dat snap ik wel dat je dan gaat bent. Echt wel pittig zo. En je doet het allemaal, want je weet dat het nodig is. Maar daar mag je af en toe best van balen hoor! hier nu juist vrij weinig controle. Laatste controle is al weer even geleden en nu volgende week eerste groei echo. Ben wel erg benieuwd. Bij 20 weken echo iets onder gemiddeld. Maar ik ben erg bovengemiddeld lang en man ook. En ook 2e zou ik dan niet onder gemiddeld verwachten. Dus hoop dat het gewoon rond dat gemiddelde zal zitten volgende week en niet opeens afwijking naar beneden ofzo. Voel wel in/aan mijn buik dat baby steeds groter en krachtiger wordt. Schoppen worden ook krachtiger
Ha meisjes, sorry voor mijn enorme radiostilte! Maar luister, een zwangerschap terwijl je al een peutertje hebt rondlopen is écht andere koek Ik heb gewoon nul tijd om even lekker te kletsen op het forum. Toen kreeg ik ook nog een fikse bijholteontsteking na mijn tweede coronavaccinatie, dus ik heb een paar weken in de lappenmand gezeten, en dan nog gewoon de normale gezinsdrukte, werkdrukte, huishoudelijke drukte, DRUKTE ALOM DUS. Deze baby broed ik er echt 'even' on the side uit Ik baal er wel van hoor, had liever net als tijdens mijn eerste zwangerschap lekker de tijd gehad om op de bank te liggen en dromerig over mijn buik te aaien, maar helaasje. We weten inmiddels wel dat we een jongetje verwachten, wat mega schakelen was omdat ik honderdduizendmiljard procent overtuigd was van een meisje, we hadden zelfs al een naam en noemden haar onderling al zo!!!, maar net zo leuk natuurlijk En verder gaat alles helemaal goed. De misselijkheid is al een paar weken volledig voorbij, dus ik kan gelukkig gewoon weer eten, en afgezien van de afgelopen lappenmandperiode heb ik ook weer energie voor tien, dus yay! Volgende week gaan we beginnen met ons huisje babyklaar maken, zin in! Ik ga zo alles bijlezen (dus iedereen moet zich voorbereiden op flink wat likes ), maar ik denk dat ik qua reageren vanaf nu weer instroom, vooral ook omdat een groot deel natuurlijk inmiddels gedateerd is. Ik hoop dat ik de tijd kan vinden om weer regelmatig te komen kletsen, maar als jullie een tijdje niets van me horen heeft dat puur te maken met het leven dat hier even doordendert.
@nizzie86 hahahahaha omg. Ik herken het zo, dat schakelen. Wij dachten ook écht 73928383% zeker weten nog een meid te krijgen, nou well hello there piemel! Pontificaal in beeld Geef je zelf even de tijd, maar het komt écht goed en jongens zijn vast ook heel leuk! Vervelend van je bijholte ontsteking, daar kun je écht flink beroerd van zijn en de nasleep is ook niet mals.
Toch nog even een extra reactie. @Freesias Wat enorm schrikken, je bericht! Ik hoop dat ze met een mooi plan voor je komen. Word je morgen gebeld of moet je er weer heen? Heftig hoor, die lange reis telkens. Ik vind wel dat je er heel berustend mee omgaat, voor zover dat kan dan. Dat vind ik heel knap! Misschien ook wel omdat je weet dat het juist allemaal voor jullie veiligheid is. Toch heftig om zulke berichten te krijgen. Dikke knuffel voor jou! @harde buiken Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap en nu ook weer continu last van harde buiken. Als ik buk? Harde buik. Als ik naar de wc moet? Harde buik. Als ik nies? Harde buik. Als de baby schopt? Harde buik. Ook op dagen dat ik de hele dag lekker op de bank lag te chillen (let wel: dit was enkel tijdens mijn eerste zwangerschap ), dus dit deed mij vermoeden dat het niks met te druk zijn te maken had. Ik heb dit toen tijdens mijn eerste zwangerschap goed besproken met de verloskundige en die concludeerde dat ik gewoon een gevoelige baarmoeder heb en dat ik me er niet zoveel zorgen over hoefde te maken. Ik heb ergens ook het idee dat die vele harde buiken mijn baarmoeder goed hebben getraind voor de bevalling, want die verliep heel voorspoedig en helemaal naar wens. Dus als je van jezelf weet dat je veel harde buiken hebt ondanks dat je het rustig aan doet, kunnen ze volgens mij niet zo heel veel kwaad. @zwangerschapscursus Ik ga zeker weer een cursus volgen, weer HypnoBirthing bij dezelfde lieve vrouw. Ik heb daar zóveel aan gehad tijdens mijn eerste bevalling. Ik denk dat het mede daardoor allemaal zo naar wens is verlopen. Ik heb er ook alweer helemaal zin in, maar ik moet nog even wachten op de precieze data, die zijn nog niet bekend. Ik hoop hem in januari/februari te starten, samen met mijn vriend uiteraard. Het wordt dan meer een opfriscursus, maar nogmaals: heel veel zin in!
Toen dat piemeltje in beeld kwam keek ik echt zo: Ik was in totale shock en dat ben ik echt wel een goede week gebleven Ik vind het wel heel gemeen dat ik dan zo misselijk ben geweest, nog veel misselijker dan bij mijn dochter. Zo'n erge misselijkheid linken ze normaal alleen aan meisjeszwangerschappen vanwege het hogere hCG dat zij aanmaken, maar ik had inderdaad een torenhoog hCG (ik heb aan het begin van mijn zwangerschap op drie momenten bloed laten prikken bij de huisarts), en dan bedoel ik ook echt belachelijk buiten-de-norm hoog, dus die misselijkheid kwam gewoon daardoor, niet per se omdat het een meisje was. Note to self: jongetjes kunnen je dus ook heel erg beroerd maken Maar inderdaad, superleuk ook dit! Wat weet jij over de nasleep van een bijholteontsteking? Want nu jij dit zo zegt bedenk ik me ineens iets. Ik heb al twee, drie weken smerige hoofdpijn, maar echt van die smerige misselijkmakende bonkende koppijn. Voor mijn gevoel is dat begonnen net na de prik of anders tijdens de verkoudheid of de bijholteontsteking die daarop volgde. Heb jij enig idee of die hoofdpijn (ik heb hem namelijk nog steeds) een na-effect kan zijn van die bijholteontsteking? Ik heb verder geen medicatie of zo gehad, ik heb alleen neusspray en paracetamol (minimaal) gebruikt. Ik heb volgende week een afspraak bij de huisarts staan om deze hoofdpijn te bespreken, maar ik dacht: als jij dit toevallig weet, dan ben ik misschien al eerder gerustgesteld.
Hihi je zou bijna denken dat we een piemelgroep kunnen oprichten hier dus ook een jongen verwacht. Maar ook hier extreem misselijk geweest dus ze kunnen er ook wat van. Ik wordt morgen rond 17.00 gebeld. Dus dat scheelt weer een trip. Sinds anderhalve dag mega veel dorst. Dan ga je al meteen bang worden toch geen zwangerschapsdiabetes maja dus net anderhalf glas gedronken voor het naar bed gaan en zeker ook weer een glas eruit gegooid. Was zo blij dat ik sinds een week weer water kon drinken zinder misselijk te worden nog niet helemaal over dus.
Hier niet van de piemelgroep, haha. Maar al een 4 jarige piemel rondlopen. Telt dat ook? Vandaag had hij ‘pijn aan zijn piemel’ Wel echt andere gewaarwording, geen idee wat dat dan is en hoe dat voelt. Haha @nizzie86 ik heb in het verleden wel eens bijholteontsteking gehad en daar ook veel hoofdpijn van gehad. Vooral Bij voorover bukken met mijn hoofd. Kan volgens mij best even aanhouden. Stomen kan helpen misschien. hier fikse verkoudheid gehad. Nasleep is wel echt langer dan normaal nu
@nizzie86 hoofdpijn daarna had ik ook nog wel even, maar het was bij mij vooral de vermoeidheid tijdens de nasleep. Vreselijk was het!
