij de 20-wekenecho, alleen als ze iets niet helemaal goed kunnen zien bewaren ze het voor de 20-wekenecho. Maar de 20-wekenecho krijgen we dus ook nog! Als je ervoor kiest om de 13-wekenecho te doen, doe je automatisch mee aan de clinical trial. Ze onderzoeken of er bepaalde afwijkingen al veel eerder in de zwangerschap opgespoord kunnen worden zodat een eventuele afbreking van de zwangerschap ook al eerder kan plaatsvinden. Brrrrr, ik word helemaal akelig van die gedachte, maar goed, daarom is de 13-wekenecho dus in het leven geroepen. Voor jou komt hij natuurlijk te laat, maar hier kun je er eventueel meer over lezen: https://www.rivm.nl/nieuws/vanaf-1-september-kunnen-zwangeren-kiezen-voor-13-wekenecho.
     
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dank!

    vandaag had ik weer een controle en bloeddruk nu 105/70 , erg netjes al zeg ik het zelf. Maar zit nu ook in de fase waarin het laag is. Verwacht overigens niet dat ik hoge bloeddruk ga krijgen. Maar was even benieuwd wanneer dat dan is
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  8. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    @Do1981 Hoe gaat het met jou, lieve Do? Mentaal gezien bedoel ik dan.
     
    Zaza258 en Do1981 vinden dit leuk.
  9. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    wat lief dat je het vraagt.
    21 weken nu. Het gaat wel steeds beter. Voel de baby nu iedere dag wel en dingen worden wel concreter ook qua spullen kopen en wat verschuiven in huis qua kamers. Nu breekt een beetje een wat rustigere periode aan. De eerste spannende fase is voorbij, toeleven naar verlof nu eigenlijk. Nog 13 weken tot verlof. Dus dat is nog erg ver weg, maar anderzijds gaat het ook wel erg snel.

    merk nu af en toe dat het wat waarder wordt. Ben ook wel erg moe af en toe. Gelukkig doet mijn man erg veel
     
    nizzie86, Palmpje en Zaza258 vinden dit leuk.
  10. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Vandaag geslachtsbepaling gehad. Ik krijg weer een jongen! #boysmom :D
     
    Do1981, Freesias, Zaza258 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Aaah wat super leuk!!!
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  12. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Wat leuk @Palmpje!

    Wij zijn net terug van de 20 weken echo, gelukkig was alles goed. Het geslacht hebben we op een briefje laten schrijven, en openen we vanavond als we uit eten zijn.

    Ik merk wel dat er weer veel terug komt nu van de vorige zwangerschap, ben weer vaker verdrietig om ons eerste kindje, en slaap slecht iedere nacht. Hopelijk is het een fase die weer voorbij gaat, voor nu maar accepteren dat het zo is.

    Hoop dat het goed gaat met iedereen!
     
    JosjeM, Zaza258 en nizzie86 vinden dit leuk.
  13. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    @AKeizer : wat fijn dat de 20 weken echo goed was!


    Hier vandaag de termijnecho gehad. Vandaag precies 11 weken. En dat klopt ook helemaal qua groei. Een mooi, heel actief kindje was er te zien! Zo mooi om te zien hoe groot het nu al weer was geworden vergeleken met de echo van 7 weken.
     
    Do1981, AKeizer, Zaza258 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Zwanger/uitgerekende datum

    7 januari
    ♡ Appeltaartmetslagroom - 38 jaar - 1e kindje

    8 februari

    ♡ Do1981 - 39 jaar - 2e kindje

    16 februari
    ♡ JosjeM - 29 jaar - 2e kindje

    25 februari
    ♡ AKeizer - 35 jaar - 2e kindje

    7 maart

    ♡ Freesias - 35 jaar - 1e kindje

    10 maart
    ♡ Zaza258 - 37 jaar - 2e kindje

    23 maart

    ♡ LenaMill - 35 jaar - 2e kindje

    27 maart
    ♡ Palmpje - 35 jaar - 3e kindje

    2 april
    ♡ nizzie86 - 35 jaar - 2e kindje

    21 april
    ♡ Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje

    8 mei
    ♡ Betsies - 39 jaar - 1e kindje

    Afspraken/echo’s


    30 september
    Palmpje - controle vk
    Jojo2021 - termijnecho
    Freesias - controle gynaecoloog
    AKeizer - GUO
    1 oktober

    JosjeM - GUO
    8 oktober
    nizzie86 - controle vk
    11 oktober

    nizzie86 - geslachtsbepalende echo
    Jojo 2021 - 13 weken echo

    19 oktober
    Appeltaartmetslagroom- controle vk
    21 oktober
    Freesias - 20-wekenecho
    Zaza258- 20 wekenecho

    29 oktober
    Palmpje - 20-wekenecho
     
  15. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Wat verdrietig, meis :( Kun je er goed over praten met je man? Of heb je anders iemand anders bij wie je kunt huilen? Megadikke knuffel voor jou ♡
     
  16. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    501
    375
    63
    Vrouw
    Hier ook vandaag controle gehad, toch bijzonder dat sommige nu al het geslacht weten en het ziekenhuis aangeeft nee voor 20 weken zeggen wij liever niet wat we zien want gaat te vaak mis.
    Op mijn echo was er niks te zien vandaag de kleine lag verkeerd, viel me wel op dat de kleine nu echt niet meer in een keer in beeld komt en ze echt in stukken moeten kijken. Hartje klopte ook goed, voor mijn gevoel zag je die in het begin beter knipperen. Onder verschillende hoeken geluisterd. Met 20.5 week echo 22 weken controle bloeddruk, bloedprikken en 23.5 weer controle bij de gynaecoloog. Aan de ene kant fijn vaak controle andere kant ook vermoeiend elke keer halve dag kwijt
     
    AKeizer en Zaza258 vinden dit leuk.
  17. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    @AKeizer wat verdrietig, maar misschien wel goed om er soms bij stil te staan. Hopelijk helpt het positieve nieuws van deze zwangerschap een beetje en maakt de gender reveal het dadelijk ook wat concreter.

    @Palmpje wat leuk! Een jongetje! Was het een verrassing? Gefeliciteerd in elk geval!

    @Freesias fijn dat alles weer goed is! Wil je anders geen pretecho doen om het geslacht te weten te komen?
     
  18. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Ik dacht dit keer echt dat het een meisje zou zijn. Dus in die zin was het best een verassing haha. Maar vind het wel superleuk!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  19. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Oh ja, een echte surprise dus! Maar leuk hoor. Nu kun je je echt voorbereiden en je zoontje ook vertellen dat hij een broertje krijgt.
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  20. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Haha ja m’n zoontje wilde een zusje. Hij zit nog in de ontkenningsfase ;) Zegt nog steeds dat het een meisje is haha
     
    AKeizer en Zaza258 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina