Februari Mama's 2008 Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Ariel, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hier nog 1 die zich zelf een schop verkoopt.

En weg vlieg ik....

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ach gussie, Sofie nog steeds niet lekker.. Wat dapper dat je dan wel gewoon boodschappen gaat halen met de kans dat ze gaat kotsen. Straks kotst ze over je heen middenin de wuper;)
    En dus wel een testje doen, soms moet je dingen gewoon uitsluiten:D

Hahaha, Tessa is echt grappig:D Lune komt niet verder dan heel enthousiast 'oooh, dikke snot!' roepen als ze een goeie vangst heeft gedaan.. hihi
    Enne, 10 jaar verder? Wil je pas heel laat voor een 2e gaan of wil je er meer dan 2? Ben niet nieuwsgierig hoor;)

Ik ben er bijna van overtuigd dat ik het bij 2 kids wil houden maar weer niet zo dat ik een knupje bij Jeroen aan zou durven. Ik wou altijd wel 3 kids maar ik merk echt dat ik het veel zwaarder vond dan ik dacht dus daar ben ik op terug gekomen. Toch zou het kunnen dat als de 2e straks naar school gaat en alles wordt makkelijker, ik ineens weer kriebels krijg. Maar dan moet alles wel zijn zoals ik wil, dus een vaste baan en een leuk huis. Dus we zien wel, eerst deze maar eens gezond op de wereld zetten en dan zijn we in elk geval voorlopig klaar.
    Jeroen wil wel heel graag 3 maar die ziet ook dat ik het niet makkelijk vind, dus is allang blij dat ik met een 2e heb ingestemd:D

Lune en ik zijn net even naar buiten gegaan. Rondje lopen, kindjes kijken bij de basisschool, hondjes en eendjes kijken etc. Waren we de straat nog niet uit, begint het te regenen:( Het zou toch droog blijven vandaag? Lune vond het maar niks dus ik moest haar tillen en ze zei steeds 'niet leuk' haha. We waren dus met 10 minuten weer thuis;)
    Zo even broodje eten en dan gaat Lune even slapen hoop ik en ik misschien ook. Als het vanmiddag droog is gaan we op de fiets naar de manege.

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Soms dan denk ik wel s... als we t nou bij 1 hadden gehouden dan.....

NIET dat ik spijt van de kiddies heb hoor..helemaal niet, maar als ik soms lees wat jullie allemaal doen met de kiddies dan zou ik ook zo graag meeer tijd hebben voor Marijn..lekker te pas en te onpas ff fietsen of naar de eendjes.. simpele dingen.. dat lukt me gewoon niet.. of anna slaapt of de anderen komen uit school of wat.. natuurlijk gaan we wel naar de eendjes en de speeltuin, maar ik moet dat echt plannen.. met 1 kindje heb je daar nu eenmaal veeeeel meer tijd voor.. maar goed.. Marijn weet ook niet beter dus voor hem is t niet erg.. hij krijgt echt wel voldoende aandacht en de tijd die ik heb besteed ik ook heel graag en leuk met m.. dus t zit wel goed hoor..

genoeg gezever...

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik heb heel snel de badkamer gedaan. Merken jullie het? En ook nog het badkamer kastje opgeruimd. Heleboel zooi weg gedaan.
    Alleen nog even stofzuigen en dweilen boven, maar dat doe ik vanmiddag.

Maja, ik vind net als jij een knoop te definitief. Over 10 jaar ben ik tegen de 40 aan. Mooie tijd dacht ik zo. Dan hoop ik mijn gezin kompleet te hebben.
    We willen wel voor een 2e gaan, maar wanneer? En misschien als nummer 2 dan een jaar of 4 is, dat we dan nog voor nummer 3 gaan. Ik weet het gewoon echt nog niet.
    Soms heb ik zelfs wel eens in m'n hoofd om het maar bij Tessa te laten en dan een pleegkindje of zo te nemen. Doen we ook nog wat goeds.
    Nogmaals, we hebben onze toekomst nog totaal niet uitgestippeld, en dat willen we graag zo laten. We zien wel wat er op onze weg mag komen.
    Nu nog even de boel opruimen en dan lekker eten maken en op de bank eten. Joepie! Dat mag als je alleen bent. Lekker onderuit met een dvd aan...

5. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ooh en ik wilde nog effe op Vivi reageren...

je schreef gisteren dat je het best moeilijk hebt met de zwangeren en met diegene die al een tweede hebben gekregen, en je daarom niet altijd op ons reageert. (Tenminste als ik het goed gelezen heb)

Je mag natuurlijk reageren waar jij op wilt reageren, en je hoef niet mee te praten maar moet je dit dan zo zeggen?
    Vind het eerlijk gezegt niet leuk dat je dit zegt.
    Vooral omdat we hier op ZWANGERschaps pagina zitten......
    Heb je dan ook problemen op je werk met alle pasgeboren beebjes en kersverse moeders?

6. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    Goedemiddag..

nou ik heb vanalles gelezen hoor en wil graag een reageren

SM RESPECT voor gisteren je hebt gewonnen en je mag daar trots op zijn.. goed gedaan meis..

KNUPPIE is PUPPIE.. Maus heeft dat wel.. en ja het voelt als heel definitief.. heb niet per definitie spijt... 2 is zat namelijk maar meer het gevoel van alles wat niet kan wil je graag snappen jullie..

MEISKE>>>>>> was het maar vast vrijdag ik ben benieuwd..

ICHY ook ik heb altijd gezegd over Ichy ik verwacht nummero 5 ook nog wel... en het stoppen met je BV je hebt gelijk meis.. als jij dat zo voelt.. je hebt het meer dan geweldig gedaan

VIVI ook ik begrijp je tekst ook niet zo goed... waarschijnlijk bedoel je het niet zo maar komt wel een beetje bot over...
    Ik vind het zelfs geweldig om weer mee te mogen genieten van alle nieuwe beebs van de dames hier....

Ik lag trouwens om half 10 in mijn bed gisteren helemaal afgefikt.. IK SLAAP NOOIT MEER TUSSENDOOR

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bones, ik herken je gevoel wel. Ik denk nu zelfs af en toe nou ik zwanger ben 'hadden we het niet bij Lune moeten laten?' Maar aan de andere kant ben ik blij dat we toch de knoop hebben doorgehakt en er nu gewoon geen weg meer terug is. Denk ook echt dat het superleuk wordt met 2 maar ook heel zwaar. We zien het wel.
    En pleegkinderen hebben Jeroen en ik het ook nog over gehad laatst, toevallig! Ik wil pleegkinderen sins ik bij jerugdzorg stage heb gelopen en Jeroen staat er ook positief tegenover. We zitten dan te denken over een jaar of 10, als onze 2 kids al wat groter zijn. Als je ziet hoeveel je zo'n kind te bieden hebt..

SM, ik denk dat Vivi bedoelt dat ze het wel eens lastig vindt omdat we tegelijk zwanger waren van de 1e en ze ook wel een 2e had gewild maar dat nu niet kan? Dat ze daarom niet reageert op de zwangeren en mensen met een 2e? Ofzo? Ach, ze kan het ook beter zelf uitleggen dan:D

Ik zit aan een ovenbroodje met ei en ham, lekker! Lune kliert met haar rietje van haar drinken dus ik mocht van mezelf wel even hier komen spieken8)

8. supermummy

Ja ze bedoelt het vast en zeker niet bot, maar zo kwam het idd op me over. Normaal gesproken zeg ik niet vaak iets wat me niet bevalt, maar ben een beetje in een rebelse bui..... (te veel koffie en slaaptekort etc.)

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0

Hihi.. Word je duf van he? Ik slaap juist heel slecht als ik overdag (lang) slaap.. Kom dan in een totaal verkeerd ritme maar zo lang ik thuis ben vind ik het wel prima.

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Je mag best zeggen wat je denkt hoor, moet kunnen toch? Ik moet zeggen dat ik me nog best vaak in hou, moet je nagaan:D

11. supermummy

Dwaasje,knuppie is puppie? Dat betekend? Dat het puppie een knuppie heeft?

Hier komt er denk ik nooit een knuppie in. Hebben het er nog nooit overgehad, maar gaat denk ik wel tegen zijn principes in tsss. Ik verdraag gelukkig de pil goed.

12. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Hee net weer alles bijgelezen maar het is weer zoveel en heb echt weinig tijd op het moment. Heb morgen en donderdag nog studie van 9 tot 17, vrijdag heel de dag weg, zaterdag ochtend studie en middag ouders, zucht. Daarnaast vroeg maja hoe de nachten zijn, zucht, Esmee komt nu maar een keer, rond 3 uur maar is dan gelijk 1,5 uur wakker dus schiet ook niet echt op. Ook elke avond tussen 19-21 raak en heel veel huilen en bijna niet stil te krijgen, beetje slopend, vandaar dat ik hier dan ook weinig ben.

Wat vinden jullie een "normale" tijd om Esmee te laten huilen overdag als ze naar bed moet? Ze slaapt zo weinig terwijl ze volgens mij wel moe is, Nu doe ik uit bed halen, dan 2-2,5 uur wakker en dan op bed leggen. Net viel ze aan de borst in slaap, leg ik haar neer, wakker en huilen, steeds speentje gegeven en na 25 minuten jammeren, huilen (ben keer of 6 geweest) is ze nu eindelijk al een dikke 15 minuten in slaap. Ilse was ook altijd ellende dus wil het nu anders proberen maar weet niet goed hoe.

Ichtus en meiske zie ik beide wel een 5e krijgen :D

Meiske al leen gevonden die er nog een had?

Maja zeer veel gelezen waaronder neuspeuteren maar weet het ff niet meer :)

Sm nora eindelijk goed geslapen begreep ik, heerlijk.

Knoopje, hier wil paul al wel alleen ben ik nog niet 100% overtuigd. Riep altijd derde maar zwanger zijn vind ik geen pretje, daarnaast heeft de ha gezegt dat het beter voor mijn heupen is om het hierbij te laten, ook denk ik met twee houdt ik nog een kamer over in huis, wel zo prettig, past makkelijk in een auto, als ze gaan sporten kan er altijd een van ons mee, bij een derde wordt dat lastig enz enz enz. En toch ergens nog een lichte kriebel. Hebben besloten dat als esmee 1 jaar is en we echt weten dat het hierbij blijft hij een knoopje laat zetten. Ik ben ook zeer duidelijk hierin, ik heb 14 jaar de pil geslikt, heb geen zin meer in al die rommel in mijn lijf, condooms willen we beide niet echt dus als hij echt geen kids meer wil is het aan hem om daarvoor te gaan zorgen.

zo, genoeg gelukt en met name over mezelf, ga ff aan de studie, blij zijn als ik klaar ben

13. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    haha Sm denk dat je heel goed weet wat ik bedoel met het KNUPPIE...

Pleegkinderen dat zou ik ook heel graag willen.. echter maurice niet.. dusss dan niet..

Ik heb vannacht ook wakker gelegen hoor balen.. maar goed maurice ook dus dat was wel weer gezellig...

Ik denk dat VIVI bedoeld dat ze niet kan meepraten over het hebben van een tweede baby... dus bijvoorbeeld het geven van BV of slaaptekort door nachtbrakende beebs...

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    SM... ik deel denk ik je gevoel bij de woorden van VIV.. kwam ook even naar over, maar kon t makkelijk naast me neer leggen.. weet zeker dat VIV het niet naar bedoelde.. daar kan ik me niets bij voorstellen..

nou ja.. toevoeging van niks dus...;)

Dwaas....ehahaha.. helemaal munt gisteravond dus.. ook wel sl lekker..toch?? nou ja.. jij vind van niet dat weet ik..maar ik kan t wel waarderen..

Debie.. lastig.. dat slapen.. en hoe lang laten huilen.. ligt er aan hoe ze huilt en hoe vaak je het al geprobeerd hebt.. soms liet ik jur wel een uur huilen.. als ik alles al had gedaan dan liet ik t los.. na dagen huilen was ik t ook wel s zat.. maar toen was de situatie anders..

