@Bones.. Meid.. ik denk dat je er goed aan hebt gedaan.. zeker met zo'n verhuizing voor de boeg.. is natuurlijk neit niks.. en dan moet je niet ziek zwak en misselijk zijn ..das neit handig.. en ookal heb je ene half jaar besteld.. je hoeft niet een half jaar te slikken natuurlijk.. je kan ze ook weggooien of bewaren voor evt na een bevalling.. ze zijn nog wel even goed hoor... Je volgt je gevoel hierin en lief van Peter dat ie hier zo lief in mee gaat... respect heet dat.. erg mooi.. vind het dus niet egoistisch van je hoor!!..eerder goed doordacht en stabiel! euh... nu wilde ik nog meer vertellen, maar ik weet t niet meer.. OH JA>. SM.. wat een leuke foto's allemaal zeg.. ziet eruit als een geslaagde vakantie.. Hier de laatste familie gehad voor Lisa dr verjaardag.. ben dus brak.. morgen meer!!
Lieve reactie van jullie allemaal. Het is ook goed zo. We wachten het gewoon nog even af. En het besluit om voor een 2e te gaan kwam meer omdat ik weet dat Peter het heel graag wil en Tessa zou het super vinden een baby! Wat een prachtige foto's. Zeker van mooie Nore! Wat lijkt ze groot op de foto's zeg. Het is echt een plaatje. Finn natuurlijk ook. En van de dames van SM. Leuk! En ik had jou man echt veel ouder verwacht. Hij ziet er erg jong uit op de foto. En mooie Fenne natuurlijk! Blijft ook een beauty.
Leuk, foto's! Nore is echt een mooi popje zeg! En Finn vind ik echt zo'n stoere, knappe kerel met prachtige ogen. SM, jouw meiden gaan steeds meer op elkaar lijken! Allebei mooi! Gaaf hotel trouwens! En Fenne natuurlijk ook een mooi meisje, dat blijft idd een beauty. Met haar om jaloers op te zijn.. Ik blijf het zeggen Snap je keuze goed Bones. Maar je zegt dat Peter het graag wil en dat Tessa het helemaal leuk zou vinden, maar wat vind je dan zelf? (ik moet zeggen dat de keuze voor een 2e ook erg bepalend was dat ik het leuk voor Lune zou vinden.. gelukkig vindt ze ook geweldig haha) Oja, je vertelde over de bv. Jeroen zei namelijk ook al 'slaap maar een nachtje door, geef ik wel een flesje' (afgekolfde bv). Maar dat overleven mijn tieten helemaal niet! Als hij er 4u tussen laat zitten staan ze op knappen haha. Hoe gaat dat dan als ze echt gaan doorslapen? Wennen je borsten daar aan? En als ze dan ineens wel weer wakker worden? Heb je dan wel genoeg voeding? We zijn vandaag naar m'n broer geweest. Vooral Lune heeft zich erg vermaakt Ze heeft de hele middag gedanst. Ze is dan aan het commanderen, niet normaal! Doen jullie kids dat ook zo erg? Ze is de hele tijd bezig met wat anderen moeten doen. 'Kom opa, dansen!' En 'Toe, even muziekje opzetten!' En dat toontje.. Ze geeft echt opdrachten. En dan ben je aan het dansen met haar, gaat ze ook nog bepalen hoe er gedanst moet worden. Ze wordt pissig als je het niet goed doet, maf kind. Wij proberen haar natuurlijk op te voeden en zeggen als ze zo doet dat ze het moet vragen. Maar opa en oma vinden het natuurlijk alleen maar lollig.. Nog een paar voorbeeldjes: Jeroen zegt tegen haar dat ze even beneden moet komen omdat we zo weg gaan (ze was boven, speelt ze regelmatig). Zegt ze op boze toon 'nee papa, Lune even met rust laten!' Of ik zit omgedraaid in de auto om Timme de speen te geven, zegt ze boos 'mama, nu omdraaien en goed zitten!' Nouja, zo gaat het de hele dag een beetje door. Ze wil zelfs bepalen wat ik op m'n brood doe ('nee jij niet kaas op je broodje, ham!') Het klinkt erg schattig uit zo'n klein bekkie en ik moet soms erg mijn best doen om serieus te blijven, maar als ze wat ouder is is het niet grappig meer denk ik hihi.. Maar goed, ze is dus dol op dansen. Kan de hele dag wel muziek opzetten en Lune springt, hupt en danst de kamer rond
