Februari mama's 2008 deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Er is bij mij thuis vorige nacht weer niet veel geslapen. Daarom gaat Sem bij mijn schoonouders slapen de komende nachten. Want hij word telkens wakker als Casje huilt 's nachts en dan is hij de hele dag moe en lastig. En eindelijk zijn de doopsuikers af!

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Dank je SM.. klopt.. ik zou nog zoooo graag willen.. maar ja. . tzit er gewoon niet in.. die acceptatie komt langzaam...

ik ga s denken over een toekomst iets voor mezelf.. iets van een studie of ik ga weer paardrijden ofzo.. weet nog niet.. maar iets van mezelf...ik heb gewoon iets nodig.. tis bij mijn nu heel erg zo van: ik ben getrouwd, heb huisje, heb kindjes, ben 30 en nu?? whats next??? en dat next heb ik nog niet gevonden.. natuurlijk heb ik genoeg om handen, met mijn werk, huishouden en uiteraard de kids en is hun grootbrengen enopvoeden tot gelukkige mensen al een hele taak op zich, maar wil ook graag iets voor mezelf.. of is dat heel ego??

nou ja.. ego of niet.. ik heb t gewoon nodig.. daar wordt ik eenleuker mens, vrouw en moeder van..

duss....

Fijn dat je LOLA weer hebt..whahaha.. en bakse vandaag..

YM.. goede oplossing zo denk ik.. kan Sem even bijtanken en hub even volledige aandacht aan Cas geven..

ik ben weer weg.

3. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ichtus lekker iets zoeken, is helemaal niet ego ( geeft zichzelf ook schop onder de kont) Wordt je leukere mama van.

sm ben nu 11 weken zwanger, volgende week de echo.
    Fijn dat je mascotte terecht is.
    En heb beide meiden vannacht en gister valeriaan drankje voor kleine kinderen gegeven maar heb nog heel wat nachten slaap nodig voor ik bij ben denk ik. Dat van dat uislapen ken ik, hier ook altijd naar beneden als meiden gillen.

ym hopelijk slapen ze dan vannacht wel als ze apart zijn.

zo, gaan straks ff naar het dorp en dan patatjes eten, hoop alleen dat de misselijkheid niet erger wordt. zucht.
    Wil ff kijken voor eerste loopschoentjes voor esmee, ze doet nu paar stapjes en kan wel goed blijven staan en aangezien het steeds kouder wordt wel handig denk ik.

4. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ichtus, ooh iets voor jezelf zoeken/doen is helemaal niet ego, is alleen maar hartstikke goed en echt zo noodzakelijk!

Geeft Debie en ook mezelf een harde trap onder de kont.

Ik heb maandag een afspraak om een mevrouw te leren kennen die evt komt babysitten 1 middag/avond in de week.
    Ik wil dan ook idd een cursus of een hobby gaan doen.

Ik ben ook een beetje aan het verslonzen af en toe :$. Ik douche natuurlijk wel enzo, maar ontharen, creme opdoen, naar de kapper gaan etc schiet er eigenlijk altijd bij in.

Dus heb genoeg goeie voornemens voor het nieuwe jaar.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik kan het niet meer hoor:(
    Timme vraagt zo ontzettend veel van m'n tietjes, ik heb vandaag weer de hele dag met hem op de bank gezeten en aan de tiet. Zeker elk uur. Zo niet, raakt hij overstuur. Hij krijgt gewoon niet genoeg, dit duurt ook al zo lang..
    Ik lees ook over 's avonds wat doen, hobby's, sporten etc. Ik wil dat ook weer! Me een beetje fit voelen, leuke dingen doen, goed voor mijn lijf zorgen etc. En wat gebeurt er nu? Ik zit hele dagen in slobberkleren op de bank met een kind aan de tiet.
    Maar weet je waar ik zo bang voor ben als ik stop? Dat Timme veel vatbaarder is deze winter. Op de creche gaat ook weer een buikgriep rond en ik ben al bang dat Lune het krijgt. En dat ze dan Timme besmet. En met bv is hij beter beschermd. En als hij het dan wel krijgt wil hij ws wel bv drinken en anders ben ik bang dat hij naar het ziekenhuis moet. Wat een gedachten he? Gaat nergens over! Heb ik een trauma ofzo dat ik me daar zo druk om maak?
    Bah, zit alweer in tranen. Zit mezelf vreselijk in de weg op het moment.

