Februari/ Maart/ April 2022 MMM mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Palmpje, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltaartmetslagroom

29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    Het verschilt n beetje per praktijk en ook hoe t loopt qua weken. Hier vanaf nu (31 weken) elke 2 weken. De vorige keer was 3 weken geleden en daarvoor was het om de vier weken. E n straks wordt t elke week.

2. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    Prenatale diagnostiek

Do1981 vindt dit leuk.
  3. Appeltaartmetslagroom

29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    Het verschilt echt per persoon wanneer je m voelt. Vaak ook afhankelijk van je bouw, ligging van de placenta en t hoeveelste kindje het is . Bij mij duurde het ook echt even, maar dat kwam omdat de placenta aan de voorkant ligt. Dan zit er toch n extra laag tussen. Ik kon m wel zelf van binnen voelen bewegen, maar van buiten duurde n paar weken langer. En nog steeds reageert hij op mij ,maar zodra iemand anders de hand er op legt is het klaar. Tot grote frustratie van vriendlief ;) Bijzonder he, dat de baby reageert op hoe jij je voelt. Kan me voorstellen dat het je geruststelt als je wat voelt.

4. Appeltaartmetslagroom

29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    Zwanger/uitgerekende datum

7 januari
    ♡ Appeltaartmetslagroom - 38 jaar - 1e kindje

8 februari

Do1981 - 39 jaar - 2e kindje

16 februari
    ♡ JosjeM - 29 jaar - 2e kindje

25 februari
    ♡ AKeizer - 35 jaar - 2e kindje

7 maart

♡ Freesias - 35 jaar - 1e kindje

10 maart
    ♡ Zaza258 - 37 jaar - 2e kindje

23 maart

♡ LenaMill - 35 jaar - 2e kindje

27 maart
    ♡ Palmpje - 35 jaar - 3e kindje

2 april
    ♡ nizzie86 - 35 jaar - 2e kindje

21 april
    ♡ Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje

★ Betsies

Afspraken/echo’s

10 november
    Do1981 - groeiecho
    11 november
    Freesias - controle gynaecoloog
    12 november
    Palmpje - controle vk en pretecho
    17 november
    JosjeM - controle vk
    18 november

Zaza258 - controle vk
    24 november
    JosjeM - groeiecho
    Appeltaartmetslagroom - controle VK

1 december
    Jojo2021 - 20-wekenecho
    Freesias - controle p&d

22 december
    JosjeM - 32 weken GUO

5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Bij mij dus volgende controle over 4 weken. Gyn zei dat er geen aanleiding was om de groei echo eerder te doen, dus over 4 weken weer terug en groeiecho.

Er ligt altijd een overzicht met wanneer je welke controle krijgt. Volgens mij binnenkort ook nog wel weer een ander (telefonisch) consult. Maar vind het eigenlijk wel prima zo. Ga nog steeds van controle naar controle.

6. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Kanonnen wat heb ik slecht geslapen. Nou ja, zeg maar gerust dat ik de halve nacht wakker gelegen heb. De baby in mijn buik besloot even een paar potjes voetbal achter elkaar te spelen, gevolgd door een aantal scenes uit Karate Kid. Er kwam geen einde aan. Met als kers op de taart dat dochter, die een kamer naast ons slaapt, de halve nacht alles bij elkaar geblaft heeft, maar zelf gewoon verder slapen he :o:

Appeltaartmetslagroom vindt dit leuk.
  7. Appeltaartmetslagroom

29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    Zo., dat klinkt echt als n topnacht! Bijzonder he, hoeveel ze al kunnen bewegen en dat dat zo hard is dat je er gewoon wakker van bent. Hopelijk kun je vandaag nog ergens overdag n dutje meepakken en hopelijk is t voetbal uur vandaag niet vannacht maar op een ander tijdstip ;)

JosjeM vindt dit leuk.
  8. Appeltaartmetslagroom

29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    Nou, zonder aanleiding hoef je idd geen echo. Dikke prima toch zo dan? Elke controle is idd ook wel iets waar ik naar toe ga. Net als in t begin van de zwangerschap dat ik echt van echo naar echo leefde.

Do1981 vindt dit leuk.
  9. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Das niet echt prettig! Dat heb ik zelf nog nooit gehad dat ik wakker werd van bewegingen. Lijkt me best bijzonder!

10. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Ben net over de helft en ik vind het af en toe al een partij zwaar worden! En daar baal ik best wel van. Ik lees in mijn dagboek dat ik bij m’n eerste zwangerschap ook schreef bij 20 weken dat mijn buik al behoorlijk flink was en af en toe al best in de weg zat. Mijn buik is deze zwangerschap nog een stukje groter op hetzelfde termijn, maar ik merk vooral dat het zwaar wordt met een peuter er bij. Ik ben ook zo snel buiten adem, voel me echt een oud vrouwtje. Heb ook het idee dat de baby heel laag ligt, voel het vooral als ik de trap oploop of op mijn rug lig. Het voelt allemaal niet prettig. En ik baal omdat ik voor mijn gevoel meer met het ongemak bezig ben dan dat ik geniet van de zwangerschap.. Herkenbaar voor iemand..?

11. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    heel herkenbaar. Vind het regelmatig al best pittig. Heb het idee dat het bij de 1e pas veel later was.

heeft bij mij ook te maken met slecht slapen. Als je dan een slechte nacht hebt gehad is het echt doorbijten. Sterkte vandaag @JosjeM

zlef vannacht eindelijk weer wat beter geslapen. Wordt wakker als ik naar toilet moet of van zoon en daarna val ik niet meer in slaap. Nu na avondeten niets meer gedronken gister en nu heb ik kunnen vermijden te moeten plassen. Wel een beetje buikpijn ervan vanmorgen en wel wakker geworden omdat eigenlijk wel moest. Maar uiteindelijk wel soort van doorgeslapen

12. Appeltaartmetslagroom

29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    Een zwangerschap is ook niet alleen maar leuk voor de meeste mensen. Ik weet niet hoe t is om er een peuter bij te hebben, maar herken t wel dat je enorm kan balen van het ongemak. Idd het buiten adem zijn, moe zijn, dik zijn, onhandig etc Het is gewoon niet altijd leuk. Je bent er niet alleen in!

13. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Vind het gewoon zo’n groot contrast met mijn vorige zwangerschappen. Maar iedere zwangerschap is anders natuurlijk. En binnen 6 maanden weer een nieuwe zwangerschap is nou eenmaal een hele aanslag op je lichaam.

JosjeM en Appeltaartmetslagroom vinden dit leuk.
  14. Appeltaartmetslagroom

29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    Ja. dat lijkt me zeker een aanslag op je lichaam.

15. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Een zwangerschap in combinatie met een rondrennende peuter of kind is ook ontzettend zwaar, dat vraagt veel van je. Dat herken ik ook, ben aan het einde van de dag (met name als ik een dag alleen met dochter heb gehad) veel vermoeider ben dan de vorige keer. Krijg ook sneller last van mijn buik. Dus 's avonds ben ik niets meer waard, lig ik uitgeteld op de bank.

16. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Zwanger/uitgerekende datum

7 januari
    ♡ Appeltaartmetslagroom - 38 jaar - 1e kindje

8 februari

Do1981 - 39 jaar - 2e kindje

16 februari
    ♡ JosjeM - 29 jaar - 2e kindje

25 februari
    ♡ AKeizer - 35 jaar - 2e kindje

7 maart

♡ Freesias - 35 jaar - 1e kindje

10 maart
    ♡ Zaza258 - 37 jaar - 2e kindje

23 maart

♡ LenaMill - 35 jaar - 2e kindje

27 maart
    ♡ Palmpje - 35 jaar - 3e kindje

2 april
    ♡ nizzie86 - 35 jaar - 2e kindje

21 april
    ♡ Jojo2021 - 33 jaar - 2e kindje

★ Betsies

Afspraken/echo’s

18 november
    Zaza258 - controle vk
    24 november
    JosjeM - groeiecho
    Appeltaartmetslagroom - controle VK

1 december
    Jojo2021 - 20-wekenecho
    Freesias - controle p&d

8 december
    JosjeM - controle vk
    22 december
    JosjeM - 32 weken GUO

17. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Vanmorgen heb ik ook weer controle gehad bij de vk, alles was goed. Hartje klopte mooi en bloeddruk weer aan de lage kant, maar beter wat lager dan te hoog. Ook is er bloed geprikt op antistoffen, de uitslag daarvan krijg ik bij de volgende controle over 3 weken. De vk heeft meteen een paar druppels bloed gebruikt om ook even mijn bloedsuiker en ijzergehalte te meten en ook dit was helemaal prima.

Op naar volgende week, de groeiecho in het echocentrum.

Do1981 vindt dit leuk.
  18. AKeizer

AKeizer Actief lid

24 mei 2021
    286
    253
    63
    Vrouw
    Ja je lichaam heeft natuurlijk weinig hersteltijd gehad, 9 maanden op en 9 maanden af zeggen ze toch? Het is inderdaad een hele belasting. Vooral niet te streng zijn voor jezelf en voldoende rust nemen. Al lijkt dat laatste me niet gemakkelijk met een peuter! Sterkte!

19. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    Bijzonder vandaag voor het eerst mijn buik zien bewegen door de baby. Man heeft het gister voor het eerst aan de buitenkant gevoeld. Hij speelt een spelletje met onze handen afgelopen anderhalve week (sinds dat hij harder trapt) Zo gauw er een hand op ligt trapt hij niet, hand eraf en hij trapt :roflmao: kleine onruststoker dus.

JosjeM, AKeizer, Palmpje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dit is herkenbaar! Zo irritant als je een vent hebt die maar weinig geduld heeft om te voelen op je buik.
    Bij kleine handje van zoon gebeurt dat dan weer niet trouwens

JosjeM en Freesias vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina