Februari mama.s 2010 deel 11!!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door pnirmal, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Goedemorgen,

Ninja, ik hoop echt dat jullie kleine meid nog ff mag blijven zitten. Hopelijk stoppen de weeen snel helemaal. Waren je vliezen trouwens nog heel?
    Dikke knuffel iig.

@schoentjes, ik haal ze wel altijd in de winkel, vind passen toch wel erg belangrijk met schoenen. Maar waar dat is elke keer anders; net waar ik tegen een leuk paar aan loop. Pas trouwens een paar bij de van Haren gehaald, maar daar vond ik de collectie een beetje tegenvallen. Alles van hetzelfde.

Hier op zich lekker geslapen, ondanks dat ik nog een uur heb wakker gelegen ergens. Heb trouwens gedroomd dat ik de kleine gewoon bv kon geven en dat we dus snel naar huis konden. Nu maar hopen dat dat ook echt zo is.
    Vandaag aardig vol dagje. Vanmorgen bakkie doen bij mn schoonouders, daarna naar huis en kan Stijn slapen, daarna naar de kerk en vervolgens naar mijn ouders en daar eten we dan ook mee. Ben benieuwd of mn schoonzusje er ook is; die is woensdag uitgerekend. (en mn ouders gaan zaterdag voor 4 weken naar Australie en die zijn bang dat wij allebei dan gaan bevallen als hun net in het vliegtuig zitten)

2. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    goeiemorgen!

ninja ik hoop ook dat de kleine meid nog even wacht!

nelta wat een rot tijd gaan ze.. precies 2 die op springen staan! Waar gaan ze heen in australie?

Wij kopen ook schoentjes in de winkel om te passen.

gister sinterklaas gevierd! T heeft genoten!

fijne zondag allemaal!

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Tja, zij hebben ook 9 maanden van tevoren geboekt. Ze wisten van mn schoonzusje dat ze bezig waren en wij hebben wel eens een opmerking laten vallen. Tja ik vind het op zich wel jammer, hoop daarom ook wel weer eigenlijk zo laat mogelijk te bevallen.

Ze vliegen eerst naar Sidney, zijn daar een paar dagen, gaan dan met de auto naar Melbourne en vliegen vandaar naar Tasmanie en zijn daar een de rest van de tijd. Mijn broer woont daar in Margate (net onder Hobart) en die hebben een kleintje van een half jaar, die ze nog helemaal niet hebben gezien.

4. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Goede morgen meiden,

Bram heb ik maar weer naar bed gebracht die arme schat was alweer bek af. Hij was ook vroeg wakker. Ik denk dat hij van de pijn wakker word en zodra de zetpil zijn werk gaat doen dat weer wil slapen.
    Dus maar weer lekker naar bed dan maar een keertje niet bij zijn papa gaan kijken tijdens het voetballen.

Nelta ik hoop dat je droom waarheid mag worden. Het zou toch super zijn als de bv zou lukken en je snel weer thuis mag zijn.
    En wat spannend dat je schoonzus ook bijna uitgerekend is.

Bellie had je al wat gehoord van de baan en d uitslag van je mee loop dag.

Ninja hopelijk zijn de weeën afgezakt. Goh wat een spanning en stres heb je al de afgelopen week doorstaan.

5. littledreamer

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    nelta is dus ook spannend dat ze hun andere kleinkind gaan ontmoeten!

lt arme bram! Zal ook echt wel zeer doen! auw!

Ik heb t even gehad! Ik moet nieuwe schoenen hebben.. dus ik zeg tegen vriend gaan we die vandaag even halen. Nou hij MOET eerst sporten!! dus voordat we straks weg zijn is het 13.30. En dan hoort T naar bed te gaan!
    Ik word hier zo boos over! Ik zorg bijna 24/7 voor T. heb het afgelopen jaar NIKS voor mijn zelf gedaan zonder T. En meneer MOET 3 keer in de week sporten, 1 avond per week vrienden over de vloer (of daarheen) als zijn vrienden hier zijn blijf ik hier 2x weggegaan en toen was T iedere keer wakker... dus als ik dan thuis kom is het gelijk hem weer in slaap zien te krijgen!
    En als ik hier over met hem praat dan zegt hij ja maar ik werk 6 dagen per week (dag 6 wil hij zelf, is bij een vriend) en ik werk maar een paar uurtjes .. maar doe wel T en het huis. Ik heb net de was zo laten liggen en gezegd je ziet maar hoe je werkbroek gewassen word! ik heb t zoooooooooooooooo gehad even!

Ik moest dit even kwijt! Sorry!

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik moet zeker nog wel 5 dagen blijven. Ctg zag er goed uit. Heb ook een stuk minder weeen gelukkig. Maar krijg nog 2x een spuit voor de longen en moet de weeenremmers met 30 mg per dag afbouwen en daarna kijken ze hoe het gaat.

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    LD: herken het wel een beetje hoor wat je zegt. Maar hier kunnen we er gelukkig wel normaal over praten. Meestal is mannetje degene die zegt: Ga even lekker weg! Even het huis uit zonder kinderen. Mja, ik ben dan weer degene die zegt: Wat moet ik gaan doen dan?
    Wat wassen betreft: Groot gelijk! Ik zou het hem ook mooi even zelf laten doen! Oke, hij werkt misschien wel 6 dagen, maar hij heeft wel tijd om vrienden uit te nodigen en te gaan sporten, dus kan hij makkelijk ook zelf even een was erin gooien en eventueel strijken!

LT: Aaah arme Bram. Hopelijk is de pijn over een paar dagen wat minder. Vertroetel hem maar lekker!

Ninja: Pfff, sowieso nog 5 dagen ziekenhuis. Hopelijk blijven de weeën weg als je helemaal van de remmers af bent. Als de weeën nou weer komen, laten ze het dan gewoon gaan, of proberen ze zo lang mogelijk te remmen? Sterkte meisie!

@hier: Strakjes naar mijn schoonouders sinterklaas vieren. We zouden dit jaar geen gedichten doen, maar kon het niet laten en heb een algemeen gedicht gemaakt waar iedereen in voor komt. Uiteindelijk is het 4 pagina's lang geworden hihi:p.

Het is net alsof Dinand iets doorheeft, want meneer heeft uitgerekend vandaag geen zin om te slapen. Was de hele ochtend al hyper. Zo nog maar even proberen op bed te leggen, en als hij niet wilt slapen, dan gaan we maar wat eerder weg!

8. littledreamer

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Ninja jeetje 5 dagen hopelijk gaan de weeen helemaal weg!

bellie strijken doe ik wel!! anders kan ik ook nog is nieuwe kleding gaan kopen! Heel veel plezier met sinterklaas vieren!

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb net gestemd op Fabienne.

lt ook niet makkelijk dat met je man. Gewoon eens goed zeggen wat je er van vind en je kleintje een dagje bij je man laten en hem eens lekker alles laten uitzoeken plus het hh even laten kijken wat die dan zegt. Moeder ben je niet zes dagen in de week maar 24/7;) dus werken net zo hard.

Ninja meis wat fijn dat die weeenremmers lijken aan te slaan. Vijf dagen ziekenhuis is niet niks maar probeer even zo ook tot rust te komen heb je genoeg tijdschriften gekregen je laptopje bij je. ?

En hoe is het met Sem wie vangt hem nu op?
    Als ik dicht bij had gewoond had je hem wel hier mogen brengen en dat meen ik.Knuf.

K slaapt. En rond een uur of drie komt de visite gaan we pakjes middag houden. Leuk!!

Fijne dag allemaal.;)

10. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Jeetje Ninja,

Schrik van je berichtjes!!!

Ontzettend veel sterkte en beterschap!!! Hopelijk zakken de weeen helemaal af en blijft de kleine nog even lekker in je buik zitten......

Heel veel sterkte!!!

Liefs

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ninja, hopelijk blijft het zo en zakt het nog verder af, zou toch mooi/beter zijn als ze nog een paar weekjes blijft zitten!

LD, wat vervelend... wij hebben dit eigenlijk niet echt, eerder omgekeerd :) Zo hadden wij vandaag een klein akkefietje omdat mijn dochter een zware griep te pakken heeft (sinds vrijdagavond hoge koorts). Morgen moet er dus iemand bij haar thuisblijven. En ik moet dinsdag hoorcollege geven, maandag is veruit de zwaarste dag van mijn week (12 uur ben ik meestal kwijt om het voor te bereiden, het zijn twee colleges achter elkaar). Eerst zou ik dan vandaag proberen thuis alvast te doen zodat ik morgen met haar kan zijn. Maar ik heb lang niet alles bij me en ben natuurlijk zwanger, moe, misselijk en heb mijn zondag eigenlijk heel hard nodig om bij te komen. Dat realiseerde mijn man zich en zei toen (eerst bozig) 'dan blijf ik wel thuis, zoals altijd wanneer ze ziek is'. Ze heeft misschien 2 keer een keer hoger dan 38 gehad op een kdv dag, dus eh, echt vaak is dit niet geweest. Nu voel ik me natuurlijk enorm schuldig. Want het is waar dat afgelopen jaar alles voor mijn proefschrift moest wijken. En met het onderwijs ben ik helaas praktisch onvervangbaar door krapte in bezetting, ik heb alleen mezelf ermee als ik een college laat vallen. Dus komt het weer op zijn schouders neer :( Ik werk contractueel 32 uur, mijn man 36. In de praktijk werk ik 36-40, en hij 32 omdat hij ouderschapsverlof heeft (ik niet). Dat we dit gedoe weinig hebben komt denk ik doordat we in principe alles zoveel mogelijk 50-50 doen. Ik geef bv, en het nachtelijk gebeuren is altijd voor mijn rekening (nogsteeds...). Maar ik denk dat iedereen het met een jong gezin moeilijk vindt om de 'lasten' goed te verdelen. Toch klinkt het bij jou alsof hij vindt dat hij meer recht op 'eigen tijd' heeft dan jij. Tijd met je kind, hoe je dat ook went of keert, is niet hetzelfde als tijd voor jezelf. Ik heb ook beide nodig - en voor mij is werk tijd voor mezelf ;) Zou het je helpen om juist meer te werken? Of wil je dat niet?

Hier ligt R enske dus maar weer in bed, hoorde haar net wel even piepen maar ze is weer gaan slapen. Er zit echt niks bij vandaag... toen de pcm was uitgewerkt steeg de koorts weer naar 39,7 :( Ze probeert zich enorm groot te houden en wil pertinent niet naar bed (tenzij ik naast haar lig en haar de borst geef, dus dat doe ik natuurlijk dan maar). Ik ben zelf gelukkig wel wat beterend qua misselijkheid. Het wordt echt weer minder, godzijdank.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heel verhaal maar snapje;) en beterschap met Renske.

Heeft ze buiten de koorts nog ergens last van?

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

hey meid bedankt voor je bptje!!!
    sem is nu bij min ouders ik mis hem!!! ma is ie bij me vriend dinsdag bij vrienden ivm met de begrafenis,wo bij me schoonzusje,donderdag komt mijn moeder in huis, en vrijdag weer bij me schoonzusje en dan het weekend weer bij me vriend. Dus gelukkig is alles geregeld voor deze week

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    @ de andere meiden ik vind jullie berichten en steun ook erg fijn het doet me goed om hier me verhaal kwijt te kunnen!!! Heel erg bedankt. Jullie zijn ondertussen toch wel vrindinnen geworden. Jammer dat we elkaar zo weinig in real life kunnen zien!!!

15. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Zo hier weer thuis... Eerst gewerkt ging goed... ook met oudere zoontje gebouwd met duplo omdat zijn mama niet kon bukken vroeg hij of ik wou helepn, lief!!

Daarna vriend opgehaald en naar mijn ouders gegaan, daar eerst gegeten... en toen: werd er ineens heel hard op de deur geklopt... Jaylinn schrok ervan hihih!! Mama moest wel mee naar de gang. Daar stond een zak met cadeautjes ze was helemaal gelukkig. Jaylinn heeft een chou-chou pop gekregen (die ziekjes is, hoest pijnlijke keel heeft, rode wangetjes, huilt, lacht, met flesje, tongspatel, medicijntjes, lepeltje en speentje) dora memory, dvd dora, een chocolade letter en zakje spekjes en pepernootjes. Devin heeft een politiepoppetje met hondje, een dierentuinpoppetje met diertje, een politiemotor en een graafauto van duplo, dvd van bumba, chocoladeletter, spekjes en pepernootjes gekregen... Wat was ie trots :D:D

Zeeer geslaagd dus!! Jaylinn wou d'r pop ook meteen naar bed, want de pop is ook een beetje ziek en net zij... Zegt ze!

Nu lekker op de bank met warme choco met slagroom! De moeheid slaat echt toe... ben gesloopt, al heel de dag ontzettend moe. Misselijk ook wel maar omdat je bezig bent valt t wel mee... maar daarna slaat het ook toe.

16. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Vind ik ook!! En daar zijn we ook voor!! Tis idd jammer dat we elkaar zo weinig kunnen zien, tis ook grotendeels de afstand :)!

Meis veel sterkte de komende dagen!! Hoop dat je meisje nog even in je buik kan blijven zitten... Knufff

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Rustig hier vanavond.

Vanmiddag sinterklaas gevierd en karishma is behoorlijk verwend.

Ze heeft een poppenwagen met pop gekregen van mijn moeder.
    Een keukentje van mijn vader.

Van mij heeft ze stiften kleurpotloden klei met vormpjes sinterklaas boek met cd een leesboek met winnie de pooh met flapje en nog wat van me zusje heeft ze wat gekregen een babybadje met spulletjes. Ze is dus behoorlijk verwend. O ja en nog een chocoladesint.

Arun twee spellen en domino en van de week heeft hij nog wat gehad.
    Van mijn moeder heeft hij ook een spel gehad voor de wii.

Was een geslaagde middag morgen even wat foto.s uplouden.

Morgen dus ook sint vieren op het kdv wel jammer dat ik er dan niet bij mag blijven.

K had het trouwens snel door die cadeautjes haha. Ze pakte ze vol trots aan. :D

Fijne avond allemaal.

Ninja graag gedaan meid en zo te lezen is het goed op gelost het oppassen van Sem. Tuurlijk mis je hem maar hij heeft het hopelijk ook goed bij de fam en je vriend toch;)

Super m jij ook een leuke middag gehad met de sint zo te lezen en je kinderen hebben ook leuke spulletjes gehad. ;)

18. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Navond!

Ninja, hoe is het meisie? Hopelijk slaapje vannacht lekker,dat zal je goed doen! Dat je Sem mist snap ik! Toen ik net van Fabiënne bevallen was, moest ik ook 2 dagen blijven, en hoewel Dinand elke dag geweest is, vond ik het vreselijk als hij weer naar huis moest. Het was toch maar 's morgens een uurtje, en 's avonds een uurtje. Zat elke avond te janken als hij weer weg ging. Hormonen zullen we maar zeggen. Maak je niet te druk meid! We duimen hier voor je dat ze nog lekker een aantal weken zal blijven zitten! Knuff!

Hier ook sinterklaas gevierd. En ook hier zijn we schandalig verwend. Maar was wel een drukke middag zo. Dinand was het op een gegeven moment echt wel zat. Hij vond op den duur het cadeaupapier in de lucht gooien leuker dan zijn cadeautjes whaha:p. Valt me mee dat hij door alle indrukken lief is gaan slapen!

Ga nog even aan de plak. Dinand heeft een eerste woordjesboek (met van die zoekplaten), en daar moeten nog stickers ingeplakt worden. Ga ik maar even doen, kan hij morgen fijn boekje lezen!

Slaap lekker allemaal!

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Goedemorgen,

Ninja, hoe is het nu met? Kan me voorstellen dat je Sem mist. Ik hoop ook echt dat wij straks niet lang in het ziekenhuis hoeven te blijven, zeker ook voor Stijn. Er gaat al zoveel voor hem veranderen.

Evenstar, beterschap met Renske.

@tijd voor jezelf, hier hebben we het gelukkig aardig verdeeld.

@sint, volgens mij hebben wij allemaal erg lieve kindjes gehad als ik het zo lees ;).

Hier zo ff Stijn bij mn schoonmoeder brengen, dan door naar naailes en manlief naar de kaakchirurg. Daarna door naar de gyn, kunnen we eindelijk een keertje samen; gelijk ook maar eens vragen wat het beleid bij ons wat betreft doorlopen, dan weet ik tenminste waar ik me kan instellen. Dan Stijn ophalen, ff slapen en vervolgens met zn allen naar de kapper. Vanaaf nog een keertje naailes, want anders ik wil die fietskar eigenlijk afhebben.
    Verder had ik vanmorgen ineens een bloedneus, dat heb ik echt nooit, misschien wel eens als kind. Straks maar eens vragen.

En nog ff een lieve spam van Stijn, die ging een kusje geven op mn buik.

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Nelta, bloedneuzen heb ik tijdens het laatste trimester bij Renske ook veel gehad. Verder nooit, misschien heel soms als kind. Heeft met de verslapping van je vaten te maken, is niks zorgelijks (tenzij je echt leegloopt natuurlijk). Mooie foto :)

Deel Deze Pagina