Februari Mama's 2008 Deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door joma, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    zal ook eens gaan lezen in dat topic, waar is het te vinden?

Ik ben het qua mening met debie eens, alleen zou ik het zelf echt nooit en te nimmer kunnen. Maar ik ken bv een meisje (ken haar al letterlijk vanaf dat ze baby was) die is helemaal ontspoort en ja je raadt het al: ze heeft net een kindje gekregen. Je ziet haar zelden met babywagen. (best raar met een pasgeboren kindje??) En de kinderbescherming was er al bij voordat het kindje geboren werd... In dit geval hoop ik echt dat ze iets gaan doen voor dat kleintje... Ik denk dat het anders geen leuke toekomst tegemoet gaat. Of ze beter abortus had kunnen plegen zal ik niet zeggen, maar ik vind het ook zielig voor dat kleintje dat op de wereld gezet wordt in deze situatie :(

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    nou, laptop werkt weer, hopelijk blijft dit zo

3. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hello!

4. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hallo

5. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    hoi!

fijn debie!

hier is er iets met de modem. Draadloosinternet doet het niet meer. Ik zit nu met de kabel aan de modem in de laptop maar Marc kan boven op zolder helemaal niks. en hij baalt want hij moest dus vanavond echt iets op de computer en internet. (komt zelden voor) en dat gaat dus niet... lullig

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Balen voor Marc Debora!

7. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ja, wel sneu want hij zit niet vaak achter de computer. (doet ie de hele dag op het werk al) Maar nu heeft iemand gevraagd iets te maken voor hun dus best vervelend.
    We gaan deze week maar een airport kopen van Apple (we hebben ook apple computers) dan weet je zeker dat alles het doet en kan alles draadloos, ook printen, muziek doorsturen naar de boxen van de cd speler etc

8. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hoest met jou ariel? en Noah en Roos?

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Zo hey heftig topic over abortus zeg!

10. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja gaat goed hier :)

Noah is nog steeds een beer en slaapt sinds een week niet meer ingebakerd en dat gaat 's nachts ontzettend goed. Maar overdag doet ie alleen maar korte slaapjes :(
    Maar dat komt vanzelf wel goed!

En Roos, ja...tis een peuterpuber he. Maar ze is ook zo ontzettend schattig en houd ontzettend veel van knuffelen en tutten.

Hoe is het bij jou?

11. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @ichy abortus ik kan me voorstellen dat jij er zo tegenover staat en ik wil je zeker niet kwetsen maar helaas moet ik me bij de rest aansluiten ten eerste omdat wij toen de 20 weken echo hebben gehad en die niet goed was een punctie hebben laten doen zodat we wisten of er iets aan de hand was maar ook met de mogelijkheid als het te erg was dat we het evt af zouden breken wat voor veel mensen onmogelijk lijkt maar geloof me op dat moment ga je door een hel. Buiten dat zie en hoor ik in mijn werk vaak dingen waarvan ik denk zo'n mensen mogen geen kinderen krijgen en denk ook als hun dat misschien af zouden breken ik dat helemaal begrijp.
    meid ik begrijp je echt maar helaas denkt niemand hetzelfde over abortus!!!!

12. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @debora wat rot voor marc
    @ariel goed om te horen dat het goed gaat bij jullie, ik ga de 26ste met mijn schoonzusje naar apenheul dus we kunnen een datum prikken als je nog wil

13. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik ben tot op een bepaalde hoogte tegen abortus. Heb het zelf laten doen toen ik jong was en denk echt dat dat voor mij toen een goede beslissing is geweest.
    Maar zou er nu niet aan moeten denken, ook niet als het kindje een afwijking heeft.

14. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    bij ons lag het eraan hoe groot en ernstig de afwijking zou zijn!! maar ik ga er verder niet op in ik heb er een vrij sterke mening over en vaak genoeg met mensen erover gediscuseerd wat ik neit leuk vind

15. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    fijn!
    Finn deed ook alleen maar korte slaapjes. Maar ineens ging ie gewoon lekker 1,5 ofzo slapen! Lijkt me ook wennen na zo bakerzak. Tis idd wel een echte lekkere beer he, zag laatst ergens een foto hier :)
    En peuterpuber Roos? haha hier nog eentje! Maar begint minder te worden. Zo heerlijk als ze dan ineens weer wat meer zichzelf zijn. Gelukkig kan Finn ook heerlijk tegen me aanhangen op de bank.

Verder ier alles goed, laatste 2 weken werken en dan ben ik lekker thuis :) Aftellen!

16. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Oh, ik bedoelde het niet als aanval op jou ofzo hoor. En als wij te horen zouden krijgen dat het kindje geen hersens zou hebben (ik noem maar een dwarsstraat) en geen overlevingskansen of iets. Dan zouden wij het kindje ook niet laten komen. Maar als het kindje bijvoorbeeld het Syndrome van Down zou hebben dan zouden we het wel laten komen snap je?

Hoop niet dat ik je beledigd hebt en je hoeft je zelf echt niet te verdedigen hoor meis! Iedereen leeft z'n eigen leven! ;)

17. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik begrijp dat wel hoor, viv.

Mij hebben ze nu gevraagd of ik een vlokkentest wil laten doen om te bepalen of dit kindje ook Mcadd heeft. Doen we niet, omdat het voor mij geen reden is om de zwangerschap af te breken. Ik bedoel: met Finn gaat het tenslotte ook goed. Maar mijn oom en tante kregen jaren geleden het nieuws te horen dat hun meisje ofwel zou sterven bij de geboorte ofwel zo enorm gehandicapt zou zijn met echt geen kans op praten, lopen etc en die hebben de keuze gemaakt om het kindje geboren te laten worden met ongeveer 23 wk en helaas moeten begraven... Ik heb foto's gezien van het kindje, en het was erg duidelijk dat dit kindje geen fijn leven zou hebben.

18. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    syndroom van down zou ik ook niet "erg" vinden. (ja natuurlijk wel maar geen reden voor abortus)

19. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    debora ook al last met de computer, het zijn geweldige dingen maar zo af en toe kan ik hem het raam wel uitgooien.

Ach en het is maar goed dat iedereen een andere mening heeft alleen met deze onderwerpen is het altijd gevoelig.

20. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    down is hier wel een reden voor abortus. Dan is onze relatie over als het wel zou komen, daarnaast ken ik er verschillende in mijn omgeving en mensen zelf zijn vaak best gelukkig maar het heeft zo'n impact op de ouders en hun leven en het leven van eventuele broertjes en zusjes die wil ik het echt niet aandoen, misschien egoïstisch maar heb ik een keuze dan zou ik er niet voor kiezen. Gebeurd er nu iets dan maak je er het beste van en kun je niet anders meer. Maar het is denk ik ook heel goed dat er mensen zijn die wel voor zo'n kindje "kiezen" Denk dat niemand kan beslissen wat het beste is voor een ander.
    Ga er vanuit dat niemand bewust kiest om voor deze keuze te komen te staan.

Deel Deze Pagina