Maja, wat ik zelf vind? TJa, dat ik juist het probleem, ik weet het niet. Daar ga ik de komende tijd goed over nadenken. En over die bv: Je borsten wennen daar heel snel aan. De 2 nachten werd ik echt wakker van de pijn en ben de ergste spanning er af gaan kolven. Niet te veel natuurlijk. Na een paar dagen word je al niet meer wakker. Ik heb ook nooit gehad dat ik niet genoeg voeding had als ze dan wel wakker werd. Ik heb ook bijna nooit gekoft thuis. Ik kolfde wel op het werk. Ik had ook altijd maar voor 1 of 2 keer in de koelkast/vriezer. Ik heb nooit te weinig gehad voor haar als ik moest werken. Het werd helemaal een stuk makkelijker toen er eenmaal een voeding af was. WAt ik op m'n werk kolfde vroor ik thuis gelijk in. Dat kreeg ze dan de volgende keer weer als ik moest werken. Tessa heeft echt een half jaar alleen maar BV gehad. Na dat halve jaar kolfde ik ook minder en vulde ik de BV uit de vriezer aan met kunst voeding. Uiteindelijk heeft ze 20 maanden BV gehad. Heb er nooit een moment spijt van gehad. Ze besloot zelf op een morgen dat het 'op' was en heeft daarna ook niet meer gedronken. Alleen daarom zou ik dus nog wel een kindje willen Heerlijk... De 1e 3 maanden is ff buffelen, maar wat is nou 3 maanden? Zeker als je er op terug kijkt. Het vliegt om. Geniet er dus nog maar even van. En ik moet eerlijk zeggen dat ik die nacht voedingen nooit echt een probleem heb gevonden, maar dat komt ook omdat het ook amper moeite koste. Ze lag tegen m'n bed aan met de wieg, binnen 10 sec. als ze wakker was lag ze aan de tiet. Ze werd dus zelf ook nooit helemaal wakker en dus sliep ze ook zelf zo weer verder. Heb je Timme op de kamer bij jullie? Scheelt denk ik echt dat als kindjes eerst echt goed wakker zijn en dus gaan huilen, of je word als mama al wakker zodra je kindje honger geluidjes in de slaap maakt en ze dan gelijk bij je kan pakken. Peter komt naar beneden. Doei
Timme ligt idd naast ons in zijn wiegje. Ik pak hem ook bij de eerste geluidjes. Hij slaapt alleen niet altijd weer verder als hij klaar is met drinken en wil ook nog wel eens poepen, dus verschonen en weer wakker.. De nachten dat hij zo weer verder slaapt en niet poept vind ik ook prima, met de voedingen. En ik merk de vermoeidheid eigenlijk ook met name als ik Lune de volgende dag ook heb. Als Jeroen er is of Lune is op de creche, slaap ik overdag een uurtje en trek ik het prima. (hoewel, ben weer ziek, 2e keer in nog geen maand tijd). Maar zo lang ik nog geen werk heb vind ik het wel goed denk ik. En het lijkt me ook fijn om langer bv te geven, sowieso wil ik die 3 maanden volledig geven. Daarna zie ik wel weer verder. Ik ga slapen, trusten!
Dusssssssss........ niemand meer geweest? Hmm, ook niet zo raar bedenk ik me nu, ik was gister vrij laat en nu weer vroeg. Mijn moeder en Lune zijn net de deur uit, richting creche. Jeroen is om 6u al vertrokken naar z'n werk. Timme ligt nog te slapen boven. Hij heeft vannacht 4u tussen een voeding gelaten, jeeej! Moest hem wel helemaal verschonen omdat hij doorgelekt was maar ok, dit was al heel fijn! Hij was trouwens ook kapot van gister. Misschien moet ik wat meer met hem ondernemen overdag hihi. Boney, ik dacht nog es na over je eventuele kinderwens. Het zou best kunnen dat je nooit echt het gevoel krijgt van 'ja, nu wil ik wel een 2e..' Ik had dat tenminste wel een beetje. Ik wist alleen met mijn verstand wel dat er ooit wel een 2e zou komen (als het zou lukken) en wilde er niet teveel leeftijdsverschil tussen dus toen ineens kwamen de kriebels haha! Maar puur voor mezelf zou ik 1 kindje prima gevonden hebben. Al denk ik daar nu natuurlijk heeeeel anders over Ik geniet volgens mij nog meer van Timme zijn babytijd dan van Lune toen ze zo oud was. Had ik echt nooit verwacht. Weet eigenlijk niet meer wat ik hier nou mee wou zeggen.. Nouja, geeft ook niet. Ik ga even bij Timme kijken, heb hem op zijn buik liggen anders alaapt hij niet maar vind het wel een beetje eng dus kijk elke 5 a 10 minuten hihi.