Ik zal de lijst eens naar voren halen en kleurtjes roze/blauw toevoegen. Ik onthoud anders nooit wie een zoon of dochter krijgt. Hallo zwangerschapsdementie!
Zwanger/uitgerekende datum 7 januari ♡ Appeltaartmetslagroom - 38 jaar - 1e kindje 8 februari ♡ Do1981 - 39 jaar - 2e kindje 16 februari ♡ JosjeM - 29 jaar - 2e kindje 25 februari ♡ AKeizer - 35 jaar - 2e kindje 7 maart ♡ Freesias - 35 jaar - 1e kindje 10 maart ♡ Zaza258 - 37 jaar - 2e kindje 23 maart ♡ LenaMill - 35 jaar - 2e kindje 27 maart ♡ Palmpje - 35 jaar - 3e kindje 2 april ♡ nizzie86 - 35 jaar - 2e kindje 21 april ♡ Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje ★ Betsies Afspraken/echo’s 11 november Freesias - controle gynaecoloog 12 november Palmpje - controle vk en pretecho 17 november JosjeM - controle vk 24 november JosjeM - groeiecho 1 december Jojo2021 - 20 weken echo Freesias - controle p&d 22 december JosjeM - 32 weken GUO
Ik heb het hartje voor mijn naam lichtblauw gemaakt. Als de rest ook even dat voor zichzelf kan doen in roze, blauw of zo laten als het een verrassing blijft!
Zwanger/uitgerekende datum 7 januari ♡ Appeltaartmetslagroom - 38 jaar - 1e kindje 8 februari ♡ Do1981 - 39 jaar - 2e kindje 16 februari ♡ JosjeM - 29 jaar - 2e kindje 25 februari ♡ AKeizer - 35 jaar - 2e kindje 7 maart ♡ Freesias - 35 jaar - 1e kindje 10 maart ♡ Zaza258 - 37 jaar - 2e kindje 23 maart ♡ LenaMill - 35 jaar - 2e kindje 27 maart ♡ Palmpje - 35 jaar - 3e kindje 2 april ♡ nizzie86 - 35 jaar - 2e kindje 21 april ♡ Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje ★ Betsies Afspraken/echo’s 11 november Freesias - controle gynaecoloog 12 november Palmpje - controle vk en pretecho 17 november JosjeM - controle vk 24 november JosjeM - groeiecho 1 december Jojo2021 - 20 weken echo Freesias - controle p&d 22 december JosjeM - 32 weken GUO
Zwanger/uitgerekende datum 7 januari ♡ Appeltaartmetslagroom - 38 jaar - 1e kindje 8 februari ♡ Do1981 - 39 jaar - 2e kindje 16 februari ♡ JosjeM - 29 jaar - 2e kindje 25 februari ♡ AKeizer - 35 jaar - 2e kindje 7 maart ♡ Freesias - 35 jaar - 1e kindje 10 maart ♡ Zaza258 - 37 jaar - 2e kindje 23 maart ♡ LenaMill - 35 jaar - 2e kindje 27 maart ♡ Palmpje - 35 jaar - 3e kindje 2 april ♡ nizzie86 - 35 jaar - 2e kindje 21 april ♡ Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje ★ Betsies Afspraken/echo’s 10 november Do1981 - groeiecho 11 november Freesias - controle gynaecoloog 12 november Palmpje - controle vk en pretecho 17 november JosjeM - controle vk 24 november JosjeM - groeiecho 1 december Jojo2021 - 20 weken echo Freesias - controle p&d 22 december JosjeM - 32 weken GUO
Zwanger/uitgerekende datum 7 januari ♡ Appeltaartmetslagroom - 38 jaar - 1e kindje 8 februari ♡ Do1981 - 39 jaar - 2e kindje 16 februari ♡ JosjeM - 29 jaar - 2e kindje 25 februari ♡ AKeizer - 35 jaar - 2e kindje 7 maart ♡ Freesias - 35 jaar - 1e kindje 10 maart ♡ Zaza258 - 37 jaar - 2e kindje 23 maart ♡ LenaMill - 35 jaar - 2e kindje 27 maart ♡ Palmpje - 35 jaar - 3e kindje 2 april ♡ nizzie86 - 35 jaar - 2e kindje 21 april ♡ Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje ★ Betsies Afspraken/echo’s 10 november Do1981 - groeiecho 11 november Freesias - controle gynaecoloog 12 november Palmpje - controle vk en pretecho 17 november JosjeM - controle vk 24 november JosjeM - groeiecho 1 december Jojo2021 - 20 weken echo Freesias - controle p&d 22 december JosjeM - 32 weken GUO
@Do1981 Getver, jij ook zwaar verkouden geweest dus. Ik moet zeggen dat ik het in jaren niet zo zwaar te pakken heb gehad, ik denk echt dat onze collectieve weerstand omlaag is gegaan door die bacillen-wering de afgelopen twee jaar. Maar goed, voor deze winter zit het er als het goed is nu op, ik kan er weer even tegenaan Het gekke is dat mijn hoofdpijn geen holte-hoofdpijn is, om het zo maar even te zeggen. Dus het wordt niet erger bij bukken. Wel als ik met zware dingen sjouw Het komt meer vanuit mijn achterhoofd, zo net boven mijn nek. Normaal had ik die hoofdpijn één of twee dagen per maand tussen mijn menstruatie en mijn eisprong in, dus ik linkte hem dan ook altijd aan hormonen. Maar tijdens je zwangerschap maak je natuurlijk heel andere hormonen aan, en het is mij te toevallig allemaal begonnen rond die verkoudheid/bijholteontsteking, dus ik ga het toch maar even navragen volgende week. @JosjeM O bah, zo ontzettend moe zijn is ook echt helemaal ruk. Dat je gewoon niet meer functioneert. Gelukkig heb ik dat minder, maar dat bonkende hoooooofd Blablabla chocoladevla, ik stop nu met praten over mijn hoofdpijn
Zwanger/uitgerekende datum 7 januari ♡ Appeltaartmetslagroom - 38 jaar - 1e kindje 8 februari ♡ Do1981 - 39 jaar - 2e kindje 16 februari ♡ JosjeM - 29 jaar - 2e kindje 25 februari ♡ AKeizer - 35 jaar - 2e kindje 7 maart ♡ Freesias - 35 jaar - 1e kindje 10 maart ♡ Zaza258 - 37 jaar - 2e kindje 23 maart ♡ LenaMill - 35 jaar - 2e kindje 27 maart ♡ Palmpje - 35 jaar - 3e kindje 2 april ♡ nizzie86 - 35 jaar - 2e kindje 21 april ♡ Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje ★ Betsies Afspraken/echo’s 5 november nizzie86 - controle vk 9 november nizzie86 - 20-wekenecho 10 november Do1981 - groeiecho 11 november Freesias - controle gynaecoloog 12 november Palmpje - controle vk en pretecho 17 november JosjeM - controle vk 24 november JosjeM - groeiecho 1 december Jojo2021 - 20-wekenecho Freesias - controle p&d 22 december JosjeM - 32 weken GUO
Oh jongens, ik heb echt zo'n hongerklop ineens. Net een tosti achter de kiezen en ik heb al weer zin in Cheetos chipito.. Ik ben serieus bijna in staat om er voor naar de supermarkt te rijden en de helft al in de auto te verorberen. Ik heb wel vaker van dat soort dagen met onstilbare honger.