Februari Mama's 2008 Deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door joma, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen!

Debie, Wij gaan zo naar ballorig dus als je zin hebt... Peter wilde ook zo graag een keer mee. Hoop maar dat het niet te druk is vandaag. We willen om half 10 weg rijden.

2. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja zo sneu zit nu ook in de ooghoeken dus ziet er ook niet uit en zegt nu ook de waterpokken zijn niet leuk mama ,ik zegt nee is ook niet leuk , zei weer maar gaat weer over hoor hhahaha

3. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen,

Ik zat gisteren met Stijn en Eva naar de dodenherdenking te kijken en ook zij waren best geschrokken...

Supermummy, fijn op controle de kinderen mee moeten nemen. Maar je hebt het overleefd;)

Boney, hoe is het verder op het kdv gegaan met Tessa? Sneu hoor, maar de nieuwe situatie went vast snel.

Debie, een betere nacht gehad?

Ach arme Gwen. Heeft ze er veel last van?

Ik heb lekker tot kwart voor 8 op mijn bed gelegen. Kas en Sofie waren al vroeger wakker. Die heb ik beneden voor de tv gezet:):D Mama heeft ook vakantie! Eva ligt nog steeds te snurken. Ze heeft vannacht bij Stijn gelogeerd, dus die twee zijn laat gaan slapen natuurlijk. Straks even naar de markt. Verder niks vandaag, heerlijk!

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Meiske, ook lekker soort van uitgeslapen dus.

Met Tessa ging het wel redelijk. De leidster heeft nog even lekker met haar getut. STaartjes gemaakt enzo. Ze was erg blij dat papa haar kwam halen. Vanmorgen zei ze het gelijk. Ze noemde de naam van het kdv en zei dat ze moest huilen, maar nu weer blij was. En ook toen ik de naam van de nieuwe leidster noemde vond ze die gelukkig ook wel lief.

Peter is inmiddels wakker en staat onder de douche. Vind het leuk dat PEter ook mee gaat naar ballorig. Gezellig.

5. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Hier zaten de pokken ook in haar oogjes heeft hier trouwens echt lang geduurd voordat het weg was zelfs nu heeft ze op haar lichaam nog wat rode vlekjes.

boney ik ga morgen al dus wordt een beetje dubbelop. Veel plezier iig.

meiske lekker geslapen dus. Hier vannacht een keer eruit dus een geweldige nacht gehad. En echt een super uitvinding die tv. :D

6. supermummy

supermummy Niet meer actief

Meiske,wooow mogen uitslapen en dat met 4 kinderen die ook nog eens vakantie hebben, heerlijk zeg!

Joma,arme Gwen maar gelukkig begrijpt ze al dat het ook weer over gaat.

Boney, ah bah is inderdaad niet leuk om Tessa zo achtertelaten.

Hier is Nora wat onrustig afgelopen dagen, volgens mij krijgt ze de volgende lichting tanden dus waarschijnlijk boventandjes.

Het is nu effe droog dus snel naar buiten, ik moet nog wat papieren inleveren. Als het goed krijgen we dan 210 euro per maand terug van de huur.... ik hou van dit land met al die subsidies. Heeft NL ook natuurlijk wel maar daar betaal je dan ook goed voor.

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh!

Joma, wat sneu van de pokjes van Gwen.. Hoop dat ze er niet teveel last van krijgt.
    Ik hoop stiekem dat Lune ze ook gaat krijgen binnenkort, kan je niet ff wat deze kant op gooien?:D Ben bang dat ze ze net krijgt als de baby er is, lijkt me niet fijn. En hoe ouder ze zijn hoe meer last zeggen ze toch?

Boney, wat sneu van Tessa gister.. Ik zou ook echt met een knoop in mijn maag weggaan. Maar idd, het went vast snel. Ze moet ook even omschakelen en dat is lastig. Veel plezier met je gezinnetje vandaag:)

Meiske, wowww! Lekker uitslapen, heerlijk! Zulke momenten moet je koesteren:D (wat een gek woord als je het zo typt;))

SM, lekker dan! Dat is een leuk bedrag! Hier ook best veel terug aan toeslagen enzo. Hoewel, nu ik ineens werk wordt het een stuk minder. Netto gaan we er niet eens zoveel op vooruit als ik werk, is eigenlijk te gek voor woorden.

Hier gaat het redelijk. Ik voel me niet super. Heb ontzettend veel last van mijn bekken en kan 's avonds bijna niet meer lopen. Ik werk tot ongeveer half 2, haal dan even boodschappen en zo gauw ik thuis kom stort ik in. Jeroen maakte zich zorgen omdat ik dus bijna niet overeind kom en als een bejaarde door huis strompel dus heb de fysio toch maar gebeld. Ze belt me terug om een afspraak te maken, hoop dat ze dat gauw doet. Slaap er ook heel slecht van, kan me niet omdraaien. Waardeloos. Vervelende is dat ik er ook doodmoe van word. En dus veel harde buiken. Nouja, nog maar een 'paar' weekjes:D

Lune is een schatje met monsterbuien op het moment. Gelukkig weet Jeroen er wel redelijk goed mee om te gaan:D8)

8. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo, weer terug van de markt en de wuper. Eva en Kas hebben allebei een ringetje gekregen op de markt. Kas wilde eigenlijk een oorbel:$ maar dat zag mama niet zo zitten:D Nu heeft hij een stoere jongensring.

Boney, veel plezier in Ballorig. Leuk hoor, dat Peter een keer meegaat. Dat vindt Tessa vast ook erg gezellig:)

Pokjes: ben blij dat ze ze hier allemaal gehad hebben. Mijn ervaring is dat ze er echt meer last van hebben als ze ouder zijn. Kas was bijna 5 en hij gilde het echt uit van de jeuk. Zo sneu was dat. Sofie zat er ook helemaal onder, maar was er wel iets meer gelaten onder. De andere 2 hebben het gehad toen ze anderhalf waren en hadden er niet zo heel veel last van.
    Maja, misschien even een bezoekje aan Gwen brengen met Lune;)

Supermummy, hopelijk komen Nora's tandjes snel door. Lekker hoor, die subsidies!

Maja, echt vervelend zeg, dat je zo'n last hebt van je bekken. Ben benieuwd wat de fysio er van zegt! Rustig aandoen maar, voor zover dat kan.

Ik heb vanochtend nog even een kastje opgeruimd in de keuken. Kwam ik echt meer dan 100 lege batterijen tegen:$ Straks maar even naar de wuper brengen, daar staat zo'n bak.

9. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Gwen heeft nu ook waterpokken in de mond zit helemaal vol en op de lip en is hangerig ze heeft er dus best last van..we gaan nu ff boodschappen doen...

10. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    haha sm paul en ik zeiden gister juist dat ze al die achterlijke subsidies eens moesten stoppen en we gewoon eens moeten gaan betalen voor wat iets echt waard is.

maja lekker positief nog een paar weekjes. vervelend pijn in je bekken wie weet kan de fisio wel veel verlichting geven.

meiske lang leven het speelgoed waar batterijen in gaan zullen we maar zeggen, wordt er hier ook niet goed van, heb nu van die oplaadbare krengen gekocht.

shit, heb echt het gevoel dat ik ongesteld ga worden maar wil dat echt ff niet, ga zaterdag naar een beautycenter met mijn ma en dat gaat hem dan niet worden in je nakie lopen in de sauna

11. supermummy

Nou doe mij die subsidies maar hoor ! Alles wat ik kan krijgen zal ik ook nemen :) (Natuurlijk wel alleen waar we ook echt recht op hebben!)
    Hier is het niet slecht...
    We krijgen:

-100 euro per maand per kind van de staat (omdat ik werkende moeder ben)
    -60 euro per maand per kind van de Catalaanse overheid.
    -210 euro huursubsidie (omdat ik zogenaamd jong ben)
    -Nog een emancipatie/huur subsidie is een % van de huur per jaar volgens mij iets van 500 euro in totaal per jaar.

En het mooie is we betalen hier erg weinig, geen belastingen voor zoveel dingen. Ziektekostenverzekering word gewoon van je loon afgehouden en is een heel laag porcentage, maar zit gewoon alles en ik ben er heel tevreden over.

12. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ja, maar als je gewoon direct zeg 300 huur voor je huis betaald ipv 500 en dan 200 terugkrijgen hoeven al die subsidies niet, huizenprijzen e.d. ze liggen gewoon te hoog, tegenwoordig zijn er overal subsidies voor, gaat nergens meer over

13. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Da's lekker Supermummy.
    Wij krijgen helemaal nergens subsidie voor...

14. supermummy

Ja klopt Debie ben ik met je eens.
    Maar wij betalen niet eens een hoge huur, voor deze zone en woning is het juist een hele redelijke huur. Of je die subsidie krijgt of niet hangt ook niet af van je inkomen of hoogte van de huurprijs (tenminste niet echt je mag maximaal 2000euro netto per maand verdienen) Je krijgt het gewoon als je onder een bepaalde leeftijd zit :D

15. supermummy

:D geluksvogel ;)

16. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    wij ook niet, wij mogen altijd volle mep betalen en daarmee de subsidies bekostigen;)

17. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    dan ben ik jullie zeer dankbaar debbie en meiske ;)
    wij krijgen hier kindertoeslag, en sinds kort een of andere subsidie omdat bryan chronisch ziek is die word dan door ministerie van volksgezondheid betaald om de reiskosten ect te vergoeden die we maken voor alle onderzoeken ect vind ik wel prettig hoor
    en dan natuurlijk ook nog kinderopvang toeslag

18. supermummy

Ja in Nederland als je ´rijk´ bent of gewoon goed verdient word je ´gestrafd´.
    Maar de mensen die minder verdienen die worden dan aangevuld om tot een minimum te komen, toch? Ben niet echt goed op de hoogte.. maar als dat zo is vind ik het wel eerlijk.

Vivi jij betaald toch ook gewoon belasting? Hoef je geen dankjewel te zeggen :D;)

19. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mij hoef je ook niet te bedanken hoor. Ik betaal geen belasting:D

20. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik moet zo naar de verjaardag van de buurman, blegh, helemaal geen zin in.

Deel Deze Pagina