Februari Mama's 2008 Deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door joma, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Goedenmorgen zeg! ik ben ook een paar dagen niet online.... ik zie dat ik weer een boekwerk mag gaan lezen... Gezellig :)

2. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    pff ik ben maar even opgehouden met bijlezen. maar als ik al die verhalen lees over het zinderlijk worden en zijn dan denk ik elke keer dat we ermee bezig moeten...
    Jesper melde zaterdag na zijn middagslaapje dat hij een plasje moest en naar de wc moest. Dus wij vol goede moed naar de wc en hem erop gezet, nadat hij vijf min. een feestje heeft gehouden op de wc was ik er wel klaar mee (helaas geen plasje) en haal ik hem ervan af... Maar wat had ik gezegd (ter motivatie) als je plast dan mag je een sticker plakken, en ik had hem al de stickers laten zien.... WAT DOET HIJ, ik zet hem van de wc op de vloer en gaat plassen..... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
    ik moest er wel om lachen, want ik heb het fout gezegd.... hihi
    ik had moeten zeggen dat hij als hij een plasje deed op de wc hij een sticker mocht plakken... hihi
    het zijn de eerste stapjes zullen we maar zeggen....

3. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Boney: Kijkers morgen, super! Komt toch ineens flink wat volk op jullie huis af hè?! Goed teken! Hoe zit het nu met de huurders dan?
    Het is idd juist het spugen wat zo vervelend is, ben continu misselijk en ongeveer alles komt er weer uit. Dus alleen plat liggen op bed werkt. (stuur dit ook steeds vanaf telefoon) Heb geregeld dat ik morgen thuis kan werken, Fenne is dan op kdv.

Niekyn: als jesper zijn plasje al zo goed kan ophouden en het kan aangeven, dan is zindelijk zijn dichtbij hoor. Hij heeft dan alleen de motivatie nog niet echt, ze moeten het eerst ook zelf willen. En 2,5 jaar is helemaal niet laat hoor voor zindelijk worden, meet je niet aan andere kindjes, het komt vanzelf! ;)

Mys: ik heb ook geen tips voor je ben ik bang. Al
    heeft Fenne ook wel eens een poging gedaan steeds
    uit bed te komen, dat heeft ze 3 avonden gedaan, maar wij houden net ff wat langer vol en dat gaf ze dus snel op. Die driftbuien lijken me lastig, als je niet aan kunt of even echt niet meer weet dan kun je altijd cb vragen hè, die komen dan desnoods even observeren... Succes!

4. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    #4704 Mrijn, 16 aug 2010
    Laatst bewerkt: 16 aug 2010
    Ha meiden,

Ik kom ook mijn gezicht weer even laten zien. ik merk dat het steeds 'lastiger' wordt om in te haken als je al zo'n tijd alleen maar meeleest ipv ook schrijft. Maar goed, hier ben ik weer (maar, voor hoe lang??)

Maja nog steeds met een beeb in de pokkel, zie ik? Het gaat vast deze week gebeuren, spannend hoor!

Wen ziekjes in bed... Beterschap!

Boon aan de poets om nou eindelijk eens van haar huis af te komen. Spannend en succes morgen (niet dat je enige invloed uit kunt oefenen, maar toch...)

Meiske (whoeps;)) verhuisd naar haar kasteel, gaaf! Wij hebben sinds zaterdag een waterontharder staan. Ben benieuwd of onze badkamer nu vanzelf schoon wordt:D

Nienke: welkom!

Mystery: stoer hoor dat je weer 40 uur aan het werk bent! Hoe gaat het met je gezondheid? Balen dat Bryan zo aan het rellen is. Het zal vast een combinatie zijn van de peuterpubertijd, karakter en wat spanning door de nieuwe situatie met een werkende mama. De enige tip die ik je kan geven is consequent zijn en doorzetten.

Ik ben vast een hoop mensen vergeten, snorrie daarvoor!

