Februari/ Maart/ April 2022 MMM mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Palmpje, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.707
    9.357
    113
    Vrouw
    De arts was op zich positief, maar we moeten toch afwachten tot de 32 weken echo ivm de mogelijke optie van een darm obstructie die nog bestaat. Ik heb nog wel gevraagd naar extra (groei) echo's, maar dit kon ik beter via de vk doen. Ze zijn erg druk in het Radboud.. Maar nu voel ik dus een drempel om dit bij mijn eigen vk te vragen, zij maken namelijk geen echo's en moeten zij ook regelen via via. Geen grote moeite verder hoor, maar toch. Kan ik dit 'eisen'? Ik ben namelijk bang dat mijn (onbewuste) stress invloed zal hebben op de groei van de baby..
     
  2. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.707
    9.357
    113
    Vrouw
    Oh en heel veel succes/plezier met de geslachtsbepaling @nizzie86 !

    En @Jojo2021 jij succes met de 13-weken echo!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    504
    375
    63
    Vrouw
    @JosjeM Hoezo kan je vk geen echo’s maken dan?
    lijkt me wel lastig te zijn. En snap je ongerustheid heel erg goed.

    Ik merk dat ik via de artsen makkelijker daar een extra echo krijg als dat ik bel dan de vpk. En ook als ik me ongerust maak is het mogelijk voor een extra echo. Maar is misschien ook omdat hun mijn behandelaar zijn en niet de vk.
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  4. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.707
    9.357
    113
    Vrouw
    Mijn vk's hebben geen apparatuur en zijn niet gecertificeerd. Dus word je altijd doorgestuurd naar een echopraktijk en/of centrum. Heel vervelend idd, maar het is niet anders.
     
  5. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    504
    375
    63
    Vrouw
    Oh jah super lastig lijkt me dat. Maar neem aan dat dit wel een geldige reden is voor een echo toch? Je zou het allicht kunnen proberen. En als het niet lukt zou een pretecho wat zijn?of krijg je dan niet de medische info
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  6. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Dit zou voor mij reden genoeg zijn om het absoluut aan te kaarten bij de verloskundige, en als ze een beetje om je geven gaan ze die groeiecho's meteen voor je inplannen. Het is gewoon hun werk, zowel om jou een ontspannen en rustige mama-to-be te houden als letterlijk de praktische kant van die afspraken inplannen. Dus ik zou het zeker bespreken!
     
    JosjeM en Freesias vinden dit leuk.
  7. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    @Jojo2021 succes met de echo vandaag. Wat grappig dat je dochtertje al aanvoelde dat je zwanger bent! Haha en het direct op school vertelt:roflmao:

    @nizzie86 veel plezier bij de echo vandaag! Laten jullie het meteen vertellen of gaan jullie een gender reveal doen?

    @JosjeM ik sluit me aan bij de anderen. Ik zou beginnen met een gewone afspraak te maken bij je vk om je zorgen te bespreken. Hopelijk komt ze zelf met het voorstel van een extra echo, zo niet dan zou ik er zelf op aan dringen. Het gaat niet alleen om de stress maar je wilt je toch ook tijd hebben om je (mentaal) voor te bereiden, mocht het die kleine kans zijn dat er wel een darmobstructie zijn. Heeft nogal gevolgen voor je kraamperiode etc als dat zo is (ziekenhuisbezoeken, meer vrije tijd nodig voor je man zijn werk, evt oppas voor je andere kindje). Niet dat ik je dingen wil aanpraten hoor!!! Zeker niet! Maar ik wil alleen aangeven dat je die argumenten aan kan dragen bij je vk waarom je een extra echo en eerder zekerheid wilt. Sterkte meid! Laat in elk geval niet zoiets stoms als logistiek in de weg staan, of je je daar een lastige patiënt over voelen. Want dat ben je absoluut niet!
     
    nizzie86 en JosjeM vinden dit leuk.
  8. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.707
    9.357
    113
    Vrouw
    Zojuist de verloskundige gebeld en krijg rond 28 weken een groeiecho. Datum wordt tzt bepaald. Geeft toch wel iets van lucht.
     
    nizzie86, Do1981, Jojo2021 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.707
    9.357
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie bemoedigende woorden trouwens! Ik kan dit voor nu weer even parkeren.
     
    nizzie86, AKeizer en Freesias vinden dit leuk.
  10. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Vandaag de 13 weken echo gehad. Alles zag er goed uit. Het voordeel van een heel ervaren echoscopist was dat ze stiekem wat meer deed en liet zien wat mocht. Zo deed ze een nekplooimeeting maar dit heeft ze nergens genoteerd haha. En ook wat andere dingen uitgebreider bekeken dan de bedoeling was. Ze zei : zolang we niks noteren kan het best. We zitten toch nog in de onderzoekfase. Dus dat was in ons voordeel. We hebben ook voor de 1e keer het hartje mogen beluisteren.
    Kindje was wel een beetje eigenwijs. Lag op zijn/haar buikje. Dus gezichtje konden we minder goed zien.
    Maar verder dus helemaal goed gekeurd qua medische dingen.

