Timme ligt op bed, ik heb gestofzuigd, de was opgeruimd en de wc schoongemaakt. Nu even brieven tikken en over een uurtje komt een vriendin thee drinken, gezellig. Morgen komt de juf van de psz op huisbezoek. Lune gaat namelijk per 1 maart 2 ochtenden naar de psz En ze komen van te voren altijd even op huisbezoek. Voor Lune ook wel fijn, weet ze direct wie haar juf is. Is dat normaal trouwens? Zijn ze bij jullie ook op huisbezoek geweest? Ik vind het wel een fijn idee.
kan ze al lekker snel terecht maja. Denk niet dat ze hier huisbezoeken doen, nog nooit van gehoord trouwens. Over huisbezoek, had gister een vk, (nieuw in deze praktijk) vertelde dat ze op huisbezoek kwamen over een aantal weken, beetje onzin nu opeens bij nummer drie thuiskomen, bovendien zijn ze verder allemaal al bij mij in huis geweest.
Ja, lijkt mij ook Debie. Hier is de vk trouwens nooit op huisbezoek geweest van te voren, alleen iemand van de kraamzorg. Maar ik ben ook overgedragen naar het zh toen, misschien maakt dat wat uit. Zijn jullie al bezig met jongensnamen?
Leuk zeg voor Lune, dat ze al bijna naar de psz mag. En voor jou is het ook lekker Maja Hier komen ze niet op huisbezoek. Wel mogen de peuters een uurtje komen wennen op school. De vk op huisbezoek Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Ik zou daar iig niet aan meedoen. Vooral niet omdat het je derde is! Maja, heb je harde of zachte lenzen? Ik heb toendertijd mijn lenzen nooit voelen zitten hoor. Ook niet toen ik ze net had.
Ik heb zachte lenzen. Moet ze over een half uurtje weer uit doen. Heb wel gevoelige ogen, ook snel last van hooikoorts en jeuk in m'n ogen dus misschien dat het daar aan ligt. En het is droog hier in huis.
nee, dat is nieuw, heeft de overheid besloten, is vanaf januari ivm de babysterfte????? ( zie de link niet echt) Ook krijg je nu een liggings/ groeiecho ergens in de 30 weken. jongensnamen zo moeilijk, wat ik leuk vind zit al in familie. Blijf Niels grappig vinden of mark, veel verder kom ik niet, wil iig geen top naam. Suggesties zijn welkom. ga zo ff lamp halen voor de slaapkamer als de dames meewerken en daarna plinten. Gaat ergens op lijken met het vloerbedekking. had je dan een bril hiervoor??? Geen verstand van lenzen hier
@debbie dat is voor ook de eerste keer dat ik dat hoor, die liggings en groei echo doen de meeste praktijken tegenwoordig idd standaard bij 30 weken das om verrassingen bij thuisbevalling te voorkomen want tja een baby kan nog wel eens draaien he
Zo, heerlijk gegeten (kippenpootjes, worteltjes en aardappeltjes) en nu gaan we bijna aan het avondritueel beginnen. Vanavond gezellig samen met Stijn widm kijken (mam, ik had toch een 9 voor mijn proefwerk, die wil ik vanavond inzetten) Piet is weer werken, maar heeft gezegd dat hij om 20 uur thuis is Eerst zien, dan geloven
pff lange dagen dan voor je man, vind je dat niet vervelend? Ik ben altijd blij als hij rond 17 uur thuis is en ik rustig kan koken en we met z'n tweeen zijn met naar bed brengen, stuk relaxter dan wanneer we alleen zijn
Ow ja, vanavond widm. Ik neem het maar op denk ik. Kijk ik later vanavond. Dus niks verklappen. Hier zijn de bouwvakkers vertrokken! JUICH! En wat hebben ze het mooi en schoon opgeruimd achter gelaten. Nog even een keer goed aanvegen en stofzuigen. Dan is het klaar voor de stukadoor! Had voor vanmiddag bij de koffie gebak gehaald en voor allebei een kadotasje gemaakt met 2 flesjes bier en een klein flesje wijn en een grote chocolade reep. Ze waren erg verrast. Dat hadden ze nog nooit meegemaakt. Toch leuk om te horen. Peter is vandaag voor z'n werk naar Rotterdam. Ik ga wat later met Tessa in bad/bed in de hoop dat ze morgen uitslaapt! Zul je zien, hoef ik er niet uit voor de bouwvakkers, wordt Tessa toch vroeg wakker We zullen zien.
Debie, ik las over namen geloof ik. Toen ik Niels las, dacht ik gelijk dat dat echt wel bij jullie past. En wat vind Paul? Heeft die al ideeen? Hier doen we het avond ritueel ook altijd samen. Nou ja, ik doe de voorbereiding. Leg ondergoed en pyama klaar. Leg haar bedje open en knuffels en speen in bed. Dan zet ik het bad aan en ga naar beneden. Dan spelen Tessa en Peter altijd nog even op het grote bed en dan doet Peter ze in bad. Kan ik ondertussen even stofuigen en dweilen beneden. Of nog wat was opruimen. Als ze dan uit bad komt en tanden heeft gepoetst dan roept ze me en kruipt ze in bed. Dan kom ik naar boven om nog een verhaaltje te lezen en te knuffelen. Gaat heel goed zo. Als we het samen doen, en dus samen in de badkamer zijn PEter en ik, dan werkt het echt niet. Ze luistert voor geen meter. Pfffffffff, typt lekker lastig zo. Tessa ligt baby te spelen op m'n arm.
Debie,niels is een hele leuke naam! Past goed bij de namen van de meiden! Of je man zou al Holgerson met de achternaam moeten heten dan vind ik het niet zo. Heerlijk die avondrituelen saampjes. Hier ook zo goed als nooit samen. Snik snik wij zien elkaar tussen de middag een uur en s´avonds laat vanaf 22 uur. Tuurlijk hebben we ook weleens samen vrij hoor
Debie, ik ben het niet anders gewend dat ik alles alleen moet doen met de kinderen. Hij is vaak na het avondeten weer weg. Maar ik moet zeggen dat het erg druk lijkt, maar ik het niet altijd zo ervaar. Je groeit er ook in he. Ze gaan in fases naar bed, dat scheelt ook. Eerst gaan Sofie en Kas in bad (af en toe stapt Eva er ook bij) Als ze op bed liggen gaan Stijn en Eva douchen. Kunnen ze zelf (erg makkelijk) Eva gaat dan half 8 naar bed en Stijn half 9. Boney, wat leuk zeg dat de bouwvakkers zo verrast waren met het presentje Fijn dat alles opgeruimd is achter gelaten!
@maja wat betreft die lezen voelen zitten had ik in het begin ook heel erg maar ik draag ze op het moment niet meer want ik had er veel last vast (door de droge lucht op het werk)
@debbie namen het blijft een moeilijk iets hihi..... ik vind zelf dean een leuke naam maar das maar net waar je van houdt @ichtus knuff
Grrr ik ben op mijn werk. Ik heb een collega die de hele tijd moppen in internet opzoekt en die daarna aan mij verteld aah zo irritant echt van die (duitse)moppen waar je niet om kan lachen pfffffffffff