Februari/ Maart/ April 2022 MMM mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Palmpje, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Hele mooie mijlpaal! Op naar de volgende.

    Ook lekker bezig geweest in huis dus, altijd fijn om mee bezig te zijn vind ik.

    Vervelend van de harde buiken, dat is inderdaad toch wel een graadmeter om het rustiger aan te doen. Hoewel het wel lastig is te bepalen waar die grens dan precies ligt.
     
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    vorige zwangerschap echt niet zoveel last van gehad. Nu vind ik al best vroeg er last van. Hele dag door bij gekke bewegingen enzo, of als ik de trap op en af ga of als ik naar het toilet moet.
    Ben benieuwd hoe het weer zal gaan als ik gewoon achter mijn thuis bureau zit. Dan zal het wel meevallen. Wat dat betreft komt dat thuiswerken mij super goed uit.

    En op zich heb ik het niet heel druk gemaakt, maar als je vrij bent beweeg je toch meer dan alleen achter computer zitten. Ik doe verder al niet al te veel, man doet al super veel
     
  3. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Vervelend inderdaad die harde buiken, ik hoop dat het weer wat minder wordt na de vakantie, als je het ongemerkt iets rustiger aan doet lichamelijk. Is de babykamer helemaal af nu?
    Fijn trouwens dat je de 24 weken voorbij bent!! Voor mij nog iets minder dan 2 weken, kijk ernaar uit!

    Ik heb over een maand een congres waar ik formele kleding moet dragen. En keek net eens naar mijn bescheiden stapeltje zwangerschapskleding... Daar zit niet echt wat tussen. Dus moet toch maar eens shoppen vrees ik:rolleyes:
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  4. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    501
    375
    63
    Vrouw
    Nou er zijn wat complicaties gezien op de echo, waar ik al bang voor was. Voor nu is de planning dat de baby 2 maandjes eerder wordt gehaald en ik met 32 weken wordt opgenomen in het ziekenhuis. Maar dit kan nog allemaal veranderen.
     
  5. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    O nee, wat een schrik! Wat voor complicaties zijn dat, als ik dat mag vragen? Sterkte meid!!
     
  6. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Jemig @Freesias dag is schrikken. Wordt de baby dan met 32 weken gehaald? Dat is wel vroeg idd.
    Ben ook wel benieuwd wat het dan is (als je dat wilt delen)

    @AKeizer ik heb daar een jurk voor en nette broek met wat ‘normale’ blouses (die wat ruimer zijn en nog wel passen)
    Die jurk heb ik bij noppies in de sale gekocht. Sowieso toen allemaal fijne zwangerschap kleding gescoord. Weet niet of die sale er nog is, maar gewoon via de noppies site.

    vandaag weer misselijk. Het is nu gelukkig vrijwel alleen sochtends rond dit tijdstip een uurtje ongeveer en ook niet iedere dag. Wel heel vervelend soms
     
  7. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken vanavond! Sterkte met de misselijkheid vandaag xx
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  8. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    501
    375
    63
    Vrouw
    De placenta is niet goed. Die is in tweeën gesplitst. En verbonden met bloedvaten die voor de uitgang zitten. Wanneer dat gaat bloeden, bij een normale bevalling is het kindje binnen 10 min dood. En om dat voor te zijn dus vroege opname en daar tot 34 weken proberen te rekken. Over 5 weken opnieuw beoordeling.
    Tip voor jullie laat een vaginale echo maken met 20 weken. Kunnen ze dit probleem ondekken. Las dat dit vaker bij ivf en icsi voorkomt doordat de blasto zijn oriëntatie vermogen wat kwijt is met plaatsing.
     
  9. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Oh bah @Freesias wat een eng idee! Moet je bevallen in een academisch ziekenhuis of mag je bij een ziekenhuis in de buurt bevallen? Wat een spanning brengt dat met zich mee zeg. Gelukkig word je goed in de gaten gehouden.

    Ik heb inderdaad met de GUO ook een inwendige echo gehad, mede voor het opmeten van mijn baarmoederhals lengte.
     
  10. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    wat goed dat ze daar achter gekomen zijn dan! En klinkt als een goed plan om dan op te gaan nemen. Dus eigenlijk wachten zolang het goed gaat, maar wel onder strenge controle.

    ik heb idd ook met 20 weken een inwendige echo gehad. Vooral met als doel om de baarmoeder mond te meten volgens mij. Maar ze kijken dan idd ook naar de placenta. Ik wist trouwens niet dat, dat niet standaard is. Bij mij hebben ze met de 20 weken echo vorige zwangerschap (en dat was in een echo centrum, nu in ziekenhuis) het ook zo bekeken. Blijkbaar is dat niet standaard. Ben wel blij dat ze het bekeken hebben.

    Omdat ik regelmatig harde en gespannen buiken heb, heb ik laatst al overlegd (was telefonische afspraak) om volgende controle weer een meting te doen. Beter een keer te vaak dan keer te weinig controle

    Oh en misselijkheid was na uurtje wel weer grotendeels weg. Maar toch wel irritant. Het is een paar weken voorbij geweest en nu laatste weken is het er weer.
    Ik denk dat het ook te maken heeft met zwangerschap rhinitis. Niet zozeer de misselijkheid, maar meer algeheel brak gevoel vaak. Heel moe. Ik adem ook moeilijk door mijn neus. Erg het gevoel alsof mijn neusgaten gewoon niet groot genoeg zijn om voldoende lucht binnen te krijgen. Dus zit maar vaak met mijn mond open te ademenen
     
  11. AKeizer

    AKeizer Actief lid

    24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Dit lijkt precies op wat wij hadden met ons eerste kindje.. De navelstreng was daar ook een soort van gesplitst en dat geheel liep voor de baarmoedermond, de uitgang dus. Helaas is het bij ons niet gezien, en was het inderdaad uitgescheurd bij het breken van de vliezen. Ik had binnen 3 kwartier een spoedkeizersnede maar dat heeft onze baby niet gered.

