februari mama's 2008 deel 7

Discussie in 'De mama's' gestart door Luckymom, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. supermummy

supermummy Niet meer actief

Wen,wat knap zeg. hihi raar ik moest 5 minuten voordat ik hier kwam nog eraan denken dat Fenne een luier om wilde om te poepen..... kom ik hier kijken heb jij het er over!

Hier heb ik het nog nooit geprobeerd zonder luier s´nachts. Soms is ze s ochtends droog en soms zit haar luier gewoon helemaal vol.Dus ik denk niet dat ze er al aan toe is. Nog wakker maken s´nachts voordat ik zelf naar bed ga ga ik niet aan beginnen. Heb gehoord dat dat ook averechts kan werken omdat ze dan niet zelf wakker worden van een volle blaas.

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Echt SM? Moest je daar aan denken? Wat geinig, hoe kom je daar dan bij?

Ik ga Fenne ook niet wakker maken vannacht... wil inderdaad dat ze zelf wakker wordt als ze moet plassen... ben erg benieuwd, ze is in de ochtend niet altijd droog, maar heb ook het idee dat ze gewoon lekker plast als ze wakker wordt omdat ze toch een luier aan heeft! De boef! :)

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier deden we met Lisa en Jur hetzelfde als JOMA met GWEN doet.. ook dezelfde leeftijd enhebben nooit ongelukken gehad..

Savonds rond 22.30 u ff op t potje zetten.. half slapend en dan weer t bed in.. werkte hier prima.. potje lieten we dan weer schoon naast t bed staan..kan me overigens neit herinneren dat ze dan ook snachts nog wel wat deden.

Met Marijn is het geheel nog heeeeeel ver te zoeken..
    Hij wil gewoon ook niet en is er ook neit warm voor te krijgen.. ook niet met omkoping.. helemaal niet gewoon..

Ik herken wel wat LUNE in hem al moet ik zeggen dat t juist een stuk beter gaat.. maar soms is het luisteren.. (opruimen bijv of meekomen of schoenen uitdoen.) en uitvoeren van kleine dingen echt waardeloos.. Hij vertikt t gewoon.. wat ik ook doe.. hij doet t niet..das euh... FRUSTREREND!.. maar t gaat met kleine stapjes vooruit.. en das altijd nog beter dan achteruit dnek k maar....
    Tis een lekker jong.. vrolijk en ik kan onwijs van m genieten....

Pffffff.. ed zit voetbal te kijken.. errug gezellig, maar niet heus..
    nou ik ga maar ff aan de studie dan..

laterr

4. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    @wen bij de hema!

@Sm Gwen wordt wakker als ze moet plassen komt snacht niet vaak voor maar als ze echt veel gedronken heeft doet ze dat wel dus werkt hier niet averechts want heeft nooit ongelukjes op die 2 na in 8 maanden dus das niks

@ichy zo gaat het met gwen ook en werkt goed mijn ma deed dat vroeger ook zo met ons zo savonds laten plassen

5. supermummy

JOMA kan natuurlijk zijn dat het bij jullie en Gwen en heel veel anderen wel werkt.
    Ik heb me erin verdiept.
    Omdat ik en ook mijn broers tot een jaar of 12-16 in bed geplast hebben. (zonder lichamelijke afwijking!) Kan aan de ene kant erfelijk zijn natuurlijk. Ik heb al veel over zindelijk worden en bedplassen en over de wekmethode gelezen. Dat dat juist bedplassen in de hand kan werken omdat niet het kind leert om wakker te worden en de ´verantwoordelijkheid´te nemen.
    En als je dan al wakker maakt om te plassen, dan moeten ze wel helemaal wakker zijn.

6. supermummy

Gisteren bij het CB zij de verpleegster bijvoorbeeld ook dat we de luier wel snachts konden uit laten om te oefenen en dan gewoon geen drinken meer aanbieden s´avonds.....pffff dat vind ik echt van die onzin adviezen.

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat knap van Fenne zeg! Zo ineens toch, maf toch? Maar wel fijn:)
    Ik duim mee Wen en ben benieuwd hoe het gaat! Ik denk dat het goed gaat:)

Lune heeft ook een keer zo'n poging gedaan 'ik ben een grote meid, ik hoef geen luier meer om'. Maar helaas, toch niet goed gegaan.
    We laten het aan haar over, ik ga (nog) niet beginnen aan wakker maken om te plassen. Om 22.30u ben ik zelf met een beetje geluk al een paar uurtjes van de wereld:D Komt allemaal wel, al heeft ze nog een jaar een luier om 's nachts, ik vind het best.
    Ik weet eigenlijk niet eens meer wanneer ze precies zindelijk was overdag. Het was afgelopen zomer ergens, dat weet ik dan nog wel:)

Ik ga naar bed. Heb het koud en heb keelpijn. Jeroen mag vannacht voor de kids zorgen..:cool:

Trusten!

8. supermummy

Maja ik wens je een goeie nachtrust! Volgens mij heb jij wel zo´n vent die dan ook echt voor de kids zorgt! Kan de mijne nog een voorbeeld aan nemen!

Ik heb chinese koolsalade gemaakt. Ik was effe aan het twijfelen of ik de kool niet moest voorkoken? Volgens de recepten online hoeft dat dus niet?! Ik vind hem lekker geworden maar mijn man zal wel vragen of ik niet vergeten ben om de kool te koken.

9. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    SM tuurlijk is bij ieder kind anders je moet als ouder ook doen wat jezelf denk dat het beste is.En gwen die zit met haar ogen dicht en half slapend op het potje en vraag ik heb je geplast en knikt en slaap weer verder in haar bedje

10. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    sm lekker koolsalade..ik hou er wel van

11. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik duik zo ook mijn bed in ben moe pfff trusten

12. supermummy

Truste Joma slaap lekker!

13. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Haai..

.. kom nog even wat positiefs vertellen over Barcelona, ha, ha.. vanmiddag werd mijn aandacht opgeeist waardoor ik niet verder kon typen. MAAR een heerlijke stad om je in te bewegen met veel ' gewone ' mensen. We hadden een heerlijk appartment, leuke plek, midden bij allemaal winkeltjes, we waren zo bij de Ramblas. T matras kon beter en het was wel wat gehorig, maar we zaten aan een rustige straatkant. Het dakterras was echt heerlijk, daar hebben we ontbeten en 's middags bijgetankt voor het avond eten, onder het genot van wat kaasjes en een drankje. Lekker he!
    Toen wij naar het strand gingen was het wat kouder en waaiden we letterlijk weg, denk dat we er hooguit 10 min hebben gestaan en dachten.. kom we gaan weer naar de stad!
    Ook leuk (hoewel soms to much) er is overal muziek! Ook goede, zoals een hele leuke jazz band.
    Met de Ramblas had ik niet zoveel, vond het wel geinig. Misschien was het leuker als er niet zoveel verkeer omheen was. Das dan wel weer nadeel.

Ik heb wel respect voor je dat je er woont met 2 kids SM. Nou heb ik geen idee hoe het geregeld is waar jij woont, maar al die trappen, roltrappen en drukte, pfff. Was blij dat onze kids niet mee waren. Wel positief: veel nieuwe speeltuintjes! Goed hoor.

We hebben in een local tapas bar echt ge-wel-dig gegeten evenals een super pasta bar.. hoewel de bediening daar niet meer als een bestelling kon handelen, zijn we er toch terug geweest, want alles smaakte super goed. (je kan zelf de pasta, toppings en saus kiezen).
    Beide ook low-budget, dus SM.. ik zou het wel weten als ik daar zou wonen!

Zo, genoeg verslag gedaan, wil jullie niet jaloers maken, ben meer nog aan het nagenieten.

14. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    @zindelijk, Elena is hier pas vanaf de kerstvakantie zindelijk en toen ook vrij snel (vanaf eind feb/ begin maart) helemaal. Het was al heel lang zo dat ze 's nachts droog was. Ze gaat 's avonds voordat ze gaat slapen plassen en 's ochtends als ze wakker is. Ze kan verrekte goed haar plas en poep ophouden, beetje te goed. We blijven stickers plakken, dat werkt, gaat puur om het plakken op zich. Het voorkomt hefige strijd om te gaan plassen.

Ze probeert altijd onder het handen wassen uit te komen.. hi hi. Ze wil dan haar handen omhoog houden en dan moet ik haar vasthouden. Had Erik een keer bedacht en dat bevalt haar wel. Wij zijn er vanaf gestapt.. ze moet het toch echt zelf allemaal doen!

15. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Voor de liefhebbers, foto's van t huis staan op me hyves ;)

16. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Joepie.... DROOOOOOG!!! :)
    En tussendoor niet eens wakker geweest...

Mom, wat klink je heerlijk enthousiast! :)

Fijne dag allemaal!

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Goedzo Fenne!!

Ik blijf vandaag thuis. Was gisteravond al niet lekker en heb tussen half 2 en 6u nauwelijks geslapen. Timme huilde alleen maar, zo zielig. Zo gauw ik hem op tilde viel hij tegen mn schouder in slaap. Zelfs liggend bij ons in bed huilde hij. Ik denk dat er tandjes doorkomen, hij trekt ook steeds gekke bekkies.
    Ik ga dus slapen en niet werken.

18. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Slaap lekker Maja!! Heel goed dat je die rust even pakt!

19. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Jeej Wen, wat goed van Fenne!

Maja, balen van je nacht zeg! Hoop dat Timme z'n tandjes snel doorkomen en je weer van je nachtrust kunt genieten!

20. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    hallooooooooooooooooooooooooooo
    hier was ik weer, ik heb wel meegelezen maar had geen zin om te reageren. Afgelopen vrijdag het gesprek was een grote desillusie, 1 of andere arrogante piep die een mooie monoloog hield over hemzelf en zijn bedrijf en totaal niet luisterde wat ik hem te vertellen had. Oftewel de eerste minut was al duidelijk dat dit hem niet ging worden en uit beleefdheid ging hij maar vertellen wat hij deed etc..... pfffff
    en weet je wat die arrogante piep, piep, piep heeft gedaan?
    Hij heeft niet eens het lef om mij te bellen dat ik afgewezen ben, maar heeft dat via email aangegeven in een standaard briefje! pffff zal dit bureau dus bij niemand gaan aanraden, piep, piep piep!!!

hebben jullie dat verschrikkelijke nieuws gehoord/gelezen over dat meisje van 12 jaar wat al moeder is geworden ??? VRESELIJK!!!!! ben totaal in shock over dat dat mogelijk is...

Oke dan nu de leuke verhalen! eh, eh, ik heb twee dagen compleet voor mezelf gehad. Ben dus lekker naar de stad geweest en naar de babydump en oh ja, de intratuin... Errig leuk hoor!

Deel Deze Pagina