Februari/ Maart/ April 2022 MMM mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Palmpje, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Voor degene die al een kind of kinderen hebben.. Nemen jullie je kind mee naar de controles bij de vk? En zo ja, iedere keer of af en toe?

Ik heb het tot nu toe steeds gepland dat de afspraken onder schooltijd waren. Maar vandaag start de cp en dat is smiddags. Dus in principe zou ze mee kunnen. (het is zonder partners, behalve het controle moment. Dan mogen die er wel bij zijn en evt broertjes en zusjes.)
    We nemen haar vandaag dus wel mee. Maar ik twijfel nog een beetje hoe vaak. En hoe de ervaringen van anderen zijn.

2. Appeltaartmetslagroom

29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    @Freesias jeetje wat lijkt me dat schrikken. En wat n geluk dat ze het al ontdekt hebben en er nu naar kunnen handelen.

Hier hebben ze ook alleen via de buik gekeken bij de 20 weken echo. De voorgaande echo's waren wel inwendig maar dat was omdat ze de baby niet goed konden vinden/zien via de buik. Ik heb na de 20 weken echo (bij 19 weken) geen echo meer gehad en als alles goed blijft gaan, komt er ook geen (groei)echo ofzo meer bij. Best een gek idee. De baby ligt nog in stuit en als dat bij de volgende controle (met 31 weken) nog zo is, komt er wel een echo en wordt dat in de gaten gehouden. Sowieso volgen de controles elkaar sneller op na mn volgende bezoek omdat ik dan verder ben ik de zwangerschpa. Tot de vorige keer kwam ik eens in de vier weken.

Meestal kan ik de baby goed voelen. Maar er was ook wel paniek toen ik m niet meer okn voelen. Geen leuke dagen, maar uiteindelijk bleek alles goed en was baby waarschijnlijk wat gedraaid waardoor ik m niet kon voelen. Soms kan ik ook stressen om 'nix' . Had laatst chocoladeppernoten gegeten en voelde me daarna echt schuldig over dit slechte eten en omdat er veel kruiden zitten in pepernoten die niet goed zouden zijn. Kom ik n week later bij mn zwangerschapscursus, blijkt iedereen hierop verzot te zijn en echt niemand had stress. Tja ;)

Volgen jullie ook een cursus? Of ligt dat in de planning? Ik volg een cursus van een paar avonden met mensen ide ongeveer even ver zwanger zijn. En daarnaast heb ik 1x een borstvoedingsvoorlichting gehad en ga ik nog een bevallingsvoorlichting doen. Ik merk wel dat naarmate de zwangerschap vordert, ik er steeds meer mee bezig ben en eigenlijk minder ruimte in mn hoofd heb voor andere dingen zoals bijvoorbeeld werk. Nog n maandje en dan begint mn verlof :)

nizzie86 en Do1981 vinden dit leuk.
  3. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    #563 Freesias, 28 okt 2021
    Laatst bewerkt: 28 okt 2021

bij ons gaat het in groepsverband niet door ivm corona maar is het nu 3x individueel. Maar gezien alles anders is is het misschien niet verkeerd. Borstvoedingscursus is ook gepland.

Over 2 weken controle bij gynaecoloog gok ook met echo en dan begin dec screeningsecho bij prenatale diagnostiek. Wordt dus vervolgd. Heb nu zon 10 echo’s gehad en er volgen er nog wat om alles te monitoren.

4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Jojo2021 hier kind geen een keer mee. In benader die controles vooral als medische onderzoeken en in ziekenhuis is het ook niet de bedoeling (heb het een keer gevraagd toen ik mogelijk geen oppas kon vinden). Laatst wel een stel een kind mee, vond ik ook enigszins storend. Maar dat is ook wel beetje hoe je, je kind zijn gang laat gaan (in dit geval niet corrigeren van ongewenst gedrag), dus snap ook wel dat ziekenhuis aanstuurt op in principe niet. Het leidt af van de controles.

ik doe verder geen cursus. Bij eerste wel gedaan, op zich leuk. Maar nu mede ivm Corona niet zoveel behoefte aan. Ik laat alles maar wat op me afkomen.

5. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    @Do1981 : Als je in het ziekenhuis loopt is het idd ook anders. Ik keek vandaag even op de site van ons ziekenhuis en daar is het beleid nu ook: 1 begeleider mag er mee. Geen kinderen. Tijdens de bevalling wel een 3e persoon maar geen kinderen. Bij opname tijdens de zwangerschap mag je 2 keer per dag bezoek en mag broertje of zusje wel mee. Na de bevalling zijn ze wel 24 uur per dag welkom (haha) Maar als je word opgehaald door een familielid mag een broertje of zusje weer niet mee (??)
    Dus zolang ik nog bij de verloskundige ben is het nog oké. Maar vanavond zei ze dat ze nog niet wist of ze de volgende keer mee ging. Vanmiddag vond ze het wel helemaal geweldig om de verloskundige te helpen.

@Appeltaartmetslagroom : Bij de 1e zwangerschap deed ik zwangerschapszwemmen. Nu is dat helaas niet ivm corona. Ze zouden het wel weer gaan opstarten maar heb nog steeds niks gehoord.
    Nu heb ik bij de verloskundige centering Pregnancy. Was bij mijn dochter destijds nog niet. Vandaag de 1e bijeenkomst gehad. Was wel leuk. In het boekje wat we mee kregen zag ik dat er echt veel verschillende onderwerpen aan bod komen. Dus dat lijkt me ook wel interessant en gezellig.

Do1981 vindt dit leuk.
  6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    het is wel een leuke manier om je zoon/dochter te betrekken en het concreter te maken (mee naar vk). Jullie dochter is ook jaartje ouder dan onze zoon, dat scheelt ook denk ik. En verloskundige is natuurlijk anders dan ziekenhuis. Dat is ook veel meer medisch ingestoken. Ik vind dat zelf wel prettig, maar eigenlijk zou het veel prettiger zijn om er wat ‘lichter’ mee om te kunnen gaan.

ik heb nav tip hier op het forum wel een leuke aftel kalender besteld. Mag hij iedere week een sticker plakken. Dat maakt het makkelijker om mee te leven en ernaartoe te leven. Hij heeft de baby ook al een aantal keer gevoeld. Zo leuk :D

nizzie86 en Zaza258 vinden dit leuk.
  7. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Ja dat scheelt zeker. Heel veel dingetjes snapt ze ook al wel. Dat is ook wel weer fijn aan het iets grotere leeftijdsverschil.

Mag ik vragen welke aftelkalender dat is? Klinkt wel leuk namelijk. :)

Zaza258 en Do1981 vinden dit leuk.
  8. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik heb deze besteld, en direct eentje voor Sinterklaas ook en een kaart waarop hij straks allemaal grote broer stickers kan plakken als hij geholpen heeft bij de baby bijvoorbeeld

https://www.suededesign-shop.nl/a-52852396/aftellen-belonen/zwangerschap-aftelposter-hoera-mama-heeft-een-baby-in-haar-buik/#description

het is gewoon een poster met stickers, maar leuk om af en toe even een momentje te pakken om het erover te hebben

nizzie86, Jojo2021 en Zaza258 vinden dit leuk.
  9. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde gekocht, ook naar aanleiding van iemand die het op deze site tipte. M’n dochter vindt het ook heel leuk, en ze vertelt iedereen ook dat de baby zo groot is als een “taartpunt” of een “wortel” hahah.

Ik heb haar nog niet meegenomen naar een controle/check. Tot nu toe ging m’n man altijd mee (door alle miskramen durfde ik niet meer alleen te gaan en daar hadden ze ondanks alle maatregelen ook altijd begrip voor gelukkig).
    Ik denk dat ik haar alleen maar probeer mee te nemen als ik echt geen opvang heb of geregeld krijg. Dat is misschien op het einde van de zwangerschap als je meer controles hebt wel nodig. Maar vooralsnog probeer ik het zonder haar te doen.

10. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn dochtertje 1 keer meegenomen naar de vk omdat ik echt geen oppas kon regelen, dat was ook meteen de laatste keer. Die dreumes driftbuien zijn echt niet te harden en al helemaal niet als je bij een controle bent :roflmao: Het is een fase, het is een fase, het is een faaase.

Cursussen heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook niet gedaan, alleen zo nu en dan zwangerschapszwemmen gedaan. Dat vond ik wel erg lekker, wellicht dat ik dat binnenkort ook weer eens ga doen. Ik laat alles weer lekker op me af komen, het komt zoals het komt.

11. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    @Palmpje succes met de 20-weken echo vandaag!

Palmpje vindt dit leuk.
  12. Appeltaartmetslagroom

29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    @Freesias , goed dat er controles zijn als het nodig is he. Er is nog zoveel online en individueel. Voelt misschien ook veiliger ofzo nu met de oplopende besmettingen. Ach, als je uiteindelijk maar de info inwint die je wilt weten toch.

@Jojo2021 ik heb geen kinderen, maar er wordt ook aangeven dat ze niet mee mogen naar de vk en ook niet naar de echo (bij mij doen ze dat bij n andere praktijk, gevestigd in het ziekenhuis). Allemaal ivm corona, daarvoor mochten hele gezinnen mee naar de echo . Dat zwemmen klinkt wel relaxed, zal hier eens kijken of dat wordt aangeboden(en of ik een badpak kan vinden dat past )

@Do1981 kan me ook voorstellen dat je een cursus niet voor de 2e keer gaat doen. Leuk zo'n aftelkalender! Dat maakt het ook best concreet.

@Zaza258 haha wat grappig dat ze zo vertelt hoe groot de baby is!

@JosjeM ja op je af laten komen kan natuurlijk ook prima! Dat zwemmen klinkt fijn

Do1981 vindt dit leuk.
  13. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Thx! Ik ben nu onderweg naar Maastricht. Vind het wel spannend!

14. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Dat geloof ik graag! Hoe gaat het verder met je?

15. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Goed! Voel me goed :) Eigenlijk geen echte kwaaltjes ofzo, dus daar bof ik mee.

JosjeM vindt dit leuk.
  16. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Fijn om te horen! Nou, toi toi toi met de echo. Hopelijk kom je met goed nieuws straks!

Palmpje vindt dit leuk.
  17. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Palmpje vindt dit leuk.
  18. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Dank je ☺️

Do1981 vindt dit leuk.
  19. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    De baby is helemaal goedgekeurd!

Er is alleen 1 dingetje wat in de gaten gehouden moet worden. De navelstreng zit in de rand van de placenta. Het kan zijn dat de placenta daardoor niet zijn volledige werk kan doen. Daarom moet ik nu regelmatig groeiecho’s krijgen om de groei goed in de gaten te houden. Maar dat mag gewoon in eigen regio. Hoef niet meer naar Maastricht. Het hoeft niks te betekenen maar daarvoor is het nu te vroeg om dat te kunnen weten. Puur uit voorzorg dus.

20. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen! En goed dat er gewoon doorgepakt wordt wat betreft controle dmv groeiecho’s. Kan het in ieder geval goed in de gaten gehouden worden!

Deel Deze Pagina