    Het enige wat ik kan zeggen is dat het echt onwijs fijn is dat dit op tijd ontdekt is bij jullie, want wat wij hebben doorgemaakt gun ik niemand. Ik zou echt voor een vroege inleiding gaan inderdaad, en het zekere voor het onzekere nemen.

    Heftig voor jullie, dit nieuws. En dat jullie je nu moeten voorbereiden op een prematuur kindje. Veel sterkte en liefs
     
  12. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    501
    375
    63
    Vrouw
    ik was al onder behandeling in een academisch ziekenhuis en daar zou ik ook al bevallen. Alleen nu dus wat eerder
     
  13. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Poeh wat een heftig nieuws @Freesias
    Dat is schrikken! En begrijpelijk dat je even nodig hebt na dit nieuws. Maar hopelijk kun je het wel verwerken en krijg je vertrouwen in het medisch team dat zich straks over je ontfermt. Je bent dan gelukkig wel in goede handen. Maar ik snap dat je dit echt niet wil horen bij de 20 weken echo :(
    Dus veel sterkte bij het verwerken.

    Ik lees dat jullie allemaal inwendige echo’s hebben gehad, en word nu wel een beetje nerveus. Bij mij is alleen op de buik gekeken… :$

    @Do1981 fijn! Eindelijk! Ik doe een “levensvatbaar” dansje voor je!
     
    nizzie86 en Do1981 vinden dit leuk.
  14. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Zwanger/uitgerekende datum

    7 januari
    ♡ Appeltaartmetslagroom - 38 jaar - 1e kindje

    8 februari

    ♡ Do1981 - 39 jaar - 2e kindje

    16 februari
    ♡ JosjeM - 29 jaar - 2e kindje

    25 februari
    ♡ AKeizer - 35 jaar - 2e kindje

    7 maart

    ♡ Freesias - 35 jaar - 1e kindje

    10 maart
    ♡ Zaza258 - 37 jaar - 2e kindje

    23 maart

    ♡ LenaMill - 35 jaar - 2e kindje

    27 maart
    ♡ Palmpje - 35 jaar - 3e kindje

    2 april
    ♡ nizzie86 - 35 jaar - 2e kindje

    21 april
    ♡ Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje

    ★ Betsies

    Afspraken/echo’s

    29 oktober
    Palmpje - 20-wekenecho
    17 november
    JosjeM - controle vk
    24 november
    JosjeM - groeiecho
    1 december
    Jojo2021 - 20 weken echo
    22 december
    JosjeM - 32 weken GUO
     
  15. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Zojuist controle gehad bij de vk, bloeddruk en hartje waren perfect. Meteen een afspraak gemaakt voor een groeiecho in een echocentrum, deze vindt 24 november plaats.
     
    nizzie86, Zaza258 en Do1981 vinden dit leuk.
  16. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    501
    375
    63
    Vrouw
    Hoevaak hebben jullie eigenlijk controle?

    tijdens mijn 20 weken echo maakte de arts zon opmerking dat ik zoveel echo’s had gehad dat het lastig was een 0meting te vinden :$
     
  17. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    in de eerste periode om de 1,5 a 2 weken ongeveer. Na de 16 weken nu 2 echo’s gehad. Dus stuk minder. Straks met 27,5 week eerste groei echo. Dan zal het weer wat vaker zijn.
    Maar dat zijn er alsnog best veel. Want als je niet via traject zwanger bent geworden en bij verloskundige zit zonder echo apparaat heb je alleen de minimale echo’s.

    Eigenlijk een beetje tot de 24 weken leefde ik ook erg toe naar de echo’s. Maar nu voel ik de baby heel goed, dus dan is de spanning of de baby nog wel leeft er toch minder. Nu wordt groei weer spannender en straks ligging
     
  18. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Heb met 7+4 weken de 1e echo gehad in de kliniek om zo ook het icsi traject af te sluiten.Toen met 10+4 intake verloskundige. Met 11 weken 1e echo bij hun. Met 12+4 de 13 weken echo. Morgen weer naar de verloskundige voor controle. Dat is dan weer even hartje luisteren.
    1 december de 20 weken echo.

    Dus tot nu toe 3 echos gehad en de 4e op 1 Dec.
    Heb al wel gehoord dat ik ook nog 2 groei echo's krijg ivm mijn bmi en geschiedenis vorige zwangerschap. Die laatste 2 vonden we de vorige keer wat minder. Want kindje is dan al zo groot. Eigenlijk al weer te groot voor mooie beelden.


    Met 27 weken ongeveer moet ik ook weer die vieze suikertest doen..
     
  19. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Dat laatste herken ik wel.. Heb het kindje nog niet gevoeld deze zwangerschap.. Weet dat het ook nog helemaal niet hoeft. Maar zodra ik weer de 1e schopjes voel is dat zo fijn. Alsof je het dan zelf ook meer in de gaten kan houden
     
    nizzie86 en Do1981 vinden dit leuk.
  20. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    precies. Alleen in begint was het bij mij nogal wisselend. Soms hele dagen niet. Nu is het echt iedere dag de hele dag door (met rust momenten natuurlijk en ene dag meer dan andere dag)
     
    Jojo2021 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina