Februari Mama's 2008 Deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door joma, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hmm, deze foto's zijn weer best beschaafd.. Ik krijg het er maar niet op hoe ik er echt uitzie. Ben serieus een stuk dikker dan op de foto's. Maf toch?

2. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    goedemorgen

mooi buik maja!!!

Hier alles goed
    Gwen is nu helemaal zindelijk overdag en hup geen luiers meer ideaal!!!en geef nu zelf aan als ze naar de wc moet...gister waren we winkelen en zei mama ik moet naar de wc dus onderweg zei ze mamma ik moet plassen dus wc opgezecht geplast wil haar eraf halen zegt ze nee.. mama ik moet nog poepie doen en hup gedaan ...denk na 2 drollen ze is klaar nee mama komt er nog 1 wahaha goed he ben trots!!!:Den snel gegaan

Gistermiddag zijn Dwaas en Daan hierheen gekomen gezellig gegourmet en natuurlijk gezongen heel de avond wahaha ik ging er 0m 2 uur in en hun en mars 3.30:) dus kort nachie gwen was 6 uur wakker!maar was SUPER GEZELLIG!!hebben errug gelachen :Dze zijn hier blijven slapen en net weg want Suus komt zo bij hun op bezoek.. Dwaas, Daan en Suus veel plezier maar komt vast goed;)

OH ja diegene die mars willen horen zingen heb gister 2 nummers gefilmd staan op mijn HYVES:D

ga zo ff naar me ma met gwen ff foto,s maken van hun huis binnen zaterdag gaan ze verhuizen en voor de rest relaxen

3. supermummy

supermummy Niet meer actief

Maja,je heb echt een prachtige buik! Ziet er groot uit, maar alleen je buik hoor! Echt heel mooi! Krijg je een groot ventje?Of doen ze daar geen echo´s meer in de 36e week zoals hier?

Joma, knap van je meisje dat ze het zo snel doorheeft.
    Sara is al een paar maanden zindelijk overdag, maar op een gewone wc zonder brilverkleining wil ze dus niet. Dus als we naar buiten gaan houdt ze het op of als het echt niet anders kan in de goot.

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hihi, in de goot:D Dan kan je beter een jongetje zijn. Hup, piemeltje naar buiten hangen en piesen maar:)

Wat grappig dat je vraagt hoe groot ons kindje wordt geschat, dat wordt me de laatste dagen heel veel gevraagd. En ik weet het niet.. Heb nog geen een keer een schatting gehoord maar ik wil het morgen vragen. Heb dan weer controle.
    Lune was goed op gewicht voor het termijn (2300 gram bij 34 weken, bovengemiddeld) dus ik verwacht eigenlijk wel dat dit een flinkerd is/wordt:) Maar liever niet boven de 4 kilo:)

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Boneyponey, hoe was het met de kijkers?

6. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Wat een prachtige buik heb je toch Maja... en ik zie dat dikke verder inderdaad echt niet hoor... misschien heb jij een vertekend beeld van jezelf? :( Ik vind het in ieder geval erg mooi... en wel flinke buik ja, maar das misschien ook omdat je zo mooi naar voren draagt?

Lune en Gwen zindelijk, woehoe!! Cool he?!

7. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hoi

wat een rust hier geweest jeetje zeg!!

ik had me verhaal vanmorgen al gedaan...dus staat hierboven nog wahaha

maar vanmiddag ff naar Dwaasje gereden om Suus te zien weer!

@Suus vondt het leuk om je te zien weer!je ben een heerlijk lief mens!!!

8. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Maja ik heb allemaal het gevoel dat je vandaag gaat bevallen :O ... of in ieder geval aan de gang gaat .... ben benieuwd :O

verder hier alles goed , druk aan het werk ,
    zal vanavond even bijlezen

kussie

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nou Mys, alles is nog rustig! Maar de dag duurt nog even..:D

Net terug uit het zh, controle. Alles was weer prima! Bloeddruk ok, hartje gehoord en ze heeft even aan m'n buik gevoeld. Ze schat het kindje als hij voldragen is rond de 8 pond:$ Dus wat mij betreft mag hij nu wel komen:)

En dikke, vette, coole banner vandaag! 37 weken!:D:D Had ik nooooooooit gedacht!

Mys, werkze vandaag!

Wen, misschien heb ik idd wel een verkeerd beeld van mezelf. (moet even denken aan mensen met anorexia haha! Heb ik niet hoor, dan kom je geen 20 kilo aan:D). Klopt wel dat mijn armen enzo niet heel dik zijn geworden, je ziet het wel heel duidelijk in mijn gezicht en idd, mijn buik is dik en ik draag erg naar voren. Ach, vind het allemaal ook wel prima:)

10. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Joehoe 37 weken!! Super zeg maja!! Ik houd het nog steeds op 2 augustus, is dat maandag? Zou mooi zijn toch?! Haha

Ik ben op werk vandaag, energieniveau is laag bij mij vandaag... Ben er ook niet helemaal bij... De ontwikkeling van ons druifje houdt ons even bezig... Gisteren op kdv weer gesprekje gehad. Ze willen haar aanmelden voor extra pedagogische begeleiding omdat haar intelligentie opvalt. Ze wordt dus geobserveerd en afhankelijk van dit verslag worden er extra dingen voor haar geregeld, de leidsters weten soms niet zo goed of ze wel aan haar behoeftes kunnen voldoen... Ik vind het allemaal maar spannend. Ik wil graag dat ze zich daar ook happy voelt en dat is nu vaak niet zo... Ff afwachten dus maar...

11. supermummy

Wen ooh dat is inderdaad ook spannend.
    Wat valt dan extra op bij Fenne?

12. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hi sm, het zit 'm vooral in haar taalontwikkeling. Ze maakt al zulke mooie zinnen en stelt gerichte vragen. Ze neemt geen genoegen met een vaag antwoord en wil ook graag betrokken worden bij dingen, neemt niet zomaar aan dat ze nu iets moet doen, bijv. buitenspelen, zij vind dat ze dit best eerst met haar kunnen overleggen. Ze speelt ook al meer samen met kinderen in rollenspelvorm, iets wat meestal wat later pas komt. Moeilijk uit te leggen merk ik... Het lijkt soms of ze ouder is dan ze is eigenlijk, ze lijkt soms al wel een klein kleutertje...

13. supermummy

Een pientere dame dus.
    En ja wel heel belangrijk om het in de gaten te houden en daar op in te spelen.

Hier met de taal wel denk ik wel een stuk langzamer.
    Kan het ook zo moeilijk vergelijken.
    Ze spreekt met mijn man Berbers (het zijn alleen nog maar losse woordjes, wel steeds meer woorden.)

Met mij spreekt ze Nederlands. Zinnetjes van 2 of 3 woordjes.
    Wel nog heel beperkt allemaal.

Spaans hoort ze buiten,televisie en mijn man en ik spreken Spaans onderling dit spreekt ze met zinnetjes van 2 woordjes maar wel een grote woordenschat.

In september op de opvang zal ze Catalaans leren. (Het onderwijs is in het Catalaans)
    Pffffffffffff

14. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    #4115 debie, 28 jul 2010
    Laatst bewerkt: 28 jul 2010
    Zo, is kijken of ik eens kan reageren.

Mom beetje aan jezelf denken en straks lekker van je vakantie genieten. Gaan jullie weg??? Het is ook druk met twee kids en werken en bv enz enz. ( stel je voor met 4 :$, ff aan ichtus gedacht)
    En idd afbouwen/ stoppen vond ik ook moeilijk terwijl het toch ook wel heel lekker is.

zindelijk hier in de vakantie weer geprobeert, ze voelt het ook echt maar doet niets op de wc of het potje maar wil er wel steeds op. Dan gaat ze zegt ze lukt niet en 10 minuten later ligt er ergens weer een plasje. ;)
    Heerlijk lijkt het me ook geen luiers meer en wat een besparing zal dat opleveren. hihi

suus super hoor je opleiding afgerond, ga je nu weer aan een nieuwe beginnen of ben je wel ff klaar??? en wat een schatje heb je om te zien. Fijne vakantie en wie weet is na de vakantie een goed moment om met een groot bed te beginnen, is ze er ff helemaal uit geweest en ach, anders komt het wel.
    o en hier trouwens blij dat ze ook bij andere en op het kdv veel blauwe plekken en schaafplekken oploopt want ze ziet er soms echt niet uit dat een vreemde zich kan afvragen wat we met haar doen. 8)

maja zal wel een heerlijk gevoel geven dat je al zo ver met je knul in je buik. Mooie buik trouwens en helemaal niet dik verder. Leuke foto's van je meisje.

mys wat doe je en hoeveel werk je dan, ff gemist

ff keer tussendoor posten voor ik het weer kwijt ben.

vivi druk bezig met banners enz. Zal duimen dat het snel raak is voor jullie

wen knap dat afvallen hier gaat het voor geen meter kan gewoon die knop niet omzetten, zenk elke dag opnieuw nu begin ik. pffff
    En ben benieuwd wat er uit de observatie komt, zo'n mama zo'n dochter met taal. (hier zo slecht in)

zag verder ook joma heel veel voorbijkomen en dat ze gezellig met suus en dwaas had afgesproken.

en sm met een mooie foto met de auto. En lijkt me ook pittig als een kind zoveel talen tegelijk leert, wel handig nu ze nog zo klein zijn.

boney alles goed???

