Februari/ Maart/ April 2022 MMM mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Palmpje, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dat is wel slim , zo krijg je nog wat slaap

    Wat goed dat de groei lijn nAar boven is ingezet! Als prematuur moet hij toch van wat verder komen
     
  2. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.521
    6.527
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! ☺️
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  3. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.521
    6.527
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Dat klinkt echt heftig zeg. Fijn dat jullie mannetje het zo goed doet ☺️
     
  4. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    501
    375
    63
    Vrouw
    Haha nou, met zijn gewicht schrikt iedereen zich in het ziekenhuis en consultatiebureau kapot. Dit gewicht zien ze eerder bij een baby van 40 weken. Idem voor lengte. Maar verhoudingen kloppen. En waarschijnlijk is dat zijn redding geweest tegen meer complicaties in combinatie met dat ik een maand plat heb gelegen.
     
    Do1981 en nizzie86 vinden dit leuk.
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    bedoelde meer dat drinken veel energie kost enzo. En dan toch de weg omhoog alweer :)

    Voor de termijn is het echt een super mooi gewicht! Gelukkig had hij dus iets van reserve :)
     
  6. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    501
    375
    63
    Vrouw
    jah om die reden moesten we ook wat langer in het ziekenhuis blijven.
    Dag 6 hoopte ze dat hij stabiel zou worden, maar hij lied al stijging zien, dus dat was super.
    En vegeet niet dat huilen ook veel energie kost
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  7. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Sorry dat ik niet eerder heb bericht, maar ik zie nu ook dat het vrij stil is in dit topic. Maar ik ben op 8 maart bevallen van een heerlijke gezonde dochter. Ik ben zo opgelucht. Ook de kraamtijd verloopt een stuk soepeler dan de eerste, dus ik mag echt niet klagen.

    Hopelijk gaat het met jullie ook allemaal goed!
     
    JosjeM, Jojo2021 en nizzie86 vinden dit leuk.
  8. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Lekker genieten van je meisje.

    Hier nu bijna 36 weken. We hebben straks weer een echo in het ziekenhuis. Ze loopt 1,5 a 2 weken voor qua groei. Na aanleiding van deze echo bespreken wat de beste opties zijn. Ze moet er namelijk ook nog een beetje leuk uitkomen. Haha. Dus misschien al eerder halen, met 38, 39 weken.. We gaan het zien. Ik vind alles prima. Ben al klaar met de laatste loodjes. Alles in huis is klaar. Dus ze mag komen.
     
    Zaza258 en JosjeM vinden dit leuk.
  9. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    501
    375
    63
    Vrouw
    Haha net zon joekel als die van ons met 35 weken zwaarder dan de meeste met 40 weken
     
  10. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Hoeveel bij de geboorte?
    Vandaag met bijna 36 weken werd haar gewicht geschat op 3600.. Moet nu dus echt gaan omschakelen naar een gevulde baby ipv een poppetje.

    Echo was allemaal oké, nu over 2 weken weer controle en dan inwendig onderzoek. X aantal dagen daarna de inleiding ( die houden we sowieso voor onszelf.)
     
  11. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    501
    375
    63
    Vrouw
    3.4 kilo schoon aan de haak. Maar wees gerust ook hij paste nog in maat 44 ( nu nog steeds romper maat 44 aan) met 57 cm :) maar maat 62 al wel in de kast gehangen. Zit zo veel verschil in kledingmaten
     
    Jojo2021 vindt dit leuk.
  12. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    nizzie86 vindt dit leuk.
  13. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    ik kwam hier nog eens kijken, maar het is erg stil hier… hopelijk is iedereen gewoon aan het genieten van haar kleintje :)

    @nizzie86 hoe gaat het met jou? Ik zie dat je dit topic hebt laten heropenen? Nu ben ik wel benieuwd ;)
     
    nizzie86 en JosjeM vinden dit leuk.
  14. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Jaaaaa, klopt! Ik wilde even vertellen dat ik inmiddels alweer ruim twee maanden geleden ben bevallen van ons zoontje. Beetje laat, maar het leven met twee kinderen is DRUK :roflmao: Ik vraag me constant af waar ik het met één kind nou eigenlijk zo druk mee had :roflmao: Maar goed, ik heb net als bij onze dochter een thuisbevalling uit dromen gehad. Hij duurde zes uur van begin tot eind en ons zoontje is uiteindelijk in de keuken geboren. Ik heb hem zelf uit me gepakt ♡ Magisch, echt. De kraamtijd was ook magisch, en ik vind het eigenlijk nog steeds allemaal magisch. Ik geniet zó van dat lieve baby’tje, en om de band tussen grote zus en klein broertje te zien ontstaan is ook echt geweldig. Kortom, ik ben heel gelukkig en ontzettend dankbaar. Vijf jaar geleden was het nog onzeker of ik überhaupt ooit moeder zou worden, en nu heb ik gewoon twee (twee!) kinderen. Wat een rijkdom ♡ Al begon het net als bij onze dochter direct na de bevalling bij mij al te kriebelen voor een derde :roflmao: We hebben nog vier emmy’s in de vriezer, dus wie weet, ooit :) Maar eerst maar eens volop genieten van de overgang van ‘stel met kind’ naar ‘gezin van vier’. Wauw, onwerkelijk nog steeds…

    Hoe gaat het met de andere meisjes hier? En met de baby’s? ♡
     
    Zaza258, JosjeM, Jojo2021 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Ik heb wel in andere topics geschreven.. Maar in deze niet meer. Was zo stil hier idd..

