Februari mama's 2008 deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. supermummy

supermummy Niet meer actief

BLeh hier effe ego. Ik ben zo ziek, gisteravond ineens heel misselijk en koud. Daarna een paar keer overgegeven en ben nu nog steeds misselijk en geef alles direkt weer over. Mijn man moet om 14 uur gaan werken, dus dan sta ik er alleen voor, zo slap als een vaatdoek :(

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    OCH SM.. bah.. is er niemand die de kids kan ophalen?? vrienden ofzo??

ik kan echt niks als ik zo misselijk ben.. ook niet zorgen voor...vreselijk..

3. supermummy

Nee helaas niemand.. mijn man mocht wat later beginnen dus kon de meiden nog eten geven en ze liggen er net in voor de middagslaap. Voel me denk iets beter.

4. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    he bah sm, beterschap, wel lekker dat ze dan nu beide even slapen.

5. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    @supermummy: Veel beterschap meid!

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Kan je je man niet even op pad sturen voor wat pilletjes? Domperidon ofzo? Helpt goed tegen misselijkheid.
    Erg balen zeg, beterschap!

7. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    Mijn vriend is vandaag gaan kijken naar een huisje en we hebben het! Dus dat is weer een last die wegvalt... gelukkig!

8. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    pfff moet je dan nog gaan verhuizen ook ym?

9. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    @debie: Ik zal er niet bij zijn bij de verhuis toch niet als ik niet beval voor 20 dec. Want dan moeten we uit ons huis nu, waar ik dus ook niet meer zal komen. Een tussenoplossing voor we in ons koophuis kunnen maar waar genoeg plaats is voor de jongens EN onze ukkies :)

10. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi!

Kwam weer ff spieken...

SM ziek... bah, beterschap!

Boney vandaag aan het verhuizen, helemaal voor het eggie deze keer... spannend en super leuk! Hopelijk ligt Tessa nu lekker te slapen in dr nieuwe kamertje, leuk zeg! Heb je daar al paar keer middagslaapje geoefend, of hoe hebben jullie die overgang gedaan?

YM verhuizen? Poeh, pittig in deze periode. Heb het even gemist, maar waarom moeten jullie je huis uit dan?

Hoe gaat het verder met iedereen?

Hier alles goed. Enorm aan het genieten van deze periode. Sinterklaas is echt een feest tot nu toe en hebben nu ook al zin om het huis te gaan versieren voor de kerst. Dan die kou en sneeuw erbij en ik ben in mijn hum... ja serieus, ik hou er van! :D

11. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    @wen26: Ons huurcontract loopt ten einde op 20 dec en door mijn ziekenhuisopname loopt onze bouw nu al bijna 2 maand vertraging op. En normaal had ons huis af moeten zijn tegen 20 dec maar nu zal dat toch niets worden.

12. supermummy

Hoi dames,
    ik ben weer gelukkig helemaal opgeknapt. Gelukkig was het ziek zijn maar van korte duur. Ben dus vandaag ook weer aan het werk.

Youngmom tjee nog effe verhuizen voor 20 december???? Ben maar blij dat je niet kan meehelpen, wat een stress zeg!

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Moj!

We zijn inmiddels verhuist! Was een drukke maar gezellige dag gisteren....
    Vrienden zijn net weg. Waren blijven slapen. We zijn al een heel eind opgeschoten met opruimen. We kunnen helaas nog niet alles opruimen omdat de aannemer in januari komt voor de boven verdieping. Daar worden 3 slaapkamers gemaakt met inbouwkasten in de punten van het dak. Dan kunnen we daar het logeerbed (staat nu nog uit elkaar in de gang voorlopig) en de andere spullen in. Voorlopig zullen we dus nog wel tussen de dozen en andere spullen zitten. Maar daar kan ik best mee leven. Het is maar tijdelijk.
    Tessa gaat daarna ook boven slapen. Die ligt nu ook nog tussen de rommel. We hebben wel een eigen plekje voor haar gemaakt zodat het toch vertrouwd en veilig voelt voor haar.
    Afgelopen nacht is het prima gegaan. Ze was gisteravond laat nog 1x wakker, maar verder heel goed geslapen tot kwart over 8 vanmorgen.
    Nu scharrelt ze hier lekker rond en gaat haar eigen gang. Net even het bos ingelopen om de hertjes te voeren.
    Ik ga koffie zetten en heb dus even pauze.

Hoe is het verder hier? Als ik tijd heb vanavond zal eens even wat terug gaan lezen. Mis jullie wel een beetje...

14. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    boney lekker hoor dat het meeste al opgeruimd is. Stuur me nog ff je nieuwe adres.

Hier bij de sint op werk paul geweest, was leuk, beide op schoot en weer verwend. Nog twee keer en dan weer een beetje rust. hihi

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hoi!

Bones echt verhuisd. Gaaf!! Het zal nog wel een poosje een rommeltje blijven met de verbouwing zeker? Voelen jullie je al wel een beetje thuis? Fijn dat Tessa zo geniet. En 'even het bos in lopen om de hertjes te voeren..' wie wil dat nou niet?? Geweldig!
    (we komen gauw een keer langs! hoewel.. eerst de boel maar een beetje op orde;))

Wen, lekker he deze tijd? Zo leuk, gezellig en knusjes:)
    Gaat alles goed bij jullie?
    Hoe is het eigenlijk met Fenne en de observaties enzo met betrekking tot haar vlotte ontwikkeling?

YM, jeetje nu nog verhuizen:$

SM, fijn dat je weer opgeknapt bent!

Debie, hoe is het met de misselijkheid? Heb het idee dat het iets meer onder controle is dan bij de andere 2, of niet?
    En wat een drukte, met sinterklaas! Wij gaan woensdag weer. Sinterklaas komt dan op het kdv. Lune vindt het hele sinterklaas gedoe helemaal geweldig haha.

Hier alles prima. Lune heeft gelogeerd bij mijn ouders. Zij heeft zich prima vermaakt en wij hebben het heerlijk relaxed gehad:)
    We zijn eindelijk weer een beetje aan elkaar toegekomen (jahaa, gruwelijk veel seks gehad)
    Timme was er natuurlijk wel maar die slaapt nog best veel.
    Vandaag nog even op verjaardag geweest, waren tegen half 6 thuis. Broodje gegeten en Lune op tijd naar bed, die was kapot.
    Jeroen zit nu voor studio sport met Timme op schoot. Die slaapt. Hij wil 's avonds alleen maar bij ons liggen. Overdag wil hij prima in bedje maar 's avonds dus niet. Ach, dat komt vanzelf.
    De borstvoeding gaat redelijk. Timme drinkt alleen erg onrustig. Drinkt maar heel kort, laat dan los en huilt. Hapt weer, laat weer los etc. Er komt dan nog wel gewoon melk dus dat is het niet. Heb gekeken of ik spruw kan ontdekken maar zie niks.. Hij heeft wel constant de handjes in mond dus misschien al tandjes? Hebben ze daar dan last van met drinken? Iemand ervaring mee?

Ik ga ff m'n toetje opeten (yoghurt pudding aardbeientaart, zo lekker!)

16. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Zo, ff mijn neus laten zien.
    Wat is iedereen druk hier he.

Voor ons valt er een last weg, want we hebben gister uitbundig sinterklaas gevierd. Erg gezellig, met surprises en veel gedichten en kadootjes. Vooraf hebben we gekaasfonduet.
    Woensdag en zaterdag vieren we Suzanne haar verjaardag en dan las ik een rustperiode in t/m einde kerstvakantie. Met kerst 2 weken vrij. Op de een of andere manier blijf ik veel vakantie uren houden, dus maar even met mijn manager om tafel of ik niet in januari die uren nog op kan nemen. Officieel mag ik maar 2 dgn meenemen.
    Denk dat er nog wel 2 weken in zitten.

Elena begreep er gister niet zo heel veel van, maar het was ook verwarrend. Suzanne kreeg vast kadootjes voor haar verjaardag, we vierden vast de verjaardag van mijn aanstaande schoonzusje en ook nog die van Sinterklaas. Maakt niet uit, die kadootjes doen het m, en fanatiek helpen nieuwe pakken en uitdelen etc, ze vond het reuze gezellig. Suzanne vond vooral het kado papier mooi, gooide de kado's aan de kant, zat lekker te scheuren en zij elke keer ' aaaaaaah' :D Denk dat ik maar een rol pakpapier voor dr vejaardag geef.

SM wat leuk dat jullie de verjaardag van de kikker hebben gevierd, ziet er gezellig uit hoor!

Ichtus, ik vind die kou wel wat hebben, t is wel koud, maar ik vind sneeuw en ijs vele malen leuker dan regen en wind. Beetje zonnetje er bij.

Boney ik las ook expliciet: even de hertjes voeren... Idd beetje jaloers word ik er wel van hoor!! Fijn dat de verhuizing zo goed is verlopen!

Debie klinkt ook lekker druk, wat zijn/gaan jullie precies verbouwen? Is het ' alleen' om ruimte te maken ivm de nieuwe kleine? Ben je al wat minder misselijk?

Maja, goed zeg dat je nog BV geeft, klinkt lekker pittig zo. En meid, ik heb geen flauw idee waar je kereltje last van heeft, vind ik altijd zo lastig in schatten bij die ukkies. Hier ook een periode gehad dat Suzanne 's avonds bij ons in slaap wilde vallen. Dat is over gegaan hoor!

YM.. zo he, ook nog eens een huis aan het bouwen en verhuizen.. das niet normaal hoor! We vervelend dat de bouw nu stil ligt. Komt dat omdat jij het regelde? Ligt het echt helemaal stil? Kan dat financieel wel uit? Super dat je vriend een huis heeft gevonden. Hij heeft het ook wel zwaar nu zeg. En ik las van je zoontje zijn hechtingen, arme kerel, ja wat wil je dan graag bij ze zijn. Nog volhouden meid, je doet het zo goed!