    Voor de 20 weken echo mag ik ook weer naar dit echo centrum. Stiekem hopen we dat we haar dan ook weer hebben.

    Bij onze dochter was de 20 weken echo trouwens een Guo ipv een standaard 20 weken echo. Nu hoeft dat tegenwoordig niet meer?
     
    nizzie86, JosjeM en Do1981 vinden dit leuk.
  11. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Wat fijn!! Ik heb net even alles bijgelezen en ik zou het idd toch aangekaart hebben bij de verloskundige. Goed dat je dit toch gedaan hebt.

    Ik werd vanmiddag nog door het ziekenhuis gebeld. Omdat ik net begonnen ben met de ascal. Daar hadden ze nog een overlegmoment over met alle artsen etc. Daar kwamen zoals verwacht geen bijzonderheden uit. Hoef me in principe pas vanaf week 36 te melden in het ziekenhuis voor de controles. Tot die tijd lekker bij de verloskundige. En ik krijg extra groei echo's??? (vergeten te vragen waarom precies) Die hoeven ook niet bij hun maar mogen ook bij de eigen verloskundige.
     
    nizzie86 en JosjeM vinden dit leuk.
  12. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @JosjeM heel goed dat je het gevraagd hebt. Er zijn waarschijnlijk heel veel vrouwen bij je vk die extra groei echo’s krijgen. Het wordt volgens mij vrij veel gedaan, dus echt geen gek verzoek.
    Wel echt onhandig dat nog niet ieder vk centrum dit kan. Maar anderzijds is het ook wel echt een vak apart volgens mij
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  13. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.707
    9.357
    113
    Vrouw
    Ah wat super fijn! Heerlijk om de baby weer even goed te kunnen bekijken.

    Volgens mij zijn de richtlijnen voor een GUO iets wat redelijk vaak wijzigt. Wij hadden sowieso al een GUO ivm aangeboren hartafwijking van mijn man.
     
  14. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.707
    9.357
    113
    Vrouw
    Ja, klopt. Als vk is het ook geen must om het te kunnen. Ze doen alles ‘op de hand’ en met een doppler. Bij twijfel sturen ze je naar een echocentrum. Maar soms zou het handig zijn als mijn vk deze apparatuur ook zelf had en kon bedienen haha. Het is alleen ook erg duur geloof ik, zo’n apparaat.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  15. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    helemaal eens. Zou het meer om de opleiding of de kosten van het apparaat gaan denk je?

    En helemaal eens hoor. Ik was vorige zwangerschap tot iets voorbij nu bij vk, en had echt wel graag vaker echo’s gewild.

    nu medisch en dan wordt toch iedere controle even een echo gemaakt. Maar dat is bij sommige verloskundigen volgens mij ook zo
     
  16. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.707
    9.357
    113
    Vrouw
    @nizzie86 ik hoop dat alles goed gaat bij jullie!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  17. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.707
    9.357
    113
    Vrouw
    Volgens mij wel, zo lieten ze het wel eens doorschemeren. Als ik hen was, zou ik er wel op korte termijn verandering in brengen. Zoveel vrouwen die toch ter geruststelling laagdrempelig een echo willen ter geruststelling of gewoon even voor de leuk.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  18. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Oke guys ik wil graag even jullie mening. Ik vind dat 1 van mijn bazen echt een eikelige opmerking maakte, maarja misschien ben ik zo'n lichtgeraakte zwangere en valt het wel mee.
    Hij keek naar mijn buik en vroeg, wat is er met jou gebeurt? Dus ik vertelde dat ik weer zwanger ben. Zegt hij (ten overstaan van de hele koffiekamer), "ben je vergeten hoe anticonceptie werkt ofzo?". Volgens mij was het semi grappig bedoelt. Maar het schoot bij mij in het verkeerde keelgat. Wat vinden jullie?
     
  19. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.707
    9.357
    113
    Vrouw
    Het zou mij ook in het verkeerde keelgat schieten, zwanger of niet. Wat een k*t opmerking, daar kun je toch werkelijk helemaal niets mee!
     
    AKeizer vindt dit leuk.
  20. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Mijn reactie terug zou zijn: ik denk dat er bij jou een schroefje los zit in je hoofd!!

    Echt wat een belachelijke opmerking.
     
    AKeizer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina