Kom nog even hoi en welterusten zeggen Vannacht weer draaaaama nacht, uiteindelijk eventjes geslapen met Timme bij ons in bed, pff. Dus ik duik er zo weer in. Vanochtend naar een contactlenzendinges geweest en ik krijg lenzen, joepie! Volgende week zijn ze al klaar. Daarna heb ik hardgelopen, snel gedoucht en in de auto gesprongen, op naar m'n vriendinnetje. Lekker geluncht en de hele middag gekletst en chocolaatjes gegeten en thee gedronken mutserig maar was erg gezellig. Kom morgen even reageren en kletsen, doei!
ff snel voor MOM.. Wij zaten in Hotel Atlas.. niet duur.. klein hotelletje, maar wel goed.. in het centrum, maar niet in de drukte... erg dichtbij metrostation.. en hart van t centrum is goed te lopen!!.. IDEAAL.... Booking.com: Hotel Atlas, Barcelona, Spain - 91 Guest reviews. Book your hotel now! hier reserveren wij altijd.. prijzen zijn per kamer.. en ik heb data ingevoerd.. 11mrt aankomst..14 mrt vertrek.. je kunt t uiteraard zelf aanpassen.. dus prijzen zijn niet PP..
Nou bob was er wel vandaag, maar ben zelf veel weg geweest. Ze maakten zo'n herrie dat Tessa helemaal van slag was. Er zit nu een stenen muur tussen en dat deurgat moet groter. Maar dat is een brand muur. Vroeger buitenmuur en dus kei hard en zo'n 40 cm dik. Een flinke klus dus. Jemig wat een troep en stof heb ik op dit moment in m'n huis. Vanmiddag was ik het voor het eerst echt spuug zat. Maar inmiddels ben ik alweer een beetje rustiger. Maar men, wat een bende hier. En het ergste is, ze zijn nog niet eens op de helft met die muur en gaan dus morgen of vrijdag nog een keer verder. Ik heb voor vrijdag afgesproken dat Tessa heel de dag naar oma kan. Dit is echt niks voor haar. Arm kind. Ik krijg vrijdag m'n moeder en zus met 2 kinderen (van de 4) te logeren. God weet waar ik die kwijt moet tussen de troep en dus ga ik vrijdagmorgen, als Tessa weg is, aan de slag zodat ze iig een schone slaapplek en een schone badkamer hebben. De rest is onmogelijk om schoon te krijgen voor die tijd. Nu zijn ze wel wat gewend, maar ik kan ze echt niet in deze bende te slapen leggen. Ben dus blij met m'n schoonouders. En schoonmaken en opruimen met Tessa erbij is helemaal geen optie. Ben haar baby speelgoed aan het uitzoeken en in dozen aan het doen zodat dat straks na de verbouwing in de berging kan. Maar ze trekt het net zo hard weer uit de doos. Prachtig vind ze het. Wel heel schattig hoor... Nu ga ik thee maken. Heb het koud en ben moe. Bah... Meiske, vind het echt knap dat je kan wachten. Hier snap ik er ook niks meer van. Dacht dat ik afgelopen weekend m'n eisprong zou moeten krijgen, maar die heb ik volgens mij nog steeds niet gehad. Voel nu sinds vandaag af en toe wat steken en dus zit het er aan te komen denk ik. We blijven dus nog even ons best doen de komende dagen... 8)
nee geen botercreme gebruikt.. slagroom (en de fondant loopt niet uit, maar heb dan ook heul weinig slagroom aan de zijkant zitten.. maar t zit wel goed hoor.. de echte verjaardagstaart doe ik wel met botercreme!!..maar dan alleen de zijkanten... ) DANK voor alle complimenten.. Lisa had alleen iets teveel van de fondant gesnoept denk ik.. .sjonge.. die heeft de hele middag door het huis gerent.. energie voor 50.. niet te geloven wat een hyper kind.. normaal is ze al een spring in t veld, maar zo ken ik dr helemaal niet!...whhaha.. nu ligt ze al heel lang te slapen.. DEBIE.. mooi hoor.. ik moet nog ff oefenen zie ik al wel.. heb grootse plannen voor de taart van Marijn, maar ja.. nog maar s goed op papier zetten en dan zorgen dat alles er ook is en dan maar s op tijd beginnen.. al moet ik zeggen dat t best vlot ging hoor.. als je er een beetje handigheid in hebt is t zo gepiept.. Dat doorsnijden