DEBORA.. je werkgever kan je wel beter melden, maar die melding is dan loos.. dat mag ze ook helemaal niet.. als jij je niet beter hebt gemeld dan is dat zo.. Wanneer een werkgever je beter meld bij het uwv krijg je daar van hen weer een melding van.. Ik zou als ik jou was een wk voordat je contract eindigd volledig ziekmelden.. dan op 1 mei het uwv bellen om te vragen hoe het nu zit.. dat je nog steeds ziek bent ivm zwangerschapsklachten.. dan kunnen zij je vertellen of je werkgever je beter heeft gemeld zonder jouw goedkeuring of niet.. snap ook niet waarom een werkgever dit zou doen.. een ziekte door zwangerschapsklachten kost hun helemaal niets.. ze krijgen alles vergoed door t rijk en tis ook niet zo dat ze je niet mogen ontslaan ivm ziekte of zwangerschap, want wat dat betreft is het gewoon een tijdelijk contract dat eindigd. niet meer niet minder... Lees maar s op www.szw.nl en dan bij zwangerschap .. daar staat t allemaal..
zo hier weer terug van een vergadering, het opbeurende van vanmiddag is dat ik nu ook een positieve enquete terug kreeg dus dan valt het morgen wel mee (hoop ik ) de oortjes van bryan: hij heeft er niet echt last van maar hoe het er nu uitziet met de propjes erin en vocht achter trommelvlies zit het er dik in dat de buisjes afgestoten worden dat moet over 6 weken blijken het kan ook goed gaan maar daar ga ik maar niet vanuit ik word gewoon zo moe van de medische molen, zit er al in vanaf dat ik zwanger was van bryan het arme kereltje krijgt maar geen rust en ik zie er tegneop om hem weer onder narcose te moeten laten gaan zou al 3e keer zijn in zijn arme leventje bovendien kan ik niet echt zeggen dat het werkt want hij is nog steeds vaak verkouden en we kregn van het cb de opmerking dat we moesten opletten omdat hij steeds zijn mond open heeft tja dat weten wij ook wel maar het kereltje heeft steeds zijn neus dich pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff sorry voor mijn egoisme
@maja gefeliciteerd een jongen en een baan super @debora je baas mag je niet zomaar beter melden ik zou ook eens contact opnemen met het cwi ofzo die kunnen je vast helpen @missiiy jay ook last van haar oortjes hoop dat het bij haar ook snel beter gaat, een loopoor is over het algemeen snel over heb je druppeltjes gekregen?? ik had die de vorige keer van de kno-arts en die werken echt goed binnen paar dagen was het over gelukkig verder allemaal dikke knuffel
goedenmorgen allemaal zo de auto staat bij het schade bedrijf ben benieuwd wat het grapje gaat kosten (mij niets natuurlijk hahaha) nu ff beetje relaxen en dan om half 10 naar kantoor bah
Viv: fijn ook een positieve evaluatie! Ik heb net een mail gestuurd naar mijn manager ivm het betermelden, even gevraagd waarom dat is. Ziekmelden doe ik denk ik niet. Hoewel ik me niet lekker voel. Harde buiken etc. Terwijl ik geen stress extra heb vanwege m'n ontslag ofzo. Finn kost me wel veel energie, en helaas niemand in de buurt die dat een dagje van me over kan nemen. Ik weet niet wat ie heeft op het moment. Gaat niet lekker... Maar goed dat is niet werk gerelateerd natuurlijk. Thanks voor de tips meiden
Mogguh, Succes Vivi. Debora, lijkt me ook pittig nu met Finn erbij. Je bent zelf niet echt fit en hij reageert daar misschien extra op. Niet leuk. Ook lastig dat je hem niet even een (half) dagje kan wegbrengen naar iemand. Een keertje extra naar de gastouder misschien? Of heb je die nou niet meer? (weet ik helemaal niet meer, sorry) Hier alles prima. Nog steeds blij met de echo en de baan Hoewel ik ook wel een beetje tegen het werken op zie. Ben nu ook weer zooo moe dat ik me afvraag hoe ik dat straks moet gaan doen. Maar misschien valt het wel mee en red ik het prima. Hoop het. Straks even bellen dat ik de baan graag wil hebben. Lune naar het kdv gebracht, ze had er weer zin in volgens mij hihi. Ik moet vandaag zoveel doen dat ik niet eens meer weet wat allemaal.. Even nadenken en een lijstje maken.. -keuken opruimen -stofzuigen -wc's schoonmaken -spul ruilen bij de Hema -Wehkamp dingen in orde maken om ze terug te sturen -Lune haar babykleertjes uitzoeken (snik) -boodschappen halen -kleren en schoenen kopen en eigenlijk moet ik ook naar de kapper.. Maar het liefst duik ik mijn bed weer in en ga nog een paar uurtjes slaaaaaapen.... *GAAP*
misschien krijg je er ook wel weer energie van maja van het werken Beetje afleiding Finn gaat nog naar de gastouder ja, maar heb niet het idee dat ze het erg leuk vind als ie extra komt... Dus laat maar.
enne jeetje wat een lijst. Ik moet ook nog een hoop maar ga alleen naar de supermarkt. De rest is niet belangrijk, eten wel... Ga het gewoon rustig aan doen. Misschien even bij de speelgoedwinkel hier kijken voor iets leuks voor Finn. Alhoewel speelgoed het op het moment niet erg doet voor hem. Maar ja hij kan ook niet naar buiten vandaag zo te zien...
goedemorgen maja lekker druk dagje. Ik ga alleen ff wat boodschapjes bij de toko halen, wil morgen zelf pom maken en een keer pastei proberen. Straks komt mijn vriendin koffie drinken zit nog steeds in dubio.
Tjonge wat kan een kind toch blij worden van de teletubbies... Alleen ik vind het vreselijk, dus maar even achter de laptop. Het is zo voorbij, gaan we op het gemak naar de winkel
Broodje Pom Ingrediënten: 10-15 stuks Surinaams Puntje 1 kg Kotomisi Pongtaya (pomtajer, geraspt uit diepvries) 1 pot (360ml) Faja Lobi Pom Trafasie (roerbakmix) 6 stuks Mixed Pickles 1 Madam Jeanette peper 5 bouillonblokjes 2 uien 10 eetlepels olie 2 tomaten 1 bosje selderij 1 eetlepel tomatenpuree 50 gram doperwten 250 gram boter 4 1/2 eetlepels suiker sap van 1 geperste sinaasappel 500 gram kipfilet Faja Lobi Knoflook Trafasie Waar zijn de benodigde Surinaamse Faja Lobi producten verkrijgbaar? Bereidingswijze: Kip: Olie verhitten en de kipfilet hierin bakken tot het gaar is; de tomatenpuree toevoegen en goed omscheppen. 8 eetlepels Pom Trafasie (roerbakmix), de fijngesneden selderij, uien in ringen gesneden, tomaten in stukjes gesneden, 3 theelepels Knoflook Trafasie, peper, doperwten en de Mixed Pickles in kleine stukjes gesneden, toevoegen en het geheel 5 minuten roerbakken. Let op: de gember, die in de Mixed Pickles zit, niet gebruiken bij de bereiding van Pom Trafasie. Pongtaya (pomtajer): De pongtaya ontdooien en hieraan de suiker, bouillonblokjes, boter en het sinaasappelsap toevoegen en het geheel mengen tot een romige massa; hierna de reeds bereide kip hieraan toevoegen en het geheel goed mengen. Oven: Een vuurvaste schaal beboteren en de pongtayamengsel hierin overdoen; bak die in circa 1-1 ½ uur in een voorverwarmde oven op 200 graden of 22 minuten in de heteluchtoven; de Pom Trafasie is gaar als het een donkerbruine korst heeft en van binnen goudgeel is
Hihi, de teletubbies.. Moet zeggen dat we dat nooit meer zien hier. Komt er denk ik op als Lune geen tv kijkt. Die kijkt eind v/d ochtend een poosje tv en soms als ik aan het koken ben eind van de dag. Debie, dat klinkt vooral erg ingewikkeld Geen idee of het met die ingredienten lekker is, maar vast wel! Ben benieuwd of je straks tevreden bent met het resultaat. Ik heb wel al wat gedaan maar nog niet super veel. Denk dat ik toch even een uurtje ga liggen, ben ik daarna vast een stuk effectiever. Wil dan het centrum even in, kan ik direct eten halen voor vanavond. Weet alleen nog niet wat Kapper wordt hem sowieso niet meer.. jammer.
klinkt lekker en ziet er ook heerlijk uit debie! Alleen wel heul veel smaakversterkers, 5 bouillonblokjes! (maar daar let ik dan weer op) Finn heeft treinrails gekregen, gewone en iets van Thomas de Trein. Dat had ie nog niet. Hij vindt het leuk alleen mogen de treintjes niet op rails. Gekke zoon heb ik toch
zo om 12 uur vk bellen, die pijnlijke buiken zitten me niet lekker. En Marc belde net om te zeggen dat ik MOEST bellen want hij was ongerust. Ook al weet ik het antwoord van de vk al; rustig aan doen.
ja, maar toch bellen debora. Het is ook echt heerlijk en volgens mij gooien ze in de surinaamse keuken echt overal bouillonblokjes door. Ach eet dit soort dingen niet vaak. Normaal maakt mijn zusje het maar nu ga ik het maar eens zelf proberen.