Februari mama's 2008 deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    pfff pagina 2

Reageer morgen ff, heb lekker herfstvakantie. Vandaag wezen zwemmen, esmee vond het ook geweldig.
    kom later wel weer spieken, ze vechten geloof ik

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    maja balen trouwens dat hij toch last kreeg van de fles. Ik deed hier tijdens de bv altijd een schepje minder dan erin moest, had het idee dat als er meer water in zat ze minder last hadden. Ook een kleinere speen waar ze meer hun best voor moesten doen hielp goed. Anders gaan de flessen vaak te snel ivm de bv.
    Wat een gepuzzel he.

Hier herfstvakantie, meiden zijn net weg met paul dus ga heerlijk alleen douchen en dan komt er een vriendin een bakkie doen en dan de middag ff huis opruimen.

3. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @maja een osteopaat heeft me ooit verteld dat je in combi met bv het beste hypo allergene voeding kunt geven deze lijkt qua samenstelling het meeste op bv en idd ook een kleine speen zodat hij langer moet drinken anders gaat et te snel voor zijn maagje!! (dit advies geven ook veel vk's en van het cb)

4. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    VIV.. ik kreeg juist het advis om de normale voeding te gebruiken.. nou daar ging ze dus veel van spugen.. ben toen op de comfort over gegaan tegen spugen en krampen en dat werkte perfect.. lijkt me idd veel logischer om te combineren met pepti...

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Thanks ladies.
    Ik heb gewone hypo allergene voeding gegeven maar geen pepti.
    In de hypo allergene zitten nog wel melkeiwitten, in pepti niet. Maar was benieuwd of dit ook goed zou gaan, niet dus. Hij heeft er best lang last van gehad en kreeg ook weer een beetje uitslag.
    Ik ga donderdag overleggen, ws krijgen we wel weer een indicatie voor pepti. Maar ik twijfel nog steeds hoor;)
    Mijn moede zei gister (die heeft al die ellende met mijn allergieen natuurlijk meegemaakt), 'ga nou maar niet op dieet, dan krijg je veel te weinig voedingsstoffen binnen en ben je weer constant ziek'.
    Mja, juist dan denk ik 'dan krijgen we dat met Timme ook als ik stop met de bv'. Andere kant is weer dat al mijn neefjes en nichtjes van mijn vaders kant allergisch zijn en allemaal even erg. De een heeft wel bv gehad en de ander niet. Ik heb 10 maanden bv gehad en ben allergisch, mijn broer heeft geen bv gehad en die heeft geen allergie en is nooit ziek. Ik weet het ook niet meer. Hoop dat de verpleegkundige me verder kan helpen.

Hoe is het met iedereen?
    Debie dus lekker een weekje vrij!
    Ichy haar kids ook dus? En Meiske? Meiske, hoe gaat het nu met je? Al een beetje bekomen van de schrik?
    Hoe is het in huize Debora?
    Boney, druk met huisdingen bezig?
    (over huizen gesproken, wij hebben een bezichtiging aangevraagd bij dat ene huis die ik laatst liet zien:) )

De werkster is er. Ze is boven bezig. Timme ligt naast me te mopperen, zal hem even aandacht geven.

6. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    maja bv zegt niet alles, beide meiden hebben redelijk lang gehad, 8 mnd en bijna 7 mnd en allebij hebben ze veel luchtwegproblemen en oorontstekingen, zit niets van allergie in de familie dus denk dat mijn bv niet uit de juiste combi bestaat.;)

7. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Goedemorgen,

Mijn zus d'r kinderen hebben ook veel last van oorontstekingen, terwijl ze wel bv hebben gehad. Bij ons zit het wel in de familie, mijn vader heeft ook altijd last gehad van zijn oren. Dus misschien dat dan bv niets uitmaakt?? Ik weet het ook niet. Ze zijn ook altijd ziek. Terwijl Mike nooit echt goed ziek geweest is. Mike heeft wel 1,5 jaar bv gehad, en pas bijvoeding bij 8,9 maanden.

@Maja; Ik denk dat het moeilijk is om jou een advies te geven. Als je zelf aan onderdoor gaat, dan is stoppen mss het beste. Maar kun je misschien geen andere dingen eten, zodat je toch wat energie krijgt. Anders moet je misschien even een topic starten. Er zullen waarschijnlijk meer meiden zijn met vergelijkende situatie. Blijft natuurlijk wel balen.

8. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Hier staat de gangkast op de planning, die moet echt opgeruimd worden. Gister al de kelder gedaan. Verder nog aan website werken.

Mike danst echt de hele dag op nummer van club van sinterklaas. Staat nu ook alweer op. Hij vindt het echt fantastisch, probeert ook alles na te doen haha. En Rosanne ligt als een vis op het droge te spartelen haha. Ze wil graag vooruit maar dat lukt nog niet. Moppie..

9. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen,

De kids zijn een weekje vrij. Ze zijn nu ruzie aan het maken over die stomme duncans van de C1000;) Gezellig hier dus.
    Woensdag ben ik jarig. Vanochtend al de eerste boodschappen in huis gehaald. Ik ga zelf taarten bakken. Dat moet morgen gebeuren. Hopelijk gaat dat goed, ben nog niet zo gewend aan de nieuwe oven. Gisteren heb ik een cake gebakken, maar die kwam aardig knapperig uit de oven...

Maja, ik ben benieuwd wat ze donderdag op het cb zeggen over de combinatie bv fv. Ik kan je geen advies geven, heb er de ballen verstand van. Ik heb nooit fv gegeven. Weet ook helemaal niet wat voor soorten er zijn.

Haha, Mike is al helemaal in de Sinterklaasstemming:)
    Succes met opruimen.

10. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    bv verkleint alleen de kans op allergieen ect ect maar betekent nooit dat de kids het helemaal niet krijgen

11. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hoi !

Debie,ah jij hebt vakantie natuurlijk, is het kdv dan wel gewoon open¿ Lekker wat tijd voor jezelf!

Meiske, hoe voel je je? En leuk taarten bakken, wat wil je gaan maken?

Maja, knuffel meid is niet makkelijk he! Ik hoop dat het cb je misschien wat goeie tips kan geven.

Vanochtend bracht ik Sara naar het KDV zij zat op mijn schouders en Nora in de kinderwagen. Kom ik bij het KDV aan zegt een oude vrouw tegen me; ooh dat vind ik wel eng om te zien zo een kind op je schouders. Mijn zoon deed dat ook met zijn kind en die is toen gevallen, dood! :$ Nu begin ik helemaal te twijfelen of dit echt gevaarlijk is, toch niet???? Maar zoiets zeg je toch niet zomaar tegen iemand???

12. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hoi

Hier drukke dagen achter de rug. Maar erg leuk. Vrijdag 'even' op en neer naar ons nieuwe huis. We kregen nu de sleutel van het andere gedeelte en dus is het nu echt helemaal van ons. Vrijdag al veel mensen over de vloer gehad die allemaal heel erg nieuwsgierig waren.
    Vrijdagavond na de files weer terug.
    Afgelopen weekend gewerkt. Vandaag dus lekker genieten van m'n meisje en vooral niet te veel doen.

Ik heb wel steeds bij gelezen, maar dat was in fases en heb niet veel onthouden. Even kijken wat ik nog weet:

Maja, wat een getob hé. En een dietiste? Kan die je niet helpen? Je moet natuurlijk niet zelf lijden onder je dieet. Ik heb ook geen verstand van flessen en fles voeding. Kan je dus niet echt helpen. Doe alleen geen dingen waar je later denkt spijt van te krijgen ;)

Debie, lekker zo'n dagje. Geniet ook van je vakantie.

SM, dat op de nek zitten. Op zich kan het prima toch? Ik zelf heb ook 1x gezien dat het mis ging. Vergeet ik nooit meer. Ik werkte in een winkel en een papa wil naar binnen lopen met z'n kindje op z'n nek, maar was vergeten dat hij met kind en al niet door de deur paste. Dat kind klapt dus keihard met z'n hoofd tegen de bovenkant van de deurpost en klapt achterover. Echt TE akelig om te zien. Ik ben er dus ook niet zo'n fan van. Peter loop ook wel eens met Tessa op z'n nek door het huis te dollen. Vind het maar niks. Maar dat is mijn mening natuurlijk ;)

Verder geef ik gewoon iedereen een dikke knuffel.
    Wij waren weer eens laat uit bed vanmorgen. Word dus laat lunchen. Nu dus eerst maar eens koffie.

13. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    sm hier ook heel vaak ilse op de nek, ach, alles kan gevaarlijk zijn, als ze "los lopen" en een sprintje nemen is daar misschien net die auto, fiets enz. Of ze vallen van de trap, lopen onder de tafel en stoten keihard hun hoofd. Alles kan gevaarlijk zijn dus ga daar geen dingen om laten, zal haar lekker op je nek houden alleen als de straat glad is doe ik het niet

14. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    boney lekker hoor dat alles nu echt van jullie is.

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat zijn jullie lief! Ik word redelijk gestoord van mezelf en kwak elke gedachte hier neer en jullie blijven geduldig:D
    Dat is ook een beetje de reden dat ik geen topic ga starten Naatje, ik ga vast en zeker de 'bv-maffia' over me heen krijgen.. Dan krijg je de discussie weer van 'het beste voor je kind' en in dit geval is dat ook juist mijn twijfel.
    Nouja, ik overleg donderdag wel en zie dan wel weer verder.

SM, Jeroen loopt ook heel vaak met Lune op zijn nek. Ik roep af en toe paniekerig 'pas op hoor!' haha! Hij weet inmiddels hoop ik dat hij dus niet overal zomaar onderdoor kan lopen. En wat Debie ook zegt, overal zijn gevaren. Ik snap die mevrouw aan de ene kant wel omdat zij er dus een nare ervaring mee heeft gehad maar aan de andere kant.. Wel een beetje bemoeizuchtig. Het ligt er ook aan hoe ze het zegt, op een normale of verwijtende toon.
    Wat ik trouwens wel eng vind is optillen aan de armpjes. Ik zie mijn zwager dat wel eens doen bij zijn kids. Bij de handen pakken en dan omhoog trekken. Sinds ik gelezen heb van een 'zondagsarmpje' (ofzo) doen we dat echt niet meer. Mijn broer deed het laatst wel bij Lune en ik heb direct gezegd dat ie dat niet weer mag doen.

Boney, vol trots je huis geshowd?:) Echt te gek dat jullie nou de sleutel hebben! Zie je nog erg tegen de verbouwing op of heb je er juist zin in?

Meiske, dapper om zelf taarten te gaan maken! Hoeveel ga je maken dan? Wel leuk. Gaan de kids ook 'helpen'?:D

We hebben woensdag hier een bezichtiging:)
    Huis te koop: Nijverheidsstraat 19 9648 JA Wildervank [funda]

We kunnen het nu nog helemaal niet kopen maar we vinden het zo'n prachtig huis.. We zijn mega nieuwsgierig haha! Als het echt mooi is en het staat nog te koop als ik werk heb kunnen we er serieus werk van maken. Als het toch niets is kunnen we het uit ons hoofd zetten, we blijven er maar mee zitten..

Shit, Timme is weer wakker. Die was zo moe en lag lekker te slapen. Nu dus niet meer;)

16. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    @Boney; Leuk zeg, eindelijk helemaal van jullie!! Lijkt me echt gaaf!!

@SM; Ik vind het knap van je dat je de een op de nek kan nemen en dan nog achter de buggy!! Ik vind het niet echt gevaarlijk. Alles kan gevaarlijk zijn. Je hebt altijd wel van die extreme verhalen...

@Meiske; Watvoor taarten ga je bakken?

Gangkast is opgeruimd, kan de droger nu weer gebruiken:D
    Vriendlief zal niet blij zijn, want die mag naar de stort rijden.
    Soms heeft ongesteld zijn wel positieve kanten hahaha.

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Maja, vind het huis echt helemaal gaaf!
    En de aannemer is vrijdag ook geweest. WE hebben al onze wensen door gegeven en hij gaat een offerte maken. Zal wel schrikken zijn ben ik bang... Maar dan hebben we wel de hele bovenverdieping klaar. Dan verder sparen voor beneden.
    Ik heb er echt zin in. Zal best nog wel een tegenvaller komen en dat ik het helemaal zat ben, maar ik zie het wel zitten.

Naatje, heerlijk hè zo'n opruimdrang. Ik maak daar ook altijd flink gebruik van.

18. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    hier nog geen vakantie hoor.. volgende week pas.. zucht...ben er wel aan toe.. smorgens lekker lang in huispak hangen.. heeerlijk met dit koude weer!!!.. nu is t handschoenen aan, sjaal om, muts op en brrrrrrrrrrr op de fiets om 8.15u.. echt TE koud gewoon..

vanavond werken, morgen ook en dan 11 dagen vrij.. Elk nadeel heb z'n voordeel;)

en nu ff boodschappen doen..

knufff

19. supermummy

Ja tuurlijk kijk ik goed uit met deurposten en verkeersborden etc, ik ben über voorzichtig. Die mevrouw zei het echt op een rottoon en dat zo s´ochtends vroeg. :) Maar ik begrijp het wel als zij dat echt heeft meegemaakt.

Maja wat een prachtig huis is dat! Mooi hoor en ik vind de prijs ook echt meevallen.

20. supermummy

Er stond gisteren trouwens een reportage hier in de krant genaamd: Madre o vaca (moeder of koe?) over borstvoeding echt heel erg, je hoeft alleen maar de foto te zien.:$

Deel Deze Pagina