SM, Ichy en Debie, huppakkee, ga wat doen!:D

6. supermummy

Shit he Maja.... moeilijk zeg.
    Maar ben je echt de hele dag aan het voeden? Ook als hij geen regeldagen heeft? Je hebt idd gelijk dat het in de winter met buikgriepen die rond gaan natuurlijk wel nog ideaal is als je bv geeft. En over slobberbroeken gesproken, ik zit een jaar na de bevalling nog in slobberbroek hoor :)

Mijn mening maar daar heb jij natuurlijk niks aan... ik zou nog effe doorbikkelen met de bv.En dat je bv geeft hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je geen MAJA tijd nodig hebt he....Avondje weg kan best!Als je een avondje/middagje voor jezelf plant kan je ervolgens mij ook weer veel beter tegen aan.

7. supermummy

Nog een keer effe een foto van de amandelen van Sara waar ze volgens haar geen last van heeft, maar ik vind ze echt groot.:$

8. supermummy

dit is een foto van de verjaardag van Lola de kikker die we net gevierd hebben :D

9. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    haha leuk sm

maja waarom bouw je dan niet af??? En je weet ik ben voor bv maar hier heeft het qua bescherming geen reet geholpen, beide meiden steeds ziek en die van kennis op de fles nooit, dus zou me daar niet te veel aan vastklampen. Daarnaast heeft hij maar mooi drie maanden volledig gehad. Zou anders ochtend, middag, avond proberen.

10. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    @debie: Ik hoop van wel want ze zijn gewoon om in dezelfde kamer te slapen. Toen Semmeke in het ziekenhuis lag, sliep Cas ook enorm moeilijk. We zullen zien hé.

@maja82: Ik zou misschien toch eens denken om te stoppen in jou plaats. Ik zou het ook moeilijk hebben met de keuze om te stoppen. Maar als het echt zo veel vraagt van je is dat ook niet goed. Ik ken iemand die in stress zat en toen weigerde haar babytje zelfs bij haar te zijn. Begon onmiddellijk te huilen enz omdat ze voelde dat mama stress had. Wil je niet afschrikken maar je moet ook op jezelf gaan letten hé. Je kunt niet gaan vermijden dat je kindjes ziek worden natuurlijk. Maar neem vooral tijd voor jezelf.

@supermummy: Leuke foto's! Hier hebben de jongens ook een knuffelpop 'jules' in de klas en die mag ieder weekend met een ander kindje mee.

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dank dank voor de felicitaties.
    Ik sta op het punt om naar bed te gaan, maar wilde toch nog even hier langs. Vandaag niet echt verjaardag gevierd. Wat fam. langsgekomen, wat soep met brood voor de liefhebbers en verder niet zo veel. Kan ook niet anders, we kamperen al een paar dagen in ons eigen huis en ik leef uit m'n toilettas. Best leuk voor even, maar ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Ik heb de boel hier afgesloten, afscheid genomen van iedereen en zou nu willen dat het zaterdag avond was. Dat we verhuist zijn.
    Morgen nog een drukke dag. Alles moet kant en klaar staan voor zaterdag morgen. We hebben een verhuisbedrijf, maar die betalen we per uur. Dat word dus inpakken en wegwezen zodra de vrachtwagen hier is. We hebben gelukkig veel hulptroepen. Heel fijn.
    Nu ga ik slapen. Morgen vroeg op. Wil nog 1x langs m'n zus om baby te knuffelen met m'n nieuwe nichtje. Het gaat super goed, maar de volgende keer zal pas ergens in januari zijn voor ik ze weer zie en nu is ze nog zo lekker baby... Over een paar weken is dat al stukken minder. Ze heet trouwens Marlisa. Niet met een Z dus... :)
    Slaap lekker allemaal en tot snel.
    x

12. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)

