Februari mama's 2008 deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden

Whahaha, geweldig Maja!
    Ik vind je stoer dat je die hier neer zet!
    Dat vind ik nou echt leuke foto's om te zien, niet van dat volmaakte geposeerde gedoe, gewoon normaal :D
    Gaaf!

2. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    En de rest, hallo iedereen :).

Beetje druk met niets de laatste dagen.
    Aaron vreet aandacht en gunt zijn zusje op het moment niets.
    Iris mag geen speelgoed, want dat wil hij hebben, Iris mag niet op schoot, want hij wil op schoot... etc...
    Ach is een fase he... Beetje boel jaloers. Gaat vast wel weer over, alleen ben ik savonds bekaf!
    Ik lees trouw elke dag bij hoor, alleen eventjes geen puf om te reageren...
    Dikke knuffel iedereen!

3. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    O, wat heb ik genoten van de bevalfoto's van Maja! Ha, ha, uitgetelde Jeroen. En o, wat had ik met je te doen op de persfoto,voel het zelf nog van Suzanne, bij wijze van dan. Au, au. En een zeer 'onderkantje'. Nee, leuk is anders, maar je bent een kranig wijffie.

BONEY!! Ik duim voor jullie.. kijkers worden kopers.. je zult het zien. Het is onze buren nu ook gelukt na zo'n 3 jaar! Dan gaat het jou ook lukken.

(nu vraag ik me ineens af of meiske haar oude huis al verkocht was.. zal wel..bent even kwijt).

Joma, trouwjurk passen, altijd leuk! Veel plezier!

Wen, mooi fietsje hoor! Ik denk dat wij er eentje gaan geven voor Elena haar verjaardag, duurt nog eventjes dus.

Naatje.. hapjes.. spreek me er niet van, Suzanne eet ze matig. In ieder geval hier met 6 mnd begonnen met bijvoeden. Suzanne eet het liefst ZELLUF.. dus geen kant en klaar. Alleen is dat vaak toch wel makkelijk in drukke tijden.

Aaron een aardige peuter-puberale fase dus, sterkte Thirza!

Mrijn, dat klinkt pijnlijk die plek ja. Toch fijn dat ze daar dan geen last van heeft.Hopelijk is ze er gauw vanaf.

4. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Hier eerste werkdag achter de rug moet zeggen dat ik het nog redelijk rustig aan heb gedaan, ff inkomen.

Nog even wat geinigs vertellen..

.. we waren met de auto met t gezin weggeweest. Acherin zat Elena lekker op dr duimpje te tukken. Toen we aankwamen en de auto stil stond gaven erik en ik elkaar een knuffel. Horen we op de achterbank dat duimpje eruit ploppen en Elena heel ondeugend zeggen: zeg knuffelbeertjes, ik wil er uihuit!

Misschien had je er bij moeten zijn, maar wij hebben er erg om gelachen!

Gister zaten we met zijn allen aan tafel. Hebben Elena en Suzanne een onderonsje, allebei keihard lachen. Ik zei tegen Erik, dit is de eerste keer, maar zeker niet de laatste dat wij dit gaan mee maken met die meiden!

5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Mom, wat klinkt dat heerlijk zeg dat meiden onderonsje, hoe cute!!
    En die opmerking van Elena komt wel over hoor, echt zo leuk als ze zo verrassend uit de hoek kunnen komen!

Fenne vanmorgen ook. Ik ging even op t bed liggen omdat ik moest wachten tot Vin klaar was op badkamer, hij loopt voorbij en zegt voor de gein dat ik aan m'n eigen kant moet gaan liggen... ik lach een beetje en blijf liggen, Fenne herhaalt dus even voor papa (die inmiddels op de badkamer was) dat ik naar papa moet luisteren... Dus ik zeg: sorry, het spijt me! Zegt ze: ja, dat moet je niet tegen MIJ zeggen!! Zeg maar tegen papa! Hihi ( had je ook bij moeten zijn bedenk ik me nu) :)

6. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Grappig al die opmerkingen zeg!! Ben benieuwd wat Mike ons allemaal te vertellen heeft.

Straks naar het cb met Rosanne. Iedereen vindt haar lang dus ik ben benieuwd. Hoop dat het nog even droog blijft...

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen!

Ik moet erg lachen om al die uitspraken. Het is misschien wel leuker als je er zelf bij bent, maar ik heb hier ook zo'n bijdehandje rond lopen dus ik kan me er heus wel iets bij voorstellen. Erg grappig.

Naatje, succes bij het CB. Een half jaar is ze alweer. Gaat hard.

Wie vroeg dat nou van de Rapley? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook niet meer zo goed weet, maar volgens mij zijn wij begonnen met groente. Zo rond een half jaar. Toen was de BV nog hoofdvoeding.
    Omdat Tessa altijd veel spuugde en maagzuur had zijn we begonnen met worteltjes en boontjes geloof ik. Omdat fruit altijd meer zurig is en dus meer reactie geeft.
    Hier ging het altijd goed. Tessa had zelf de regie. Hield soms best eens m'n hart vast, maar ze loste het altijd zelf op door flink te kokken en dan kon ze weer verder eten. Ik heb de blender zelfs nooit gebruikt voor haar.

Maja, hoe is het vandaag? De nacht een beetje normaal door gekomen? En je knip? Word het al beter?

8. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hoi!

Mom2be wahaha wat een super uitspraak van Elena!Hahah heel grappig!

Maja hele leuke fotos wahaha idd echt Maja fotos! Hij is vandaag toch alweer een week he? Iedere dag ging het hier een beetje beter en makkelijker. BV nu goed op gang?

Ik ging net even kijken wat Sara aan het doen. Ik had haar aan tafel gezet om met de klei te spelen..... niet meer doen dus.... had ze alle klei in haar haar geplakt en gesmeerd ook in haar oren enzo :$ nu weet ik waarom er vanaf 3 jaar op die doos staat. Gelukkig wel alles uit de oren en haren gekregen..... en nee dat doet ze normaal dus nooit.

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Haha die Sara :D Gelukkig heb je alles kunnen verwijderen.

Nog even een vraagje voor de ervaren mama's.
    Nu ga ik morgen vroeg met m'n ma weg. Eerst pik ik haar op op de carpool, dan door naar een markt (dus zo'n 3 kwartier eerst al in de auto) en dan nog even winkelen. Ben op zoek naar een stofje voor een jurkje voor Tessa.
    Maar er is dus weinig gelegenheid tot plassen. Als je over de markt loopt kan het sowiezo niet. Ik zou ze dus gewoon een luier om doen. We zijn best wel even van huis.
    Wat vinden jullie? Zouden jullie dat al durven?

10. supermummy

supermummy Niet meer actief

Boney, ik zelf vind het geen goed idee om de ene dag wel een luier de andere dag geen luier aan te doen (verwarring)

Je schreef dat Tessa (haast) geen ongelukjes heeft dus ze is er echt wel aan toe.. nu jij nog :D.

Ik nam in het begin een potje mee onder in de wagen, nooit gebruikt trouwens, alleen voor mijn eigen idee.

Is het trouwens niet normaal om kindjes in NL even in de goot/boom etc te laten plassen als ze het echt niet kunnen ophouden? Is dat echt not done? Ik vond het echt verschrikkelijk om te zien toen ik nog geen kinderen had, maar nu begrijp ik het beter ;) Hier zie je dat dus best veel.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hihi, ik heb nog nooit een kind in de berm ofzo zien plassen:D Hoewel ik het vroeger zelf wel een gedaan heb kan ik me herinneren. Met lange autoritten langs de kant van de weg;)
    Boney, ik zou het gewoon proberen. Onderbroek en extra broek/legging mee. Komt vast goed!

Die uitspraken van de kids, geweldig!:D Lune kan er soms ook wat van, lig je idd helemaal in een deuk.

De kraamverzorgster is net weg gegaan.. *snik*:( Was echt super gezellig met haar, hebben vanochtend nog de slappe lach gehad omdat haar oma en mijn oma allebei hun scheten niet meer in kunnen houden en dat hele leuke situaties geeft soms:D Nouja, had je ook bij moeten zijn denk ik haha! (vanochtend dan he, niet bij de scheten van mn oma:$)

Ik heb vanochtend met Timme lekker onder de douche gezeten. Hij vond het heeeerlijk! Zo ontspannen.. Daarna was hij alleen zo moe van het douchen en het huilen (bij het afdrogen en aankleden.. alsof hij mishandeld werd! maf kind..) dat hij nauwelijks tiet heeft gehad. Ik ga hem dus zo toch maar even wakker maken, verschonen, voeden en dan samen lekker naar bed. Lune ligt er ook net in.

Knip gaat redelijk. Nog steeds ontstoken maar het doet gelukkig niet heel erg zeer. Heb vanochtend weer in de soda gezeten en ik ga zo met mn blote kont in bed. Ik vloei trouwens helemaal niet meer, da's wel fijn. Hoewel, kan ook zo ineens weer beginnen, was bij Lune ook zo geloof ik.
    Aan de andere kant.. Na 4 dagen was mijn baarmoeder weer helemaal terug, dat was erg snel volgens de kraamverzorgster dus dan stopt het vloeien misschien ook eerder.

Ik ga Timme wakker maken. Tot later!

12. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Hooi schatjes hoe is het hier ????

iemand update voor mij !!! sorry dat ik jullie zo verwaarloos

MAJA en MANNETJE VAN HARTE MET DE GEBOORTE VAN TIMME !!!!!!!! LUNE JE BENT GROTE ZUS !!!! ( beetje laat maar niet minder gemeend !!!)

13. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    WOW Maja.. nu al niet meer vloeien?????? bij anna was ik er ook snel vanaf.. 4 wk en daarna nog wat nagedrup

maar bij de anderen heb ik toch echt 6 tot 9 wk gevloeid.. 1 wk is wel errug rap zeg.. heeeeeeeeerlijk!!!....

fijn dat alles zo voorspoedig gaat..

MYS.. hooooooooooii.. geen update voor je.. ben er zelf ook zo af en toe.. volgens mij geen heuel bijzondere dingen buiten TIMME om...

14. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hoi

@MOM en WEN haha leuk he die opmerkingen van de kids!!!

@boontje precies wat sm zeg niet de ene keer wel een luier en de andere keer niet das verwarrend doe het gewoon zonder luier heb er vertrouwen in komt echt goed en plassen altijd wel een tent of terasje om te plassen hoor en ik stop ook gewoon bij een bp of zo als ze moet !

Vandaag jurk weer wezen passen moet weer iets vermaakt worden was toch weer wat slanker:) dus zoals ik nu ben moet ik echt blijven heb net een lekkere magnum naar binnen gewerkt :)
    Gwen ook mee en haar jurkje ook mee dus samen in de jurk gestaan ze vondt het zo mooi , ze zei ook ooohh wat mooi mama en gwen samen in een prinsesenjurk ze gaf me een handje en moesten samen lopen in de prinsessenjurk naar de spiegel en dan nog eens zeggen kijk eens in de spiegel mama hoe mooie prinsessen we zijn:D

15. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Tjonge, nu maja is bevallen heeft ze helemaal geen tijd meer om dit topic te vullen. Saai hoor:D

Wij hebben een heerlijk luie ochtend. Kindertijd staat aan, Juul is aan het kleuren en ik zit te laptoppen en te haken tegelijk.

16. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Goedemorgen,

Heerlijk Mrijn zo'n dag. Hier hadden wij maandag zo'n dag. Lekker allebei in joggingbroek gezellig doen. Ik geniet daar ook echt van. Heerlijk.
    Lukt het met haken? Ik ben met Frits bezig. Wat een gepriegel z'n staart... Straks even kijken voor pijpenragers.

Ik heb toch besloten om zonder luier weg te gaan. Tessa dan... ;) Ik heb schone kleren mee en het lukt haar vast. We zullen zien.

SM, mocht dat nodig zijn dan laat ik Tessa ook gewoon in de berm plassen. Als ik nu in de auto ga en ze is zonder luier zeg ik het ook altijd. Als je moet plassen dan stopt mama wel even. Dan mag je met je blote billen in het gras.

Ik weet nog dat ik dat als kind ook altijd deed. M'n vader hield me dan vast met m'n rug tegen zijn bovenbenen en z'n handen in m'n knie holte en dan kon ik plassen :D Moet er vast komisch uit hebben gezien. Haha En als ik dan klaar was schudde hij me heen en weer en riep 'drup drup drup'

Ik ga er vandoor. Doei

17. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen,

Wat een hectisch leven, 3 kinderen overal naartoe brengen en een 4e op sleeptouw meenemen. Naar gym, school, vriendjes, zwemles, voetbal. Nog even en ik zet een taxibordje op mijn auto...
    Zo even naar de markt. Ben weer van plan om een jurkje te gaan naaien. Hopelijk staat de stoffenkraam er. Meestal is hij er net niet als ik er even wil neuzen;)
    Verder loopt alles hier op rolletjes. De kinderen zijn hier al aardig gewend en maken in huis dezelfde hoeveelheid rommel als in het oude huis. Ze moeten hier elke week een keer hun kamer stofzuigen. Dat vinden ze nu nog leuk, over een paar weken niet meer denk ik:D
    Sofie heeft haar fietsje al gekregen. Piet vond het leuk om het nu al te geven, nu het nog lekker weer is. En Sofie vind het helemaal geweldig. Even rondje fietsen zegt ze dan:)
    Kas gaat als een speer met zwemles. Zit nu in bad 6 van de 7. Eind is dus in zicht voor het diploma a.
    Nu duik ik even de zolder op om te zoeken naar de doos met jurkenpatroontjes.
    Tot later!

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Kijk, jij bent gewoon al die maanden een gniepige meelezert geweest.. Ik me dood vervelen en hier elke dag lappen tekst neer kwakken en nu ik bevallen ben en minder tijd heb kom jij ineens gezellig doen! Tsss....

19. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Dat moet je anders bekijken mop, jij hebt tenminste wat te melden. Dat zegt heul veul over mijn zielige leventje...

20. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zie Gwen en Joom ook voor me nu, helemaal gelukkig in prinsessenjurken:) Leuk! En eet jij maar lekker verder hoor Joma, je jurk moet natuurlijk wel een beetje gevuld blijven.

Ik lees iets over Frits? Wie is Frits? Lekker ding?

Meiske, goed van de kids dat ze moeten stofzuigen! Zo vroeg mogelijk zelfstandig maken en helpen in het huishouden, dat is hier ook de bedoeling:D
    We beginnen met kleine stapjes, Lune moet bijvoorbeeld eerst haar speelgoe opruimen voordat ze naar bed gaat. Denk dat ik haar volgende week leer strijken en de week daarop de wc leer schoonmaken:)

Ik zie Boney voor me die door haar vader vastgehouden wordt om te plassen:D Alleen is Boney nu volwassen en dat is toch wel een beetje gek..
    Maar zo deed mijn vader dat vroeger ook altijd bij mij haha! En als ik moest kotsen hield hij m'n haar vast, deed die van jou dat ook?

Ben trouwens benieuwd hoe het gaat met Tessa! Denk dat ze keurig droog blijft hoor! Gewoon af en toe even herinneren dat ze geen luier om heeft.
    Jeroen is nu met Lune naar het centrum en ze blijven volgens mij ook wel even weg (heb hem op pad gestuurd voor maandverband een voedings bh en zoogcompressen:D) en volgens mij is hij zelfs vergeten Lune een luier om te doen. Maar die blijft wel droog denk ik. Hoop ik;)

Oe, ik kreeg migraine gisteravond en had er vannacht nog last van. Volgens de vk komt het door de hormonen die nu weer uit m'n lijf gaan. Heb er namelijk maaaaaanden geen last van gehad, in elk geval tijdens mn zwangerschap niet. Timme kwam om half 3 voor een voeding, was zo beroerd.. Zat met een bakje naast me te voeden. Heb hem gelukkig niet nodig gehad. Nu nog koppijn en beetje raar op de maag. Heb even 2 paracetamol gehad.

De prikker komt hier zo om Timme te prikken voor z'n leverwaarden. Hoop zo dat die gezakt zijn.. Zo niet, krijgen we thuis een lamp of moet hij naar het ziekenhuis. Ik ga ervan uit dat het wel goed zit want hij is niet suf en drinkt goed. Ik wil zoooooo NIET naar het ziekenhuis met hem. Het loopt net zo lekker thuis.

Oja, ik heb vannacht geprobeerd om liggend te voeden maar op een of andere manier lukt me dan niet, kan geen goede houding vinden om Timme goed te laten happen. Iemand tips?

Deel Deze Pagina