15. supermummy

Debie, misschien dat ze te moe is na 2,5 uur? Nora houdt nu met 5 en een halve maand MAXIMAAL 1,5 uur vol. Als ik haar te lang op laat dan komt ze heel moeilijk in slaap.

16. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik ga de laptop en de tv uitzetten.. Marijn naar bed brengen.. Anna voeden en dan de ramen lappen buiten boven.. pfff.. de ladder op dus.. dat wordt weer balanceren....

tot laterrr

17. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    Lui zijn is helemaal niets voor mij.. ik word daar sjago van bleghhh...maar dat hadden jullie al door he..

Ichy doe je voorzichtig...!!

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Debie, misschien wat SM zegt idd, dat ze te moe is? En anders is het toch een kwestie van volhouden ben ik bang. Of knop om bij jezelf en bij je nemen in een draagdoek ofzo. Heb ik bij Lune heel lang gedaan, die vertikte het in een bedje te slapen. Na een poosje gaan inbakeren en strak schema gevolgd en als ze ging huilen elke 10 minuten heen. Maar toen was ze geloof ik al wel iets ouder.
    Lastige dingen altijd. Gelukkig weet je dat het ook weer over gaat.

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Lune ligt nu ook te mopperen en jammeren in bed. Ik kan daar ook niet tegen, word er direct onrustig en chaggie van. Kan zij niks aan doen, is mijn eigen 'gebrek'. Maar vervelend is het wel. Ze MOET van mij slapen en als dat niet gebeurd.. oe, heb ik geen geduld he. Valt me best tegen van mezelf;)

20. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Helllooww!

Ik laat mijn hoofd ook weer eens zien! (mijn getypte tekstje, in dit geval).

Meiske overtijd? Spannend! Ik ben benieuwd! Ik zie Meiske idd ook wel een 5de krijgen :).
    Ichtus ben ik niet zo zeker van!

Debie, hier laat ik Iris altijd 10 tot 15 minuten huilen. Maar het ligt er wel aan hoe ze huilt. Soms klinkt het te erg of te hard ofzo en dan ga ik wel naar haar toe. Maar het "normale" babygehuil laat ik altijd even gaan. 9 van de 10 keer is ze binnen 10 minuten in slaap gevallen. Baby's moeten zichzelf soms nou eenmaal in slaap huilen. Hoelang laat jij Esmee huilen?

Voorbehoedsmiddel, ik heb een spiraal, dus de komende 5 jaar geen omkijken naar. Hij bevalt met prima. Het laten zetten was een eitje en daarna ook helemaal geen krampen gehad. Tot nu toe heb ik elke drie weken 1 dag een inlegkruisje nodig omdat er een druppeltje bloed uitkomt. Maar dat stelt echt niets voor!
    En als we over 4 of 5 jaar een derde willen dan gaat ie eruit en maken we een kind (als dat zo makkelijk gaat als Aaron en Iris ;)). En als we dat niet willen dan doe ik nog een keer een spiraaltje. En daarna (dan zijn we 10 jaar verder) dan laat Erik zich knippen. Heeft hij volgens mij niet zoveel moeite mee.

Ik wilde altijd super graag een groot gezin. 5 of 6 kinderen. En dat wil ik nog steeds. Maar zwanger zijn vind ik echt een ramp! En de eerste 2 maanden ook. Niet dat ik de baby dan niet leuk vind hoor, maar het is zo zwaar. Plus dat alle kindjes met een keizersnede geboren moeten worden... Geen pretje. Dus het blijft waarschijnlijk bij ons bij 2 kindjes.

Er is hier zoveel gekletst dat ik niet alles heb terug gelezen, hoor. Sorry. Het gaat hier volgens mij de laatste tijd super snel. En ik heb weinig tijd. Druk, druk, druk.... Hoe doe jij dat Ichtus, om hier zo vaak te komen? Wat is jou dagschema? :).
    Ik vind het echt super knap van Ichtus en Meiske hoe jullie de dag doorkomen met 4 kinderen! Ik moet met 2 nog steeds mijn draai vinden! Ach het komt vast nog wel eens goed met ons ;).

Heb ik verder nog wat gemist? Nieuwe zwangeren? Of ander leuk of schokkend nieuws?

Deel Deze Pagina