Hallo! Eindelijk even de mogelijkheid en de puf om te internetten! Op 5-10 om 8.00 uur is Nore geboren!! Ze woog 3670 gr en is 51 cm Wat jammer dat alles nou net weg is zeg... Ik was gisteravond al online maar toen lag alles er uit Even een verslagje wat ik getypt heb. Komt wat zakelijk over maar dat gaat wat sneller zo De bevalling was heftig: zondag goed begonnen met weeen en maandag ochtend naar het zh. Werd helaas weer naar huis gestuurd. Thuis lekker in bed gedoken en de weeen opgevangen. 's avonds voelde ik ineens zo de vermoeidheid over me heen slaan van de afgelopen tijd dat ik de weeen niet meer op kon vangen, en ze kwamen om de 4 min dus we mochten weer naar het zh. Daar aangekomen zagen ze meteen dat ik uitgeput was. Helaas nog maar 1 cm ontsluiting. Ik kreeg wat morfine maar dat heeft niet geholpen. Met 3 cm kreeg ik een ruggenprik omdat ze anders voorzagen dat het een ks werd vanwege de vermoeidheid en de pijn in m'n bekken. Helaas heb ik ook door de ruggenprik alle weeen gevoeld. Om 5 uur 's nachts begonnen de persweeen maar ik had pas 8 cm. Die heb ik tot 7.30 moeten opvangen. Het meeste op m'n linkerzij zodat Nore beter in het geboortekanaal kon dalen. Ik heb hierdoor m'n stuitje en bekken enorm gekneusd. Daardoor kon ik na een half uur/3 kwartier niet meer voldoende meepersen en Nore voor het eerst wat wegzakte qua hartslag kwam er een gyn om me in te knippen en Nore met een vacuumpomp te halen. Hij heeft haar er letterlijk uit gesleurd... We wisten niet wat we kregen maar toen ze haar aangaven en ik alleen nog maar haar achterhoofd gezien had zei ik: hee meisje! En toen zei de vk: kijk eens wat je gekregen hebt en toen bleek het idd een meisje te zijn!! En ik was er echt van overtuigd dat we een jongen erbij zouden krijgen!! Nore doet het super!! Ze is wel al 10 % afgevallen waardoor we wel een beetje bijvoeden, maar ze zocht al na 10 min zelf de borst op en de meeste tijd hapt en zuigt ze super. Alleen 's nachts heeft ze krampen waardoor we dus nog geen nacht geslapen hebben. Zelf heb ik heel wat hechtingen maar daar voel ik niet zo heel veel van. Ben ingeknipt en ingescheurd. Maar m'n stuitje en m'n bekken hebben de klap nu dubbel gekregen waardoor ik weinig kan. Heb wel een super lieve kraamhulp! Finn is super lief voor zijn zusje. Alleen is hij naar ons toe enorm agressief. En dat terwijl papa de hele dag in de weer is met hem. (en papa is ook erg moe, de arme schat) We betrekken Finn overal bij etc maar helaas bijt en slaat en huilt en gooit hij er op los. Hopelijk wordt dit beter als ik weer wat mobieler ben. Maar onze grote verrassing (echt kan nog steeds niet geloven dat het een meisje is!) Nore doet het echt gewoon lekker; wel misselijk want ze had in het vruchtwater gepoept, maar van haar hoofdje heeft ze gewoon helemaal geen last! Sterke meid!!
Met als toevoeging dat Finn vandaag een stuk rustiger was, en ik veel bij hem beneden bij hem geweest. Denk dat dat hem goed doet. Het kost mij veel energie, maar levert ook wel weer wat op. En natuurlijk: Foto's!
wat een heftige bevalling debora.. jee.. wat heb jij een hel doorstaan.. Wat zul jij blij zijn je kleine meisje nu vast te kunnen houden... Geniet ervan meid.. Je hebt het zoooooo verdiend! En wat een plaaaaaaatje is het... PRACHTIG!!!!!
@wen; Gefeliciteerd met je 30e verjaardag!! @Debora; Wat een moppie zeg!! En wat een bevalling, doe maar lekker rustig aan. Vervelend van Finn maar het hoort er wel bij, heeft bij Mike wel weken geduurd voordat het over was. Maar het is allemaal best logisch. Het is niet niets om grote broer te worden. En leuk he meisje?
@wen van harte @Debora meid jee dat was heftig en heb met je te doen dat je nog meer last heb van je bekken en stuitje...laat je lekker verwennen meid het is je zo gegund en een Meisje wat een surprise meid geniet ervan!!!!!!!!!!!mooi meissie heb je!!!
