Februari mama.s 2010 deel 11!!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door pnirmal, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammamia

mammamia Niet meer actief

Ja, is ook wel erg hard. Misschien had ik een wat milder stukje op moeten zoeken, maar zoals je zegt: zo is het wel! (idd voor de Chr. onder ons dan)...

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hihi, is niet van mn eigen hoor:D hadden thuis een computerspelletje waarin 2 vissen gingen trouwen en dan zei die "ambtenaar" gevisseliteerd als felicitatie en daar moest ik ineens aan denken vanmiddag:D

Weer een stapje dichter bij het dopen:)
    Hoe gaat het trouwens met je belijdeniscatechisatie, of deed/doe je dat niet? In t voorjaar ga je toch belijdenis doen? moet je wachten met dopen of mag dat eerder?

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ow ennuh, gebruikt jullie dominee het/een standaardformulier of een eigen?

4. mammamia

#1144 mammamia, 8 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2011
    Verbond

God wil zijn gemeente niet alleen ontmoeten, Hij wil een blijvende verbinding aangaan met mensen. Zoals het huwelijk een verbond is tussen 2 mensen, zo gaat God een verbond aan met zijn gemeente. Er wordt in de bijbel dan ook wel over de bruid van Christus gesproken. Dit kan alleen niet zomaar gebeuren. Wij mensen zijn totaal geen gelijkwaardige partner aan God. Het grootste probleem dat tussen God en de mens in staat is de zonde. Geen enkel mens is namelijk in staat volkomen recht te doen aan God en aan andere mensen, zoals God dat in zijn wet van ons eist. De bijbel verhaalt heel duidelijk dat God zelf dit probleem heeft opgelost doordat Jezus de schuld van alle mensen op zichzelf heeft geladen door te sterven aan het kruis. Hierdoor kan God weer een verbinding met de mens aangaan. In de doop en het avondmaal worden dit verbond duidelijk zichtbaar. Dit zijn zichtbare tekenen die ook sacramenten worden genoemd.

Zo is het wat milder denk ik?!?

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Hoewel onze kleine kinderen dit alles niet begrijpen, mogen we hen toch niet van de doop uitsluiten. Want zonder dat zij het weten, hebben zij ook deel aan de verdoemenis in Adam en zo worden zij ook zonder het te weten in Christus tot genade aangenomen. Immers, wat God zegt tot Abraham, de vader van alle gelovigen, geldt ook voor ons en onze kinderen: ‘Ik zal Mijn verbond oprichten tussen Mij en tussen u, en tussen uw zaad na u in hun geslachten tot een eeuwig verbond, om u te zijn tot een God, en uw zaad na u in hun geslachten tot een eeuwig verbond, om u te zijn tot een God, en uw zaad na u' (Genesis 17:7) . Hetzelfde verklaart Petrus met deze woorden: ‘Want u komt de belofte toe en uw kinderen, en allen die daar verre zijn, zovelen als er de Heere onze God toe roepen zal’ (Handelingen 2:39). Daarom heeft God vroeger bevolen de kinderen te besnijden. Deze besnijdenis was een zegel van het verbond en van de gerechtigheid van het geloof [Romeinen 4:11].
    Zo heeft ook Christus de kinderen omhelsd, de handen opgelegd en gezegend [Markus 10:16].
    Omdat (onder het nieuwe verbond) de doop in plaats van de besnijdenis gekomen is, behoort men de kleine kinderen als erfgenamen van het rijk van God en van Zijn verbond dopen. De ouders hebben de plicht hun kinderen in het opgroeien hierin uitvoeriger te onderwijzen.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    misschien dat dat een duidelijker stukje is voor euh, ik meen Back? over voor je eigen of voor je kind...

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ninja, heerlijk dat je weer thuis bent. Ik hoop ook echt dat wij straks niet lang hoeven te blijven. Lijkt me helemaal niks in het ziekenhuis.

Ladytijger, Stijn heeft alleen over baby, broertje of zusje snapt hij niet volgens mij.

Mammamia, dat is ook de reden waarom wij Stijn hebben laten dopen (en straks de kleine). Hoe klein ze zijn, ze mogen dan al bij het verbond horen.
    (natuurlijk beloof je als ouders ook wat aan de doop, en dat is sowieso al lastig en zeker als je het alleen moet denk lijkt me)

8. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Mammamia: ben heerlijk home alone. Fabiënne ligt lekker op de grond te spartelen en te kletsen (heb haar om 21.30 maar wakker gemaakt voor de fles). Dinand slaapt, ik heb een glas rosé en een zak lays oven cheese onion, dus ik geniet hihi:p

9. mammamia

Ik heb over 2 weken de laatste belijdenis catechesatie.

Zowel mijn belijdenis als de doop van Etienne gebeuren in dezelfde dienst en wel op zondag 15 januari:D

De dominee gebruikt een standaard formulier naar mij toe en moet nog even kijken hoe hij het van Tom invult. Dat was ook anders tijdens ons trouwen... daar is in onze gemeente gelukkig de ruimte voor...

10. mammamia

Dus niet echt home alone? hihi... waar is je grote man?

ennuh eet en drink smakelijk;)

Hoe is het met de luizen in huize Brauns?

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Grote man is naar z'n vereniging. Is hij elke donderdagavond heen! Maar is niet erg, vind het ook wel lekker om een avondje voor mezelf te hebben!:D

Tja, die luizen heb ik buiten de deur gezet hihi:p. Nee Dinand had er 1 en ik had er ook maar 1. We hadden beide wel wat neten (eitjes), maar meer dan dat komt er niet uit. We zijn er dus echt wel optijd bij geweest. Voorlopig blijf ik de komende 2 weken lekker kammen. Ik heb gewoon al 2 dagen geen jeuk meer op m'n koppie, en das echt zo'n genot hihi:p.

12. mammamia

Vereniging van? een avondje zonder vrouw en kids? :p

Fijn dat je geen jeuk meer hebt. Kan me nog vaag herinneren dat ik ze ook heb gehad en dat die jeuk niet te harden was... en wat vindt Dinand ervan als je zijn haartjes met zo'n netenkam kamt?

13. Dat was ook de eerste naam die in mij op kwam :D Heel vreemd!

14. Wij hebben net via MP een 1-pers bed gekocht voor Sam. Nu nog ergens een goed matras kopen.

15. mammamia

Ja, weet ook heel niet hoe ik erbij kom maar wat toevallig dat jij die dan ook had;)

Ik zat net op hipdesign alvast naar een fotoalbum te kijken die ik voor Etienne's 2e verjaardag wil maken, daar heb ik er vorig jaar ook 1 zelf gemaakt en leek me wel leuk om het een btje in dezelfde stijl te houden en ik vind de albums daar erg vrolijk. Ging ik ook nog ff bij de geboortekaartes spieken en zag ik de naam die wij eventueel voor een meisje bedacht hebben (mochten we die ooit krijgen) ik vond het geboorte kaartje niet heel speciaal, maar wel weer toevallig dat die naam er tussen stond...:D

16. mammamia

Goed bezig!

Wij wachten nog ff met een 'groot' bed...

17. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    De schietvereniging! Is inderdaad een avondje zonder zeurende vrouw en miepende kids hihi:p.

Die jeuk was idd niet te harden. En het vage was dat ik hier dus al weken last van had. Ben er zelfs nog voor bij dedokter geweest. Die had het over een allergische reactie want hij kon niets vinden. Nouja, nu weten we iig waar het aan heeft gelegen!

Dinand vind het kammen de ene keer prima, de andere keer minder leuk. Maargoed, het moet gebeuren, dus zet hem meestal in zijn kinderstoel, dan zit hij tenminste stil hihi:p.

18. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier ook nog geen groot bed. Zolang hij niet uit z'n bed klimt blijft hij lekker in z'n ledikant liggen!:p

19. mammamia

Ik krijg spontaan overal jeuk nu ik het er weer aan denk hihihi...

20. mammamia

Idem dito

Deel Deze Pagina