Februari/ Maart/ April 2022 MMM mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Palmpje, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dat is wel ondergrens dan idd. Hopelijk weet je het nog wat opnieuw hogen!

@Jojo2021 volgens mij is hb controle niet per se standaard. Alleen als er aanleiding is of als je toch al ergens anders op geprikt wordt, dan prikken ze het mee. Ik heb ook met 27 weken prikken op antistoffen gehad, dus daarom ook meegeprikt. Als er geen aanleiding is zal er waarschijnlijk niet nog een keer geprikt worden

2. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Ik heb het dan waarschijnlijk wel met 27 weken. Want dan word ik geprikt op resus.. Zullen ze de hb vast ook meekijken.

Zaza258 en Do1981 vinden dit leuk.
  3. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw

Hb mag 6.3 zijn rond deze weken van de zwangerschap. Met 38 weken moet het 6.5 zijn.
    Ik zit echt net op de grens met 6.3. Maar daar doen ze dus niks aan.

Do1981 vindt dit leuk.
  4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik heb het misschien verkeerd onthouden, dacht dat gyn tegen mij zei 6,8, maar omdat ik er dik boven zit heb ik het niet heel goed opgeslagen.
    Zelf dan maar aan de pillen en floradix enzo. :D

5. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw

Bijgevoegde bestanden:

Zaza258, Do1981 en Jojo2021 vinden dit leuk.
  6. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Ja die 6,8 die ik heb, is volgens mijn verloskundige laag, maar wel nog ok voor deze termijn. Dat zie ik dus nu ook terug in het schema. Maar dan is jouw hb inderdaad op het randje, Freesias.
    Hopelijk gaat het nog wat stijgen voor je gaat bevallen, maar in elk geval fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt.

7. Appeltaartmetslagroom

29 jan 2020
    196
    248
    43
    Vrouw
    He dames, even geen tijd genomen/gehad om hier te lezen en te posten want onze zoon is geboren :) Op de laatste dag van het jaar, een heuse feestbaby dus! We hebben vier dagen in het ziekenhuis gelegen omdat hij geboren is met een keizersnede en deze tijd nodig was voor zijn en mijn herstel. De start was vrij hectisch en ik lees hier van alles over hb.. nou de mijne was na de keizersnede 5 omdat er een bloedvat was geraakt. Foutje! We hebben een heerlijk tevreden kereltje, zo leuk dat hij er nu echt is.

Zaza258, Freesias, Jojo2021 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd!!

9. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Ahhh, gefeliciteerd! Hopelijk verloopt je herstel goed.

10. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met de rest van de dames?

11. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Vanmorgen had ik de groei echo in het ziekenhuis. De zorg wordt overgenomen door de gynaecoloog. Vruchtwater is nog steeds boven de max, blijkt dat daardoor baby’s ook eerder geboren worden. Tot 40 weken kan prima, maar de kans is aanwezig dat ik eerder ingeleid wordt, ze laten me in ieder geval niet langer dan 40 weken lopen. Daarnaast is het mannetje p9, dus dat wilde ze ook blijven monitoren.
    Ze liet me zien dat dochtertje p11 was bij de geboorte, grensgeval dus, en dat ze achteraf liever gezien had dat ik meteen gynaecologische zorg zou hebben.

Do1981 vindt dit leuk.
  12. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Gister kennismakingsgesprek gehad met de gynaecoloog omdat ik word overgedragen met 36 weken. Mijn eerste bevalling is geëindigd in een spoedkeizersnede dus deze keer mag ik kiezen of ik een natuurlijke bevalling wil (proberen) of een geplande keizersnede. Ik maakte me tot gister geen zorgen om de bevalling en wilde het sowieso zelf gaan proberen. Maar er is veel info gegeven, en daar werd ook gesproken over scheuren van litteken in baarmoeder, en overlijden van de baby als gevolg daarvan. Ik ben eerlijk gezegd helemaal van slag en weet echt niet meer wat ik moet doen. Zodra er gesproken word over overlijden baby, gaan bij mij alle alarmbellen af…Ik kan het echt niet aan om nog een kindje te verliezen. Ik krijg met 35 weken nog een gesprek en dan moet ik mijn keuze doorgeven.. En ik weet het echt niet.

13. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Appeltaartmetslagroom van harte gefeliciteerd!! Hopelijk herstellen jullie goed?

@Palmpje vriendin van mij heeft recent ook voor deze keuze gestaan. Ook bam, zwanger 2e en 1e spoed ks. Ze heeft gekozen voor natuurlijke bevalling en dat is gelukt. Ze had hier grote voorkeur voor ivm herstel.
    Er bestaat idd risico dat het litteken scheurt. Volgens mij is dit risico wel heel erg klein.
    Laat je goed voorlichten over de risico’s en de kans en met een ctg wordt je natuurlijk goed in de gaten gehouden.
    misschien kun je nog een extra consult aanvragen om dit te bespreken? Snap je twijfel wel, het zijn lastige keuzes.

14. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Het herstel is idd waarom ook ik vooral voor een natuurlijke bevalling wil kiezen. De kans op scheuren is heel klein, maar met dat in mijn achterhoofd.. Je wordt zeker goed in de gaten gehouden. Alleen bij m’n eerste heb ik meer dan 24 uur gedaan over 9 cm, als dit weer zo lang duurt, vraag ik me af of dit dan wel bevordelijk is voor het litteken. Al deze vragen ga ik natuurlijk ook nog bij de gyn neerleggen.

Do1981 vindt dit leuk.
  15. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    bij haar is het de 1e keer ongeveer ook zo gegaan en het was nu zeker geen makkelijke bevalling, maar wel op natuurlijke wijze gelukt.
    Kleine lag hier nog lang in stuit, dus ook al nagedacht over wel/geen geplande keizersnede.
    Is echt een lastige keuze.
    Hopelijk geven volgende gesprekken je voldoende info en inzicht om de keuze goed te maken!

16. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Is ook echt lastig idd. Dat hoop ik ook!

Ik heb een tijdje terug iets gelezen van jou, het ging over inleidden als je al iets ouder bent. Hoe zit dit precies? Kun je hier iets over vertellen?

17. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd! Geniet lekker van je kleine mannetje.

18. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Naarmate de leeftijd vordert nemen de risico’s in de laatste weken toe.

In mijn ziekenhuis is beleid om boven 40 weken (overigens ook als vrouwen (alle leeftijden) Corona hebben gehad) in te leiden bij oudere vrouwen. Ik weet niet de precieze leeftijd grens die ze hanteren, maar ik ben 40.

vriendin van mij werkt op verloskunde academisch ziekenhuis en die vertelde dat bij hen protocol is om met 39 weken in te leiden boven 38 of 39 (heb ik niet specifiek onthouden omdat ik daar boven zit). Uit groot internationaal onderzoek is gebleken dat het met 39 weken inleiden niet leidt tot meer kunstingrepen, maar wel stil geboortes kan voorkomen.

waarom ze in mijn ziekenhuis daar niet standaard voor kiezen weet ik niet. Maar in veel Nederlandse ziekenhuizen doen ze dit niet weet ik.

Ik heb dit besproken in mijn ziekenhuis en dat ik graag met 39 weken wil worden ingeleid en dit was ok.

Zie hier wat meer info. Dit is al wat ouder artikel, maar dat onderzoek is ook al wat ouder volgens mij, en dit is toegankelijke info
    https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/health-21277369.amp

Palmpje vindt dit leuk.
  19. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Hier gaat alles wel z'n gangetje. vorige week de glucosetest gehad. Was helemaal prima. Controle daarna ook goed. Meisje was lekker actief bezig. Dat hoorde je duidelijk met hartje luisteren. Hihi. Merk sowieso dat ze nu meer op vaste momenten lekker beweeglijk is.
    Alleen vitamine d was aan de lage kant. Dus daar nu een pilletje voor.
    Hb was trouwens goed.
    Morgen prikken voor de resus en dan volgende week weer controle bij de gynaecoloog.
    Halve dagen werken bevalt prima. En ben stiekem al aan het aftellen tot mijn verlof volledig begint. Mag ivm mijn werk (kdv) nog tot volgende week op de groep. Daarna vervangende taken gaan doen. Die 6 weken vervangend werk zullen niet veel voorstellen heb ik al gehoord van andere zwangere collega's.
    Stapje voor stapje word het hier in huis ook steeds meer klaar. Ben net begonnen met alle kleding sorteren en de kleinste maatjes even wassen en opfrissen. Steeds een klein deel zodat het lichamelijk ook allemaal nog goed te doen is.

Zaza258 en Do1981 vinden dit leuk.
  20. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Thx! Ik zie dat het allemaal wel gaat over 40 jaar en ouder. Ik ben zelf 36 jaar. De gynaecoloog zei dat ze je niet voorbij de 41 weken laten lopen maar inleiden met 39 weken doen ze niet.

Deel Deze Pagina