Met mij en Juul gaat het allemaal prima. Juul is nog steeds makkelijk en heel erg slim en bijdehand. Het is echt een combinatie van Koos en mij, zo leuk! Ik ben er adrem en communicatief sterk en Koos is echt een clown. je kunt je dus wel voorstellen hoe Juul is... Ik lach me een bult met haar. Ik hou wel in d egaten dat het niet zo'n over het paard getild kind wordt dat je overal bovenuit hoort, hoor. Een beetje bescheidenheid siert de mens, maar ik geniet erg van haar woordspelletjes en gevatte opmerkingen.

Zinnelijk is ze nog lang niet! Ze heeft ooit 2 x gepoept op het potje, maar daarna verloor ze haar interesse. Nou ja, het komt wel.

Verder heeft Juul bij tijden behoorlijke buien, maar gelukkig duren die niet lang. Ze weet dat ze mag piepen en jammeren wat ze wil, zolang ze dat maar op haar kamer doet. Ik wil het niet horen! Ze gaat nu vaak al voor ik wat kan zeggen naar haar kamertje om uit te razen. Ideaal! Ze heeft ee paar weken geleden wat lopen spoken met slapen gaan. Ze wilde niet meer naar bed 's avonds en als ze dan na een uur boos zijn in slaap viel, werd ze 'nachts wakker om dik een uur woedend te zijn omdat ze weer moest gaan slapen. Daarnaast was ze ook steeds heel vroeg in de ochtend wakker. We heben geprobeerd het middagslaapje over te slaan, maar dat had geen effect op de nachten en ze had die uren slaap toch echt nodig. Het was even doorbijten (wij hanteren de 10-minutenregel), maar na een week ging ze weer gewoon slapen en sliep ze ok gewoon weer door. Van het weekend slipe ze gelukkig ook weer een klein beetje uit dus het ritme lijkt weer hersteld.

Nou, ik heb weer genoeg ge lu ld voor even...

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hai meiden...

ik kwam ff kijken of er al baby-nieuws was maar nog niet...maja beterschap voor jeroen en hopenlijk voelt hij zich snel beter en kun jij snel gaan bevallen met een niet zieke man naast je.

@all knuffie

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Maja, hoe is het nu? En met Jeroen?

Wen, hoe is het met jou?

Ha die Mrijn, leuk om je even weer te lezen. Juul dus echt een 2.5 jarige. Heerlijk.
    Hoe is het met haken? Ik heb het boekje van kristel besteld. Er komt op 1 okt een nieuw boek van haar uit.

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ben een beetje down. Moe en baal dat Jeroen maar niet opknapt. Hij heeft tot een uur of 2 geslapen en ligt nu weer op de bank. Heeft ook weer koorts gekregen.

Mrijn, leuk om wat van je te lezen. Klinkt als een heerlijk kind die Juul van jou:D

Wen, hoe ist?
    Kotsen sucks. Als je gespuugd hebt, 2 uur daarna pas weer een slokje drinken nemen, gaat dat goed, kwartier later weer een slokje etc. Was ooit een tip van de ha en dat werkt aardig. Je bent geneigd om snel weer wat te nemen (en dan teveel), terwijl je maag dan nog niet blij is. Weet niet hoe het bij jou werkt maar wou je de tip toch even geven;)

Mijn moeder haalt Lune straks van de creche en brengt haar hier. Ga straks macaroni maken, Lune zal wel kapot zijn dus die kan er hopelijk vroeg in vanavond. En dan maar hopen dat Jeroen zich morgen echt een beetje beter voelt, kan hij haar weer naar de creche brengen. We zien het wel.

8. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Wat leuk om even een update van jullie te lezen mrijn!! Juul dus ook nog steeds zon kletstante... Heerlijk hè?! Zo gezellig...

Ik voel me stukken beter. Zelfs al iets kunnen eten, joepie!
    Alleen komt Fenne toch nog wat ziekig thuis. Ze was bij
    oma op de bank in slaap gevallen en had dus geen luier aan, heeft ze daar in dr slaap geplast en diarree gehad op de witte stoffen bank van oma! Oops! Daar is oma dus heeeel zuinig op, die is sowieso altijd aan t poetsen... Gelukkig werd het wel schoon zei ze...

9. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Jeroen dus nog niets opgeknapt? Suckie! Snel beter worden Jeroen!!

Lekker macaroni. Ik had dus ook eten voor Fenne, maar die heb ik net even in bed gelegd, ze was zo moe... Niet meer geslapen na dr bankslaapje bij oma! Hmmm... Ze ligt nu te kletsen... Ik denk dat ik maar ff tosti ofzo maak voor mezelf, of zou dat echt nog niet kunnen? Pfff wat een rare dagen zeg!

10. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Wat van Fenne zeg! Blij dat jij je wat beter voelt.

Ik hoop dat Jeroen nu nog heel even geniet van zijn ziekzijn want dat is weer even de laatste keer (voor een jaar of wat)!

Haken blijkt en blijft een verslaving! Ik heb weer een hoop moois gemaakt en ben bezig met een pot bloemen voor schoonma en een ringending voor babies (lekker duidelijk he? Zo'n stapeltoren van ringen, zeg maar).

Hadden jullie Jip al gezien?

11. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    En deze lieve giraffe gaat binnenkort naar mijn nieuwste nichtje Febe

12. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    En de dochter van mijn collega krijgt deze:

13. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    En het nieuwste patroon van Christel Krukkert is Doris (woont al bij nichtje Sanne)

14. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    En nu ik toch zo lekker aan het spammen ben, zal ik wat vakantiekiekjes van Juul showen...

15. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
  16. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Oranjegekte!

17. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Juul haar antwoord op: "kijk eens leuk voor de foto..."

18. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Gewoon, de allerliefste peuter van de wereld!

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Juul is een heerlijk kind en ook een prachtig kind!:) Wat heeft ze mooie krullen, een mooi koppie en haar uitstraling is helemaal fantastisch:D
    Ben best onder de indruk van je haakkunsten, leuk spul!

Jeej, Wen weer beter:) Wou je net nog een beterschapssmakkerd (mooi woord..) sturen maar die heb je gelukkig niet meer nodig.
    Tenminste, is de tosti blijven zitten?

Poeh heeeej, ik heb me net een pot staan janken, niet normaal!
    Lune kwam thuis en was werkelijk zooooooooo vervelend.. We konden helemaal niks met haar. Het enige wat ze deed was slaan, knijpen, klieren, alles doen wat niet mag.. Echt niet leuk meer. Ik heb haar (na verschillende afleidpogingen) 2x op de gang gezet en was zo boos op haar.. Jeroen zei op een gegeven moment 'nou moet je zelf ook even normaal doen' en toen knapte ik:)
    Heb nog wel even met haar gedoucht en ze ligt net in bed. Een dagje en nachtje bij opa en oma gevolgd door een dag creche en een zieke papa wat ze niet snapt en een hoogzwangere mama zullen allemaal niet meewerken aan een lekker humeurtje..
    Hoop dat ze lekker slaapt.
    Ga zo op de bank met een kopje thee.

20. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Wat een super leuke knuffels!! Ik denk dat ik er een winterhobby van ga maken... Hihi

Ik vind Juul toch zo'n schatje, kan naar haar krullenkoppie blijven kijken, zo cute!

Fenne heeft vanavond weer even bedacht dat van haar kamer komen grappig is... Ze gaat dan naar computerkamer waar ze ook wat speelgoed heeft. Dus ik naar boven, hoor ik haar zeggen tegen dr beertje: sssst daar komt mama, stil!! En toen ze me zag lachen joh, kan zo'n boef zijn! Maar ze luistert daarna goed hoor, dus kan er wel om lachen! :)

Deel Deze Pagina