vond ik nog een hele klus.. was zo bang dat ie zou scheuren.. had de toplaag klaar maar durfde niet nog een laag te snijden.. heb t zekere voor het onzekere genomen en m dus maar in 2 lagen gemaakt.. MRIJN.. jammer van t huis zeg.. ik zag mezelf al op staatsbezoek komen MOM.. bestelling???? grapjas.. volgend jaar misschien!!!.. wahhahaa.. THIRZA.. dat stress afkopen vind ik een goeie.. doe ik ook liever, maar dit is toch wel heul errug leuk hoor.. en ik heb t zelfs gedaan met alle 4 de kids wakker en thuis en zelfs nog een vriendje van Jur die hier hyper actief liep te wezen.. en maar zeuren dat ie geen slagroom en marsepein lustte.. NOU EN.. hij is ook niet voor jou!!!!whahah.. euh...MAJA.. ik las t idd van je lenzen.. goed zo.. ik wil eignelijk ook wel lenzen, maar denk niet dat ik daar genoeg discipline voor heb... dus ik bril nog wel ff.. En truzzzzz.. hopelijk een beter nacht..Hier ging t afgelopen nacht alweer een stuk beter.. Anna nog wakker om 23u.. een fles erin gedrukt en een zetpil bij de hysterie.. en toen ging ze rustig slapen.. Ook Marijn hoorde ik heel even gapen en kuchen, maar die is weer in slaap gevallen meteen.. PFJUW!!!!.. ik schoot alweer in de stress.. Hopelijk nu weer een goede nacht van allebei!.. euh......Nou.. ik ben alleen dus ga maar weer wat doen!
Heb verder niet echt terug gelezen. Wel de prachtige taart van Ichtus gezien. Vind het echt super knap voor een 1e keer zeg!
Gezellig Boney, dat je moeder en zus komen logeren. Succes met het stofvrij maken Ichtus, heb jij een taartzaag om de taart te snijden? Het leek mij erg handig, dus die heb ik gelijk bij mijn bestelling gedaan. En Lisa helemaal hyper van de fondant haha! Heb jij nog tips voor me voor het maken van zo'n taart? Op het filmpje van teleac ziet het er niet heel moeilijk uit Ik ben nu Dante's Peak aan het kijken, maar sjonge, wat een reclames tussendoor zeg
Morgenochtend ga ik gezellig een bakkie doen bij mijn zus. Kunnen de meiden leuk samen spelen. Sofie heeft er al zin in
@SM ja zou leuk zijn als jouw meiden het ook leuk gaan vinden! @Ichy hahah lisa hyper van de fondant ..niet stiekem iets anders in gestopt?wahah hoop voor je op een betere nacht @Maja pff weer zo nacht bale meid..lekker je bedje in nu om slaap in te halen...nou ja inhalen lukt niet meer van al die nachten maar ja is het idee @Meiske gaat ook een taart maken haha misschien moet ik me er ook maar eens in verdiepen @Boontje bale van de troep kan me voorstellen dat je het zat bent hadden wij toen met die aanbouw je begint ergens aan maar het liefst moet het binnen een week af zijn he..goed dat tessa ff de deur uit gaat vrijdag..sopse en opruimse..
@Meiske.. t gaat precies alsop dat filmpje van teleac.. viel mij iig errug mee.. en ik heb geen taartzaag.. maar eeen groot mes..wahaha.. lijkt me wel handig, want dit was wel een gok.. die moet ik dus nog hebben!...en wel helemaal laten afkoelen.. die van mij was binnen in nog een heel klein beetje warm.. dan gaat snijden een stuk moeilijker..is ie nog zo zacht.. tging goed, maar t scheelde niet veel..ik lees overal dat 2 uur afkoelen voldoende is.. zou kunnen kloppen.. ik heb 1 uur gewacht.. net iets te ongeduldig dus..
oh en bij iedere vraag die ik had tijdens het maken heb ik ff gegoogled.. dan kom je steeds wel een link tegen naar t forum vban leukstetaarten.nl.. erg handig.. alle antwoorden stonden erbij!...
Wie maakt nog geen fondant taarten? Sm (niet meer!) Maja gaat er ooooooook nooit aan beginnen! Joma!?!
Woow kijk net op onze spaarrekening en we hebben een historisch hoogtepunt bereikt! Jaren geleden hadden we het altijd over dit bedrah blah blah erover dromen wat we ermee zouden doen etc en nu hebben we het gewoon !