Februari mama's 2008 deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Boney, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    @boney: Dit is zwaar balen. Had het je zo gegund! Kan wel geloven dat je gehuild hebt. *knuffel*

2. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    jeej botje... hele dikke knuffel meid..

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Lieve Bones.. dikke knuffel.. hoe vroeg het ook is.. als je een positieve test ziet voel je meteen die liefde.. als het dan mis gaat voelt dit ook vreselijk..

Mooie foto's zeg...Hier net als bij MOM ook 5 tot 8 cm.. errug leuk.. weer heerlijk sneeuwballengevecht gehouden met de kids.. ik haat sneeuw, maar je moet er dan maar een deugd van maken.. zij vonden het geweldig.. en ik dus ook..

Hier ook vakantie..Morgen gaan Jur en Lisa 2 dagen bij tante logeren.. zij hebben er zin in en ik ook wel.. al had ik het leuker gevonden als de jongste gingen logeren en ik met hun leuke dingen had kunnen doen.. Ed is geen enkele dag vrij deze vakantie (behalve 2 kerstdagen en nieuwjaarsdag en 2 januari.. gewoon de weekenden dus.. de rest werkt ie volop dus een dagje weg zit er simpel niet in.. Jammer.. maar goed..

YM.. zo die kleintjes zijn lekker gegroeid en blijven nog mooi even binnen.. goed zo

MOM.. hooge holt ging ik vroeger altijd met mijn ouders heen elk jaar.. errug leuk.. en de Ds Verbree staat in Gramsbergen.. Dat is echt super.. weet niet of je zijn collumns wel eens leest maar die kerel heeft echt zo'n humor..have fun! (das een vrijgemaakt onderonsje;) )

niet heel ver teruggelezen dus hou t ff hierbij..

MARIJN: gaat ietsie beter.. beetje op en af, maar niet meer zo intens als afgelopen weken.. nog steeds kost t me veel energie, maar met de juiste aandachtsverdeling kom ik al een heel eind.. t lijkt of ik de spiraal heb doorbroken.. nu nog naar boven klimmen.. zak ik weer terug dan stap ik naar de ha..

Wel meteen ff een vraagje: marijn heeft t nu 2 dagen koud (ja wie niet), maar ik hij voelt ook koud aan.. ondanks slaapzak, dekbed en extra deken en raam op kamer dicht.. hij wordt gewoon wakker omdat ie t koud heeft.. dan leg ik m bij ons om warm te worden en dan slaapt ie goed, maar hij blijft koud aanvoelen.. ik ga straks ff tempen.. Is ondertemperatuur gevaarlijk?? kan er via google weinig over vinden. en als ik al iets verontrustends vind is het ook meteen heel erg ernstig.. hij ziet wit/bleek (iedere winter eignelijk) is snel moe (ook snel) is dus geirriteerd) klaagt veel over buikpijn, maar dat is dan ook zo weer ineens weg.. en dan nu ineens zo koud..

Buiten de evt ondertemp om heeft ie vorig jaar het andere ook allemaal gehad en uit bloedonderzoek kwam toen niets... zucht.. iedereen blijft maar vragen of ie ziek is omdat ie echt zo bleek ziet.. vind ik eigenlijk heel vervelend al snap ik t wel hoor.. zucht..

Anna stapt de kamer door en heeft daar heel veel lol aan.. ze wil ook eigenlijk zoveel mogelijk lopen.. al gaat kruipen nog steeds een stuk rapper dus kiest ze regelmatig de makkelijke weg.

Jur en Lisa vakantie.. al moet Lisa wel gewoon naar Zwemles.. dat gaat hier gewoon door.. dus vanmiddag heerlijk het warme hok in.. net als meiske kijk ik daar naar uit.

dus..

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bones, hoe is het?

Ichtus, het is natuurlijk ook koud maar als Marijn zo koud blijft lijkt me ook niet helemaal gezond. Je andere kids hebben er geen last van? En dat er vorig jaar niks uit het bloedonderzoek kwam is juist een teken om er nu nog meer in te duiken. Want als jij denkt dat het niet klopt, moet je je gevoel volgen en op je strepen gaan staan. Desnoods ga je de ha stalken om een verwijzing;)

