Februari/ Maart/ April 2022 MMM mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Palmpje, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    504
    375
    63
    Vrouw
    Nah, heb nu om de gehele zwangerschap alles bij elkaar al 9 echo’s gehad, dus vind het wel goed, belangrijkste is dat alles goed is. Die 3 weken kan ik ook nog wachten
     
    nizzie86 en Zaza258 vinden dit leuk.
  2. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Wat knap dat je rustig kan wachten! Niet alleen vanwege het geslacht (wij willen dat het verrassing blijft ;)), maar ik pak elke echo die ik krijgen kan vanwege mijn nog steeds aanwezige onzekerheid. Maar gelukkig heb ik een vk die bij elke controle een echo maakt.

    Zo te lezen ben jij lekker nuchter nu je al meerdere echo’s gehad hebt, lijkt me heerlijk!
     
  3. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Wat fijn zeg. Zo bijzonder he, om te zien hoe druk zo'n babytje al kan zijn in de buik!!
     
    Jojo2021 vindt dit leuk.
  4. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Lief van je, bedankt. Ja gelukkig kunnen mijn man en ik er goed over praten. Ik ben sowieso niet zo'n binnenvetter, praat er ook met familie en goede vrienden geregeld over. Dat helpt wel meestal.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  5. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    O je zou inderdaad wel zeggen dat ze het geslacht al kunnen zien nu. En herkenbaar hoor, blij zijn enerzijds met de regelmatige controles, maar aan de andere kant kost het inderdaad steeds zo veel tijd. Heb al zoveel ochtenden vrij moet vragen op werk... gelukkig zijn ze super flexibel en meelevend en is het tot nu toe nooit een probleem geweest. Hoe doe jij dat met werk?
     
  6. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Vandaag de GUO gehad en helaas niet helemaal zoals we hadden gehoopt. Ook al is het waarschijnlijk niet heel ernstig, je wil gewoon dat de kleine met vlag en wimpel geslaagd is.

    Bij ons ventje zijn echodense darmen geconstateerd, darmpjes ogen op de echo witter dan zou moeten. Dit kan verschillende oorzaken hebben.
    1. Door een bloeding in het begin van de zwangerschap, waardoor de baby bloed heeft ingeslikt wat in het vruchtwater terecht is gekomen, zit het nu in de darmen en de kleine poept nu natuurlijk nog niet.
    2. Syndroom van down. Kunnen we uitsluiten ivm goede nipt en verder een heel goed echobeeld, niets wat daarop duidt.
    3. Infecties als CMV of toxoplasmose. Dit laten we onderzoeken middels bloedonderzoek, kunnen ze zien of ik antistoffen heb; zo ja of deze oud of recent zijn.
    4. Taaislijmziekte, kans is klein. Maar dit kan ook uit de hielprik komen en dan ben je alsnog op tijd met behandelen etc, dus dat vooraf onderzoeken heeft niet per se meerwaarde, tenzij het een reden voor ouders is de zwangerschap af te breken. Voor ons geldt dat dus niet.
    5. Darm obstructie, kan men pas goed beoordelen met 32 weken. En dan kregen we sowieso nog een echo.
    Volgende week vrijdag krijg ik de uitslag van het bloedprikken en verder is het dus even afwachten allemaal.

    Voor nu gaan we uit van het meest positieve en aannemelijke scenario en dat is dat het een gevolg is van het bloedverlies in het begin van de zwangerschap.
     
  7. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    He meid, dat is wel even schrikken zeg, in elk geval niet waar je op had gehoopt. Maar het eerste scenario klinkt inderdaad wel echt het meest waarschijnlijk. Ik hoop dat er niks uit de bloedtests komt en je overige echo's allemaal goed blijven. En dat je er niet teveel stress aan ondervind maar vertrouwen houdt! Sterkte en dikke knuffel
     
  8. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    504
    375
    63
    Vrouw
    Ik werk therapeutisch. Door alles wat is gebeurd heb ik veel buikklachten, misselijk (gelukkig nu niet meer veel overgeven) en heb lichamelijk zwaar beroep.

    @Zaza258 nuchter niet op alle vlakken meer dat er al zo veel misgegaan is dat ik op dit moment vooral van het slechte uitga. Dan valt alles weer mee.

    @JosjeM spannend wat is de meest gunstige optie? Succes tijdens het wachten
     
  9. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Een kleine opluchting; vandaag online al mijn bloeduitslagen op CMV en toxoplasmose kunnen inzien. Beiden negatief! Dat stelt al weer gerust gelukkig!
     
    nizzie86, Do1981, AKeizer en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Dat is zeker een opluchting! Toch echt meest waarschijnlijk het bloed in de darmen, want die andere opties waren niet echt voor de hand liggend toch?
     
  11. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    oh sorry @Freesias Wat vervelend dat al zoveel is misgegaan :( Ik ga duimen dat vanaf nu alles goed gaat!

    en @AKeizer hoe gaat het nu met je?Wil je ons ook vertellen of je een meisje of jongen krijgt? Of houden jullie het voor jezelf? :)
     
  12. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Lief van je, het gaat best wel goed weer. We krijgen een meisje!! Dit weekend aan mijn ouders en goede vrienden vertelt. En het was fijn dat we donderdagavond even met zn tweeën uit eten waren en toen de envelop openden, toch een speciaal momentje van gemaakt.

    Hoe gaat het met jou? Erg aan het aftellen voor de 20 weken echo? Nog iets meer dan 2 weken toch?
     
    nizzie86, Zaza258, JosjeM en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Fijn dat het weer beter gaat en leuk dat je een meisje krijgt! (Ik heb een dochter, dus ben bevooroordeeld ;)). Goed dat jullie er een leuk momentje van hebben gemaakt. Is ook heel bijzonder.

    Met mij gaat alles prima, maar ook hier blijft die stomme onzekerheid aanwezig. Ik heb volgende week (al! Ik ben dan 18w6d) de 20weken-echo en kijk er naar uit en zie er tegelijkertijd een beetje tegenop, zo spannend weer. Maar hopelijk is alles goed en dan moet ik het wel loslaten daarna.
     
    nizzie86 en AKeizer vinden dit leuk.
  14. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Zwanger/uitgerekende datum

    7 januari
    ♡ Appeltaartmetslagroom - 38 jaar - 1e kindje

    8 februari

    ♡ Do1981 - 39 jaar - 2e kindje

    16 februari
    ♡ JosjeM - 29 jaar - 2e kindje

    25 februari
    ♡ AKeizer - 35 jaar - 2e kindje

    7 maart

    ♡ Freesias - 35 jaar - 1e kindje

    10 maart
    ♡ Zaza258 - 37 jaar - 2e kindje

    23 maart

    ♡ LenaMill - 35 jaar - 2e kindje

    27 maart
    ♡ Palmpje - 35 jaar - 3e kindje

    2 april
    ♡ nizzie86 - 35 jaar - 2e kindje

    21 april
    ♡ Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje

    ★ Betsies

    Afspraken/echo’s
    11 oktober
    nizzie86 - geslachtsbepalende echo
    Jojo 2021 - 13 weken echo

    13 oktober
    Zaza258 - 20 wekenecho
    19 oktober
    Appeltaartmetslagroom- controle vk
    21 oktober
    Freesias - 20-wekenecho
    Zaza258- controle vk

    29 oktober
    Palmpje - 20-wekenecho
     
  15. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Fijn dat de echo zo op tijd is! Ik had hem ook bij 18+6. Tuurlijk is het spannend, maar ik hoop dat je er ook van kunt genieten, helemaal daarna als alles goed is! Succes met aftellen;).
     
    Zaza258 vindt dit leuk.
  16. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Zwanger/uitgerekende datum

    7 januari
    ♡ Appeltaartmetslagroom - 38 jaar - 1e kindje

    8 februari

    ♡ Do1981 - 39 jaar - 2e kindje

    16 februari
    ♡ JosjeM - 29 jaar - 2e kindje

    25 februari
    ♡ AKeizer - 35 jaar - 2e kindje

    7 maart

    ♡ Freesias - 35 jaar - 1e kindje

    10 maart
    ♡ Zaza258 - 37 jaar - 2e kindje

    23 maart

    ♡ LenaMill - 35 jaar - 2e kindje

    27 maart
    ♡ Palmpje - 35 jaar - 3e kindje

    2 april
    ♡ nizzie86 - 35 jaar - 2e kindje

    21 april
    ♡ Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje

    ★ Betsies

    Afspraken/echo’s
    8 oktober
    JosjeM - telefonisch consult arts n.a.v. GUO
    11 oktober
    nizzie86 - geslachtsbepalende echo
    Jojo 2021 - 13 weken echo