Oh MAJA.. BV is geweldig.. maar dan moet je je er wel goed bij voelen.. bv is geen bescherming voor alle virusjes en griepjes meid.. het heeft timme wat meer weerstand gegeven en hij heeft t al 3 maanden gehad.. de belangrijkste periode...De keuze moet je zelf maken, maar ik was gestopt.. iig gaan afbouwen.. moeilijk is die keuze wel.. want er is geen weg terug.. dat vond ik steeds de drempel.. toch werkte hier het afbouwen heel goed.. ik gaf na iedere bv een half flesje er achter aan.. zo kreeg hij eerst mijn melk en daarna de voeding die haar voldoening gaf..zo kreeg ik rust, maar stopte ik niet voor mijn gevoel en bouwde ik niet eens echt af.. alleen de regeldagen kwamen niet meer en er kwam meer tijd tussen de voedingen .. uiteindelijk is het vraag en aanbod principe dan weg en bouw je in de praktijk wel af.. er wordt niet extra aangemaakt ... Zo kon ik langzaam afscheid nemen van de bv.. kreeg Anna nog steeds mijn goede melk binnen maar was zij ook voldaan na de voeding, sliep ze meer en was ze meer tevreden, kreeg ik mijn rust en voelde ik me een veel fittere mama en had ik ook eens tijd om heel even de stad in te gaan of iets dergelijks..

Misschien is deze manier voor jou iets.. zo blijft Timme voor je gevoel beschermd komende winter en krijg je toch je rust.. Ik adviseer je dan wel om met bijv Friso Comfort (of de Nutrilonversie tegen krampjes en spugen) of de hypoallergeen te gebruiken..).. Ik ben met normaal begonnen en daar ging ze wel erg van spugen.. toen ik overstapte op de comfort was dat meteen over..

Succes meid.. maar put jezelf niet uit alleen om het principe van de berschermingsfactor van de bv.. dat zal je zoals DEBIE zegt niet gelukkiger maken..

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bedankt meiden!
    Ik blijf erbij, ik vind bv geven gewoon echt zwaar. Maar elke keer als ik denk te gaan stoppen kan ik het op een of andere manier niet.. Blijkbaar is het toch nog niet erg genoeg.
    Debie, ik ben bang dat de bv heel erg terugloopt als ik nu ga combineren. Ik heb al niet zoveel voeding en ben bang dat ik er na een week ofzo dan vanaf ben en daar ben ik nog niet helemaal aan toe;) Soms denk ik van wel (zoals tijdens mijn paniekberichtjes hier:D) maar als ik er echt aan denk om te stoppen.. Er moet denk ik weer even een knopje om.
    SM, hij drinkt idd bijna elke dag zo vaak. Hij heeft geen regeldagen maar een regelleven lijkt het wel.
    Ichy, jouw oplossing klinkt ook goed! Als ik het echt niet meer trek ga ik het ook zo doen denk ik.
    YM, stress valt op zich mee. Ja, soms dus maar daar doe je niks aan denk ik. En idd, ik moet meer voor mezelf gaan doen. Niet zo moeilijk doen over weggaan.
    Ben gisteravond even wezen shoppen en dat was leuk! Ik had een flesje van 70cc thuis (kolven blijft moeilijk) en Jeroen heeft er 2 schepjes kv hypo allergeen bij ingedaan. Daar ga ik me dan niet druk om maken, om een beetje extra kv. Als het maar niet ten koste gaat van de productie.
    Ik moet idd gewoon beter voor mezelf zorgen en leuke dingen blijven doen. Dan hou ik het hopelijk toch wat langer vol. Het lijkt me zo gaaf om die 6 maanden te halen... Moet wel eerlijk zeggen dat als ik voor die tijd werk vind en Timme slaapt nog niet door ik dan wel echt over wil stappen. Maar dat zie ik dan wel weer.
    En over dat ziek worden: hij ontkomt er idd heus niet aan, ook niet met bv. Maar dat blijft een gevoelskwestie denk ik. Ik baalde ook zo dat het bij Lune niet gelukt is en ik heb toch nog steeds stiekem de hoop dat hij een betere weerstand krijgt door de bv, ook omdat ik zelf niet zo'n held ben wat dat betreft;)
    Maar ik wou nu al dat hij 6 maanden was zodat ik kon gaan afbouwen.. Da's toch best erg als ik er bij nadenk.. Nouja, misschien ben ik er toch wel eerder echt klaar mee. Ik weet het niet. Moeilijk!!!

SM, jeeetje wat een mega dingen hangen er in Sara haar keel:$ En ze heeft er geen last van? Hoe is het mogelijk? Doet al zeer als ik er naar kijk:(

Boney, ik vind Marlisa ook mooier dan Marliza hihi.
    En veel succes met verhuizen en afscheid nemen!

14. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    Gyn-nieuws: de ukkies zijn goed gegroeid (iets lichter dan bij een één-ling maar dat is normaal) en ik heb nog geen opening dus toch goed nieuws vandaag.

15. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ym goed nieuws dus, mooi. Worden ze trouwens wel eerder gehaald of moet de bevalling spontaan beginnen?

maja succes meid, ken je twijfels.

hier net mijn slaapkamer op marktplaats gezet, hopelijk verkopen we die en de crosstrainer en een slaapbank. Moet nu echt ruimte gaan maken, zijn druk met verbouwen bezig.

16. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Hallo meiden.

He he weekend heerlijk! Ben ik echt aan toe hoor pfffff.
    Morgen sinterklaasfeest op het werk van hubbie. En zondag eindelijk een lekker daggie niks.

Ym: fijn dat het goed met de ukkies gaat zeg!

Maja: bv tja ik heb dat maar weinig kunnen geven dus ik kan je geen tips geven.
    Vind het wel heel erg knap van je dat je het al 3 mnd vol houdt ik zo echt gek worden hoor.

Boney: nog gefeliciteerd! En geniet lekker van je nieuwe nichtje ook een hele mooie naam en heel veel succes met de verhuizing morgen!

Zo hubbie is even met een vriend een auto halen voor een garage hier die durfde hem zelf niet te halen omdat hij hem van een curator heeft gekocht van een man die failliet is.
    Ben benieuwd hoe dat af loopt aangezien die man die wagen niet mee wil geven. Zei tegen hubbie en zijn vriend kijk aub uit hoor anders gewoon de politie bellen want zij hebben de papieren van die auto dus hij moet hem wel mee geven maar dat zal niet zonder slag of stoot gaan. Vind het maar niks hoor,werd om half 4 opgehaald door hubbie en die had al besloten om te gaan fijn!

Nu ga ik even tijd maken voor me 3 kereltjes die heb ik de hele dag niet gezien.

Wens jullie allemaal een heel fijn weekend!

17. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    Sem is vorige nacht pas om 21u in slaap geraakt. Hij miste zijn broertje en vroeg de heel tijd om Casje. Die op zijn beurt toch 4 uurtjes aan een stuk heeft geslapen. Hij word toch wat verwend door onze buurvrouw heb ik zo het voorgevoel :)

@debie: We hopen op een spontale bevalling maar als er opeens iets zou zijn met de ukkies worden ze natuurlijk wel gehaald.

18. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Laatste keer vanuit ons oude huis. We zijn bijna zo ver. Heel de woonkamer staat vol met spullen. Morgen om 9u staat de vrachtwagen voor.
    Tot in Drenthe...
    Kus

19. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Bones.. onderweg bijna naar het mooie Drenthe.. lekker dichtbij.. kom zeker ff buurten een keer als t mag!!..whaha..
    SUCCES

HIER: is t WIT.. AAAAAAAAAAARRRRRSGHHHHHH... t zou pas volgende week gaan sneeuwen.. Donderdag wordt t gewoon -11 en overdag -7 met noordoostenwind.. BRRRRRRRRRRRRRRRRRR.. heb meteen vanmorgen snowboots voor de kids besteld.. sjonge zeg.. ben denk ik net op tijd.. zijn overal al bijna uitverkocht.. tsss...
    nou ja...

Verder druk met geregel voor feestdagendingen voor kerk en optredens etc... repeteren, band klaarstomen.. altijd een klus, maar als t eenmaal staat is t ook goed.. nummers zijn uitgezocht iig.. nu de rest nog regelen.. dus druk druk druk.. en ik vind t heerlijk.. leuk vooruitzicht.. (en dat heb ik altijd wel nodig)

Gisteravond hier voor de kids vanuit de speeltuincommissie (hier in de wijk) een sintavond.. leuk hoor, maar heeeeeeel koud.. en ik weet niet wat t is, maar die goedheiligman komt altijd TE LAAT!!!.. hebben een uur staan blauwbekken op de dijk.. en dat was NIET grappig.. dat vonden mijn handen en voeten ook niet.. brrr..

ik ben geen wintermens..

20. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ichtus leuk wit, hier wat natte sneeuw en ilse wil de slee al. wonen in het verkeerde deel van het land.
    Hier toevallig gister sneeuwschoenen gekocht voor ilse, vorig jaar was ik ook te laat en moest ik stad en land aflopen en vond alleen nog maar dure.

argggg hier zijn ze boven op zolder bezig maar echt je hele huis is dan een grote rotzooi. Hoop dat we in het nieuwe jaar boven kunnen gaan slapen.
    marktplaats gaat aardig, bod van 200 op de kledingkast.

Deel Deze Pagina