@Debora, wat zwaar voor je dat je zo uitgeput bent geweest. En AU gekneusde stuit/bekken, ik voel het nu nog (na Elena). Heeeel voorzichtig doen hoor met je bekken! Je hebt een wonderschone dochter! 'Nore' vind ik ook erg mooi bij Finn passen. Fijn zeg dat ze de bv goed oppikt. @Wendy gefeliciteerd met je 30 jaar! @allemaal.. even niet zoveel reageer zin. Of eigenlijk.. vertel zin. Morgen uit eten met vrienden. Een oppepper kunnen we wel even gebruiken.
Jeetje Debora, ik zit met ongeloof je verhaal te lezen! Wat een heftige bevalling! En wat ben je sterk zeg! Fijn dat alles goed gaat met Nore je meisje . Voor Finn natuurlijk een enorme verandering..... Hopelijk trekt hij snel wat bij zodra jij je weer wat beter voelt. En wat een mooie meid is ze zeg! Ik zie direct dat ze een beetje op Finn lijkt!
Maja, vervelend weer ziek! Beterschap! Wen, gefeliciteerd met je 2de 29ste verjaardag! Ik zie ineens dat het al laat is! Ik duik mijn bedje in. Niet dat ik nu erg moe ben, maar ik weet dat ik dat morgen wel ben als ik nu niet snel ga slapen! Truste!
ff snel.. WEN.. gefeliciteerd meid.. DEBORA.. wow wat een plaatje... en sjonge wat heb je doorstaan zeg.. pfffff.... ik voel de vermoeidheid en de pijn gewoon door je verhaal heen.. heftig hoor.. Hopelijk kunnen jullie nu uitrusten en genietn.. je hebt t verdient meid... en Finn z'n gedrag is normaal hoor.. wel even wennen, maar dat is het voor hem ook.. ik herken t van alle kids.. en van Marijn wel t meest.. duurde bij hem 4 maanden.. toen ging t beter.. maar ligt ook aan t kind hoor.. Lisa was veel sneller weer de oude en Jur heeft t ook zwaar gehad, maar niet zo lang als Marijn.. ..tis een fase.. zoals bijna altijd.. komt echt weer goed.. MOM.. klinkt alsof je een knuf kunt gebruiken....bij deze...
Debora, wat een plaatje zeg! En wat een heftig gebeuren allemaal! Laat je maar lekker verwennen, dat heb je verdiend. Wen, nog gefeli met je 30e verjaardag. En? voelt het nu anders dan anders? Vast niet. Ik mag over een jaar... Truste allemaal.
@debora lieve meid ik lees je verhaal pas nu omdat ik het ontzettend druk heb, wat een zware bevalling zeg de pijn en emoties spatten hier van het beeldscherm af jeetje zeg hoop dat je je mega snel beter gaat voelen meid!! @wen beetje laat maar gefeliciteerd met je 2e 29ste verjaardag
Wen, ook zo nog maar even.. Nog van harte gefeliciteerd met je 30e verjaardag! Mag best 30 zeggen vind ik, moet je gewoon trots op zijn Sjonge Debora, wat een heftige bevalling heb je achter de rug zeg.. Ik hoop dat het met je stuitje/rug/bekken weer gauw weer in orde is. En wat een plaaaatje is Nore, prachtig! Lastig nu even he, met Finn. Lune vond het ook best moeilijk, hoewel ze ook super trots was op Timme. Zij reageerde zich ook af op ons, slaan enzo. Niet op Timme gelukkig. Heeft echt tijd nodig, komt goed! En idd, als het lukt ook even 'gewoon' beneden zijn, samen broodje eten ofzo. Ik ben nog steeds niet fit verdorie. Vannacht ook weer erg weinig slaap gehad. Vandaag dus ook niet veel gedaan. Wat wel fijn is: heb die neusspray gekregen van de ha en kolven ging beter! Had dus blijkbaar toch te maken met het tsr. Morgen naar m'n broer. Die is jarig. Verder niks op de planning. Zo weer op de bank. Eerst even douchen.
Debora, meid wat een bevalling! Ik hoop dat je snel opknapt en sterk wordt! Probeer toch lekker te genieten van je gezinnetje. Wat is Nore trouwens mooi! En ook best groot toch??3700 gram? Ik weet niet waarom maar ik dacht dat het een kleintje zou worden, of was Finn klein bij zijn geboorte??? Wen nog gefeliciteerd met je 30e verjaardag! Goed gevierd?
Mogguh, Wat weer een rust hier! Voel me iets beter, jeej. En dat weer een lekker nachtje hihi. Meneertje wil toch wel heel graag elke 2,5 uur een slokje drinken. Ik ga even aandacht aan m'n gezin besteden. Fijne dag iedereen!