    Wij hebben op 31 maart onze 2e dochter verwelkomt. Na een super snelle bevalling. Echt zo'n verschil met de 1e. Dat was een inleiding, nu hoefde dat niet Ik kreeg met precies 37 weken spontaan weeën en in het ziekenhuis aangekomen had ik al 5 cm. Vliezen gebroken en toen ging het snel. Gezonde dochter alleen doordat ze met 37 weken geboren is wel wat opstart problemen. Ondanks haar gewicht van 3690 gram. Op dag 3n en 4 begon ze minder te drinken, en ze zag wat geel. Tot 2 keer toe bloed laten prikken om de bilirubine waarde te bepalen. Verloskundige vertrouwde het weinig drinken ook niet helemaal. In het ziekenhuis opgenomen. Sonde en onder de blauwe lampen ivm verhoogde waarde van bilirubine. Na een kleine week mochten we weer naar huis. Toen hebben we haar ook nog laten behandelen aan haar tongriempje en lipbandje..want daardoor dronk ze ook slecht. Onze roze wolk was dus even weg, maar inmiddels hebben we hem helemaal gevonden en genieten we van onze 2e wonder!

    Grote zus vind het nu ook leuk. Die moest in het begin even wennen. Maar stapje voor stapje, gaat ze het steeds leuker vinden. Helemaal nu er meer interactie tussen beide is.

    Wij hebben er nog 5 in de vriezer liggen.. Maar die blijven voorlopig nog even liggen. De kans is heel heel erg groot dat we ze laten vernietigen of beschikbaar stellen aan de kliniek. Ik merk dat ik de stap van 1 naar 2 best heftig vind. Daar heb ik me wel een beetje op verkeken zeg ik eerlijk. Komt misschien ook wel door onze moeilijke start.
    Gelukkig hoeven we nu ook nog niet te beslissen hierover.

    @nizzie86. Wat fijn om te horen dat het allemaal goed gaat. Rijkdom he?!
    Leuk dat je dit topic weer hebt laten heropenen.
    Is er eigenlijk ook een topic voor na de bevalling.. Of kunnen we hier wel blijven schrijven?


    Ben ook wel benieuwd hoe het met de rest is.
     
    Zaza258, JosjeM en nizzie86 vinden dit leuk.
  16. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Ik ga morgen even uitgebreid reageren op iedereen hier! Leuk dat er weer leven in dit topic is geblazen.

    Voor nu de baby een droomvoeding geven en daarna lekker zelf ook m’n nest in❤️
     
    Zaza258, nizzie86 en BB83 vinden dit leuk.
  17. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    501
    375
    63
    Vrouw
    @Jojo2021 ik denk dat we deze gewoon kunnen gebruiken had gekeken en heb geen andere meer gevonden.

    hier heeft de kleine mega veel last van reflux. Maar hij komt goed aan dus willen ze er niks aan laten doen.
    Ondertussen al weer ruim 4 maanden. Volgende week ook weer werken. Oefendagen heeft hij goed doorstaan bij de opvang

    begin juli weer controle in het ziekenhuis. Ene kant vermoeiend elke keer controles andere keer ook fijn. Vertrouw het cb niet zo
     
  18. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    @nizzie86 ik had natuurlijk al gezien dat je was bevallen, maar bij deze, nogmaals gefeliciteerd! Wat heerlijk dat de bevalling en kraamtijd waren zoals je had gehoopt.
    Je handen vrij, tja, dat is er even niet meer bij met 2 kids. Ik zoek ook nog een life hack haha, vooral de peuterpubermeid is intensss.

    Hier gaat het verder allemaal goed, vandaag is de kleine man al weer 4 maanden. Hallo, hou even op met me?! Het gaat echt te snel. Hij is zo ontzettend lief en makkelijk, wordt compleet ondergesneeuwd door z'n grote zus :roflmao:
     
    Zaza258 vindt dit leuk.
  19. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    @Jojo2021 ik heb inderdaad nog wat over je dochtertje gelezen in topics. Dat was een heftige tijd zeg.. gelukkig nu ruimte voor die roze wolk!
     
    Jojo2021 vindt dit leuk.
  20. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Wat sneu dat ie zo'n last heeft van reflux.. krijgt hij ook geen maagzuurremmers?
     

Deel Deze Pagina