Zo, nu ga ik spullen klaarzetten, morgen lange werkdag, druk weekend gehad, dus we proberen eens verstandig vroeg naar bed te gaan. Elena was veel wakker afgelopen week, was wat ziek koorts en hoesten en keelpijn. Gaat nu weer goed. Maar nu is Suzanne uitermate verkouden en heeft daar last van. Dus ik moet maar niet te veel hopen op een ondoorbroken nachtrust.

Fijne week!

17. supermummy

Maja heerlijk weer aan elkaar toegekomen zijn, en gruwelijk veel sex klinkt ook niet verkeerd ;)
    Maja ik denk eigenlijk niet dat het al tandjes zijn. Denk je niet dat het nog de reuze regeldagen van de 3 maanden zijn?? Steeds weer loslaten en dan huilen is heel herkenbaar, ook juist veel moeders haken af met de 3 maanden omdat ze denken dat er iets niet goed gaat of te weinig melk hebben.

18. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    meiden ik heb een vraag bryan heeft al vanaf begin nov op en af koorts je kunt er geen peil op trekken maar dat kan toch niet goed zijn??? wat zouden jullie doen?

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    *gaaaaaap*

Mogguh..

Mom, geslapen vannacht? Beide meiden niet fit dus. Sneu!
    Fijn dat het drukke sinterklaasgedeelte achter de rug is maar ook leuk was:) En heerlijk vooruitzicht, 2 weken vrij straks!

Vivi, is hij dan ook ziekig? Of echt alleen koorts? Als hij koorts heeft, hoest hij dan ook meer?
    Ik weet het verder ook niet, misschien de ka of ha er eens over bellen?

SM, dus het zou ook de periode kunnen zijn dat Timme zo raar drinkt? Ik word er ook wel onzeker van hoor, heb idd het idee dat er iets niet goed gaat. Maar zou niet weten wat. En 's nachts drinkt hij wel goed dus dan zal het toch ook geen pijn zijn?
    Ach, zo sukkelen we nog wel even een poosje door;)

Pff, ik baal echt enorm. Lune wordt steeds vroeger wakker en wordt 's nachts ook steeds wakker. Wat kan je daar aan doen? Dit gaat al weken zo. We moeten er 's nachts wel een paar keer voor haar uit. En dan is er eigenlijk niks aan de hand. En bij mijn ouders doet ze dat dus niet:(
    Ze was altijd tussen half 8 en 8 uur 's ochtends wakker. Dat werd op een gegeven moment 7 uur, toen half 7 en de laatste tijd nog eerder. Vanochtend was het 6 uur. En dan wil ze ook niet meer slapen. Ik word er strontchagrijnig van:)
    Onze nacht:
    0u: Timme voeden
    2.30u: Timme voeden
    4u: Lune wakker
    5u: Timme voeden
    6u: Lune wakker
    AAAAAAAAAHHHH!!!!!!!

En dat zijn dus normale nachten voor ons tegenwoordig. Wat zeg ik, Lune is nu 'maar' 1 keer wakker geworden. Normaal zou er nog een paar keer 'Lune wakker' tussen staan.
    En Timme mag van mij ook wel keer door gaan slapen:)
    Jammer dat je er geen invloed op hebt he? Ik snap niet dat mensen vroeger 8 kinderen hadden haha!
    Zo kan ik toch ook nooit aan het werk straks?

Maar Timme gaat wel een keer doorslapen denk ik, dat is sowieso wel een slaperd. Hij slaapt na de voeding ook zo weer verder gelukkig. Maar ik vraag me wel af of Lune ooit door gaat slapen.

20. supermummy

Maja wahaha ziet precies uit als mijn nachten van afgelopen weken...echt vermoeiend en k*t en om helemaal gek te worden. De nachten doe ik alleen omdat ik van mijn man alleen nog maar chagerijniger word. Hij is dan niet goed wakker ofzo en haalt dan Sara gewoon bij ons in bed of dat soort geintjes en hij valt dan weer als een blok in slaap.

Maar echt er komt een dag dat het beter gaat. Zoals voor mij nu afgelopen 2 nachten zijn ze niet wakkker geworden en hebben van 20.30 tot 07.30 geslapen.

Ik kwam er trouwens achter dat Sara nu nog de laatste kiesjes doorkrijgt, dacht eerlijk gezegt dat ze ze al allemaal had, maar er staan er nog 2 op het punt van doorbreken, heeft Lune ze al allemaal?

Van dat vroeger wakker worden ken ik ook. Sara sliep altijd uit tot een uur of 10, oké ging dan ook wel heel laat naar bed. Maar nu kwam ze om 06.40 standaard iedere ochtend, dat is hier veels te vroeg. Ik was ook al naar oplossingen aan het kijken, er bestaan zelfs slaaptrainers, een soort van wekkers waar het kindje zelf kan zien wanneer ze op mogen staan..... maar denk eerlijk gezegd dat dat hier niet werkt.

Deel Deze Pagina