Februari/ Maart/ April 2022 MMM mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Palmpje, 18 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oooh nee! Hopelijk is het niets! Ik had bij mijn miskraam niet alleen dagen eerder al bloedverlies, maar ook vreselijke menstruatiepijn en ik voelde het vruchtzakje echt naar beneden zakken. Denk dat het zo lang je geen pijn voelt, nog wel oké zal zijn. Probeer anders zoveel mogelijk te gaan liggen? Die eerste weken zijn zo killing!
     
  2. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    #82 LenaMill, 3 aug 2021
    Laatst bewerkt: 3 aug 2021
    Vraag anders ook of je mag overschakelen naar progesteron via injectie? Ik kreeg van vaginale utrogestan of amelgen ook altijd bloedverlies en mijn progesteron stond er enorm laag mee. Werd door mijn lichaam niet opgenomen.
    Ik zou zeker bloed laten prikken op progesteron. Misschien staat waarde enorm laag?
     
  3. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Ik word doorgestuurd naar de gyn. De vk denkt een vruchtje met hartslag gezien te hebben maar het was zo onduidelijk. Bij mij is inwendig niet mogelijk en uitwendig met dit termijn én haar verouderde apparatuur, is gewoon bijna niet te doen. De gyn wilde me eigenlijk pas volgende week zien maar toen barste ik in tranen uit en heeft de vk er toch voor gezorgd dat ik nu mag komen.
     
  4. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Gelukkig mag je nu al meteen naar de gyn! Hopelijk controleren ze alles goed en heb je snel je bloedresultaten. Daar haal je meer info uit dan uit je echo. Vooral progesteron mag niet te laag staan!!!!
     
  5. Romytje

    Romytje Bekend lid

    20 mei 2021
    916
    1.037
    93
    Vrouw
    Hoe laat mag je naar de gyn @Palmpje?
     
  6. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Zit in de wachtkamer. Ben er tussen gezet dus kan nog wel ff duren
     
  7. Romytje

    Romytje Bekend lid

    20 mei 2021
    916
    1.037
    93
    Vrouw
    Ik heb vanmorgen mijn eerste echo gehad, ik ben helemaal in verwarring en weet niet zo goed wat ik moet denken. Goede nieuws is dat er een kloppend hartje te zien is. Slechte nieuws is dat de groei achterblijft. Het embryo was nu 4,8 mm, terwijl het 9 mm zou moeten zijn. Gyn zei dat het een late innesteling zou kunnen zijn, maar 4,8 mm hoort bij 6+1, terwijl ik nu 7 zou moeten zijn, dat is dan maar liefst 6 dagen later. Nu over 2 weken weer een nieuwe echo. Jeetje had zo gehoopt op goed nieuws vandaag, ben nu super onzeker
     
  8. Romytje

    Romytje Bekend lid

    20 mei 2021
    916
    1.037
    93
    Vrouw
    O spannend, ik duim voor je!
     
  9. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Soms hoor je toch dat ze in het begin wat achterlopen in groei en dat later in de zwangerschap goed inhalen? Ik zou nog niet te hard panikeren. Als het hartje nog klopt, is het vruchtje nog steeds goed bezig met zijn ontwikkeling.
    Ik zocht net even op hoe groot het vruchtje bij mij was op 6w2d: 5,7 mm. Mijn gyn zei dat die klein frullekes heel hard groeien per dag!
     
  10. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Ben eigenlijk nog geen steek verder. Het ziekenhuis heeft ook niet het beste apparatuur helaas. Inwendig niet gelukt, dus moest uitwendig. Hij zag een vruchtzakje en het vruchtje zit waarschijnlijk tegen de wand aangeplakt. Hij kon geen hartje zien omdat het allemaal zo klein was. Mogelijk door het onduidelijke beeld en het vroege termijn, normaal doe je natuurlijk inwendig. Mogelijk een vroege miskraam. Volgende week weer echo bij vk zei hij. Gelukkig staat de echo donderdag al gepland bij het echobureau waar ik afgelopen zaterdag ben geweest. Zij heeft tenminste echt duidelijk beeld. Bloedverlies is bij die ene keer vanmorgen gebleven. Maar ja ook lichte krampjes er bij, dus ik hou echt rekening met het ergste scenario.. De gyn hield het op 50/50..
     
  11. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Pfff wat ontzettend slopend weer.. nog steeds geen duidelijkheid. Konden ze ook niet zien waar het bloed vandaan kwam?
     
  12. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Nee kon hij niet zien
     
  13. Romytje

    Romytje Bekend lid

    20 mei 2021
    916
    1.037
    93
    Vrouw
    Pfff jeetje wat zenuwslopend dit. Lichte krampjes zijn op zich heel normaal toch? Jeetje wat spannend tot donderdag
     
  14. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Voor jou is t ook spannend zag ik…

    Ik herken deze krampjes niet. Het is niet hevig ofzo maar niet eerder gehad op deze manier. En de gyn zei wel, lichte krampjes met bloedverlies kan wel wijzen op een vroege miskraam.
     
  15. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Heb je bloed laten prikken op progesteron?
     
  16. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Nee alleen een echo gehad meer niet
     
  17. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Ik snap je gevoel zo.. bij mijn eerste paar echo’s liep het embryo ook achter. Het is gewoon echt nog millimeterwerk op dit termijn, een meet fout is zo gemaakt helaas..
     
  18. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Zo gek! In België wordt meteen geprikt op hcg en progesteron bij bloedverlies in het begin van de zwangerschap. Als hcg te laag staat voor dit aantal weken zwangerschap, loopt het meestal helaas mis. Maar als hcg mooi is en progesteronwaarde onder de 10 duikt, dan moet er dringend progesteron bijgenomen worden in de vorm van injecties. Sommige vrouwen nemen de vaginale bolletjes progesteron onvoldoende op. En je hebt wel een waarde van liefst rond de 15 a 20 nodig om je zwangerschap in stand te houden. (Misschien later in de zwangerschap nog een veel hogere waarde...dat weet ik niet) Toen het bij mij zakte van 23 naar 19 moest ik al progesteron bijprikken. (Gezien mijn voorgeschiedenis) Nu blijf ik iedere avond een injectie zetten en worden mijn waarden niet meer gecontroleerd.
     
  19. Romytje

    Romytje Bekend lid

    20 mei 2021
    916
    1.037
    93
    Vrouw
    Hoeveel liep het embryo bij jou op achter? En bij welke echo was dat weer goed?
     
  20. Romytje

    Romytje Bekend lid

    20 mei 2021
    916
    1.037
    93
    Vrouw
    Hoe gaat het met jou vandaag @Palmpje?
     

Deel Deze Pagina