En hoe is het met debora????

Net Esmee ff eerder gehaald had opeens 39,4 maar wel vrolijk.
    Gister had ik het trouwens best ff moeilijk, heb alle kleding uitgezocht en alle kleine maten weggeven aan een vriendin, verder wat spullen op marktplaats gezet die ik niet meer gebruik maar is dan zo definitief, zucht.

15. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Hallo! Ben ik ook weer!
    Keelontsteking gehad, kuurtje gekregen, keelontsteking weer terug, weer kuurtje... Nou goed en nu is Erik aan de beurt!
    Zo gaat het hier dus. Maar verder wel goed hier hoor! Beetje druk met werken gehad, maar nu heb ik lekker 2 weken vrij!
    Iris gaat als een speer ineens. Ze zegt papa, mama en whaaa... (hoera, hahah). Wij zeggen dan hiep hiep hiep en dan gaan haar handjes in de lucht en zegt ze whaaaa! Lachen joh.
    En ze zet al stapjes langs de tafel.
    Ik kan me niet herrinneren dat Aaron zo snel was. Sowieso niet met praten!
    Met Aaron gaat het ook goed. Overdag zindelijk snachts nog niet. Maar komt vast ook nog wel :).

Ik heb even wat bijgelezen.

Suus heb ik voorbij zien komen. Wat een heerlijk foto's van je gezinnetje. En gefeliciteerd met je studie! Leuk weer van je gehoord te hebben!

Ichtus, ziek! Beterschap! Of gaat het nu weer wat beter?

Maja, gefeliciteerd met je 37 weken! Wat een opluchting!
    En die film "komt een vrouw bij de dokter" Ik heb hem ook gezien en ik had ook een doos tissues nodig hoor! Jeetje wat is die film... ehhh.... (zoekt naar het juiste woord) ehh...
    Nou ja je begijpt wat ik bedoel!
    Ik heb net het boek uit volgens mij heb ik nog harder gejankt dan bij de film, hahaah. Nu ben ik met de weduwnaar bezig. Ook daar zijn tissues nodig hoor! :)
    Leuk huis trouwens! Wil ik ook wel hebbuh :).

Wen, wat een slimme Fenne heb jij zeg! Wel fijn dat het KDV voor haar wat extra's wil doen!
    En jij ook al goed afgevallen! Nog 3 kilo dus. Dat moet goedkomen!

Hmm, verder weet ik het niet meer.
    Ik heb even rust in huis...
    Erik is vrij maar hij ligt even te slapen, Aaron en Iris ook. En zelfs onze kat. Dus het is hier heeeellll stil in huis. Ook wel eens lekker!

Ik zal nog even verder mijn huishouden doen en het eten voorbereiden.

Bye bye

16. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    MAJA>. joehoeeeee37 wk...

WEN.. klinkt heel herkenbaar.. hier heeft JUR dit gehad bij PSZ.. daar heeft ie ook extra uitdaging gekregen na een beoordeling van pedagoog..Terwijl daar de kids bezig waren om van 1 tot 5 te tellen.. kwam jur binnen terwijl hij tot 10 telde in het FRANS!!!...tssss....maar euh.. over het algemeen was ie veel verder dan de andere kids.. voornamelijk op taalgebied .. dat viel het meeste op.. ze waren ook erg benieuwd hoe hij het op school zou doen.... zucht....ook hier beginnen nu de problemen.. Volgens juf is ie aan het onderpresteren, is ie niet gemotiveerd, en scoort ie slecht op de toetsen.. toch kan zijn raport niet beter..en zijn de scores die hij krijgt onzinnig als je ze vergelijkt met zijn werkelijke prestaties.. bij toetsen scoort hij simpel een D (onvoldoende/slecht) terwijl hij over het algemeen (op raport) een A scoort (vergelijkbaar met 10)... als ik het goed begrepen heb krijgen ze 3 eindscores hier in groep 3...hier moeten ze minimaal B hebben om door te mogen naar groep 4 (en dat schijnt al streng te zijn).. Jur heeft alles op A.... toch zegt de laatste cito op lezen een D.. en is ie ineens de zwakste lezer van de klas.. terwijl hij op leesniveau E4 zit..(das weer bovengemiddeld voor groep 3).. zo heb ik me laten vertellen.. ik snap er geen drol van.. hij is iig intelligent, maar niet competatief (?schrijf je dat zo?) en al helemaal niet gemotiveerd... hij vind een boel onzinnig en suf en heeft er gewoon geen zin in.. 20 dezelfde soort sommen maken is stom.. als ik er 10 heb gedaan weet ik het ook wel hoor.. met gevolg dat hij de laatste 10 zomaar wat invult en dus een slecht cijfer heeft...

