Zo ik vond het al raar dat de vorige gesloten en toen zag ergens een bericht staan dat ieder topic na 1000 berichten wordt gesloten. De vorige april 2009 had er iets van 6500, dus ik ga ervan uit dat dat de reden is waarom die gesloten is. Nou hier gaat verder alles goed. Vorige week met Senne weer naar het cb geweest. Ze weegt 8820 gram en is 72 cm. Ze hoorde een klein ruisje op haar hartje, maar dat was waasrchijnlijk door de verkoudheid en het was redelijk normaal bij kindjes in de groei. Volgende keer als we bij de verpleegkundige zijn, kwam de arts nog een keertje luisteren. Senne is vorige week ook voor het eerst mee geweest op de fiets. In het begin zat ze de hele tijd achterover te kijken, mij zoeken denk ik. Maar na een tijdje zat ze mooi om zich heen te kijken. Hoe is het hier verder met iedereen???
hoi hoi hier ben ik ook weer eens ik schreef altijd mee onder de naam Tup en heb een zoontje van 10 maanden hier gaat alles goed mijn kleine mannetje is nu zo n 10 kilo en 76-77cm en hij doet het goed hij brabbelt er wat op los hij slaapt goed met in sprongetjestijd af en toe een onrustige nacht maar vaak gaat hij tegen 18.00-18.30 naar bed tot een uur of 8 @Inge Senne groeit ook goed zeg en jeetje dat was vast wel even schrikken als ze zeggen dat je kidnje een ruisje heeft ik hoop dat het de volgende x niet meer te horen is ben benieuwd hoe het met de andere kindjes gaat
Hier net naar het cb geweest en ze was maar 500 gram gegroeid in 2 1/2 maand. Ze zit nu op de -1 lijn terwijl ze altijd boven het gemiddelde zat. Nou heeft ze wel vorige week heel weinig gegeten want toen had ze de 6e ziekte. En we hebben een doorverwijzing gekregen naar de kinderfysiotherapeut omdat ze zo weinig beweegt. Ben benieuwd. Inge; wat schrikken van dat ruisje. Hoop dat het de volgende keer niet meer te horen is. Wat leuk op de fiets, ga ik ook binnenkort eens proberen! Chyara; flink mannetje en hij slaapt lekker lang zeg!
@chyara: lekker flink kereltje hebben jullie haha. Zo en wat gaat hij al vroeg naar bed. Hoe doe je dat dan met de laatste voeding? Of krijgt hij 's avonds geen fles meer. Senne krijgt om 19:00 haar laatste fles en gaat dan naar bed. @kipkip: Dat is wel even balen denk ik als ze ineens onder het gemiddlede zit, als ze van tevoren wel goed zat. Maarja, zoals jezelf al zei, het zal er waarschijnlijk aan liggen dat ze ziek is geweest. En naar de fysio. Wat bedoel je met weinig bewegen? Wat doet ze bijv. wel/niet. Hopelijk helpt de fysio dan wel. Van dat ruisje is wel ff schrikken, maar ik ga ervan uit dat er niks is. Ze is al en poosje verkouden dus denk dat het daar aan ligt. En bij kindjes in de groei was het heel normaal dat ze een ruisje horen omdat het hart ook groeit. Senne is hier een week goed ziek geweest. Ze begon op vrijdagavond met diarree, op zondag een keer overgegeven wat de rest van de dagen ook 1 of 2 keer per dag gebeurde en op dinsdag had ze ineens soepoogjes. Ze heeft de hele week verhoging of lichte koorts gehad en dus alle dagen diarree. Op donderdag ben ik met haar naar de huisarts geweest. Ze had waarschijnlijk een virusinfectie, antibiotica was geen optie want daar kreeg ze sowieso diarree van en dat had ze al. Moesten even goed in de gaten houden dat ze goed deed drinken en dat ze geen hoge koorts kreeg, anders meteen aan de bel trekken. Eten heeft ze heel week slecht gedaan, van alle maaltijden at ze hooguit de helft. Maar dat was niet zo erg, als ze maar deed drinken en dat deed ze gelukkig, niet veel maar ze dronk wel. Voor haar oogjes hadden we een zalfje gekregen, was een bacterieële infectie. Dat gaat nu weer een stuk beter. Nog 2 daagjes zalven voor de zekerheid. Sinds gisteren is ze weer aan de beterende hand. Ze hoest wel nog veel en af en toe meot ik haar ff rechtop houden als ze ligt te slapen en een slokje drinken geven en dan gaat het weer. Ze heeft nu nog af en toe een diarree-luier, maar over het algemeen poept ze weer redelijk vast. Zo een heel verhaal weer haha. Doeidoei
Ja, eigenlijk beweegt ze niet. Ze kan heel goed zitten en als je er neer zet blijft ze zo uren zitten maar dat is dan ook het enige wat ze doet. Ze maakt geen aanstalten tot kruipen, rollen en zelf tot zit komen. Vervelend he als ze zo ziek zijn? Ik werd er moedeloos van, ze heeft zo'n 4 dagen 40 graden koorts gehad en ook idd niks eten.