Hier gaat het weer wat beter. Borst is weer normaal en koorts is nu helemaal weg. Ben alleen nog steeds moe en misselijk van de antibiotica maar dat gaat vanzelf weer over.
    Timme krijgt overdag flesvoeding, soms gemengd met bv. Hij krijgt de laatste, 's nachts en de eerste voeding 's ochtends sowieso nog bv en ik kolf tenminste 1x per dag. Ben benieuwd hoe lang mijn productie dat vol houdt;) Ik vind het namelijk wel prima zo.
    Voor mijn gevoel zou ik hem nog wel een poosje 1 bv voeding per dag willen geven, in de fles. Dus als ik vaker kolf doe ik dat in de vriezer en heb een voorraadje. Kan ik misschien nog wel een maandje (of misschien wel 2..?) 1 bv voeding aan hem geven. Weet niet of dat wat uitmaakt maar voor m'n gevoel wel:D

Lune haar buikje blijft raar doen. Ze is nu 2,5 weken geleden ziek geweest en ze blijft soms klagen over buikpijn. Ze is ook heel moe steeds. Gister zei ze dat ze moest spugen en was ook heel bleekjes maar er kwam niks uit. En dan ineens is er weer niks aan de hand en speelt ze en eet ze alsof er niks is. Maar haar buik rommelt wel steeds en haar ontlasting is ook nog niet normaal. Gister heeft ze wel 5x een beetje gepoept. En ze durft op het kdv niet te poepen, zo zielig! Heb de leidsters dus nog even gebeld vanochtend en overlegd. Ze houden het in de gaten en gaan Lune regelmatig vragen en stimuleren om naar de wc te gaan.

Zo, we hebben een waardeloze nacht achter de rug (Lune en Timme wel 5x wakker geweest, achter elkaar uiteraard;)) dus Timme en ik gaan nog even pitten:)

5. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    @Boney; :( dikke knuffel!!

6. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Wat een hoop sneeuw ligt er hè??

Gisteravond rond 00:00u thuis gekomen van weekendje Limburg. Zijn een dag naar Monschau geweest, nou daar kwam toch een partij sneeuw uit de lucht, niet normaal. Mijn haar was gewoon bevroren. Maar was wel erg gezellig met al die kerstmarkten en gluhwein, haha.
    Hier in Den Haag ligt ook echt veel, denk 25-30 cm. Ga misschien toch maar een sleetje halen vanmiddag.

7. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Lekker trouwens, Mike heeft 2 weken vrij, kerstvakantie. Even 2 weken niet haasten.

8. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Ichtus, dat heeft mijn buurjongentje ook heel vaak! Wakker worden omdat hij het koud heeft en bleek en moe etc...
    Hij is ook al behoorlijk binnenstebuiten gekeerd en zijn hb is iedere keer vrij laag, maar niet te laag. Maar er mist iets in zijn hb (fero-nogwat) Dat is een stofje dat door de darmen normaal gesproken wordt opgenomen. Maar waarom het bij hem niet wordt opgenomen is onduidelijk.
    Maar dat is dus de oorzaak bij mijn buurjongentje.
    Je verhaal over Marijn lijkt namelijk nu veel op die van hem.
    Misschien heb je er wat aan...
    Lekker dat je even een paar dagen vrij hebt voor je twee jongsten! Wel jammer dat Ed niet vrij is....

@Boney, veel sterkte meid. Het maakt niet uit hoe vroeg of hoe laat in je zwangerschap het mis gaat... Het is nooit fijn! Knuffel!

@Maja, fijn dat de borstontsteking minder wordt! Zou inderdaad wel fijn zijn als je de bv op deze manier nog even volhoud!
    Bij Iris had ik vanaf het begin af aan gekolft (naast het gewone voeden). Maar zij wilde soms wel 12 keer op een dag drinken en dat hield ik niet vol. Dus na 3 maanden ben ik gestopt en ik had nog heeeelll veel in de vriezer liggen. Dus nog een maandje 1 keer per dag kolven en toen heeft ze ngo tot 6 à 7 maanden 1 keer per dag bv uit een flesje gehad! (kan ik toch zeggen dat ze 7 maanden bv heeft gehad :p).

Hier is het prima! Niets bijzonders te melden. Er ligt hier nu zo'n 0,2 cm sneeuw... :D Stelt niets voor dus.
    Morgen gaan we naar Plopsaland Coevorden! Heb er wel zin in! Ben benieuwd hoe de kids het vinden!

Erik is thuis en we gaan straks even met z'n 4en boodschappen doen. Nu nog even de kids aankleden...

Bye bye fijne dag iedereen!

9. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    goodmorning all

@ichy ik zou idd net zolang bij ha blijven doorgaan tot je doorverwijzing krijgt er moet toch een oorzaak zijn hiervan
    @maja fijn meid dat je borstontsteking bijna weg is, misschien als je 2x perdag kolft je de productie nog even op gang houd zou idd heel fijn zijn he

verder allemaal dikke knuffel

hier is gisteravond mijn ongi doorgebroken dus we gaan weer een ronde verder soms heb ik he gevoel dat het ons deze keer niet gegund is, we hebben het druk, stress en feit dat bryan zoveel moeite met mijn werk heeft is ook alles behalve goed ben er dan ook heel hard over aan het denken om iets anders te gaan zoeken hoe erg ik het ook vind

10. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hee, net ff bijgelezen maar druk aan de verf thuis, pffff

Net bij Kno arts geweest, moet met beide dames over drie maanden terugkomen, esmee was schoon, ilse weer vocht in rechter oortje en gehoortest was rechts niet helemaal goed, dus weer een neusspray met medicijn erin. Blijf hier klooien met de oren en de luchtwegen.

11. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hoi dames,

Boney, wat vervelend om te lezen dat het mis is gegaan. En tuurlijk ben je daar heel verdrietig om. Ik hoop dat het voor jullie snel weer raak is en dat die baby wel mag blijven plakken.
    Hele dikke knuffel en ik hoop dat je weinig lichamelijke pijn hebt.

Ichy, Tess is toen ze 1,4 jaar was ook binnestebuiten gekeerd met de klachten die jij omschrijft. En zoals Thirza aangaf had Tess een ijzertekort. Ze at voldoende voedingswaren om ervoor te zorgen dat ijzer (ferro) voldoende aanwezig zou moeten zijn, maar het werd niet goed omgezet. Dit schijnt veel vaker voor te komen dan men denkt. Ze heeft toen een ijzerkuur gehad en daarna was het al een stuk hoger. Sindsdien krijgt ze floradix en dit helpt erg goed. Ze zit (net) in het gemiddelde, dus goed. We zijn nu aan het afbouwen, omdat de functie vaak in het 3e of 4e jaar wel actief wordt. Dus nu afbouwen en dan in de zomer weer prikken.
    Het is hier middels een bloedonderzoek aan het licht gekomen, maar wel expliciet onderzocht. Wellicht kun je nakijken/vragen of het destijds ook expliciet bekeken is.
    Als je er zelf niet gerust op bent, dan gewoon verder laten onderzoeken!

Maja, fijn dat de ontsteking/koorts weg is, nu de misselijkheid nog. Vervelend!
    Wel goed dat je nog steeds bv wilt en kunt geven, dan wel aan de borst of via kolven.

Thirza, wil je even laten weten of plopsaland indoor wat is. Wij kunnen namelijk met 4 personen gratis erheen en het is hier vlakbij. We twijfelen alleen best wel, omdat de berichten spreken over een klein kermisje binnen.
    Veel plezier en laat maar even weten hoe het was.

Mom, joeheeeee lekker in de sauna?????
    Ik heb nog even gekeken, maar inmiddels is de week al volgepland en daarbij willen we sparen, dus toch maar niet.
    Maar geniet van de vakantie!

Euhm, euhm, euhm.....straks weer even teruglezen, want ben het nu al weer kwijt.

In ieder geval voor iedereen die wil een dikke knuffel!

Hoe is het hier?
    Beter, langzaamaan.
    Nog steeds veel verdiet over het overlijden van de mooie meid van onze vrienden.
    We hebben vrijdag een lang en goed gesprek erover gehad en mijn vrienden beginnen langzaam aan de verwerking.
    Ik ga deze week even met Tess en een kerstbloemetje naar de begraafplaats.
    Tess snapt het nu heel goed. Ze benoemt haar veel bij mijn vrienden en weet dat ze papa en mama zijn, maar dat het meisje niet mocht blijven. Ze is naar boven gegaan en daar speelt ze met andere kindjes. Ze weet ook dat dit verdrietig is en dat de papa en mama haar heel erg missen.
    Af en toe is het nog veel huilen geblazen, maar dat mag ook. Het blijft een groot gemis!

Ik heb vakantie, maar Jan nog niet. Hij werkt nog tot en met woensdag en heeft dan anderhalf week vakantie. Wel lekker hoor, ik heb er zin aan.
    Tess is nu bij de gastouder en ik heb al veel aan het huishouden gedaan en ga zo weer verder. Wel stilletjes zo zonder haar.
    Hier ook een best pak sneeuw, maar dat is inmiddels al 3 weken zo en ik ben het eigenlijk wel een beetje zat.
    Ze kunnen er niet tegen strooien en schuiven, dus het is een bende op de wegen. Ik doe telkens 3 keer zolang over de reis en dat begint me te irriteren. We hebben de winterpret al ruimschoots gehad. Dagen op de slee, sneeuwballen gooien, sneeuwpop maken, dus het is wel klaar nu!
    Oke, met kerst een wit landschap is ook wel weer leuk.....nouja, nog even dan.

12. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Onze kleine eskimo

13. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    @Debie, vervelend dat je dames beide zo met hun luchtwegen klungelen... Hopelijk gaat dat snel beter! Wel fijn dat Esmee schoon was!

@Suus, ik vind het echt super dat je zo met je vrienden meeleeft... Fijn dat het bij hun nu ook door begint te dringen... Nu kunnen ze met het verwerken beginnen...

@Suus, ja ik laat wel weten hoe Plopsaland was! Alleen we vragen ons nu nog af of we morgen of volgende week gaan. Want het is nogal druk deze week bij ons op de kalender...
    Wel balen, want het entree is 7,50 voor kinderen onder de 1 meter... Aaron zit daar net overheen.. Dus gelijk een tientje duurder! Ik zal straks even Iris opmeten en hopelijk is ze onder de 85 cm want dan is ze gratis :D...

14. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    @ichtus: Ik zou met hem naar de dokter gaan. Doe je niets verkeerd mee en dan moet je je niet ongerust gaan maken door dingen op internet. Ik denk dat zowel koorts als ondertemeratuur niet goed is.

15. supermummy

supermummy Niet meer actief

@Boney heel veel sterkte en dikke knuffel!

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
  17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ow, ik moet al gaan koken zie ik. We eten stamppot zuurkool met spekjes, ananas en rookworst.

18. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    @maja82: Wat een heerlijk kereltje zeg!

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Wat een stuk zeg die Timme! Leuk om hem weer eens te zien.

Thanks voor jullie meeleven. Het gaat eigenlijk best goed met me vandaag. Heb nog niet gehuild vandaag, maar veel gelachen om m'n TE grappige dochter :D
    Ze was echt zo grappig vandaag. Schattig om te zien.

Ik ga nog even tv kijken met z'n 3jes en dan Tessa in bad stoppen. Kan ze daarna lekker op tijd haar bedje in.

Fijne avond!

20. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Wat een cutie Maja! Heerlijk! :)

Boney, fijn dat het weer beter met je gaat! En Tessa grappig? Voorbeelden? Want ik vind die onnozele verhaaltjes over onze kids altijd zoo leuk :D...

Aaron ligt in bed tegen zichzelf te praten. Volgens mij is hij nu aan het bellen ofzo... "nee hoor, Aaron hoeft niet te poepen, nou daaaaggg hoor!" Gek kindje, hahaha...

De kaartjes voor Plopsaland heb ik binnen... 'Helaas' is Aaron 1.02m. Dus hij mag niet voor 7,50 naar binnen... Iris is gelukkig nog net 83cm dus mag gratis! Moet ik haar maar niet haar hoge hakken aantrekken, want de kindjes daar worden met schoenen aan gemeten.
    We gaan volgende week donderdag. Het stond een beetje dom op die site allemaal. Dus ik kwam er niet achter of ik gelijk de kaartjes in mijn email zou hebben. Dus voor de veiligheid heb ik ze maar niet voor morgen maar voor volgende week besteld. Ik had ze dus wel binnen 30 seconden, dus had ook wel voor morgen kunnen bestellen, maar ja, dat moet je dan maar net weten.

Nou de kids liggen hier in bed dus ik ga heerlijk languit op de bank met een kop koffie...

Ow ja, onze luchtvochtigheid in huis is maar 25% en hoort het liefst tussen 50 en 60% te zitten.
    Iemand ervaringen met een luchtvochtigheidsapparaat?
    We hebben hier dus allemaal last van kapotte lippen en zere keel. Nu weten we dus ook waarom.
    Heb gelijk mijn wasrek maar even in de woonkamer gezet en wat natte handdoeken op de kachel gelegd, maar dat helpt tot nu toe maar 2 tot 5% ofzo... Schiet niet echt op!

Deel Deze Pagina