Februari Mama's 2008 Deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door joma, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    @ SM, wat fijn dat het afvallen zo goed gaat! Hier mist ook het doorzettingsvermogen. Maar ook energie om veel te gaan sporten, het houdt bij mij toch wel een beetje op bij 2x per week....

@ Maja, dat huis wil ik ook wel! En jeetje wat is dat goedkoop daar zeg! Hier in de regio zou je daar zeker 2,5-3 keer meer voor betalen :$

@ Debora; jeetje nu al last van harde buiken. Doe maar rustig aan hoor!

@ Naatje, wat een prachtige foto's van Rosanne! En het is inderdaad net als wat Mrijn zegt een mededeling als je zegt dat je die prik uit wil stellen. Ze beginnen waarschijnlijk dan wel over dat de prikken zo zijn ontwikkeld dat ze op bepaalde momenten gegeven horen te worden.
    En anders moet je gewoon zeggen dat ze koorts heeft, dan mogen ze ze namelijk niet geven ;)

@ SM; wahhaha wat een grapjas die Sara, te kleine kleding aan. Rosalie heeft he tniet met kleding, maar wel met schoenen. Die wil ze perse zelf uitzoeken en o wee als ik dr andere aan wil doen. Dus ze liep ze laatst heel charmant met een leuk spijkerrokje en regenlaarzen dr onder....

Rosalie gaat sinds vrijdag een paar keer perdag op het potje trouwens :D Ze poept en plast er op, alleen 's ochtends wil ze echt niet en daar ga ik dr natuurlijk ook niet in pushen. Ze vindt het hartstikke leuk, vandaag op het KDV ook voor het eerst op de wc geplast en gepoept. En dan krijgt ze iedere keer een stickertje als ze het heeft gedaan. Vindt ze fantastisch!

2. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Roos leest nu al boekjes op de wc!

3. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    En Noah vindt eten errug grappig! :D

4. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Eendjes voeren...

5. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hapje voor de eendjes, Hapje voor Roos :D

6. supermummy

supermummy Niet meer actief

Wat een super fotos Ariel!!!
    En jouw kinderwagen, zitten de zitjes naast elkaar of achterelkaar, kan het niet goed zien.

7. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi hoi

Leuke foto's gezien van Fenne, Rosanne (ik vind haar op Mike lijken!), stoere Mike op het strand, lachebek Noah, Rosalie....nog iemand vergeten?

Heerlijk dat je je eigen tijd in kunt delen Maja. Maar hooikoorts is niet cool. Ik heb er nog geen last van. Bij mij begint het zo eind mei met snotteren en eindigt in benauwdheid. Gelukkig is de puffer al in huis.

Mys, jeetje zeg, wat een verhaal weer. Ik had er ook nog nooit van gehoord. Ben je mooi klaar mee. Hoor je nu volgende week wat ze er aan gaan doen?

Jeeej, Ichy heeft weer een laptop!! En Jur mag afzwemmen voor B. Super zeg!!

Supermummy, en vonden ze het eten lekker? Zo klonk het namelijk wel:)

Hier gaat alles goed. Ben druk met eigenlijk niks (of iig weinig) Loop de hele dag troep van de kids op te ruimen. In het nieuwe huis krijgen ze allemaal een bak waar ik de zooi in gooi. Ligt het er na een week nog in, dan gaat het zo de kliko in. Het zal ze leren:D
    Eva heeft het idee opgevat om vrijdag op de braderie hier in het dorp op een kleedje haar overbodige spulletjes te gaan verkopen. Kijk, dat is nou eens een goed idee!

8. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vanmiddag in de tuin
    (tuinset verhuist niet meer mee:p)

9. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sofie had net een pissebed dood getrapt en vond het daarna toch wel zielig

10. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Dees had toch die afspraak vandaag in zh??

11. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    oh wat leuke foto's weer van de kiddies zeg.. heerlijk...

12. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik weet wel dat het deze week is, maar niet welke dag.

13. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    oh ik zie t al...ben er echt niet bij.. staat in een ander topic.. heb er zelfs al op gereageerd.. tsss

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    wel jammer dat ze t niet ff hier zelf komt melden trouwens, maar goed..

15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ja, vind ik eigenlijk ook wel een beetje jammer. Wij leven toch ook allemaal erg mee. Maar goed, ik lees mee in het andere topic. Ze had de afspraak vandaag. Ze hebben eind mei weer een afspraak. Ze willen het eerst bespreken in het team om risico's uit te sluiten. Verder kan dees het beste zelf verder vertellen voor ik verkeerde dingen zeg.

Wat heb ik verder nog gelezen? Euh...
    Leuke foto's gezien van Noah en Rosalie.

Meiske, goed idee van die bak. Die ga ik onthouden ;)
    En ik zie dat Sofie haar slippertjes aan heeft. Tessa wil ze ook steeds aan. Ze loopt er prima op. Had ik niet verwacht.

Nu weet ik het niet meer. Zit ook nog tv te kijken ondertussen.
    Die ga ik nu maar eens uit doen en slapen. Morgen komt m'n vriendin ff een bakkie doen, gezellie! En ik ga ff langs m'n ouders. Die hebben sinds kort een 'batatriene' in de tuin en daar is Tessa niet bij weg te slaan. Een ding van 3.5m. Daar kan ze zich dus heerlijk op uit leven. Ik heb het over een trampoline, maar dat hadden jullie natuurlijk allang begrepen ;) Het klinkt zoooooo schattig uit haar mond: 'batatriene' :D

Truste allemaal. Zal ik de deur maar weer op slot doen?

*klik*

16. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb gisteren inderdaad de afspraak gehad. De reden dat ik het hier niet neer heb gezet? Stomweg gewoon vergeten. Tis lullig inderdaad maar daar kan ik nu niks meer aan veranderen. Ik lees ook hier niet meer elke dag mee omdat ik de tijd, zin en puf niet altijd heb. Ik ben andere dagen gaan werken, ben begonnen met sporten en heb in april en mei altijd veel verjaardagen en afspraken.

Ik heb zelf ook een tijdje bewust wat meer afstand van hier genomen gewoon omdat ik dat echt even nodig had. Het ging toen wat slechter met me (nu niet meer hoor) en alles trok ik me aan en voelde me persoonlijk geraakt. En nog meer dingen maar dat maakt niet zo uit, heb ik over kunnen praten en nu minder last van.

Dus sorry meiden, ik heb jullie wat verwaarloosd maar ik had dit zelf even nodig om te voorkomen dat ik helemaal weg zou blijven. Klinkt misschien allemaal wat vaag maar het is voor mij even beter zo. Ik ga proberen het wat meer bij te houden. Probeer a.u.b. niet boos of iets te worden als ik het een keer vergeet of iets in een ander topic post en niet hier. Ik heb er ook gewoon niet altijd erg in om het hier neer te zetten ;)

Hier een kopie van het bericht bij vruchtbaarheid:

Vanmorgen heb ik Ikdus opgehaald op het station. Daarna hebben we manlief gehaald en zijn we naar het ziekenhuis gereden. In het ziekenhuis moesten er nog wat ponsplaatjes worden gemaakt en we waren wat vroeg dus lekker een bak koffie gepakt.

En toen naar boven. We zaten daar en wat ik al vreemd vond: er kwam een stel binnen die om 10.30 een afspraak leken te hebben. Ze trekken daar altijd veel tijd uit voor een afspraak en dat we tegelijk zaten klopte niet leek me. Dus ineens dacht ik: ooh neeeeeeeeeeee, dit is gewoon weer een nieuwe afspraak, we moeten naar de poli gynaecologie en niet naar de fertipoli. Dus snel naar beneden waar we op tijd aan kwamen :D

Na 3 kwartier wachten waren we eindelijk aan de beurt. Eerst even babbelen over hoe het met ons ging en foto's van Luuk showen ging ze over op de orde van de dag en begon Ikdus vragen te stellen. Ook heeft ze vooral de nare kant van IVF benadrukt. Dat er dingen mis kunnen gaan en dat het lichamelijk en geestelijk zwaar is en ze het niet moet onderschatten. Zo deed ze het bij de vorige keer ook en ik vind dat alleen maar goed. Na een hoop dingen noteren kwam ze weer bij mij en begon over de zwangerschap en bevalling. Omdat de zwangerschap natuurlijk al behoorlijk complex was en ik behoorlijk overgewicht had toen, is er veel mis gegaan met mij. Ten eerste dat ik buiten westen raakte na de geboorte van Luuk, mijn kritieke toestand na de geboorte van Thijs* en mijn conditie was slecht toen. Ze zag dat ik was afgevallen en ik heb verteld dat mijn bloedwaardes nu goed zijn wat al gunstig is. Maar ze wil niet dat ik weer een risico loop en wil eerst de mening van de gyn die de zwangerschap heeft begeleid en van de internist. Als die groen licht geven dan gaat ze bespreken in het team of Ikdus het mag gaan doen gezien haar toekomstige kinderwens. Ook had ze wat moeite met het feit dat Ikdus wel ineens iemand kan ontmoeten die het niet met de donatie eens kan zijn of dat ze toch snel zelf een kindje wil. Voor ons maakte dat niet veel uit omdat ik vind dat Ikdus zich altijd terug moet kunnen trekken, ongeacht de reden.

Uiteindelijk heb ik ook gezegd dat ik de behandeling niet aan wil gaan als ik een verhoogd risico heb (meer dan normaal met deze leeftijd bedoel ik) op complicaties. Kijk, ik heb zelf toen niet veel mee gekregen van alles dat mis is gegaan tijdens de bevalling maar mijn ma en man wel. Ik kan het, zeker mijn man, niet aandoen nog eens zo'n traumatische ervaring te doorstaan. Daarbij wil ik zelf ook nog kunnen genieten van mijn kindjes en niet het risico lopen wel te overlijden bij de bevalling. Natuurlijk is elke bevalling een risico maar ik bedoel dan een verhoogd risico.

Eenmaal weer buiten is de afspraak met de gyn op 27 mei gemaakt. We hebben manlief weer naar zijn werk gebracht en Ikdus en ik zijn lekker gaan lunchen en even de stad in geweest. Nog leuke kleertjes (ja, weer :p) voor Luuk gescoord en nog een terrasje gepakt en toen Ikdus weer op de trein gezet.

Manlief en ik hebben alles nog eens doorgenomen en we zijn het helemaal met elkaar eens: als er een risico is voor mij dan blazen we het af.

Nu is het dus afwachten wat de gyn zegt en daarna wat het team beslist (bij groen licht uiteraard) over Ikdus. Ik heb al gezegd dat de nood voor ons nu minder hoog is. We hebben twee prachtige mannetjes mogen krijgen dus ik heb het een keer mee 'mogen' maken. Ik ben al een heel tevreden mens. Natuurlijk willen we graag nog een kleintje maar als het niet lukt kunnen we daar ook vrede mee hebben.

17. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    mogguh....ik heb nikssss te melden.. alleen dat ik nog veel te moe ben om al wakker te zijn...

tot later misschien!!!.. koes koes

18. supermummy

supermummy Niet meer actief

Dees, ik was je zelf al gaan opzoeken in je topic, ik was benieuwd hoe het was gegaan.
    Spannend weer allemaal hoor. En idd heb je wel gelijk dat je ook goed aan de risico´s moet denken. succes met wachten!

GOEIEMORGEN IEDEREEN!

19. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Mogguh SM..

hier heeeeeeeeeeeeerlijk weer zeg.. ik ga zo ff een bezem door de woonkamer halen. Dan ff naar de speeltuin met de kids en dan de wasvouwen.. of andersom.. om 12.30 Jur halen.. snel eten en dan naar t zwembad.. daarna jur wegbrengen naar kinderfeestje.(kan ie voor de helft meemaken nog..).. Dan snel door op jacht naar een piratenoutfit.. en vanavond bij dinnetje KEVBDD kijken.. heb dr zin an!!..en een lekker vooruitzicht na zo'n drukke dag..

morgenavond de koninginneoptocht hier.. ze doen t hier bewust morgen omdat er vrijdag zoveel op vakantie gaan en dan zouden de karren leeg zijn. ook zo jammer.. dus nu morgenavond.. ook wel fijn want vrijdag moet ik werken... daarentegen wel lekker de zaterdag vrij.. Anyhow..druk druk druk...

nou tot snel.. ik zal s kijken of ik nog ergens wat foto's kan maken..

ciao

20. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Kheb ff pauze nu.

Druk, druk dus Ichy. Gelukkig heb je er mooi weer bij. Ik ben benieuwd naar de outfits van de kiddies

Sm, dat risico willen we ook niet nemen. Als ik overlijd tijdens de bevalling laat ik iedereen achter. Dat risico is het me niet waard

Deel Deze Pagina