@Kipkip jeetje dat is niet leuk nee als ze eerst boven de gemiddelde lijn zit en nu op de -1 lijn maar als ze ziek zijn dan gaat het bij die kleintjes heel snel qua afvallen of niet aankomen nu maar hopen dat ze nu lekker blijft groeien en naar de kinderfysio ik hoop dat ze jullie tips en adviezen kunnen geven over het weinige bewegen komt vast goed @Inge ja kan me indenken dat je schrikt ik hoop met je mee dat het niet meer te horen is en leuk he op de fiets ik ben vorige week ook voor het eerst wezen fietsen met mijn mannetje en hij vond het prachtig nee hij krijgt al 3 maanden geen avondfles meer we moesten hem steeds wakker maken voor de laatste fles en hij dronk hem vaak niet een sleeg en toen hebben we hem een x laten liggen en hij sliep gewoon door en toen zijn wij gestopt met de late fles best wel fijn hoor dat hij vroeg gaat slapen,maar aan de andere kant mis je dat geknuffel s avonds ook wel weer en wat naar zeg dat Senne zo ziek is geweest wel fijn te lezen dat ze nu aan de beterende hand is hier komen er weer tandjes aan ons mannetje heeft daar best wel last van \een poosje geleden had kreeg hij 4 tanden ineens door en toen kreeg hij middenoorontsteking erbovenop en nu steeds als hij tandjes krijgt krijgt hij last van zijn oortjes dus als we al iets merken geven we hem gelijk pilletjes en hoestdrank van VSM en sprayen we zijn neusje een paar x per dag nu maar hopen dat ze snel doorkomen en we er weer vanaf zijn
hey mama's. @inge dat is wel schrikken,zeker als ze het nooit eerder hebben gehoord. hoop dat het de volgende keer weg is. hier was januari geen fijne maand. bastiaan heeft 2×in het ziekenhuis gelegen. de eerste keer was erg kritiek. ik loop al een tijdje met bastiaan naar de huiarts en naar de hap,en was ook al bij de kinderarts geweest met heb,omdat hij het steeds benauwd had. dan kreeg hij weer koorts erbij. ontstokenoogjes. loopneus. minder drinken. hoesten. hij had 24 dec een anitbioticakuur gehad,omdat hij een longontsteking had. dit heeft een week gewerkt,en toen kreeg hij het weer benauwd. verwijzing gehad voor de kinderarts. kreeg een pufje met ventolin mee. hielp dus niet. 20 jan weer naar de kinderarts. ze vond hem erg benauwd. hebben hem verneveld,bloed afgenomen,en slijm uit zijn neusje,om te kijken of hij misschien het rs-virus had. toen koneden we weer naar huis. vrijdag21 jan. ik haal bas uit bed,en hij is nog benauwder dan de dag ervoor. wil alleen maar tegen je aan hangen,laat zijn hoofdje zakken,en oogt echt goed ziek. terug naar de kinderarts in het ziekenhuis,en dan gaat het ff heel snel. arts luisterd naar zijn longentjes,en we moeten meteen naar de spoed toe. hier word hij aan een satoratiemeter gelegd. zijn zuurstofgehalte in zijn bloed is nog naar 74. het hoort de tussen de 90 en de 100 te zitten. hij krijgt zuurstof. word weer 2×verneveld. word een infuus aangelgd,en hij krijgt prednison ingespoten. word een longfoto gemaakt,en we krijgen te horen,dat