OH! Het is er zó een! Een met het empathisch vermogen van een amoebe!! Dan helemaal zeggen wat je zelf wil. hihi Weetje, ik heb op een gegeven moment een heel goed gesprek gehad met manlief. Hij vroeg mij toen... als ik jou zo zou behandelen als die nu doet... wat zou er dan met mij gebeuren? Mijn reactie was. Dat zou ik niet pikken en wij zouden hele erge herrie in de tent hebben. Toen zei hij. Waarom pik je dat dan van een ander? Is die dan belangrijker dan ik? Ik: Nee! tuurlijk niet! Hij: Waarom dan? En toen knapte er iets bij mij. nee ik pik het niet meer. Ik ga voor mijzelf opkomen. en ik behandel mensen zo als ik zelf behandeld zou willen worden. en ook al doen ze naar tegen mij. Ik hou de eer aan mijzelf. ik blijf netjes en rustig. Hoe hard ze ook gillen en rot opmerkingen maken. Dan zeg ik heel rustig. Ik vind dit niet leuk dat je je op zo'n manier naar mij uit. soms kijken ze dan gek en laten het erbij. Of iemand schoot eens in de lach. en ik herhaalde dan gewoon mijn zin en zei erbij dat de manier waarop hij zich gedroeg mij kwetste. En dat ik dat niet leuk vond en of hij er mee kon stoppen.
Ja, ik dacht het wel. Is voor de calcium / de botten. althans dat had ik begrepen. Maar ons meisje krijgt natuurlijk op geen andere manier haar calcium/melk binnen. En bij jou nog via brood en de optimel. toch? Dan zit dat toch redelijk goed toch?
Tijden: Aidan wordt 's ochtends tegen 8en wakker.... Slaapt 's middags van 1 tot 3 Gaat 's avonds tegen 7uur in bad dus ligt er rond half 8 in.....
Ach ja johhhhhhh, heb zelf ook nooit melk gedronken en leef ook nog!!!..... Maar het ging me meer om het flesje voor naar bed gaan....Dat is toch in principe niet meer nodig...>Dat bedoelde ik eigenlijk..... Niet dat het van mij niet mag hoor, maar valt me op dat veel meiden dat nog doen....Dacht dat dat toch echt niet meer hoefde op deze leeftijd......
Hai! Kom ff een abbo regelen, zit nu op de iPhone maar hopelijk morgen tijd om te reageren op de laptop! Knuf voor iedereen!
ik wilde een klein voorbeeldje geven van een kindje wat vroeger nooit snoep heeft gehad en op latere leeftijd het snoep heeft ontdekt en nu behoorlijke overgewicht heeft. Dit kom ik heel veel tegen bij mij op mijn werk... en ik ben zelf ook een ervaringsdeskundige daarin... helaas. Ik weet niet wat de verdere reden is om geen snoep te geven maar dit zou kunnen gebeuren... ik zeg hiermee niet dat je het moet doen. Maar denk er over na. En misschien kan je op internet iets vinden van onderzoeken die hierover gepleegd zijn. Want die zijn er...
ja ze raden 300 cc zuivel aan. Daar zit dus ook bv een toetje bij of kaas enz. Ik drink ook nooit melk eet wel kaas enz Ja flesjes voor het slapen gaan daar zijn me al vroeg vanaf gegaan.
nou, ehm... ons meisje wil haar melk niet uit een beker. Logisch. De peptie stinkt tegen de klippen van de dinges aan... je weet wel En omdat we het gezeul van de fles en de peptie naar de kdv zat waren zijn we het savonds gaan geven. lekker nog ff kroelen tijdens het boekje voorlezen en tegelijk de fles. kroelen FIJN! hihi
Ik weet het..... Ben zelf een enorme zoetekauw en probeer Aidan hier eigenlijk voor te beschermen....Maar het is niet zo dat hij nooit wat anders krijgt hoor.... In principe hanteer ik iedere dag dit rooster......maar in het weekend krijgt meneer ook weleens een speculaasje, of zoals nu kruidnoten....Maar ik vind persoonlijk chips ed echt niet nodig.....daar zitten alleen maar foute dingen in.....maar natuurlijk wordt Aidan ook ouder en zal hij in aanraking komen met snoepjes. Dat zal ik ook echt niet tegengaan, maar.....vind het nu vaak echt niet nodig + weet niet zo goed wat ik hem dan wel en niet wil/kan geven.....
Ze is meestal wakker rond 7.30 in de ochtend. Dat laten naar bed gaan heeft er mee te maken omdat arun ook van alles en nog wat doet het is s avonds te druk. Ook douche eten drinken aandacht. vriend laat terug van werk. Als het mij niet lukt haar avond eten geeft hij meestal nog bij hem doet ze het wel Rond 20u zitten we meestal allemaal rustig op onze stoel en begint gtst en dan gaat ze naar bed. En is Arun ook rustig. Die gaat rond 21 u naar bed dan begint hier de rust pas
Ja dan snappen de meeste denk ook gelijk mijn probleem. Omdat Arun al veel ouder is eet die al van alles en nog wat mee. Die kan ik niet altijd nee verkopen dat pikt hij niet meer maar als hij krijgt krijgt karishma natuurlijk ook. Kan geen onderscheid maken tussen die twee.
Je zou zo nu en dan eens zo´n goodie chipje kunnen geven (ik geef geen hele zakjes en ik geef dit geloof ik 1 keer in de maand(in 2 delen dan). Is gemaakt van gepofte mais met paprika kruiden erover heen. Misschien kan je ze ook zelf maken?! Of iets anders zelf oh! leuk! Samen bakken enzow. maar het is echt neit erg om je kindje iets lekkers te geven.
Maar kan je dan niet bv chips alleen in het weekend geven pnirmal? En als je nee zegt tegen arun is het toch nee! Moet ie maar gaan accepteren toch
Ik vind dat je daar wel onderscheid in mag en kan maken.....+ je kan ook zeggen: je mag iets als K. 's middags op bed ligt of als ze 's avonds op bed ligt.... Nu heb ik het idee (maar verbeter me als ik het fout heb) dat K best vaak echt zoetigheid krijgt....zoals bijv chips ed.....Ik snap dan best dat ze haar "normale" eten niet eet.... En nogmaals: waarom na het avondeten nog een boterham??? Ikke nie snap???!!!
Ik vraag ook altijd aan mijn man: - krijg ik van jou een nieuwe auto??? maar die krijg ik ook niet hoor! Als ze toch avondeten op heeft dan is het toch prima.....nu weet ze dat ze toch nog wel wat anders krijgt waardoor ze haar avondeten minder eet....Je moet juist structuur bieden door te zeggen: dit eten we, en iets anders krijg je niet....Dan gaat ze vanzelf leren dat dat haar laatste maaltijd is en dat ze haar buikje dus goed vol moet eten..... Snappie???!!!
@ Knor, ze mogen tegenwoordig alles hebben. Als jij een chipje eet. zo hij ook een mini handje mogen. Eet jij een koekje zou hij er ook zo een mogen. Maar b.v. een halve. Zo heb ik dat begrepen. (ik geef zelf liever de kind vriendelijke varianten... hihi.) wil nu niet zeggen dat mevr hier iedere dag zit te snoepen. Absoluut niet! Meestal is het fruit of groente. En soms zegt ze koekje. En dan zeg ik ok. samen een koekje. Gezellig thee leuten op de bank.