Toch krijgen we niet echt veel medewerking wat testen betreft.. ze houden ons een beetje aan t lijntje...maar nu gaan we wel op onze strepen staan hoor.. anders laten we t zelf wel doen.. tis 1000 euro zo'n test, maar voor mijn zoon leg ik het graag neer...

zo ff heerlik mijn eigen frustratie geuit.. wat ik er eigenlijk mee wil zeggen.. TOP dat ze zo oplettend zijn en echt.. hou het goed in de gaten.. een slim kind is heeeeeerlijk, maar als er net even iets meer achter zit dan kan dit best gevolgen hebben wanneer je hier niet goed op inspringt....(heb me inmiddels behoorlijk ingelezen).....

Ergens hoop ik dat t bij jur pure desinteresse is.. dan kan ik m figurlijk een schop onder zijn kont geven en gewoon zeggen dat ie MOET doen wat de juf , opdraagt..en misschien zijn er dan makkelijke manieren om m te motiveren..

zucht....

17. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ichtus heeft smw al eens gekeken? Wij melden dit soort kids aan, meestal komt er dan een uitgebreide observatie en iq en eg uit en kunnen we meer bieden, zal spul voor
    'hoogbegaafde" als kids zich gaan vervelen kun je echt veel last van ze krijgen

18. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    nee hier verwijzen ze kids niet snel door.. er is te weinig budget en de gedragsgestoorde kids gaan voor...dus ja... verder vind de juf ook niet echt dat er aanleiding toe is.. iets dat ik echt nie tsnap... wat ik van andere ouders (met diagnose voor kind: hoogbegaafd) hoor is dat deze school niet echt meewerkend is en t snel wegwuift met: hij komt toch lekker mee.. geen zorgen maken.. hij redt zich wel..
    Dat hij thuis een totaal ander kind is dan op school en ik hem niet herken in het beeld dat een juf schept over hem wordt voor de handigheid maar maar even links gelegd..

Ben benieuwd wat ze t nieuwe schooljaar gaan doen.. wij gaan in ieder gevel op onze strepen staan...als zij m niet laten testen laten wij het doen...

19. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Het gaat mij ook niet zo zeer om zijn intelligentie al willen we natuurlijk wel dat hij eruit kan halen wat erin zit met de voor hem jiuste begeleiding, maar het gaat ons met name om zijn sociale vermogen... Daar lopen we nu spaak.. hij kan zo snel boos zijn.. geirriteerd, agressief zelfs soms.. is zooo bezig met rechtvaardigheid en snapt vaak zijn vriendjes niet als ze in zijn ogen niet eerlijk reageren..hij is erg beinvloedbaar en ziet erg het gevolg van acties in.. bijv. iets bij de juf melden dat iemand hem heeft geslagen bijv. Dat zal hij niet doen.. want dan zal de juf dat kind ter verantwoording roepen en wordt dat kind nog bozer op hem en misschien we de vriendjes van dat kind ook.. hij kijkt wel uit.. buiten dat vind hij dat de juf het niet eerlijk beoordeeld omdat hij dan ook apart wordt gezet om na te denken terwijl hij in zijn ogen niets heeft misdaan.. Hier is hij nu 3 keer mee thuis gekomen en bij navraag wist juf te melden dat zij dus niets van het incident heeft gezien dus moeten beide kids een time out hebben..Hier kan jur niets mee en zegt dus niets meer...mogelijk gevolg...als de andere kids dit doorkrijgen is hij straks de pispaal op school... zo was het bij mij ook en dat gaat dus bij hem mooi niet gebeuren he...

nou ja.. genoeg zorgen.. zo kan ik nog wel even doorgaan...toch heeft hij niet tot weinig problemen op school.. gaat conflicten uit de weg en bemoeit zich niet met kids als er een incident is..ook wordt hij gezien als een lieve, rustige jongen... ideaal speelkameraadje en wordt ook regelmatig gevraagd om te spelen.. wat dat betreft gaat t best goed...maar hier zit wellicht ook juist het struikelblok...hhet lijkt allemaal zo goed te gaan...en toch zit ie niet lekker in zijn vel en klopt het gewoon niet..dat voel en merk ik aan alles.. maar ja.. moederinstinct is geen graadmeter op school en dat is ook wel logisch..

Anyhoe.. het blijft knap lastig..

Deel Deze Pagina