februari mama's 2008 deel 7

Discussie in 'De mama's' gestart door Luckymom, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    het zijn op deze leeftijd wel erge 'drama queens' vind je niet ?

goedenmorgen allemaal!

@lianda
    dit soort situaties zorgen er voor mij voor dat ik weer met de voetjes op de vloer ga staan. Ik heb geen werk ... so what, ik ben gezond, mijn familie is gezond en we kunnen binnen grenzen doen wat we willen.... dat is voor mij genoeg... maar af en toe vergeet je dat effe. Neemt niet weg dat het voor de familie van je buurvrouw een beste schok zal zijn, dit is wel een hele jonge leeftijd om deze wereld te moeten verlaten.

2. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Hier gaat alles z'n gangetje, Sanne is weer aan de beterende hand, jesper heb ik vanochtend met 37,7 toch nog naar de creche laten gaan.... en mijn gewicht blijft (helaas) op hetzelfde staan op het moment.... maar ik moet bekennen dat ik de afgelopen week wel een aantal keertjes gezondigd heb, dus eigen schuld dikke bult :)

en ik moet beginnen aan de grote schoonmaak...... pff geen zin in....

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    hoi hoi,
    Jeetje lianda wat naar zeg, sterkte!

Maja: heel herkenbaar, alleen hier blijkt er dan uiteindelijk wel iets te zijn, maar kan hij het niet zeggen. Zo zijn we nu na 4 dagen huilen, hangen en niet eten en drinken erachter gekomen dat Finn spruw heeft. Is niet zo gek: Nore heeft het al een maand en geen enkel medicijn helpt, en Finn stopt dingen van haar in haar mond... Ik was alles van Nore op 60 graden of kook het uit, maar natuurlijk niet elke 5 min.
    Dus gisteravond een drama gehad want met een half broodje en een ijsje op de hele dag mag Finn de nacht niet in ivm zijn ziekte. Wij zaten om 23 uur op de bank met een verwilderd ventje dat diksap met extra dextrose moest drinken maar niet wilde... Heul fijn.

Viv was het gister of vandaag dat je naar de gyn moet? succes in elk geval!

En nog even ego, sorry hoor!
    Kom net van de uwv arts: was weer de ww ingegaan een paar maanden geleden en stond ziek gemeld. Nu loopt de WW af en heb verder nergens recht op maar ze gingen kijken of ik de ziektewet in kon. Conclusie: behoorlijk ondergewicht, geen goede begeleiding vanuit de psych en de huisarts en geen zwaar fysiek werk meer voor mij vanwege m'n bekken. Dus financieel hoef ik me geen zorgen te maken tot ik naar school ga. Alleen wilde hij dat ik eind aug. weer 56 kg weeg minimaal en de bv afbouw en waarschijnlijk aan de medicatie ga.

BV was ik, met heel heel veel pijn in mijn hart, al mee begonnen met afbouwen: afgelopen donderdag 1 voeding laten vallen: heb nu een borstonsteking...

4. supermummy

supermummy Niet meer actief

Debora, tjeee ik wist helemaal niet dat het zo slecht met jouw ging? Je hebt het er ook niet of weinig over gehad of niet?Beterschap en probeer eens aan jezelf te denken meid!!!!!

5. supermummy

Wahahhaa heb vanochtend smakelijk gelachen om het pedagogisch advies van Debie om maar het been eraf te laten zagen hahahaha ik vind dit soort dingen wel grappig en mijn dochters vinden deze ´oplossingen´ ook leuk.

6. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Nee heb het hier ook niet veel over gehad. Ik probeer me rechtop te houden elke dag, zullen we maar zeggen. Mensen die het niet weten zullen het niet direct zien. Gaat wel weer over ;)

7. supermummy

:( Vind het wel erg voor je meid! Heel veel sterkte! En misschien als het je helpt en wilt kan je het hier ´anoniem´ over hebben kan dat he.
    En hoe gaat het afbouwen verder? Eet Nore al hapjes?

8. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb al vaker op hyves wat willen zetten maar dat wil niet zo lukken. Doe het steeds maar niet.

Nore is met 6 maanden idd hapjes gaan eten. Weer even gestopt omdat ze zo ging spugen ervan ook ziek geweest is en nu weer verder. Ze is echt het aller blijst als ze aan tafel zit. Ze eet alleen stukjes, kom niet met een lepel aanzetten want van gepureerd eten moet ze van kokhalzen.
    Dus de ene dag eet ze meer dan de andere. Ze zit ook aan de onderlijn van de groeicurve qua gewicht, dus hoop dat ze met de bv en flesvoeding en de hapjes nu wel wat beter gaat groeien. Je ziet het niet aan d'r: ze heeft een bolle toet en stevige bovenbeentjes.

Ik wilde ongeveer 1 voeding per week veranderen in flesvoeding; of wanneer ik geen stuwing meer heb van de ene voeding, dan de andere laten vallen. Ik zie wel op tegen de nachten en avonden dan, want nu is het aanleggen en daarna weer slapen. Dan moeten we er uit.
    Ze slaapt heel moeilijk: overdag 1 x 1,5 en de rest een keer als we naar buiten gaan met de wagen en misschien nog een keer een half uur thuis. 's avonds is ze doodmoe. Ze voedt zich inslaap bij mij en na een uur/anderhalf uur zo bij haar te liggen wordt ze wakker en gaat ze kletsen. Dan gaan we naar beneden en dan voed ik haar rond 22.30 weer inslaap. En dan 's nachts nog 2 x en om 6 uur is ze weer klaar wakker. Ben benieuwd hoe dat dan gaat met de fles straks.
    En ze is zoooo eenkennig: als ik in de kamer erbij ben mag niemand haar op de arm hebben want dan is het krijsen. Zelfs bij papa. Ben ik uit het beeld dan is het ok. (nou ja dan kijkt ze zo van: het is niet anders...) En papa heeft ook heel wat uren met haar in de draagdoek gelopen toen ze de 1ste 11 weken alleen maar huilde, dus daar is het ook niet van.

9. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    och jeetje debie, wat een zware periode heb jij al gehad zeg en nog steeds. Borstvoeding en aankomen zijn niet echt dingen die samengaan, voor jou helaas zeg!
    dikke knuffel van mij !

10. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    dank je NiekyN!

11. supermummy

Wow Debora dat klinkt wel heel zwaar, dat in slaap voeden, en dan weer klaar wakker en dan nog 2 x snachts voeden :$. Ben dan ook benieuwd hoe dat met flesvoeding gaat, ik hoop niet dat je dan 2 snachts eruit moet voor een fles klaar te maken. Of zou je als ze snachts nog komt gewoon snachts borstvoeding kunnen blijven geven?! Dikke knuffel meid!

12. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ga het wel een tijdje doen als het lukt, denk ik... Want dat scheelt echt een hoop. Nu kan Marc er dan natuurlijk ook uit, maar die arme schat doet hier al het hele huishouden op de was na (sinds ik me zo voel en dat is sinds de zwangerschap van Nore) en werkt 40 uur.

13. supermummy

Wooow dan ook een pluim voor hem!

14. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik mag niet klagen nee :)
    Maar zou het liever zelf kunnen...

Ga de kindjes halen van het kdv. Hopelijk gaat het fietsen een beetje, ben nogal duizelig

15. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    debora vervelend meid. Is ook best pittig natuurlijk alles bij elkaar en kids waarbij je toch altijd zorgen hebt met eten e.d. Maar ook aan jezelf denken he. Iig dikke knuffel.

Hier net weer bij de vk geweest, bloeddruk blijft laag ondanks alle drop en ijzertabletten gekregen, hb was 6.9 en is voor mijn doen erg laag, kom nooit onder de 8,5 dus dat zal de duizeligheid wel verklaren. Mag iig weer twee weken wegblijven.

16. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    hoi meiden

sorry voor mijn afwezigheid weer. heb er geen tijd voor .. Heb een topic in peuter/kleuter geopend ivm slaapdrama :(
    100000000000000000000x sorry !!!!

17. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Debora een hele dikke knuffel voor jou! Je hebt het echt zwaar nu he. En natuurlijk mag je klagen!

Debie, vervelend van je lage bloeddruk.

Mys, je hoeft je niet te verontschuldigen hoor;)

Maja, hoe is het met de knie van Lune? Is ze nog een beetje zonder miepen de dag doorgekomen?

Hier kwamen vanmiddag twee dolenthousiaste kinderen uit de bus. Vooral Stijn had stoere verhalen over allemaal attracties waar ik nachtmerries van zou krijgen:D
    Het bezoekje aan de tandarts zit er gelukkig ook weer op. Het viel gelukkig mee en heb geen napijn.

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hee Debora, wat rot dat het allemaal niet lekker loopt joh! Misschien een idee om het wel op hyves te zetten? Ben je het kwijt en kunnen we je misschien een hart onder de riem steken;) Kunnen we nu natuurlijk ook. De eerste periode met kleine kindjes is ook gewoon loeizwaar en jij krijgt meerdere dingen voor je kiezen. Pittig! Gelukkig is dat tijdelijk en wordt het makkelijker uiteindelijk maar daar heb je nu niet zoveel aan denk ik. Knuffel meid! En je bent altijd welkom om erover te praten hoor! Alles opkroppen wordt het niet beter van..;)

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Er komt zo een vriendinnetje van Lune te spelen. Ik hoop dat Lune een beetje normaal doet want ze piept nog steeds over haar knie. Ze loopt ook nog steeds alsof ze net bevallen is en er een totaal ruptuur aan over heeft gehouden.. Sjonge;)
    Naar bed gaan gisteravond was ook echt drama. Nee, dat moet met hoofdletters. DRAMA dus.
    En Timme is ziek. Koorts, hoesten, snotterig etc. Heeft tot 2u niet geslapen en bij ons in bed gelegen, zo heet als een kacheltje. Arm jochie. Hij wou de hele tijd bovenop me liggen, lekker zweten..
    Heb dus ook geen oog dichtgedaan vannacht. Hoop dat het vanavond beter gaat met de kids want Jeroen is er niet en ik wil eigenlijk wel vroeg naar bed..
    Vrijdag gaan we al naar Terschelling, jeej!

Meiske, wat leuk dat de kids het zo naar hun zin hebben gehad!

Mys, succes met Bryan;)

Debie, irritant die lage bloeddruk. Kan je je flink slap en dizzy van voelen, blegh.

20. NiekyN

NiekyN Fanatiek lid

5 nov 2009
    2.191
    0
    0
    Personeelsadviseur
    Twente
    Het maken van die schatjes was nog makkelijk.... maar dan komt het opvoeden, graag met een stukje behang erbij :)
    @debie
    heb jij als kado na de bevalling een pnd gekregen??

Deel Deze Pagina