Goedemorgen, Ik vind 1 kindje eigenlijk ook wel best, maar toch wil ik ooit een 2e. En ik hoor van allem mama's om me heen die meer dan 1 kindje hebben dat je van die 2e echt wel net zo veel houd als van je 1e. Ik kan me dat nu alleen nog niet voorstellen. Hoe kan een kind nou nog liever, leuker, schattiger enz enz dan Tessa zijn? Dat bestaat gewoon niet Maar ik denk dat dat gaandeweg in je zwangerschap komt. Maar we denken dus gewoon nog even na
Maja, netjes van Timme het gaat dan al iets de goeie kant uit. Als ik eraan terugdenk aan snachts voeden enzo krijg ik gewoon kriebels in mijn buik, ik denk er echt met een mooi gevoel op terug.. terwijl je op dat moment misschien wel helemaal niet zo leuk vond Boney, ja je kan van een 2e kindje echt net zoveel houden als je 1e. wahaha ik had precies dezelfde twijfels... maar als je je oudste dan zo lief met een zusje/broertje ziet omgaan, met knuffels en kusjes, nu ze elkaar achtervolgen schaterlachend dan kan je alleen nog maar meer van ze houden.
Het voeden is idd ook best bijzonder. Het is 's nachts ook zo knus, ook al baal ik op dat moment ook wel vaak Timme ligt dan ook altijd heel rustig te drinken met zijn oogjes dicht en vuistjes bij elkaar, te schattig En het is idd waar dat je van je 2e net zoveel houdt. Je kan je daar van te voren niet zoveel bij voorstellen (hoewel ik wel van iedereen met meer kinderen hoorde dat het zo is, dus ik maakte me daar geen zorgen over) maar als je ze ook samen ziet.. Lijkt me ook zo leuk als Timme straks wat meer kan. Hij reageert nu al wel op Lune trouwens. Ze gaat heel vaak voor hem zitten en zegt dan 'hai mammetje' (wij zeggen heel vaak 'mannetje' tegen hem) en Timme krijgt dan een grote grijns op zijn bekkie hihi.. Lune is dan helemaal enthousiast.. 'Timme lacht naar Lune! Vindt mij lief!' Als Lune verdriet heeft wil ze ook bij hem zijn. 'Timme trooooosten!' roept ze dan dramatisch. En wat ze ook leuk vindt is kusjes geven met consumptie Ze neemt dan een slokje ranja en roept 'Timme, Lune komt eraan, ranjakus!' en geeft hem een dikke smak. Hetzelfde doet ze trouwens met snot.. Da's iets minder. Heeft ze een snottebel en dat heb ik dan even niet door. Geeft ze hem een kus, dat is dus een 'snotkus'. Jak. Oja, ik moet ook steeds tegen Timme praten van haar over haar als grote zus. Zegt ze 'mama, jij Timme zeggen grote zus komt aan?' Dan moet ik dus tegen Timme gaan praten en zeggen 'Timme, daar komt je grote zus aan!' Vindt ze prachtig. Ze wil het liefst dat ik de hele dag zo tegen Timme praat, over alles wat de grote zus doet. Grapjas
hey meiden, sorry dat ik niet meer hier geweest ben. dylan zit momenteel (nog steeds) in een zeer heftige periode *slaan, gillen, grote mond ect* dit kost heel veel energie. met chayenna gaat alles goed tis zo een lief en tevreden meiske. waar ik natuurlijk niet mee zeggn wil dat dylan dat niet is . met manlief en mij gaat het up & down, we hebben gisteren gepraat en hij ziet eindelijk in dat dit niet langer kan zo en dat hij toch een "kleine" depressie heeft, hij gaat zich komende dagen bedenken hoe en wat hij wilt gaan doen want (daar bedoel ik mee wel of geen hulp inschakelen van een deskundig iemand). met mij zelf gaat het redenlijk, ik voel me nog steeds niet de oude ik dit komt vooral door mijn bi....ik krijg nu ook revalidatie therapie (wanneer ik moet beginnen weet ik nog niet maar de aanvraag is gedaan). hoe is het met jullie? (wel reageren he ) mijn moppies
@debora wat een schatje!! @wen wat een mooie meid zeg! @sm leuke foto's van jullie vakantie en van de 2 dames
hoi hoi war rustig hier geweest @boney toch voor een 2e en fijn dat jullie erover uit zijn dat het na de drukte wordt beter voor jezelf en jullie kind..wel weer spannend vooruitzicht @Kikkert wat een mooi meissie en bale van je bi en goed dat je mannetje erover denkt hulp te zoeken voor de rest hier druk nu ff niks net de boel hier beneden gedaan,.en ja heel de familie hun haar nog ff doen voor onze dag pffff is een hele klus morgen ochtend moet ik voor proefmak-up wordt ni\u echt spannend nog 11 DAGEN wahahaha