    13 oktober
    Zaza258 - 20 wekenecho
    19 oktober
    Appeltaartmetslagroom- controle vk
    21 oktober
    Freesias - 20-wekenecho
    Zaza258- controle vk

    27 oktober
    JosjeM - controle vk
    29 oktober
    Palmpje - 20-wekenecho
    22 december
    JosjeM - 32 weken GUO
     
  17. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Sorry @JosjeM ik was iets te ijverig met de lijst :confused:
    Dank dat je het weer hebt aangepast :thumup:
     
  18. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Oh joh, volgens mij heb je niets weggehaald van mij hoor! Ik heb namelijk 2 toevoegingen gedaan haha.
     
  19. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    @Do1981 Fijn om te horen dat het ook lukt om af en toe te genieten, maar ik kan me voorstellen en weet uit ervaring (zoals zoveel meiden hier) dat het misschien wel nooit helemaal onbevangen zal zijn. Ik weet nog dat ik in de reguliere bevallijst van mijn uitgerekende datum een bericht las van iemand die op dat moment nog geen vier weken zwanger was: 'Komende kerstvakantie de laatste keer weg met zijn drietjes, daarna zijn we voor altijd met zijn vieren!' Zoiets zou bij ons gewoon niet opkomen om te denken. Zelfs tien of twintig weken daarna zouden we nog altijd een slag om de arm houden. Maar ergens maakt ons dat ook wel extra dankbaar en nederig of zo. Ik weet niet. Ik accepteer het ook maar gewoon dat ik het pas zal geloven zodra de baby eenmaal gezond en wel in mijn armen ligt. Nog dertien weken tot je verlof, zeg je. Ben je ook al daadwerkelijk aan het aftellen of duurt het daar nog te lang voor?

    @Palmpje @AKeizer Fijne berichten over jullie zoontje/dochtertje! *hartjesogen-emoji*

    @Palmpje Jouw zoontje is van ongeveer dezelfde leeftijd als mijn dochtertje, maar wij hebben haar nog niets verteld. Het duurt nog zooooo lang voordat de baby er is! Plus zoals jullie weten krijg ik echt pas een buik ongeveer drie dagen voor de uitgerekende datum, dus het zou ook nog eens ontzettend abstract zijn voor haar. Het is voor míj zelfs nog abstract :roflmao: Maar goed, wat ik wilde vragen is: hoe heb je het je zoontje verteld en lukt het hem een beetje om geduldig te zijn?

    @JosjeM Jeetje meis, dat is niet hoopt hoe je 20-wekenecho zal gaan. Ik kan me je zorgen heel goed voorstellen, en tegelijkertijd zou ik ook verwachten dat scenario 1 het meest voor de hand ligt. Wat zei de arts gisteren? Wat is de volgende stap?
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  20. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Hier de magische grens van 12 weken voorbij. Maandag mogen we voor de 13 weken echo. We zijn heel benieuwd of we dan weer zo'n beweeglijk kindje zien.

    Donderdag kwam mijn dochter bij me op schoot zitten en zegt :Jij hebt een baby in je buik. We hadden nog niks tegen haar gezegd omdat we het ook nog zo lang vinden duren voordat het april is... Maar aangezien we het volgende week wel voor de "hele wereld" bekend maken waren we al wel aan het bedenken hoe of wat als mensen aan haar gingen vragen over mijn zwangerschap. Gelukkig hoeft dat nu dus niet meer. Ze heeft het filmpje van de 11 weken echo gezien en vond en vind het allemaal wel erg interessant.
    Gisteren was ze op school en haalde oma haar op. Komt de juf naar haar toe en zegt :Wat hoorde ik nu van ****, word u weer oma? Haha. Dus oma vertelde idd dat het klopte en dat we het eigenlijk pas volgende week bekend wilden maken. Juf moest er ook wel om lachen. Ze had in de klas verteld dat mama een baby in haar buik heeft, die moet nu nog groeien. Zwemt nu in het water en het word een zusje! Ben benieuwd of ze daar gelijk in heeft.
    Conclusie: Voor een kleuter kan je ook niet alles geheim houden. Haha.
     
    JosjeM, AKeizer en nizzie86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina