Februari mama,s deel 5!!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mommy1983, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ nee zeggen is niet het probleem. Daar luistert ze wel naar als het gaat om afblijven.
    Maar het gaat om aandacht willen hebben. Of ergens geen zin in hebben. Dan zet ze de boel op stelten. Niet normaal meer... *zucht*

Truste!

2. mammamia

mammamia Niet meer actief

Ik heb nu al 2 keer pap aangeboden in een bordje en dan met een lepel geven maar na een paar hapjes heeft meneer er alweer genoeg van, dus dat schiet ook niet op...

Nou, weltrusten dames... X

3. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    supper mommy mogen jullie er niet bij blijven? hier mag juist iedereen mee opa's oma's
    wat ik dan wel weer erg vaag vind dat broertjes of zusjes niet mee mogen, heb dus gelukkig oppas kunnen vinden voor meneer morgen.

mannetje is hier nog aan het werk zal wel laat worden. zo dus heerlijk lekker naar bedje toe

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Pfff en hoop bij gelezen. Ga me best doen om te reageren.

Mir jakkes bahh grr. En mooie pietefoto. Goude tip wat betreft poep probleem, Ze is een meisje en ze zijn vaak sneller dan jongens misschien gaan proberen al met wat zinderlijkheids traning, Ze weet dat ze gepoept heeft.

Super m vervelend nog een ehbo er bij. En veel plezier op de peuterspeelzaal morgen. Hier mochten de moeders er ook niet bij blijven toen Arun op de peuterspeelzaal zat. Idd dan was het te druk die kleintjes zijn dan ook vaak druk.;)

Nelta vervelend van dat patientedossier. Hoop dat het snel opgelost is word. En de waterpokken, kan je niet echt advies geven Arun kreeg de waterpokken toen die zes was.

Een leuk verhaal daar bij was dat vaders het ook kreeg heb me rot gelachen.;)

Mamamia ik dacht ook aan een bordje pap voor het slapen gaan de rest flesje dus half pap half fles voor het naar bed gaan. Verder Karishma komt al van af vijf maanden elke nacht even wakker duikt dan bij haar vader. Op het moment als hij naar zijn werk gaat om vijf uur is zij ook wakker en wil een fles.

Kindjes die moelijker eten ja ik denk dat het bij de leeftijd hoord fruit gaat wel (Als ik de Teletubbies als afleiding bij de hand hebt) Avond eten mij lukt het helemaal bijna niet meer vaders is wat strenger maar die is niet altijd op tijd. Ik dwing niet meer meestal probeer ik daarna nog een toetje. Avondfles vanaaf ook de helft op.

Donder streng toespreken en dan een boze dochter krijgen. Hier andersom hier word ze verdrietig. Maar ik zet wel door en troost haar daarna wel maar aan mijn stem merkt ze dat ze iets niet mag. En o ja mijn haren die zijn op moment favo. Ze kijkt me aan pakt me haar en trekt er aan met een gezichtje van zo ma hihih. En dan rustig nee zeggen met een stalen gezicht ik ;) Nog even en ik heb geen haar meer over.

Guppenkop idd overstappen en los staan eventjes is idd een voorboden van lopen. ;)

Hier gaat alles verder goed dacht vanmiddag Karishma word ziek ze had wat verhoging ben benieuwd. Was bijna 38 precies te zijn 37.9;).

En spelen word leuk steeds leuker, We doen geven en nemen en ze geeft haar spulletjes al aan mij een pop dan zeg ik mama.s kind en die geef ik een kusje. Zij lebbert hem daarna helemaal af haar manier van kussen zo schattig. Heb een boekje van Dikkie dik gaat in bad die mag ik voorlezen ze slaat voor mij de bladzijde om. ;)
    Het bad rituweel betekend een waterballet in de huiskamer ze spat alles nat en wat een lol :p

Zo heb ik genoeg getikt denk wel toch.

Als ik iemand vergeten ben sorryyyyyy;)

5. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Navond dames! BEn moeeee, blehgie, zo lekker m'n bedje in!

Hier vandaag intake VK gehad. Ben alleen gegaan, had zoals ik al verwachtte geen boeiende dingen. Alles stond nog in hun computer wat ze zo klakkeloos over konden nemen. Al met al ben ik wel 3 kwartier binnen geweest hoor hihi:p. Was wel gezellig:p.

Gup, nog geen ongi????? Oeeeeeeh spannnennnnd, ik duim voor je:D:D:D.

Mammamia, denk dat wat je gedaan hebt wel goed is hoor. Dinand krijgt nu om 19.15 zijn laatste flesje van 180+6 en slaapt daarna door tot 8 de volgende dag. Misschien is het gewoon een periode waar hij even doorheen moet.

Verder is er niets blijven hangen van hetgeen wat ik gelezen heb. Ben vandaag erg druk geweest met sint cadeautjes kopen en inpakken. Manlief is echt een spelletjesfanaat. Heb voor hem het logo bordspel gekocht. Lijkt mij een erg leuk spel (stiekum zag ik hem liggen en dacht ik: hé, dat spel wil ik al een tijdje hebben, ik koop hem wel voor manlief, heb ik er ook nog wat aan whahaha:p. Sssssst niet verder vertellen hoor hihihi:p.

Ik ga mijn heerlijk opgewarmde bedje opzoeken. Ik ga al een paar dagen veel te laat slapen, en nu ook weer (pfff, ben blij als ik wat meer energie heb, vind mezelf totaal niet gezellig de afgelopen 2 weken. Komt wel weer goed)

Nu eerst een rennie innemen, maagzuur, bah!

Slaap lekker meiden!

6. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Nee wist ik niet!

Ik dacht juist nu, omdat ze wanneer ze op sokjes loopt, op d'r hakken gaat staan en scheef enzo..

7. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Gatverdegatver! Snap dat je daar van baalt!

8. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Poeh, hier niet.

Ze begint heel hoog en hard te gillen van woede of ze lacht met een stiekeme snoet naar me.
    Moet erg uitkijken en consequent zijn!

9. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    de kinderfysio en iemand van het revalidatiecentrum waar ik met Elise ben geweest omdat ze nog niet liep zeiden dat ze wel schoenen aan mogen maar met een flexible zool dat is juist beslangrijk ze mogen dus echt wel schoentjes aan teminste als je de zool dus dubbel kunt doen!!

zo heerlijk onde de doche geweest hier oudste is ook wakker heeft zo ook sinterklaas op school zoals zo veel kids. zegd ze gisteren heel lief papa wil je de houtkachel wel uit doen straks want anders krijgt zwarte piet het wel te heet hoor.

pff zie zo tegen straks op he de ex van mijn man is straks ook op de peuterspeelzaal. na afgelopen weekend heb ik helemaal een hekel aan dat mens pffff hoe kun je je dochter zo voor de gek houden.
    Anne zou afgelopen weekend daar heen gaan( niet dat het erg is dat ze hier is gebleven) beld ze ineens vorige week vrijdag op jah bla bla bla haar zoontje was ziek en wat ze dan nu moest doen ze wou anne liever niet ivm besmetting van verkoudheid. Tja net of ik hier Anne op straat kan zetten als wesley of Elise ziek zijn. Maar goed heb toen gezegd dat ze haar ook wel een ochtend of middag kan ophalen en dan zelf wat leuks met haar kan gaan doen. denk denk denk denk enz, nou jah werd dus zondag middag, maar waar denk je waar ze toen is geweest gewoon daar in huis, maakt nogal een verschil of ze er vrijdag heen was geweest en wij haar zondag avond hadden opgehaald of hoe het nu is geweest kereltje was namelijk nog steeds verkouden. Anne snapte er ook niks van ze voelde ze zich weer afgewezen door haar moeder. En dan moet ik haar straks zien kost me dan erg veel moeite om mijn mond dicht te houden maar ga dat wel doen natuurlijk maar ga er uiteraard heen voor Elise dat ze een leuke ochtend heeft met sint en piet

Tot laters dag dag

10. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Hier ook al wakker. Jaylinn is behoorlijk aan het hoesten, en als ze dan hoest blijft ze erin lijkt wel. Dus toch maar ff naar de ha. Devin is boos omdat hij in de box is hahaha kleine dondersteen.

@ Mirr ik zou er ook tegen opzien, maar verkoudheid?! wat een onzin zeg!! Dat wordt ze bij jullie, of op school toch ook? Wat kunnen mensen toch raar reageren he?! Sterkte iig enne veel plezier!!

11. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    jij ook veel plezier supper mommy

nou ik heb net voor mezelf besloten dat ik er maar boven ga staan makkelijker gezegd dan gedaan.

12. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ja idd makkelijker gezegd dan gedaan, maar gelijk heb je!!

13. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Moguh allemaal!

@ mirr, lijkt me een moeilijke situatie meid! En inderdaad, probeer er boven te staan! Hoe moeilijk het ook is, daarna kun je met recht trots op jezelf zijn! Komt allemaal best goed meid!

HIhi S-M ik herken het wel hoor dat ze boos in de box zitten. Het is ook niet Dinand z'n favoriete plek om te zitten, mja het is soms zo lekker om gewoon even je handen vrij te hebben.

Heb hem net maar een kapje van het brood gegeven, Wonderbaarlijk hoe stil ze daar van kunnen worden hihi:p.

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Stijn is nu toch wel een beetje hangerig en zit nu echt helemaal onder de vlekjes en blaasjes.
    Hij lag net lekker op mn schoot te slapen doet hij normaal nooit. Nu geprobeerd in bed te leggen, maar ik hoor hem nog steeds een beetje rommelen en ik wil eigenlijk zo ff gaan douchen.
    Verhoging had hij vanmorgen nog niet.
    Vanmiddag komt sint op het KDV, zou er eigenlijk wel heen gaan, maar ja nu maar ff aankijken.

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook vaak boos in de box, maar dat duurt meestal niet zo heel lang en dan gaat hij toch wel spelen.

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Box is hier de deur al uit. Zet haar in haar loopstoel als ze van mij moet spelen. zo als nu dus ze is het er niet mee eens.;) Gillen krijzen. maar pff zou soms willen dat ik nog een box had. Hihi

Mir555 sterkte meid. Ik weet dat we van de week boos op elkaar geweest zijn., En ben wel trots op je zo als het nu gaat je bent echt wel een goede moeder daar heb ik niet aangetwijvelt wel de manier van schrijven maar dat hebben we al uit gesproken en ja het is lastig de hele situatie. Jij kunt later als ze groot is haar recht in de ogen kijken zo als je haar hebt proberen op te vangen haar moeder niet.

Super m en alle kindjes succes op kdv en peuterspeelzaal school met de sint.

De dag begon hier al goed. Heb me verslapen. En om Arun nog redelijk optijd opschool te krijgen moest ik een taxi bellen anders mist hij ook de sint opschool iets gaat hij wel missen hij was niet helemaal op tijd. Als ik zelf was gegaan Arun brengen dan was ik er nu nog niet geweest. Moet dan met de bus enz Karishma klaar maken voor ik de deur uit ben was ik al een uur verder geweest. Ach ja kost me een euro of 15;) (Normaal zou ik hem een dagje ziek melden maar ja de sint komt opschool he kan je niet maken) Ook al gelooft hij er niet meer in. (Heb het hem verteld toen hij zeven was)
    Maar het blijft voor kinderen altijd leuk ook al zijn ze dan al tien;) Voor het eerste suprise dit jaar. Die ik voor hem gemaakt heb wel leuk om weer te doen en creatief ben ik bepaald niet helaas hihi maar het is gelukt.

Nelta beterschap met stijn. Als hij geen koort heeft vanmiddag lekker naar het kdv om de sint te kijken anders wel thuis blijven denk ik. Hoop dat hij snel van de waterpokken af is.

En het gaat in het weekende dooien joepie ben de winter nu al zat.

Maar ik moet weer gaan er word er een nu echt boos. dat ze in haar loopstoel zit en niet meer wilt hihih.

17. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Goedemorgen! Wilde gisteren reageren maar ik werd net door manlief gebeld.
    Eeeeeven afgeleid dus!

Wat opvoeden betreft:
    Ik probeer niet té vaak nee te zeggen. Alleen als het echt nodig is, en dan is een 'nee' en een serieuze blijk genoeg.
    Dan kijkt ie beteuterd, gaat daarna heel onduegend lachen en dan draait hij zich om en gaat iets anders doen.

Gelukkig ben ik gezegend met een kind wat iets minder baldadig is als mijn oudtse vroeger....
    Die trok werkelijk alles uit de kasten maar Olivier niet. Hij spiekt wel overal, kruipt in het rond, onderzoekt de hele woonkamer maar trekt geen dingen omver enzo. Ook de keukenkasten laat ie lekker.

Hopen dat het zo blijft :D

Zijn grootste hobby is de schildpad bekijken die in het aquarium zit. Dan staat ie daar zo bij en kan hij heel lang blijven kijken hoe dat beestje zwemt en eet enz.
    Leuk joh :)

Ik ga zo naar een modeshow kijken van mijn dochter op school. Olivier zo dus alweer uit z'n bedje halen... ben benieuwd of hij het ermee eens is!

@Troeltje (je vroeg me nog wat er met mijn dochter aan de hand is)
    Ze heeft natuurlijk veel meegemaakt, de scheiding van papa en mama (die niet bepaald vlotjes verliep, mijn ex gebruikte nogal wat geweld naar mij toe) en we zijn vaak verhuisd met de bijbehorende scholenwisselingen.
    Nu zit ze gewoon wat in de knoop. Ze heeft niet genoeg stabiliteit gehad en dat is moeilijk.
    Op school motiveren ze haar ook weer op de verkeerde manier zodat ze er nu de brui aan gegeven heeft.

Maar goed, ik werk er hard aan. We werken samen in een werkboekje over emoties, ze gaat af en toe naar een NLP coach die haar ondersteunt in haar gevoelens en we praten veel samen.
    Komt goed dus.

18. Goedemorgen, probeer ook weer eens wat bij te lezen.

Zag al dat Lila nieuwe schoentjes heeft, nou Sam binnenkort ook! Hij loopt al een maand of langer langs de meubels in de kamer en een paar hele! flexibele schoentjes kunnen geen kwaad, zijn om mee te schuifelen en te kruipen. Ik heb deze besteld: :: Shoesme :: groot in kleine maten. Baby-proof, Extreme Flex, Walk-proof, Trend-proof

En de eerste waterpokken zijn al gesignaleerd zag ik. Beterschap!

19. #4639 Bloempje83, 3 dec 2010
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
    Hoi Mammamia,

Wij hebben het probleem van het 's nachts wakker worden ook een aantal maanden! gehad met Sam. Uiteindelijk belande hij dan bij ons in bed. Niet goed, maar op een gegeven moment krijg je zelf ook slaap tekort.
    Ik denk dat het bij Sam aan zijn tandjes heeft gelegen. Sinds zijn 4 boventanden door zijn is het huilen 's nachts gestopt en ook niet meer terug geweest. Hij heeft sindsdien ook geen nieuwe tanden meer gekregen dus hoop ook dat het bij volgende tandjes niet weer terugkomt.
    Zelf kun je het beste inschatten of je kindje honger heeft of niet.
    Ik wilde hem 's nachts geen extra fles geven omdat hij over de dag prima eet en met deze leeftijd toch wel een nacht moeten kunnen overbruggen.
    Anders zou je inderdaad een papfles kunnen proberen, wij gebruiken volgens mij de bibi anti-lek speen. Zat in de gratis doos van de prenatal. Ik moet er dan wel een andere fles voor gebruiken, want voor de avent flessen kan ik ook geen goede papspeen vinden.
    In ieder geval succes, een niet doorslapend kindje is niet fijn!

20. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Bloem, heeft Sam echt zijn hoektanden al? Das snel zeg!

Dinand heeft nu 4 tanden. Het is een kleine dracula aan het worden, want zijn voortanden boven heeft hij nog niet maar die 2 tanden die daarnaast zitten zijn nu goed door. Ziet er erg grappig uit hihi.

Dinand heeft verschrikkelijk veel last gehad van die tanden. Zijn voortandjes boven zullen denk ik ook niet heel erg lang meer duren. Bij het CB zei 3 weken geleden ook dat die ook heel snel door zullen komen. Ach we zullen zien!

En wat betreft een kind bij je in bed nemen, wij hebben het hier tot nu toe 3 keer gedaan omdat hij zo last had van zijn tandjes. Het was de enige remedie om hem stil te krijgen en te laten slapen. Zelf slaap je wel wat minder, maargoed ik kan als het moet 's avonds ook wat eerder mijn bed induiken.

Deel Deze Pagina