Februari/ Maart/ April 2022 MMM mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Palmpje, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dat is jammer. Bij ons is die periode juist vaak heel rustig. En zijn bij mij ook 3 dagen ofzo. Maar dan is de donderdag of vrijdag voor kerst mijn laatste werkdag. Na de herfstvakantie begint idd het aftellen al wel bijna. Heel gek idee

    vandaag nog een telefonisch consult gehad met verloskundige ziekenhuis. Om wat praktische zaken door te nemen. Wel fijn. Iemand die ook vraagt hoe het met je gaat, haha. Even alles weer doorgesproken

    moet me alleen nog even aanmelden bij verloskundige voor na bevalling
     
  2. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Oh wat fijn dat je bijna langs die magische grens van levensvatbaarheid bent! Natuurlijk moet die kleine nog een flinke poos blijven zitten en goed dat je ook geen reden hebt om aan te nemen dat ze eerder zou komen. Maar toch, die 24 weken blijft toch wel een mijlpaal hoor.

    Ook lekker om nog even verlof te hebben voordat je de laatste weken ingaat. Dan is het dadelijk echt aftellen op je werk. Fijn hoor!
     
    nizzie86 en Do1981 vinden dit leuk.
  3. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Ja, precies zoals jij en @AKeizer dat omschrijven.
    Als je lang bezig bent met zwanger worden of veel miskramen hebt meegemaakt dan neem je echt niks meer voor lief aan.

    Jammer dat we nooit onbezorgd zwanger kunnen zijn, maar gelukkig zien we dan - áls het eindelijk goed gaat - wel echt in dat het gewoon een wonder is. Heb ik nog bijna dagelijks met mijn bijna 4 jarige meid. Zo blij dat ze er is en gezond is.
     
    nizzie86, AKeizer, Do1981 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    En in Duitsland is dat dan 23 weken. Die grens ben ik zelfs al over.
    Vriendin van mij heeft in week 23 een complicatie gehad. Die is toen naar ziekenhuis in Duitsland gegaan omdat ze hier in nl niet behandelen. Best gek is dat. En daar dus wel. Heeft daar toen in ziekenhuis gelegen.
    Anders had ik dit nooit geweten.

    Vandaag ook doorgesproken wat je nu moet doen als er wat gebeurt en wanneer contact opnemen. Wel een andere fase weer
     
    nizzie86 en Zaza258 vinden dit leuk.
  5. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    @nizzie86 hoe gaat het? En hoe was de geslachtsbepaling? Ik ben verder niet nieuwsgierig hoor.. :|:p
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  6. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Sorry, ik heb het echt megadruk met mijn werk. Najaarsdrukte in de boekenwereld :o: Ik kom na mijn laatste deadline volgende week weer uitgebreid kletsen hier!
     
    Zaza258, AKeizer en JosjeM vinden dit leuk.
  7. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Oh wat goed om te weten. Hoop natuurlijk dat het nooit nodig zal zijn, maar ik woon nog geen uur van een Duits universitair ziekenhuis, dus dat stelt me wel wat gerust. Dank voor de ‘tip’!
    Nog 4 (DUI) en 5 (in NL) weekjes te gaan voor mij. Gaat niet snel genoeg! ;)
     
    nizzie86 en Do1981 vinden dit leuk.
  8. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    voelt voor mij ook wel prettig om te weten. Herken zeker wat je zegt.
    Vandaag 23+6 hier. Zei tegen mijn man vanmorgen dat ze nu toch in nl ook wel zouden behandelen o_O, waar je al niet mee bezig bent o_Oo_O

    maar liever nog ‘even’ wachten.
    Wel heel gek idee dat je dan nu op korte termijn zou bevallen terwijl ik pas begin februari uitgerekend ben. Lijkt me als vrouw naast al het andere ook op dat vlak best heftig en traumatisch
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  9. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Hahah, die opmerking naar je man zou ik precies ook zo kunnen maken! En dan zucht hij (hij snapt mijn onzekerheid niet meer echt) :roflmao:

    Ja precies! Ik was al uit mijn doen toen ik eerder werd ingeleid en dus maar 2 weken verlof had vóór de bevalling. Dus ik moet er niet aan denken dat het al het binnenkort zou zijn… De zorgen om zo’n prematuur kindje zijn volgens mij vreselijk en dat continu naar het ziekenhuis moeten e.d. Maar inderdaad, voor mij mentaal zou het ook een echte klap zijn.

    Maar laten we daar maar niet aan denken! Dat het maar allemaal dikkerdjes van 40+ weken mogen worden (al vervloek ik mezelf dan ook weer - ik ben zo slecht in wachten o_O)
     
    nizzie86 en Do1981 vinden dit leuk.
  10. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    precies idd. Al hoop en mik ik op inleiden tussen 39-40 weken.
    Ben heel benieuwd wat groei gaat doen.
    Over aantal weken eerste groei echo.
    Ze zeggen dat 2e vaak groter is. Maar evt omdat ik wat ouder ben zou het ook kleiner kunnen zijn, mede vanwege meisje
    Met 20 weken echo net onder gemiddeld. Wat op zich bijzonder is, omdat wij beide erg lang zijn.
    Maar de echte groei komt pas ook aan het einde. Ben dus wel benieuwd.
    Maar mijn harde werk vorige bevalling moet nu ook zijn vruchten af gaan werpen zeg maar :confused:
    Tenminste, daar hoop ik een beetje op
     
    nizzie86 en AKeizer vinden dit leuk.
  11. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Ik herken wat jullie zeggen idd! Bijna 23 weken nu en woon zo'n beetje aan de Duitse grens, dus mocht er wat zijn dan wijk ik daar wel naar uit haha. Maar ik ga er niet vanuit.