we met een ambulance naar het ziekenhuis in goes moeten. dus met gillende sirene en zwaailichten vertrek ik met bastiaan naar het ziekenhuis toe. gelukkig helpt de zuurstof hem heel goed,en mogen we na 3 dagen alweer naar huis,om vervolgend na 5 dagen weer terug naar het ziekenhuis te gaan,omdat hij alles eruit spoog en heel erg aan de diaree was. als hij zijn fles dronk,dan had hij 60cc op,en dan zat hij tot aan zijn schouders onder de poep. echt water. of hij spoog binnen 1 min na zijn fles alles uit. in het ziekenhuis heeft hij aan de sonde met ors gelegen. en na 3 dagen mochten we weer naar huis toe gelukkig. nu gaat het gelukkig goed met hem. hij was 400gr in 3 dagen afgevallen. sorry voor mijn lange verhaal,maar moest het ff van me af schrijven. liefs tamara
jeetje Tamara wat heftig zeg brr wat zullen jullie angst gehad hebben om jullie kleine mannetje en weten ze nu wel wat het is geweest dan ??? ik hoop voor Bastiaan en jullie dat het niet weer gebeurd zeg en hij nu weer lekker kan gaan groeien geef het kleine mannetje maar een dikke knuffel van ons
het was dus idd het rs-virus. dit hadden ze eerst niet verwacht,omdat bastiaan al bijna 9 maanden was,en het meestal bij hele jonge babytjes voorkomt. en het buikvirus heeft hij waarschijnlijk in het ziekehuis opgelopen,omdat zijn weerstand helemaal weg was. maar nu gaat het gelukkig goed met bastiaan. hij piept nog wel met inspannig vooral,maar dat hoort er allemaal bij.
Poeh Tammy, dat is wel heel heftig! Dan ben ik 'blij' dat Senne 'maar' een buikkvirusje heeft. Ben blij dat het nu weer beter met hem gaat. Maar moet hij nu blijven puffen of zo? Pfff Senne heeft alweer/nog steeds diarree. Het was nog niet helemaal weg zeg maar en nu is het eigenlijk weer bijna hetzelfde als een week geleden. Ik dacht misschien toch iets van tandjes, maar nee geen tand te bekennen (ze heeft in november haar laatste tand gekregen en zit nu dus nog op 6). En het ruikt zo zuur bah! En weer van dat slijm erin. Nou ja nog maar ff aankijken en anders maar weer naar de huisarts. Ook moet ze nog steeds veel hoesten. Maar ondertussen kan ze wel zelf blijven zitten. Als we haar neerzetten dan hè? Ze gaat nog niet vanuit lig zelf zitten, maar doet wel pogingen daartoe. Maar als ze zit blijft ze ook gerust een half uur zo zitten spelen. Ze vindt het nu helemaal geweldig om duploblokjes uit en in een emmer te doen. Dan gooit ze de emmer om (die koekjestrommel van fisher price) en dan verzamelt ze weer alle blokjes en doet ze er weer in en dan gooit ze hem weer om haha. En ze doet nu ook haar handjes in de lucht als we hieperdepiep hoera zeggen. En haar handjes op haar hoofd bij het liedje klap eens in je handjes. Dan doet ze eerst mee klappen en dan haar handjes op haar hoofd. @chyara: Hoe veel flessen krijgt hij nu nog dan? Senne krijgt 's morgens een bordje pap, aangemaakt met 180+6. En dan 's avonds om 19:00 een fles van 210+7, maar die drinkt ze eigenlijk nooit leeg.
@Tammy idd dat virus ken ik wel,maar idd bij die hele kleintjes,maar gelukkig dat het nu beter gaat met Bastiaan en nu weer lekker genieten @Inge wat rot zeg dat Senne weer/nog steeds ziek is ik hoop maar dat ze snel een beetje opknapt wat dit is zo sneu en hier ook een mannetje wat blijft zitten en als ik zijn beentjes vasthoud dan komt hij zelf in zitstand en hij blijft nu ook al een hele poos aan tafel staan spelen met zo n houten puzzel hij gaat nog niet helemaal zelf staan,maar probeert het soms wel zo leuk om te zien hij doet nu ook hieperdepiep en de handjes omhoog en high five doet hij zo leuk allemaal het worden nu echte mensjes he
@inge. wat naar dat senne weer diaree heeft. hou het goed in de gaten,want bastiaan zat in 3 dagen tijd op het randje van zijn reserve,door het spugen en de diaree(had dus bijna geen voeding opname meer) heel zijn handjes waren al aan het rimpellen. bastiaan kan een tijdje zitten,ook uitzichzelf. hij trekt zicht nu in de box en aan de tafel,en aan het tvmeubel. bastiaan wegt nu 9215gr.en is 75,3cm.
Nou vandaag nog geen diarree gehad. Hopelijk is het nu voorbij. Haha de huisarst vroeg of ze in stuit had gelegen. Dus ik zeg nee, hoezo? Nou zegt ze, ze is zo lenig. Ze pakte haar voetjes en die kun je zo over haar hoofd heen weer op de grond laten komen zeg maar. Ik heb ook het idee dat ze veel te soepel was en dat het daardoor wat langer duurde voordat ze bleef zitten. Nils zat al met 7 maanden maar die was zo stijf als een plank haha. Als Senne zit, klapt ze zo voorover en legt haar buik op de grond en dan komt ze weer overeind. Als we Senne laten staan blijft ze ook wel ff staan, maar dan is ze weer heel snel afgeleidt. Maar ze worden nu echt mensjes ja haha. En uitdagen. . . dat begint nu ook hè? Leuk allemaal. @kipkip: Ben je al bij de fysio geweest?
@Tammy dus Bastiaan begint nu ook te klimmen en klauteren en hij is dus een lange slanke jongen ? @Inge wat een lenig meisje idd en fijn dat ze vandaag geen diarree heeft gehad hopelijk blijft het zo om nog even op je eerdere vraag terug te komen mijn mannetje krijgt s morgens een papfles 180+6+7 schepppen bambix dan fruit dan brood met een fles van 150cc halfvolle melk s middags sap en een koekje of nog een x fruit s avonds 12 maanden potje groente en 150 tot 200 gram/cc yoghurt/danoontje hier staat een mannetje te springen in zijn loopstoel zo n grappig gezicht om te zien wat is het toch heerlijk genieten zo n klein mensje om je heen en idd uitdagen dat gaan ze nu ook doen hier ook al een paar nachten achter elkaar gehad,maar we hebben hem mooi laten liggen en na anderhalf uur huilen/krijsen en schreeuwem is hij wer gaan slapen en na 2/3 nachten was het over en tot nu toe nog niet weer gehad,maar goed het kan zo weer komen he ze blijven toch testen en proberen (hoop het niet )
jeetje Tammy, wat een verhaal! Wat moet dat zenuwslopend voor jullie zijn geweest. Gelukkig dat het nu beter gaat. We gaan maandag a.s. naar de fysio, ben benieuwd. Weet iemand van jullie of er op deze leeftijd een maximum aan de hoeveelheid melkprodukten zit? Wij geven nml ook nog 3 flessen en daarnaast eet ze vaak nog een flinke schaal yoghurt. Maar omdat ze geen brood eet ben ik al lang blij dat haar avondeten en toetje er zo goed ingaan.
@Kipkip ik hoop dat ze jullie maandag tips en adviezen kunnen geven en qua max van zuivel weet ik niet eigenlijk ,maar wel dat het 300-500 cc goed is en dit is een richtlijn als jou kindje meer krijgt is dat niet erg hoor hier een mannetje net krijsend wakker denk weer last van zijn tandjes/oortjes (hij krijgt last van zijn oortjes als de tandjes beginnen)dus even getroost en een zetpil gegeven en nu maar hopen op een goede nacht morgen maar even langs de HA voor mezelf en gelijk zijn oortje maar weer na laten kijken
@kipkip. in het ziekenhuis zeiden ze dat bastiaan tussen de 500 en de 650ml aan melk binnen moet krijgen. hier ook vaak nog 3 flessen,en sinds we uit het ziekenhuis zijn ook weer een nachtvoeding. meneertje wordt standaar iedre nacht tussen 2 en 3 wakker. er was nog iemand die vroeg of bastiaan nog een pufje krijgt. hij krijg nu Qvar. een onstekingsremmer 2 maal per dag.
@ kipkip: Nou heel veel succes maandag. Hopelijk kunnen ze jullie verder helpen dan. Ik weet ook niet of er een maximum aan zuivelproducten zit. Bel anders gewoon even het cb, daar kunnen ze je vast antwoord geven. Maar als ze nog geen boterham eet, moet ze toch haar voedingsstoffen ergens vandaan halen denk ik dan, dus dan lijkt mij ook dat ze haar fles nog gewoon nodig heeft. @chyara: O hij krijgt al gewone melk. Ik zit er ook al een tijdje over te denken (nils kreeg dit volgens mij ook al met 10 maanden), maar op het buro zeggen ze dan weer dat het echt pas vanaf een jaar mag . Senne krijgt 's middags bij de boterham dan diksap en tussendoor nog een keer. En 's avonds eet ze dan gewoon met de pot mee, alleen kook ik dan voor haar apart in een pannetje zonder zout. Senne probeert het 's nachts nog niet, het uitdagen, maar overdag wel haha. Ik merk echt duidelijk verschil tussen een jongen en een meisje hier. Senne miauwt nog net niet hahaha. En Nils is de goedzak zelve. @Tammy: Hoe lang moet hij die ontstekingsremmer dan nog gebruiken? En wat zielig dat hij 's nachts wakker wordt sinds hij in het ziekenhuis heeft gelegen. Kwamen ze rond die tijd nog een keer controleren bij hem of zo? Hopelijk slaapt hij snel weer lekker door. Zo Senne heeft geen diarree meer gehad, joepie!! Vanmorgen mochten ze verkleed naar het kdv, Senne was roodkapje en Nils brandweerman. Ze hebben allebei hun kleren goed aangehouden. Maar dat is wel alles wat ze van carnaval zullen zien dit jaar, hahaha, zolang ik eronderuit kan, zal ik dat ook zeker doen. Ik wou zondag eigenlijk nog naar de optocht gaan kijken, maar dat is me veel te koud. Nou fijn weekend allemaal. . . Ik mag morgenvroeg nog werken van 6-12:30 . Zo vervelend om 6 uur beginnen, maarja. Meestal hoef ik pas om 7 uur te beginnen en dat uurtje meer slapen scheelt toch echt heel veel haha. Maarja het is toch weer zo 12:30. En dan gaan we 's avonds naar de bios met mijn broer en schoonzus. Het eerste uitje weer sinds Senne er is. Ik heb er wel zin hihihi. O en ik vind het trouwens wel leuk, dat we weer een beetje kletsen hierzo Doeidoei
Inge, lekker gewerkt? Ik vind het ook weer leuk dat we hier schrijven. Hier mogen ze donderdag a.s. verkleed naar het kdv (thema is Olympische Spelen..!?) Tammy, ben je niet helemaal kapot na die nachten? Ik hoop dat het slapen snel beter gaat. Ik ga even tennis kijken (hoe het wel moet) en daarna zelf tennissen.
Ik heb wel lekker gewerkt haha. Gisteren zijn we naar Avatar geweest, in 3D. Was echt heel mooi. Superfilm! En heerlijk weg geweest dus zonder de kindjes. Vanmorgen werd ik om 8 uur wakker en heb me nog eens lekker omgedraaid. Toen was het ineens 11:40 Poeh das lang geleden haha. Toen de kindjes opgehaald en nu zijn we weer lekker thuis. @ kipkip: o das leuk van het kdv. Maar hoe verkleedt je haar dan???? Fijne zondag nog allemaal.