Goodmorning angels, Maja, gelukkig gaat het weer wat beter. En dat doorslapen.... Tessa sliep opeens door met bijna 3 maanden en dan word je zelf nog wakker om 4u met knal tieten van de pijn en naast je ligt een kindje lekker te slapen. Maar het is gewoon een gedoe 's nachts. Sjonge, dat weet ik nog goed. Ze sliep ook in baker doeken, maar die maakte ik wel los als ze wilde drinken. Ik viel dan vaak zelf wel weer in slaap terwijl ze lag te drinken, maar als ze dan wel weer in bed moest moesten die doeken weer aan enzo, man wat een gedoe. Het zou verboden moet en worden... Wij hadden trouwens een paar weken geleden besloten dat als 'de pil' op was ik zou stoppen. Ik had toen nog 2 strippen en dus voor 6 weken. Maar die 6 weken zijn over 2 weken alweer voorbij. Phoe, ik kreeg het gewoon een beetje benauwd afgelopen week. Beide zwangerschappen was ik in 1x zwanger. Niet dat ik daar nu vanuit ga, maar ik hou het wel in m'n achterhoofd. Dan zou ik al zwanger zijn voor we verhuizen. En zelf sta ik er nog steeds niet 100% achter. WAt ik dus gedaan heb afgelopen week is gewoon weer voor een half jaar pillen besteld bij de apotheek Erg toch? Peter moest echt even schakelen toen ik het zei, maar hij begreep het wel. 'dan kijken we wel als we verhuist zijn, je moet wel blij zwanger zijn' De schat. Nu ik het zo opschrijf vind ik mezelf best een beetje egoistisch. Vanavond zal ik het eens met Peter er over hebben. Die is vanmorgen vroeg vertrokken met een busje vol met spullen die we gisteren allemaal verzameld hebben. Die is hij naar het nieuwe huis brengen. Vanavond is hij weer terug. Ik heb niet veel op de planning vandaag. Wij zitten nog in pyjama, Tessa zit inmiddels op schoot nu. Die wil graag laptoppen. Zo leuk! Tessa kan sinds kort met de laptop overweg. Ze kan op nijntje.nl zelf haar weg vinden. Doet dan vaak kaartje keer, appels plukken of zoekt zelf een filmpje op. Ook kleuren gaat goed op de site. Puzzelen nog niet, de puzzel stukjes moet je slepen en dat lukt nog niet. Ik ben weg, naar nijntje.nl. Dikke doei (zoals Tessa vaak zegt )
Hallo meiden. Tjee alles was?? Dat is rot zeg maar ja we typen het wel weer bij hier Ik zag dat Deborah is bevallen van een dochter Nore. Gefeliciteerd meid en wat een bevalling! Nu lekker uitrusten en genieten van je gezinnetje. Maja ziekjes beterschap! Wen jarig geweest las ik net nog gefeliciteerd. Hier hebben we vrijdag de crematie gehad van Hubbies oma. Was erg emotioneel en we hebben echt een hele zware week achter de rug. Hubbie continue naar Utrecht rijden naar zijn oma omdat het erg slecht ging ineens. Zondag 3 oktober is ze overleden en gelukkig waren we erbij. Erg heftig dat zeker maar zijn oma was een heel speciaal iemand voor hubbie. Vandaag zou ze eigenlijk jarig zijn..... best een rot dag vandaag dus. Maar goed nu heeft ze rust en is ze weer bij dr man dochter en kleindochtertje. Ik ga maar eens wat doen hier er is de laatste week echt helemaal niks van gekomen.
Hoi hoi! Dank jullie wel allemaal! Wen: gefeliciteerd nog! Even een kleine update: Nore had nog geen enkele nacht geslapen door krampjes (en wij dus ook niet) Maar we hebben druppeltjes van VSM en vannacht heeft ze de hele nacht geslapen!! (behalve om te drinken natuurlijk) Alleen stond Finn om half 5 aan ons bed en wilde niet meer slapen. Gister was ik echt uitgeput. De kraam zag dat het echt niet goed ging. Dus veel gerust en veel gegeten. en vandaag gaat het een stuk beter! Nore doet het zo geweldig goed! BV gaat helemaal als vanzelf, en nu de krampjes weg zijn hoor je d'r verder niet. Finn Is druk druk druk maar wel lief hoor. Gewoon onbesuisd en schreeuwerig. Wel super trots; als er bezoek komt roept ie: "kom gauw kijken, kom! Kijk daar is mijn zusje!!" Lief toch! Sorry dat ik even niet reageer op iedereen maar dat komt gauw wel weer. Las wel van Boney: lief van Peter dat ie het begreep, maar idd je moet wel blij zwanger zijn.