    Dochter meldde zichzelf met 39+3 en dat was helemaal prima, alleen had ik het nog even niet zien aankomen haha. Ik dacht dat ik dik over de uitgerekende datum zou gaan en hier en daar nog met vriendinnen kon afspreken. Well, that didn't happen :D

    Qua gewicht ben ik wel benieuwd wat deze jongen gaat doen, dochter boog af vanaf 35 weken en was 2910 gram bij de geboorte, beneden gemiddeld dus. Op de echo's voor 35 weken was ze 'gewoon' gemiddeld. Deze baby meet elke keer ongeveer een week minder dan zijn termijn, dus benieuwd of hij nog een inhaalslag gaat maken aan het einde van de zwangerschap of dat ik gewoon niet zulke grote baby's maak.

    Leuk weetje; ik woog ook 2910 gram met mijn geboorte en ben ook rond 39 weken geboren. Mijn man woog 2845 en is ook met 39 weken en een beetje geboren.
     
    nizzie86 en Do1981 vinden dit leuk.
  12. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    501
    375
    63
    Vrouw
    Bij bekkenbodemtherapie vandaag voor het eerst geweest. Er zat gewoon 5 cm verschil in mijn benen. Door instabiliteit. In 3 minuten verholpen :) Advies aan jullie om ook even te melden bij iemand. Schijnbaar hebben we door de hormoonbehandeling er sneller en meer last van.
     
    Do1981 en JosjeM vinden dit leuk.
  13. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    O goede tip! Heb je daar een verwijzing via de huisarts voor nodig?

    Ik zit nu in Portugal en tot nu toe zo'n 10km per dag gewandeld, dus op zich heb ik nog niet teveel te klagen lichamelijk gezien:thumup:. Mensen zijn hier super attent voor zwangeren, in de bus vliegt iedereen overeind om zijn stoel af te staan aan je, en ik word zo'n beetje over iedere drempel begeleid:roflmao:
     
    nizzie86, Do1981 en JosjeM vinden dit leuk.
  14. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    501
    375
    63
    Vrouw
    Ja je hebt verwijzing nodig, gebeld na ha en hij lag dag later klaar

    maar super fijn, zouden ze hier niet doen
     
    AKeizer vindt dit leuk.
  15. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Vandaag de blije doos bij prenatal opgehaald. Zaten weer leuke dingetjes in. Ik heb ook nog een leuk shirtje gekocht. Terwijl ik dat aan het uitzoeken was kwam mijn dochter met sokjes aan. Die waren voor de baby en ging zij kopen. :) zo lief!

    Door omstandigheden op het werk ga ik de maanden Dec en januari op donderdag werken ipv woensdag. Dus dat betekent dat de 20 weken echo een dagje eerder gaat. Dagje eerder al te weten komen of we weer een meisje krijgen of een jongetje. Heb geen voorgevoel. Ben wel heel benieuwd.

    @Freesias : hoe was de echo vandaag?
     
    nizzie86 en AKeizer vinden dit leuk.
  16. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Zwanger/uitgerekende datum

    7 januari
    ♡ Appeltaartmetslagroom - 38 jaar - 1e kindje

    8 februari

    ♡ Do1981 - 39 jaar - 2e kindje

    16 februari
    ♡ JosjeM - 29 jaar - 2e kindje

    25 februari
    ♡ AKeizer - 35 jaar - 2e kindje

    7 maart

    ♡ Freesias - 35 jaar - 1e kindje

    10 maart
    ♡ Zaza258 - 37 jaar - 2e kindje

    23 maart

    ♡ LenaMill - 35 jaar - 2e kindje

    27 maart
    ♡ Palmpje - 35 jaar - 3e kindje

    2 april
    ♡ nizzie86 - 35 jaar - 2e kindje

    21 april
    ♡ Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje

    ★ Betsies

    Afspraken/echo’s

    21 oktober
    Freesias - 20-wekenecho
    Zaza258- controle vk

    25 oktober
    JosjeM - 22 weken prik
    Jojo2021 - controle vk

    27 oktober
    JosjeM - controle vk
    29 oktober
    Palmpje - 20-wekenecho
    1 november
    JosjeM - griepprik
    1 december
    Jojo2021 - 20 weken echo
    22 december
    JosjeM - 32 weken GUO
     
  17. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Het is hier stil dames, benieuwd hoe het gaat met jullie!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  18. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Ja inderdaad stilletjes hier! Wij zijn net weer terug van vakantie. Merk dat ik toch wat te enthousiast met mijn zware rugzak heb rondgelopen, want nu wat last van mijn rug. Rest van de dag maar even rustig aan doen! Jullie nog leuke weekend plannen?
     
    nizzie86 en JosjeM vinden dit leuk.
  19. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Hier tikken de dagen en weken door. Nu dik 24 weken. Dat is wel een flinke mijlpaal weer.

    Deze week was het herfst vakantie. Lekekr weekje vrij. Heel druk geweest in huis met zoon naar andere kamer, spullen opruimen en van alles op marktplaats en babykamer. Veel geschilderd in huis, het is super mooi geworden. Morgen wat laatste dingen in huis zodat we weer klaar zijn voor nieuwe werkweek.

    merk wel dat het zwaarder begint te worden. Toch wel regelmatig last van harde buiken. Als ik druk ben geweest (en dan is druk al niet echt druk) of gekke beweging maak. Heb zelf dus ook niet al te veel gedaan.
     
    nizzie86 en JosjeM vinden dit leuk.
  20. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Oef! Doe het maar lekker rustig aan nu inderdaad.
     

Deel Deze Pagina