Februari mama's 2008 deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zo, even een stukkie gewandeld. We zijn naar de speeltuin geweest, daar heeft Lune even geschommeld en daarna hebben we bij de zwanen gekeken.
    Nou even een broodje eten en dan gaat Lune hopelijk een poosje slapen. Hmm, ik kan misschien beter wat later naar bed doen, ze is nog niet echt moe.

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat zouden jullie doen?
    Er is plek op de psz voor Lune en ze kan of per 1 november ingeschreven worden of per 1 januari. Nou gaat ze per 1 december ook naar een nieuwe groep op het kdv. Vind ik wat veel in een korte periode. En dan nog sinterklaas, kerst en haar verjaardag tussendoor. Hmm.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik bedenk me net dat ik ook wel op het kdv kan vragen of ze een maandje later over gaat naar de nieuwe groep. Ze gaat nu wel samen met een vriendinnetje maar volgens mij gaat er ook een ander vriendinnetje over en dan een maandje later.

4. supermummy

supermummy Niet meer actief

mwah Maja moeilijk ik weet het niet. Hoe vaak gaat ze dan nu naar het KDV? En de PSZ hoevaak is dat en hoelang? Krijg je dat wel gecombineerd met halen en brengen? Als ik dat altijd zo lees met KDV en PSZ lijkt het me zo ingewikkeld. Voor de rest zou ik me er niet zo druk om maken dat het teveel veranderingen zijn in een keer, maar ja dat ligt natuurlijk aan hoe Lune is, ik denk nu voormezelf Sara is makkelijk met dit soort dingen.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ze gaat op maandag en donderdag naar het kdv. Psz zou dan op dinsdag en vrijdagochtend zijn. Van ongeveer 9u tot 11u. Is maar 2 uurtjes. En de psz zit hier om de hoek, is nog geen 2 minuten lopen dus kan ik 's ochtends prima doen met Timme. En het fijne van deze psz is dat hij op hetzelfde terrein zit als waar Lune straks naar school gaat. Naar het kdv brengen doet mijn moeder nu nog maar straks ga ik dat zelf weer doen met de auto of Jeroen doet het.
    Ik denk zelf dat het voor haar wel erg wennen is maar dat ze het ook hartstikke leuk vindt. Ze vraagt op een dag als vandaag ook steeds wanneer ze weer naar de creche gaat:D
    En ze heeft dan dus maandag creche, dinsdagochtend psz, woensdag 'uitrusten' (is Jeroen thuis), donderdag creche, vrijdagochtend psz en dan weekend dus weer uitrusten. Is wel te doen denk ik. En zo niet, kappen we weer met de psz en doen we dat een half jaartje later ofzo. Vind de overgang van psz naar school wel fijn namelijk.

6. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Maja ik vind het niet zwaar hoor het valt echt mee!
    Keano gaat maandags hele dag naar de g.o dinsdagochtend de psz woensdags lekker de hele dag bij mama donderdag de hele dag g.o en vrijdagochtend psz.
    Ik merk juist dat keano heel anders is geworden in gedrag en ik had ook eerst getwijfeld of het niet te veel was maar nee ben nu blij dat ik t heb gedaan.
    Succes met jullie keuze!

7. supermummy

Maja ik denk dat het wel meevalt als jou de tijden enzo goed uitkomt en je kan het in je schema aanpassen zou ik het gewoon gaan proberen.

Hier gaat Sara iedere dag van 09.00 tot 12.30 ongeveer is nu gewoon haar ritme en ze vind het fantastisch. (en ik ook wahahaha) Daarna is ze goed moe slaapt ze 2 a 3 uur smiddags en s avonds kan ze er redelijk op tijd in (voor ons doen) Op ´school´ kan ze dan ook lekker alle knoei activiteiten doen zoals druiven stampen, herfstbladeren op plakken, en andere knoeiboel activiteiten :) Dat scheelt thuis weer rotzooi.

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bedankt dames:)
    We krijgen nog een info pakket, ook over de kosten enzo. Zoals het nu lijkt denk ik dat we het maar gewoon gaan proberen.
    Lune kan idd ook gewoon thuis een broodje eten als ze thuiskomt van de psz en dan thuis ook lekker slapen. En ik vind het ook wel lekker dat de ochtend dan al een programma heeft:) Helemaal in de herfst/winter..
    Enige 'probleem' kan worden dat als ik wel werk vind voor 4 dagen, ze dan weer van de psz af moet. Maar daar gaan we niet op wachten en wie weet gebeurt dat helemaal niet.

9. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Mijn moeder verkoopt lederen babyslofjes, met de hand gemaakt, gevoerd met schapenvacht en een zacht kraagje er aan.
    Ze komen uit de Oekraine, Kiev. Mijn oom en tante wonen daar. Ze willen daar een kerk gaan bouwen en daar gaat de opbrengst heen.
    In de bijlage vind je een foto. Ze kosten 19,95 euro. Suzanne gaat er de winter mee doorkomen.
    Mijn moeder verkoopt voor dit doel nog meer trouwens, baboeska's, mini baboeska's voor in de kerstboom, etc erg mooi handbeschilderd.
    Mocht je interesse hebben dan stuur ik daar foto's van door.

10. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Goedemorgen allemaal.
    Oh jeeh ik ben de eerste zie ik haha.

Ik wilde als eerste Meiske feliciteren volgens mij is ze jarig vandaag??? En natuurlijk je zusje ook meiske! En ik wens je een hele fijne dag vandaag ondanks de regen.

Maja: ik ben beniewd hoe Lune het zal gaan vinden op de psz!

Mom: leuke sloffen zeg! Welke maten maakt je moeder allemaal???
    Alleen echt voor een baby of zou keano ze ook aan kunnen?
    Vind het een goed doel en zoiets steun ik graag!

Joma: oh nog 2 dgn spannend! Schiet nu lekker op,ben je al nerveus?
    Als ik je niet meer spreek wens ik je echt een kei mooie dag toe!! En ik hoop echt dat jullie mooi weer hebben!
    Wij zijn in de sneeuw getrouwd erg koud maar echt supers!

Mys: heb je inmiddels al hulp ingeschakeld ivm je topic in peuter en kleuter?

Boney: Fijn dat jullie nu alle sleutels hebben van jullie nieuwe paleisje en heel veel kluis en natuurlijk woon plezier strakkies!

Ik heb gisteren wat mails gestuurd ivm sinterklaas,1 heeft al geen tijd meer dus hopelijk de andere wel! Anders weer dit jaar geen sint hier en ik dacht nog wel op tijd te kunnen zijn zeg:(
    Maar ja in november hebben we ook sint feest op het werk van hubbie en ws ook op de mijne dus dat maakt het misschien wel goed hier.
    Ik wilde dit jaar mijn oudste van 9 de waarheid vertelle wbt de sint maar ik twijfel nu!
    Gisteren vroeg hij nog mam het is bijna sinterklaas he ik heb er zin in.
    Hij gelooft er dus nog steeds in en nu denk ik echt wie ben ik nou om te zeggen dat het nep is???

Verder heb ik om half 11 een bij eenkomst over het kinderfeest an Giovanni.
    Hier wordt dat dus met 5 kids tegelijk gedaan en dan wordt de hele klas uitgenodigt.
    Dit om iedereen gelijk te stellen en het ergste is wel er zijn 21 jongens en 3 meiden pffff.
    Dus dat wordt weer moeilijk net als vorig jaar.

Zo nu ga ik maar even de was aan zetten dan is ie strakkies klaar als ik thuis ben. Morgen nog vrij,eerst smorgens ff lessen en in de middag oppassen op de tweeling van me vriendin.
    Ze heeft morgenmiddag een solli op mijn werk dus ik hoooop echt dat ze wordt aangenomen zou echt leuk zijn.:D:)

Iedereen een hele fijne woensdag!

OH EN OP 8 NOVEMBER HEBBEN WE EINDELIJK DE ONDERZOEKEN MET DE KINDERPSYG VOOR JIMMY.
    Ik hoop echt dat we nu gauw te weten kunnen komen hoe en wat!

11. supermummy

Mom2be zien er mooi uit die sloffen!

Lianda,ooh moet dat zo vroeg al geregeld worden als je een sinterklaas wilt?
    Wij gaan met sinterklaas naar Nederland en vieren het met mijn broers aanhang en kinderen. Daar komt ook een echte sinterklaas op bezoek. Ik vind het zelf helemaal niks dat liegen over wie die cadeaus heeft meegebracht etc. Maar Sara en Nora krijgen daar toch niks of weinig van mee. De liedjes, sfeer etc vind ik dan wel weer leuk.

12. supermummy

Ik moet echt poetsen in ieder geval de badkamers vandaag grondig. ik heb net al chloor en sponsjes gekocht nu nog zin maken.

13. supermummy

Ik ben trouwens opzoek naar ideeen/oplossingen om de kamer van Sara en Nora interichten maar het is niet makkelijk.

De kamer is eigenlijk redelijk klein om 2 lossen bedden neer te zetten. Een stapeldbed vind ik ze nog te klein voor. Ik ben nu aan het kijken met zo´n middenhoogslaper met een bed eronder of hoekbed in l opstelling ???? hihi snappen jullie het nog? We blijven hier niet eeuwig wonen,dus het zou een oplossing moeten zijn voor de komende 2 jaar ofzo. Vind het helemaal leuk om over natedenken heb ook een 3d programmatje gedownload, daar kan je de maten van de kamer invoeren meubilair kiezen enzo en dan kijken hoe het uit zou zien.

14. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen!

Dank je wel voor je felicitatie Lianda. Kunnen jullie niet gewoon sinterklaas vieren met je eigen gezin als bijna niemand kan?
    Hier gelooft Stijn niet meer. Vorig jaar al niet meer. Hij vindt dat reuze interessant om de anderen voor de gek te houden en speelt het spelletje met plezier mee:D Hij doet nu 's avonds mee met de surprises en gedichten voor de volwassenen. Ik heb er geen problemen mee om de kinderen niet te zeggen dat Sinterklaas niet bestaat.
    Spannend zeg, 8 november.

Leuk Supermummy, een kamer gaan inrichten. Ik snap wat je bedoeld met het bed. Is een prima oplossing toch?

Ik ben flink verwend vanochtend. Ik heb van Piet een nieuwe fiets gehad (is nog in bestelling) en van de kinderen bodycreme en parfum, een mooie tekening van Kas die hij op school heeft gemaakt. Ook nog een stuk of 10 tekeningen en brieven van Eva.
    Zo meteen komt mijn zus hierheen. We vieren het dit jaar bij mij. Volgend jaar is het haar jaar weer.

Joma, ik denk dat ik de rest van de dag weinig tijd heb, dus bij deze wens ik jullie morgen een hele mooie dag toe!!

15. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    @Meiske; Gefeliciteerd met je verjaardag!! Lekker hoor om zo verwend te worden!!

@SM; Je hebt toch ook van die bedden waar je een ander bed kan onder schuiven. Of bedoel je zoiets?

@Mom; Ben wel benieuwd hoe die baboeska eruit ziet...

@Lianda; Zou hem nog lekker laten geloven hoor. Misschien weet ie allang stiekem dat ie nog bestaat, maar is ie bang dat ie anders geen kado's krijgt hahaha.
    En spannend hoor 8 november!!

@Maja; Hoe ging het vannacht met de kids??

Hier weinig te melden, nog steeds grote opruiming. Moet eigenlijk naar buiten voor brood, maar het regent steeds.
    Vinden jullie het ook zo koud? Brr.....

16. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ja hij gelooft er echt nog in,had eigenlijk niet anders verwacht aangezien de hele groep bijna nog geloofd hier.
    Wij hebben namelijk als de sint in ons dorp komt een bezoek aan het grote cafe hier waar de groepen 1 tot 5 en de psz komen en optreden voor de sint.
    Groepen 6 tot 8 hebben dan in een ander cafe kinderdisco;)

Nou feestje is bijna geregeld het wordt 20 nov.

En ik heb net te horen gekregen dat mijn t.t al op 10 nov is.
    Gaat nu echt hard en hopelijk heb ik voor 31 dec me rijbewijs:)

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Effies snel, moet de hort op. Bloemetje voor m'n ouders kopen en daar brengen (zijn 32 jaar getrouwd) en naar de naaister om Lune haar treggings smaller te laten maken.
    Wou even zeggen dat we vanochtend dat huis hebben bekeken en dat we er verder niks mee doen. Het was heel hokkerig. Een woonkamer, studeerkamer, eetkamer, keuken. En dat allemaal apart en ook niet de mogelijkheid om iets bij elkaar te trekken. Vonden we niet mooi, niet praktisch en door steeds andere ruimtes te gebruiken in zo'n groot oud huis betaal je veel aan stookkosten. Dus.

Kom later kletsen, doeg!

18. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Meiske van harte met je verjaardag ook voor je zussie!!!!!!

hier net ff naar de winkels geweest!
    zo ff de was nog verder wegwerken..

oh en meiske we trouwen vrijdag hoor dus niet morgen haha

de rest knuffffff en bedankt voor de lieve wensen

19. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha Joma, ben alweer een jaartje ouder he, dan maak je wel eens vergissingen:D

20. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    meiden ik vergeet jullie niet hoor maar heb ff een pauze voor mezelf ingelast....door alle omstandigheden maar dan weten jullie een beetje hoe en wat.

knuffie

@joma ik wil jullie alvast een hele mooie dag toewensen!!!!!!en geniet ervan

Deel Deze Pagina